September 2023

Usikker på om det er det arrested betyr. Trodde det betydde at et embryo sluttet å utvikle seg på dag 2-4, altså før nådd blasto. Embryologen kalte det "imploded". Altså at den var innskrenket. Irriterende ass.
Sjukt irriterende! Spesielt siden så koster så vanvittig mye for innsett. Vurderer dere å klage på det?

Tilbakemelding fra embryolog idag er ett embryo har delt seg til 8 med mindre feil, og ett litt tregere som enda er 4 celler og med større feil. Nå regner jeg ikke med vi hører noe mer før søndag/mandag om de ender på frys eller ikke. Blir en lang helg.

:hello2 Tilbakemelding fra embryolog idag er ett embryo har delt seg til 8 med mindre feil, og ett litt tregere som enda er 4 celler og med større feil. Nå regner jeg ikke med vi hører noe mer før søndag/mandag om de ender på frys eller ikke. Blir en lang helg.
Åååh, krysser fingrene

Åh, litt skuffa i dag.. var på UL for å sjekke eggeløsning, fordi planen er å sette inn fryst blasto neste uke, men dessverre var eggeposene litt for små. Bare rundt 7,5-8 mm på begge sider. Slimhinnen var tresjekte og så heldigvis fin ut, men må tilbake på tirsdag for å sjekke om jeg får eggeløsning nå i løpet av de neste dagene. Har aldri hatt problem med det før, så vet ikke hva som har skjedd. Noen som vet om det kan være sammenheng med at jeg fremdeles ammer 1 åringen i blant?

Sjukt irriterende! Spesielt siden så koster så vanvittig mye for innsett. Vurderer dere å klage på det?
Ja absolutt. Må lese avtalen bedre. Vi betalte jo for fire. Dersom det bare ble tre innsett, hadde de da underlevert? Usikker på tolkningen. Men ja, Vurderer å klage på det, ja.

Heia heia egget :Heartred
Jeg tar også Prolutex, synes også den kan svi litt :depressed:

Herlighet, så sprøtt at de satte inn en blasto som ikke var som den skulle! Det er jo absolutt kritikkverdig
100% kritikkverdig. Må sette meg mer inn i dette. Der er sure penger!

Jeg testet negativt i dag, og kan settes på «ikke gravid»

Ønsket dere alle masse lykke til og håper babylykken finner dere

Nå må jeg og kona ta en endelig avgjørelse på om vi gir oss helt, eller om vi tar et siste forsøk med IVF (har 1 runde med medisiner dekket av Helfo igjen..).

Åh, litt skuffa i dag.. var på UL for å sjekke eggeløsning, fordi planen er å sette inn fryst blasto neste uke, men dessverre var eggeposene litt for små. Bare rundt 7,5-8 mm på begge sider. Slimhinnen var tresjekte og så heldigvis fin ut, men må tilbake på tirsdag for å sjekke om jeg får eggeløsning nå i løpet av de neste dagene. Har aldri hatt problem med det før, så vet ikke hva som har skjedd. Noen som vet om det kan være sammenheng med at jeg fremdeles ammer 1 åringen i blant?
Jeg vet ikke noe om sammenheng med amming, men jeg hadde en ukes forsinket eggløsning forrige syklus. Var på kontroll CD11 og eggposene var 7 mm på begge sider, alle sammen. Var så skuffet over kroppen, for pleier ALDRI ha kluss med syklus, og forventet eggløsning den uka. Slimhinna var tresjiktet og 7-8 mm.
Var nå ny kontroll CD18, da var største eggpose 17 mm og fikk beskjed om å sette Ovitrelle på torsdagen hvis jeg ikke fikk positiv EL-test før det. Slimhinna var nå rundt 6 mm og litt udefinerbar. Ble til at jeg satte Ovitrelle CD21, og hadde innsett CD27, til vanlig har jeg 28-dagers syklus.
4 dager etter innsett testet jeg og fikk stigende streker (testet ut Ovitrelle). Så utrolig nok med dårlig slimhinne og veeeldig forsinket eggløsning så ble jeg gravid.

Jeg vet ikke noe om sammenheng med amming, men jeg hadde en ukes forsinket eggløsning forrige syklus. Var på kontroll CD11 og eggposene var 7 mm på begge sider, alle sammen. Var så skuffet over kroppen, for pleier ALDRI ha kluss med syklus, og forventet eggløsning den uka. Slimhinna var tresjiktet og 7-8 mm.
Var nå ny kontroll CD18, da var største eggpose 17 mm og fikk beskjed om å sette Ovitrelle på torsdagen hvis jeg ikke fikk positiv EL-test før det. Slimhinna var nå rundt 6 mm og litt udefinerbar. Ble til at jeg satte Ovitrelle CD21, og hadde innsett CD27, til vanlig har jeg 28-dagers syklus.
4 dager etter innsett testet jeg og fikk stigende streker (testet ut Ovitrelle). Så utrolig nok med dårlig slimhinne og veeeldig forsinket eggløsning så ble jeg gravid.
Åå gratulerer ❤️ skal inn på ny ultralyd på tirsdag, og krysser fingrene for at det ser bedre ut da ☺️ Håper kroppen overrasker og at vi får mulighet til innsett denne syklusen

