September 2023

Noen som vet hvorfor det tidligst blir innsett 6 dager etter ultralyd i styrt syklus, tenker siden jeg hadde innsett 5 dager etter i naturlig syklus, er det pga eggløsning i naturlig syklus? ❤️
Det er for å rekke å starte på progesteron. Antall (hele) dager på progesteron skal stemme med antall dager embryoet er.

I morgen er det innsett. Så utrolig spent! Det er litt sånn at jo nærmere vi kommer slutten av dette kapitlet jo mer verdifult blir hvert innsett. Usikker på om vi vil orke nye uttak.

Ble beroliget av svaret fra medicus ang slimhinnen. Ikke 100% men godt nok til å brenne av de 19k vi så langt har brukt på dette innsettet :knegg:

I morgen er det innsett. Så utrolig spent! Det er litt sånn at jo nærmere vi kommer slutten av dette kapitlet jo mer verdifult blir hvert innsett. Usikker på om vi vil orke nye uttak.

Ble beroliget av svaret fra medicus ang slimhinnen. Ikke 100% men godt nok til å brenne av de 19k vi så langt har brukt på dette innsettet :knegg:
Åh krysser alt for deg ❤️❤️ kan jeg spørre hvor tykk slimhinnen var nå :)

Oppdatering på de to eggene, ett har delt seg til 3 celler og det andre til 2 celler. Fikk beskjed om ingen kritiske feil, og at de fortsetter å forsøke å dyrke dem til blastocyst.

Noen som har erfaring med trege embryo som allikevel blir god nok kvalitet til å fryses?

Da har jeg ringt klinikken og bekreftet innsett i morgen. Fortsatt emosjonelt ambivalent, men er ikke i tvil om at vi gjør dette. Og vi får det til.

Men ser likevel mørkt på arbeidet som en graviditet, fødsel og spebarnsperioden er. Jeg kommer antageligvis til å få svangerskapsdiabetes denne gangen også, og da orket jeg ikke mer lavkarbo... jeg er veggis og lavkarbo veggis er til å grine av. Så jeg blir å legge om kostholdet. Jeg har magemedisiner som ikke bør brukes under svangerskapet så jeg kommer til å få refluks fra helvete. Og hoftene mine blir ødelagt og jeg kan ikke gå orntlig eller snu meg i senga uten vont.

Jeg er også bekymret for spontanaborter, genetiske fosterskader, krybbedød og alt slikt som kan gjøre at dette ender med katastrofe. Vi har 3 embryo og det blir kun med disse. Det er ingen garanti for at vi ender opp med baby.

Nothing worth having comes easy, men kunne det ikke vært litt enklere?

Da Ruger jeg ❤️ men progesteron var litt lavt og jeg må derfor ta prolutex. Fy fasan så den svei! Synes klexane kan svi, men den var småtteri i forhold.

En annen ting var hva embryologen sa. Han sa at forrige blasto ikke hadde utviklet seg etter tining. Blastoer blir visst mer kompakte ved frysing og de vil se at den utvider seg (expanding) etter tining, men det gjorde den ikke. Han sa at det var sikkert derfor den ikke festet seg. Jeg bare "say whaaaat?" Det er jo helt krise! Skulle sikkert ikke vært satt inn i det hele tatt :scratch

Da Ruger jeg ❤️ men progesteron var litt lavt og jeg må derfor ta prolutex. Fy fasan så den svei! Synes klexane kan svi, men den var småtteri i forhold.

En annen ting var hva embryologen sa. Han sa at forrige blasto ikke hadde utviklet seg etter tining. Blastoer blir visst mer kompakte ved frysing og de vil se at den utvider seg (expanding) etter tining, men det gjorde den ikke. Han sa at det var sikkert derfor den ikke festet seg. Jeg bare "say whaaaat?" Det er jo helt krise! Skulle sikkert ikke vært satt inn i det hele tatt :scratch
Gratulerer som ruger!!! ❤️

Og takk for informasjon om klexane! Jeg var litt sprø i et halvt sekund og lekte med tanken på å spørre om prolutex siden jeg har blitt så flink til å ta sprøyter og for å unngå klisset med cyklogest. Slår det helt fra meg nå! :hilarious:

Interessant det du sier om frosne blastoer, jeg visste ikke det. Spurte du hvorfor de satte det inn i det hele tatt? Er der som er arrested embryo om det ikke expanderer?

Det er jo helt vilt spør du meg :( sjekket dem i går da at den som ble satt inn hadde utvidet seg? Krysser alt for deg ❤️

Er nesten sjalu for at de tar blodprøver underveis på medicus, de har aldri tatt en eneste blodprøve hos meg i syklus for innsett :sorry: ikke en eneste annen sjekk en den fordømte slimhinna.
Jeg tror foresten ikke de hadde info om mitt embryo før innsett nå sist.

Er nesten sjalu for at de tar blodprøver underveis på medicus, de har aldri tatt en eneste blodprøve hos meg i syklus for innsett :sorry: ikke en eneste annen sjekk en den fordømte slimhinna.
Jeg tror foresten ikke de hadde info om mitt embryo før innsett nå sist.
Ja, synes det er veldig greit altså! Dette hadde aldri blitt fanget opp på st Olavs eller spiren. Liker også at de måler hcg i blodet. Fint å få et tall (hvis vi kommer så langt)

Gratulerer som ruger!!! ❤️

Og takk for informasjon om klexane! Jeg var litt sprø i et halvt sekund og lekte med tanken på å spørre om prolutex siden jeg har blitt så flink til å ta sprøyter og for å unngå klisset med cyklogest. Slår det helt fra meg nå! :hilarious:

Interessant det du sier om frosne blastoer, jeg visste ikke det. Spurte du hvorfor de satte det inn i det hele tatt? Er der som er arrested embryo om det ikke expanderer?
Usikker på om det er det arrested betyr. Trodde det betydde at et embryo sluttet å utvikle seg på dag 2-4, altså før nådd blasto. Embryologen kalte det "imploded". Altså at den var innskrenket. Irriterende ass.

Ja det kan du si. Sykt irriterende, samtidig greit å få et svar på hvorfor. Det I går var utviklet, expanded and hatching:)
Så bra :) ja dem sa på klinikken min i dag at dem setter ikke inn egg som ikke utvikler seg videre på noen timer etter opptining ❤️

Heia heia egget :Heartred
Jeg tar også Prolutex, synes også den kan svi litt :depressed:

Herlighet, så sprøtt at de satte inn en blasto som ikke var som den skulle! Det er jo absolutt kritikkverdig

Back
Topp