September 2023

Jeg kjenner ei som har fått barn med akkurat "samme type" blasto :) tenker at det selvsagt er mulig, men realistisk sett forstår jeg at du søker bekreftelse. Man vil jo alltid at alt skal se og være så optimalt som mulig ❤️
Ååå❤️ takk for en oppløftende erfaringsdeling. Jeg har liksom sittet igjen med følelsen av at jeg ikke burde hatt innsett, siden jeg nå fullførte det tredje forsøket mitt og ikke vil få mer støtte. Beskrivelsen av embryo får meg til å føle at sjansen var for liten. Det er godt å høre at noen har blitt gravid med en begynnende blasto på dag 5☺️

Ny kontroll I dag. Slimhinne på 7.7 mm men ikke helt tresjiktet slimhinne. Så får se hva de gjør. Økt dose og ny kontroll? Kontroll før evnt innsett? Avbrutt?

Jeg kjenner i alle fall at alt tærer på og jeg blir irritert fordi ting tar tid. Har reisevei til kontroller og til Troindheim, så en kontroll betyr gjerne minst 2 t fravær fra jobb. Det er virkelig et irritasjonsmoment, spesielt når man har vært i behandling noen år..
Forstår godt det er slitsomt med lang reisevei i tillegg til alt det andre.

Fikk du time for ny kontroll? Eller økt dose? Eller gir de deg en tilbakemelding senere?

Vært til kontroll idag, den ene store eggposen på høyre side var ikke så stor idag. Hadde fire potensielle eggposer klar til uttak på tirsdag + en litt større på venstre. Tror de satser på 5-6 egg, opplever ofte at de er litt konservative i tellingen på siste kontroll.

Uansett, uttak tirsdag! Det betyr at det bare er 8 sprøytestikk igjen!! Ble endret til dobbel trigger allikevel, så både Ovitrelle og gonapeptyl. Men er uansett totalfrys siden det er duostim.

Skal inn for UL eggløsningssjekk. Har regelmessig mens, men er likevel nervøs for at det ikke er eggposer på gang i dag.
Der var det to store eggposer og god slimhinne! Fikk ovitrelle som settes i dag og innsett neste fredag kl 14.

Jeg føler meg nesten flaut heldig med hvordan ting fungerer :bag:. Mange på ivf-kjøret må jobbe hardt, og for det meste har det gått veldig greit for meg og sambo. Ett mislykka innsett (enn så lenge) og that's it.

Noen som vet om typ "lokal gyn" sender bilder de tar fra ultralyd når de svarer klinikkens henvisning? :p om.noen skjønner hva jeg spør om hehe :-)

Der var det to store eggposer og god slimhinne! Fikk ovitrelle som settes i dag og innsett neste fredag kl 14.

Jeg føler meg nesten flaut heldig med hvordan ting fungerer :bag:. Mange på ivf-kjøret må jobbe hardt, og for det meste har det gått veldig greit for meg og sambo. Ett mislykka innsett (enn så lenge) og that's it.

Sånn er livet, vi har alle ulike opplevelser. Lykke til med innsett på fredag!

Jeg sitter her og tankene går.

Jeg har ofte slitt litt med slimhinnen. Men det løste seg i mange år ved å bruke letrozol. Da hadde jeg alltid litt tynn slimhinne og fikk ofte kommentar på at livmoren så litt "umoden" ut, dvs ikke tresjiktet. Det ble likevel alltid innsett og jeg har ofte blitt gravid.

Men nå er jeg så nervøs. Avbrutt forrige syklus og styrt denne gangen. Første kontroll ikke tresjiktet livmor og slimhinne på 6.8.
Ny kontroll og "litt mer definert livmor" men ikke helt tresjiktet og 7.8 mm.

Forstår hvor viktig det er at den er tresjiktet. Selv jeg så at livmoren var mer definert, men ikke helt så tydelig som når jeg googler "tresjiktet livmor". Samtidig så har jeg ofte blitt gravid (men mistet, dog) på samme type resultat...