8 dpo og er nær testing. Har brukt å få positiv 9 dpo på god urin. Er både redd og spent :) håper selvsagt på det beste.... vil ikke krisemaksimere helt om den er negativ i morgen, men burde se noe senest tirsdag kveld. Her er mange følelser i sving! Samtidig er jeg bra påvirket av prolutex og sover en del. Sov 11.5 t i natt :bag:
Krysser fingrene ❤️ jeg startet med 150 mg albyl e i går, 10 mg prednisolon i tillegg til progynova fra før og cyclogest x2, fikk tilbud om å bytte fra cyclogest til prolutex men jeg synes det er litt vanskelig når man må fylle de selv. Var det slik at du målte progesteron nivå på innsett dagen? Fikk du raskt svar? ❤️

Heia! Skal teste i morgen, dpo 14 med innsett av blastocycst og er livredd. Hva slags symptomer har dere på cyclogest? Vært så mye rart her, stikkinger og murringer, kvalme som plutselig har gitt seg. Større nipler har holdt seg. Vært svimmel og rar mage. Er redd fordi det har gitt seg og tror heller ikke på de symptomene etter flere runder med cyclogest:eek:o_O

Er det mulig å bli overstimulert selv om man ikke har hatt mange egg? Jeg er kjempe oppblåst i magen, den er helt utspilt og hard. Ser ut som om jeg kanskje er 6-7 mnd gravid. Altså, jeg har stor mage fra før, men ikke slik som dette :hilarious: Har enda vondt i underlivet etter egguttaket, og kjenner det der om jeg presser øverst på magen rett under brystene. Veldig ubehag i magen, ikke sånn uutholdelig vondt, men greier ikke å spise/drikke så mye da jeg fort får veldig metthetsfølelse. Litt kvalm til tider. Vondere utover dagen og kvelden når jeg spiser og drikker.

Hadde uttak tirsdag, har vært slik siden torsdag. Skal ringe klinikken imorgen tidlig altså, ville bare sjekke om det er mulig det er det?

Er det mulig å bli overstimulert selv om man ikke har hatt mange egg? Jeg er kjempe oppblåst i magen, den er helt utspilt og hard. Ser ut som om jeg kanskje er 6-7 mnd gravid. Altså, jeg har stor mage fra før, men ikke slik som dette :hilarious: Har enda vondt i underlivet etter egguttaket, og kjenner det der om jeg presser øverst på magen rett under brystene. Veldig ubehag i magen, ikke sånn uutholdelig vondt, men greier ikke å spise/drikke så mye da jeg fort får veldig metthetsfølelse. Litt kvalm til tider. Vondere utover dagen og kvelden når jeg spiser og drikker.

Hadde uttak tirsdag, har vært slik siden torsdag. Skal ringe klinikken imorgen tidlig altså, ville bare sjekke om det er mulig det er det?
Jeg hadde 10 egg. Ble kjempeoppblåst og så veldig gravid ut. Jeg er ikke så stor rundt magen til vanlig, men jeg så svær ut. Det var veldig ubehagelig. Jeg ville sjekket klinikken så de kan ta en ekstra kikk på deg, for jeg hadde samme symptomer, men sjekket det ikke ut før det ikke var så behagelig lenger og jeg var på legevakten på grunn av skikkelige smerter. o_O Så bedre å sjekke en gang for mye når du merker noe enn for lite. :)

9 dpo og negativ test :crybaby2har alltid testet positivt 9 dpo. Rent statistisk sett er ikke løpet kjørt, men helt ærlig, jeg vil drukne meg selv i vin. Synes dette et fryktelig vanskelig... så får jeg håpe på et mirakel til i morgen samtidig som at jeg mentalt forbereder meg på at det ser ut som at vi igjen ikke kommer i mål...

Edir: ja..eller? Denne er tørket da vel og merke. Kan det være håp? Eller har testetøsa bare mistet det helt?

20230918_154811.jpg

Last edited:
9 dpo og negativ test :crybaby2har alltid testet positivt 9 dpo. Rent statistisk sett er ikke løpet kjørt, men helt ærlig, jeg vil drukne meg selv i vin. Synes dette et fryktelig vanskelig... så får jeg håpe på et mirakel til i morgen samtidig som at jeg mentalt forbereder meg på at det ser ut som at vi igjen ikke kommer i mål...

Edir: ja..eller? Denne er tørket da vel og merke. Kan det være håp? Eller har testetøsa bare mistet det helt?

Vis vedlegget 414996
Sender deg masse gode klemmer :Heartred Vet det er dritt å høre for du kjenner din kropp best, men jeg ville ikke avskrevet det helt enda. Men som sagt, du kjenner din egen kropp best. Og som svar på testen din: Jeg vet ikke om det er fordi jeg vil se det eller ikke.. men jeg syns jeg skimter en strek:love017

Back
Topp