Siadle og magerusket - juni 2018

Åh, så kjedelig! Og for en pøbel da. :knegg:

Vi vurderer 3D-ul, men er skeptisk mtp hva det koster og at den lille her også har vært som din - gjort krumspring med en gang de har prøvd å få til bilde av han. Virker som flere av juni-gutta er noen skikkelig pøbelspirer. :knegg:
 
Åh, så kjedelig! Og for en pøbel da. :knegg:

Vi vurderer 3D-ul, men er skeptisk mtp hva det koster og at den lille her også har vært som din - gjort krumspring med en gang de har prøvd å få til bilde av han. Virker som flere av juni-gutta er noen skikkelig pøbelspirer. :knegg:
Virkelig en pøbel altså. Jeg mistenkte det jo på forhånd at det kom til å bli vanskelig, for han er jo vill der inne hele tiden.

Men, dagen var jo ikke bortkastet. Vi fikk somlet oss til å hente de forstørrelsene av bryllupsbildene som skal opp på veggen, det tok jo bare 7 måneder. [emoji85][emoji23]

Og så hentet vi vogna på vei hjem, litt uvirkelig å ha den i hus - da nærmer det seg liksom.

Og mamma som var barnevakt for vesla kom med bilstolen hun har kjøpt.

Begynner å bli mer virkelig nå som huset fylles opp av babyutstyr. Mannen er på posten as we speak, og henter en forsendelse fra IKEA, vognposen og diverse småtteri.

d7600e646eb707338a8d677e8ba41e71.jpg
5570b605c71b53060caf2123344786a4.jpg
b4b5081ab9ab5f8f534a9879a5da62b8.jpg
675a2db9d8edfe8e1b89042964ab1b8d.jpg
 
Last edited:
Åh, veldig fin! :D Gleder meg til å hente min, blir ikke før i ettermiddag/kveld det da - men den har i alle fall kommet på posten. :D Veldig fin farge du valgte. :) Stod mellom den og beige til meg, men gikk for beige for den matcher ene vogna bedre (og den andre vogna er sort så der passer jo alt egentlig).
 
Åh, veldig fin! :D Gleder meg til å hente min, blir ikke før i ettermiddag/kveld det da - men den har i alle fall kommet på posten. :D Veldig fin farge du valgte. :) Stod mellom den og beige til meg, men gikk for beige for den matcher ene vogna bedre (og den andre vogna er sort så der passer jo alt egentlig).

Ble veldig fornøyd altså, den er jo så fin! Tips: Når du skal stappe puta inn der den skal være, bruk et hjelpemiddel av noe slag (jeg fikk ikke hånda inn). Jeg brukte pølseklype, fungerte overraskende bra. :hilarious:
 
Ble veldig fornøyd altså, den er jo så fin! Tips: Når du skal stappe puta inn der den skal være, bruk et hjelpemiddel av noe slag (jeg fikk ikke hånda inn). Jeg brukte pølseklype, fungerte overraskende bra. :hilarious:

Pølseklype eller annet hjelpemiddel er notert. :knegg:
 
28+4, femte svangerskapskontroll

Dato: 14.03/2018
Uke: 28+4
Vekt: +8,3kg
BT: 105/70
Hb:
Urin: Neg
Ødem: 0/1
Leie:
Fl/min: 138
Med +/-:
Arb utenf. hjem: SM - uttalt bekkenløsning.

SF-målet var litt lavt, men siden vi fikk se en aldeles gjennomsnittlig guttunge på ultralyd på mandag, skyldes det antagelig at han lå på tvers, laaaaangt nede i bekkenet.

Ble videre sykmeldt frem til 30. april (det er sykt, da er det igjen 15 dager til permisjonsstart), og husket å få med terminbekreftelse. Søknad om foreldrepenger sendt inn, og jeg skal innom jobb på fredag, og levere søknad om permisjon + ferie.
 
Så kjekt å få sendt inn de papirene om permisjon og sånn. Men da nærmer det seg virkelig!
 
Herlig å få papirene i orden!
Guri malla nå nærmer det seg! Føles det litt uvirkelig ?
 
Så kjekt å få sendt inn de papirene om permisjon og sånn. Men da nærmer det seg virkelig!
Må enda få levert inn søknad om permisjon på jobb, men det er egentlig bare en formalitet. Men ja, tida går jo! Blir 30 fullgåtte nå på lørdag. [emoji50]
Herlig å få papirene i orden!
Guri malla nå nærmer det seg! Føles det litt uvirkelig ?
Litt uvirkelig, og litt stressende faktisk. Jeg føler det er så mye som må gjøres her før lillebror kommer.
 
