September 2023

Er det flere her inne som svetter av cyclogest? Jeg har tatt det i 1,5 uke nå og de siste dagene har jeg våknet helt klissvåt av svette. Så pass mye at dyna mi er tung og kald av svetten min. :shifty:
Jeg sliter med nattesvette generelt pga PMS, starter ca 4 dager før forventet mens. Når jeg bruker progesteron så blir dette enda verre (mer intenst) og det starter tidligere, opptil 7 dager før forventet mens. Nå skal det sies at det er slik jeg også forstår at IVF-forsøket mislykkes fordi da forstår jeg at mensen er på vei. Det vil ikke si at det samme gjelder for deg :Heartred

Til dere som går på prednisolon: Når har dere startet opp med dette før innsett? I forrige forsøk så fikk jeg beskjed at jeg skulle starte med prednisolon ved innsett. Men nå lurer jeg faktisk på om jeg skal starte opp snart, er på syklusdag 9 i dag. Ikke forhørt meg med klinikken enda, skal dit i morgen på kontroll. Men ville bare høre med dere og deres erfaring:)

Til dere som går på prednisolon: Når har dere startet opp med dette før innsett? I forrige forsøk så fikk jeg beskjed at jeg skulle starte med prednisolon ved innsett. Men nå lurer jeg faktisk på om jeg skal starte opp snart, er på syklusdag 9 i dag. Ikke forhørt meg med klinikken enda, skal dit i morgen på kontroll. Men ville bare høre med dere og deres erfaring:)
Begynte med det samtidig som albyl e og progesteron. 5 dager før innsett :)

Jeg sliter med nattesvette generelt pga PMS, starter ca 4 dager før forventet mens. Når jeg bruker progesteron så blir dette enda verre (mer intenst) og det starter tidligere, opptil 7 dager før forventet mens. Nå skal det sies at det er slik jeg også forstår at IVF-forsøket mislykkes fordi da forstår jeg at mensen er på vei. Det vil ikke si at det samme gjelder for deg :Heartred
Jeg pleier aldri å ha det.. men da tenker jeg at det er pga progesteronen. Håper ikke at det for meg betyr at mensen er på. Jeg pleier å ha en del menssmerter en uke før mens men nå kjenner jeg ingenting. Men ja, det kan jo også være progesteronen som gjør det. Man blir jo helt tullete av kombinasjonen av medisiner, forventninger og håp.. prøver å analysere alt.

Jeg håper sånn :crybaby2 akkurat når jeg trodde der var null håp. Helt syk berg og dalbanetur dette her.
Tok en til med en gang og der fulgte jeg bedre med innen tidsfristen. Det var en type strek der, altså! Nå er den tørket også og det er strek der, selv om jeg ikke ennå vil si at den er positiv da.
Vis vedlegget 414998
Føler også at der er noe på den øverste! Krysser fingrene for deg :Heartbigred

Jeg pleier aldri å ha det.. men da tenker jeg at det er pga progesteronen. Håper ikke at det for meg betyr at mensen er på. Jeg pleier å ha en del menssmerter en uke før mens men nå kjenner jeg ingenting. Men ja, det kan jo også være progesteronen som gjør det. Man blir jo helt tullete av kombinasjonen av medisiner, forventninger og håp.. prøver å analysere alt.
Det tenker jeg også, at det er pga hormonene. Slet ikke med PMS eller nattesvette før etter bekkeninfeksjon/operasjoner i fjor. Så tydelig det er pga endringer av hormoner. Og jeg håper heller ikke at det er pga mensen er på. Vi er ulike og siden du ikke kjenner noen menssmerter enda, så håper jeg og krysser fingrene for deg at det betyr noe positivt :) :Heartred

Fra cd1 :)

Takk for svar :) er tydeligvis forskjell på når folk får oppstart av prednisolon. Jeg har aldri hatt bedre fordøyelse etter å ha tatt prednisolon 5 mg en periode jeg (har IBS), så derfor jeg vurderer å starte litt tidligere på egenhånd nå:laughing002

Hvordan går det med deg og testingen? :Heartred
Negativ test, så det går nok ikke veien :(

jeg troooor det er to streker :nailbiting: :nailbiting: Er bare 9dpo så veeeeldig tidlig!

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    1,6 MB · Visninger: 136
9 dpo og negativ test :crybaby2har alltid testet positivt 9 dpo. Rent statistisk sett er ikke løpet kjørt, men helt ærlig, jeg vil drukne meg selv i vin. Synes dette et fryktelig vanskelig... så får jeg håpe på et mirakel til i morgen samtidig som at jeg mentalt forbereder meg på at det ser ut som at vi igjen ikke kommer i mål...

Edir: ja..eller? Denne er tørket da vel og merke. Kan det være håp? Eller har testetøsa bare mistet det helt?

Vis vedlegget 414996
Jeg testa blenda 9DPO, og svaaaaakt positiv 10DPO. Likna mistenkelig på denne- nesten umulig å se.

Back
Topp