Er redd for å mase også. Noe som er ironisk siden det koster flesk. Burde jeg spør klinikken? De ville ha sjekk nr 2 fordi livmoren ikke var tresjiktet, men plutselig var det ok likevel bare fordi slimhinnen var over 7 mm? Jeg blir gal av meg selv het hehe

Jeg har ofte slitt litt med slimhinnen. Men det løste seg i mange år ved å bruke letrozol. Da hadde jeg alltid litt tynn slimhinne og fikk ofte kommentar på at livmoren så litt "umoden" ut, dvs ikke tresjiktet. Det ble likevel alltid innsett og jeg har ofte blitt gravid.

Men nå er jeg så nervøs. Avbrutt forrige syklus og styrt denne gangen. Første kontroll ikke tresjiktet livmor og slimhinne på 6.8.

Forstår hvor viktig det er at den er tresjiktet. Selv jeg så at livmoren var mer definert, men ikke helt så tydelig som når jeg googler "tresjiktet livmor". Samtidig så har jeg ofte blitt gravid (men mistet, dog) på samme type resultat...

Er redd for å mase også. Noe som er ironisk siden det koster flesk. Burde jeg spør klinikken? De ville ha sjekk nr 2 fordi livmoren ikke var tresjiktet, men plutselig var det ok likevel bare fordi slimhinnen var over 7 mm? Jeg blir gal av meg selv het hehe
Skjønner du blir nervøs mtp økonomi og alt rundt.
Jeg har aldri hørt noen si noe om tresjiktet slimhinne. Så lurer da på om de ikke har tatt hensyn til det, eller at jeg har det, uten at det har blitt nevnt. Så nettopp på bilder fra innsett, og ser ikke noe tydelig tresjikt der:bored:

Skjønner du blir nervøs mtp økonomi og alt rundt.
Jeg har aldri hørt noen si noe om tresjiktet slimhinne. Så lurer da på om de ikke har tatt hensyn til det, eller at jeg har det, uten at det har blitt nevnt. Så nettopp på bilder fra innsett, og ser ikke noe tydelig tresjikt der:bored:
Økonomi er en ting, den følelsesmessige belastningen er minst like viktig :/

Etter at progesteron blir introdusert/etter eggløsning så blir livmor mer..udefinerbar. den blir som en masse, ikke tre tydelige deler. Derfor gir ikke et bilde av livmor etter el noen indikasjon på om den var tresjiktet eller ei :)

Ser fra journalen min hos st Olavs at de registrerte det som tresjiktet hos de, men ofte ikke før rett før eggløsning.

Vet du, jeg hadde SÅ de samme tankene som deg denne runden. Derimot har jeg aldri slitt med slimhinnen, utenom denne gangen. På kontroll nr én var slimhinnen fin. 8 mm og tresjiktet, problemet her var at eggposene hadde vokst aaaaltfor lite til å være CD11. Så tiltross for at jeg skulle ha innsett i syklus uten NOE medisiner ble jeg satt på Letrozol på CD 11-15, og ny kontroll CD18. Jeg var sur og stressa fordi planen var å prøve innsett i helt naturlig syklus. Har hatt nok sykluser med Otrivelle og Letrozol som aldri har resultere i positiv test.
Kontroll CD18 viste ledende eggpose på 17mm og noe udefinert slimhinne på rundt 6mm. Gyn som tok undersøkelsen trodde ikke de kom til å gå for innsett med den slimhinna. Jeg kunne også se at den ikke så bra ut, så når klinikken ringte og sa jeg skulle sett Ovitrelle 4 dager etterpå hvis jeg ikke fikl positiv eggløsningstest før det, så ble jeg skeptisk. Var det verdt å kaste bort 11-12 000 på dette?
Men vi gjorde det likevel, og så har det gått såå bra, foreløpig :Heartred
Ikke helt til å sammenligne med din situasjon, men vil bare si at jeg føler meg sååå igjen i tankene dine, kjære @Høsteple ❤️

Har sagt det før, og sier det igjen: du har ofte vært min inspirasjon her. Med så mange nedturer på veien, og likevel står du oppreist, støtter oss andre, samtidig som du er realistisk og sier ting som det er:Heartred

Nå har jeg kjøpt inn medisinene (17000 kr) får vel mensen enten torsdag eller fredag. Fikk gjennomgang i juni så må se på noen filmer hvordan jeg skal sette de. Tok også en test i dag, var litt spent på om det gikk naturlig syklusen før vi begynte med ivf, men nei. Kan ikke tro at jeg skal gå i gang med dette nå. Tenker også på om jeg bare skal si det til den nye jobben min siden det blir en del fravær osv..

