Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
God tur
Takk, begge to!Ikke verst at du orker å reise så sent i svangerskapet! God tur!
Helt vanvittig at det er på ekte, kunne vært fra en skrekkfilm!interessant å høre og helt vilt at det er på ordentlig....
En del likheter med Terezienstadt ser jeg, var jo i mye mindre skala...
Helt sykt. Det er så viktig at vi ikke glemmer!!!Helt vanvittig at det er på ekte, kunne vært fra en skrekkfilm!
Har ikke vært i andre leirer i utlandet, men har vært på Falstad her i Trøndelag. Der ble det jo ikke henrettet mennesker i så stor skala, men altfor mange døde der også, etter å ha blitt utsatt for de grusomste ting. Og veldig mange ble sendt videre, blant annet til Auschwitz. Julius Paltiel fra Trondheim overlevde både Falstad og Auschwitz, kan nesten ikke skjønne at det er mulig å komme ut av noe sånt, og fremdeles fungere som menneske.
Gratulerer med 33 uker
Tipper jeg våkner med den panikken en dag og, men forhåpentligvis lenge til!
Godt med noen store som liker hjelpe til da. Og å betale noen for å vaske huset høres ut som en strålende idè!
Høres ut som avgjørelsen er tatt.
Drømmer om vaskehjelp jeg... Skal ikke se bort ifra at det ender med det en gang
Vi også er der at vi vil leie inn noen til å vaske, mannen ser i alle fall veldig mørkt på å skulle gjøre det selv - og jeg kan jo ikke. [emoji14] Tror det vil trengs også, etter en vår med tre stk hunder ...
Jeg begynner å ane et snev av panikk, men den træge trønderen jeg bor sammen med tar det hele ganske så med ro. Vil i alle fall få opp senga snart, så den er klar. Klærne er jo på plass i kommoden, og bilstolbasen i bilen - så om bare senga blir satt opp til helga så skal jeg og kunne slappe litt mer av. Tror jeg, kanskje. *kremt*
Vi har vaskehjelp som kommer annenhver uke. Anbefales på det varmeste! Særlig nå har jeg ikke overskudd til å vaske.
Er det lov å spørre om hva hun/han gjør, og hva dere betaler sånn cirka?
Det er en polsk dame som vasker hos oss. Vi betaler 600 (svart, vet de tikke e bra...), og da tørker hun støv, støvsuger og vasker gulv + skifter på sengene (eneste grunnen til at det blir skiftet på sengene oftere enn hvert halvår...). Vi er bare to voksne og ett barn, så det er nok litt mindre jobb enn hos dere (kun to av soverommene trengs vasking hver gang).
Vi rydder selv, og jeg synes det er greit å få en dytt i rumpa til å gjøre det. Det trenger ikke være strøkent, men det kan jo ikke flyte av ting på kjøkkenet og leker på gulvet. Hun som vasker for oss kan gjerne vaske og brette klær, eller rydde for den saks skyld, men da må vi selvfølgelig betale mer for det.