29+4 - og vi er SYKE [emoji855][emoji40]

Jeg begynte å hoste rett før helga som var, og følte meg elendig hele helga. Lett feber, hoste og snørr. Mannen ble dårlig på mandag, og som mannfolk flest er han døden nær - disse basseluskene er ikke nådige altså. [emoji23]

Vesla våknet med feber i dag stakkars, og ser ikke helt pigg ut. Til frokost har hun spist Safarikjeks og drukket eplejuice, og nå sløver hun på sofaen. Dette er andre gangen på hennes snart treårige liv at hun har vært i dårlig form, så det måtte jo komme.

Mageboeren er ganske upåvirket av det hele. Det sparkes like hyppig som alltid, og nå begynner han å bli skikkelig sterk!

2fb35e4f4ba1fea0800a53952a0be017.jpg
 
Off off, masse god bedring! Er tøft å bli syk så sent i svangerskapet når ting allerede er litt tungt... godt at mini i magen gir positive tegn fra seg da ivertfall... FIN gravidekul!
 
Må enda få levert inn søknad om permisjon på jobb, men det er egentlig bare en formalitet. Men ja, tida går jo! Blir 30 fullgåtte nå på lørdag. [emoji50]Litt uvirkelig, og litt stressende faktisk. Jeg føler det er så mye som må gjøres her før lillebror kommer.
Heldigvis har du litt tid på deg enda :happy:
 
God bedring til dere alle. Godt mageboeren er kvikk og fin ihvertfall
 
Æsj så utrolig kjedelig med sykdom da! Tungt nok å være gravid uten det oppi det hele.

Kjenner også litt på at det egentlig er ganske kort tid igjen, og at tiden går fort! Begynte å legge på plass litt klær og sånt i kommoden i går. Greit å ta litt og litt, for merker at formen ikke akkurat blir bedre med tiden.

Fin mage da. :love2 Ikke noe tvil om hva som foregår der, men du var jo tidlig ute med fin og tydelig babybump og da. :)
 
Off off, masse god bedring! Er tøft å bli syk så sent i svangerskapet når ting allerede er litt tungt... godt at mini i magen gir positive tegn fra seg da ivertfall... FIN gravidekul!


Takk. [emoji173] Forkjølelse er noe jeg liker dårlig uansett tilstand, man blir så slått ut når sånne enkle funksjoner som å puste blir en jobb. Men lillebror sparker på, så jeg er ikke bekymret for han i det minste.


Heldigvis har du litt tid på deg enda :happy:


Ja, er heldigvis litt tid igjen enda. Håper å få brukt litt av påskeferien på noe av det som må gjøres, om formen kommer seg i hvert fall.


God bedring til dere alle. Godt mageboeren er kvikk og fin ihvertfall


Takk! [emoji173] Lillemor er verst akkurat nå, og pappaen er kjempebekymra. Hun har ikke så høy feber, men hun blir så utafor seg selv - og klarer liksom ikke å stå/gå uten å sjangle. Hadde ikke jeg vært hjemme er jeg sikker på han hadde ringt ambulanse. [emoji28]


Æsj så utrolig kjedelig med sykdom da! Tungt nok å være gravid uten det oppi det hele.

Kjenner også litt på at det egentlig er ganske kort tid igjen, og at tiden går fort! Begynte å legge på plass litt klær og sånt i kommoden i går. Greit å ta litt og litt, for merker at formen ikke akkurat blir bedre med tiden.

Fin mage da. :love2 Ikke noe tvil om hva som foregår der, men du var jo tidlig ute med fin og tydelig babybump og da. :)

Det. Er. Så. Tungt! Man tenker ikke så nøye over det til vanlig, men jeg gleder meg til å kunne trekke pusten skikkelig igjen! Hjelper jo ikke at lungene mine begynner å få dårlig plass heller liksom.

Vi har ikke kommode enda en gang. Må legge inn en bestilling på IKEA når jeg får lønn igjen. Har en veldig ivrig kommende storesøster på tretten i hus, som har sååååå lyst til å vaske og legge på plass babytøy. [emoji170]
 
32+2 - Tiden går litt for fort for min smak!

Har glemt av å oppdatere i flere uker nå, men jeg skal ikke skryte av at det har skjedd så mye spennende at det gjør noe. Over tre fjerdedeler av svangerskapet er overstått påstår milepælene mine. Hjelp!

Akkurat nå sitter man på et fly på vei til Krakow. Har vært mye frem og tilbake om jeg skulle dra, og jeg endte altså opp her. Krykkene er med, og det står en rullestol og venter i Krakow, slik at det er mulig for meg å delta på hele programmet. Lander om en liten time, så blir det middag, før sengetid. Går greit så langt. Lillebror er aktiv i magen, og bekkenet er ikke så ille. Det er med 46 flotte tiendeklassinger, og 32 voksne, og alle er så behjelpelige at!

be5e046871fd22a025fcda016da589de.jpg
 
God tur
 
Back
Topp