Sniker inn her da jeg regner med det er her det er litt aktivitet.
Vi har prøvd i 4 år. Hatt 3 runder med ivf i Porsgrunn uten hell. I dag lyste det to streker mot meg, sånn helt ut av det blå!
Nå er jeg livredd for at det kan være andre årsaker, livredd for statistikken som er i mot meg ( er 42 år) i forhold til sa. Masse spørsmål i hodet. Burde jeg begynne på albyl-e igjen som jeg prøvde siste runde av ivf, burde jeg ta progesteron ? Etter utregning på siste mens er jeg 6 uker i dag. Prøver å få tak i legen min men har ikke lykkes enda.

Jeg vet ikke helt, men både på st Olavs og spiren var det annerledes. Som om at spl hadde mer spillerom i å kunne svare på spm og gi råd :scratch virker også som at de har hatt mye å gjøre i dag!
Hei! Jeg er i behandling på Livio og der syns jeg det går kjempe smooth med kommunikasjon. Får svar samme dag i pasientsky og noen ganger innen liksom 5 min. Ellers tar de alltid telefonen og om jeg har spørsmål så får jeg svar i pasientsky innen dagen er omme. Syns de er kjempe effektive. Har Riksen å sammenlikne med, som var elendige!

Vet du, jeg hadde SÅ de samme tankene som deg denne runden. Derimot har jeg aldri slitt med slimhinnen, utenom denne gangen. På kontroll nr én var slimhinnen fin. 8 mm og tresjiktet, problemet her var at eggposene hadde vokst aaaaltfor lite til å være CD11. Så tiltross for at jeg skulle ha innsett i syklus uten NOE medisiner ble jeg satt på Letrozol på CD 11-15, og ny kontroll CD18. Jeg var sur og stressa fordi planen var å prøve innsett i helt naturlig syklus. Har hatt nok sykluser med Otrivelle og Letrozol som aldri har resultere i positiv test.
Kontroll CD18 viste ledende eggpose på 17mm og noe udefinert slimhinne på rundt 6mm. Gyn som tok undersøkelsen trodde ikke de kom til å gå for innsett med den slimhinna. Jeg kunne også se at den ikke så bra ut, så når klinikken ringte og sa jeg skulle sett Ovitrelle 4 dager etterpå hvis jeg ikke fikl positiv eggløsningstest før det, så ble jeg skeptisk. Var det verdt å kaste bort 11-12 000 på dette?
Men vi gjorde det likevel, og så har det gått såå bra, foreløpig :Heartred
Ikke helt til å sammenligne med din situasjon, men vil bare si at jeg føler meg sååå igjen i tankene dine, kjære @Høsteple ❤️

Har sagt det før, og sier det igjen: du har ofte vært min inspirasjon her. Med så mange nedturer på veien, og likevel står du oppreist, støtter oss andre, samtidig som du er realistisk og sier ting som det er:Heartred
Jeg setter så utrolig stor pris på at du deler din erfaring, tusen takk ❤️ jeg tenker også at jeg overtenker en del og burde bare stole på legen. Jeg har jo blitt gravid en drøss av ganger...det er likevel fint å lese konkret dine resultater, spesielt siden du nå er gravid :)
Jeg blir helt øm inni meg, takk for så fine ord ❤️ for en knakende god gjeng vi er, altså!

Sniker inn her da jeg regner med det er her det er litt aktivitet.
Vi har prøvd i 4 år. Hatt 3 runder med ivf i Porsgrunn uten hell. I dag lyste det to streker mot meg, sånn helt ut av det blå!
Nå er jeg livredd for at det kan være andre årsaker, livredd for statistikken som er i mot meg ( er 42 år) i forhold til sa. Masse spørsmål i hodet. Burde jeg begynne på albyl-e igjen som jeg prøvde siste runde av ivf, burde jeg ta progesteron ? Etter utregning på siste mens er jeg 6 uker i dag. Prøver å få tak i legen min men har ikke lykkes enda.
Jeg håper du får snakke med legen din snart, så du kan få noen tips og råd :Heartred og gratulerer så mye med positiv test! Håper det er en stayer:)

Back
Topp