September 2023

Jeg sitter her og tankene går.

Jeg har ofte slitt litt med slimhinnen. Men det løste seg i mange år ved å bruke letrozol. Da hadde jeg alltid litt tynn slimhinne og fikk ofte kommentar på at livmoren så litt "umoden" ut, dvs ikke tresjiktet. Det ble likevel alltid innsett og jeg har ofte blitt gravid.

Men nå er jeg så nervøs. Avbrutt forrige syklus og styrt denne gangen. Første kontroll ikke tresjiktet livmor og slimhinne på 6.8.
Ny kontroll og "litt mer definert livmor" men ikke helt tresjiktet og 7.8 mm.

Forstår hvor viktig det er at den er tresjiktet. Selv jeg så at livmoren var mer definert, men ikke helt så tydelig som når jeg googler "tresjiktet livmor". Samtidig så har jeg ofte blitt gravid (men mistet, dog) på samme type resultat...

Er redd for å mase også. Noe som er ironisk siden det koster flesk. Burde jeg spør klinikken? De ville ha sjekk nr 2 fordi livmoren ikke var tresjiktet, men plutselig var det ok likevel bare fordi slimhinnen var over 7 mm? Jeg blir gal av meg selv het hehe
Krysser så fingrene for deg at det ikke blir avbrutt igjen <3, synes virkelig du har vært gjennom nok <3

Frisk blødning for to dagersiden på kvelden, ingen ting om natta eller dagen etterpå. Ikke vert noe blødning i dag heller. Men masse mens smerter og migrene ( som jeg alltid får rett før mens ) en uke siden innsett av 5 dagers blacmosyst. Har egentlig testdag og ikm fredag 16 sept. I dag er testen hel blank, så da gikk ikke denne runden, det skulle vert antydning til en strek til nå :sorry: :sorry: Håper bare jeg får satt inn på neste el som er i slutten av mnd :Heartbigred

Legg inn info som følgende:
Bkno9118510- 35- Barn nr 2 - Hausken - IVF nr 1- Menopur +Fyremadel+gonapeptyl+otrivelle +cyclogest- oppstart 24 juli/innsett 8 sept - RUGER

Heii! Pco og første ivf her:) Har ett år prøving bak meg med 3 mnd hormonstimulering, en SA etter naturlig prøving. Fikk totalfrys på 8 egg(av 50 follikler) og innsett 8 sept Denne rugeperioden er grusomt, da man har lagt så mye penger og smerter i det, så alle respekt til dere som har levd slik en god stund❤️❤️
Når har dere begynt å teste etter innsett? Klør i fingrene etter å teste, men er også livredd for å se den fæle, hvite testen igjen..

Legg inn info som følgende:
Bkno9118510- 35- Barn nr 2 - Hausken - IVF nr 1- Menopur +Fyremadel+gonapeptyl+otrivelle +cyclogest- oppstart 24 juli/innsett 8 sept - RUGER

Heii! Pco og første ivf her:) Har ett år prøving bak meg med 3 mnd hormonstimulering, en SA etter naturlig prøving. Fikk totalfrys på 8 egg(av 50 follikler) og innsett 8 sept Denne rugeperioden er grusomt, da man har lagt så mye penger og smerter i det, så alle respekt til dere som har levd slik en god stund❤️❤️
Når har dere begynt å teste etter innsett? Klør i fingrene etter å teste, men er også livredd for å se den fæle, hvite testen igjen..
Jeg tester ikke før opprinnelig testdag, som er nå på lørdag (blodprøve mandag, men det er kun fordi det er helg). Noen liker å teste tidlig og daglig frem mot testdagen, jeg blir for stressa av det og vil ikke teste før jeg vet at svaret jeg får stemmer. Tror det er helt individuelt og du må gjøre det som føles riktig for deg selv.

Jeg sitter her og tankene går.

Jeg har ofte slitt litt med slimhinnen. Men det løste seg i mange år ved å bruke letrozol. Da hadde jeg alltid litt tynn slimhinne og fikk ofte kommentar på at livmoren så litt "umoden" ut, dvs ikke tresjiktet. Det ble likevel alltid innsett og jeg har ofte blitt gravid.

Men nå er jeg så nervøs. Avbrutt forrige syklus og styrt denne gangen. Første kontroll ikke tresjiktet livmor og slimhinne på 6.8.
Ny kontroll og "litt mer definert livmor" men ikke helt tresjiktet og 7.8 mm.

Forstår hvor viktig det er at den er tresjiktet. Selv jeg så at livmoren var mer definert, men ikke helt så tydelig som når jeg googler "tresjiktet livmor". Samtidig så har jeg ofte blitt gravid (men mistet, dog) på samme type resultat...

Er redd for å mase også. Noe som er ironisk siden det koster flesk. Burde jeg spør klinikken? De ville ha sjekk nr 2 fordi livmoren ikke var tresjiktet, men plutselig var det ok likevel bare fordi slimhinnen var over 7 mm? Jeg blir gal av meg selv het hehe
Kjære deg ❤️ Kontakt klinikken, still disse spørsmålene, forklar at du er usikker. Det er absolutt ikke mas, du betaler jo helt enorme summer for dette. Og det gagner ingen at du går rundt og er usikker.

Jeg har ingen erfaring rundt dette, så vet ikke om femkamp tilby deg noe annet. Men ihvertfall må de kunne forklare og trygge deg i hvorfor de tar de avgjørelsene de tar, og evt velger å sette inn.

Skjønner godt at du blir gal, man investerer så utrolig mye av seg selv gjennom denne prosessen. Håp og ønsker for fremtiden, og så uendelig lite man kan gjøre for å kontrollere noe selv.

Når skal du inn til neste kontroll? Og når er evt innsett?

Heier masse på dere!! ❤️

Huff er hos familien i Trondheim nå til søndag, og ultralyd på spiren fredag. Er livredd for at jeg ikke skal ha respondert på progynova :( første gang med styrt syklus. Har regelmessig eggløsning osv men dem ville prøve noe nytt. Mye eggløsningsslim men det var normalt sa de. Var 50 /50 sjanse da de for at det holdt med den ultralyden på fredag. Holdt på å bli avbrutt forrige gang i naturlig syklus da folikkelen vokste tregt. Aldri hatt noe problem med å få tykk nok slimhinne, men redd det skal skje denne gangen :(

Så flott!! Håper dere får flere blasto i frysen :woot: Når blir det ev innsett?
Jaa, håper virkelig vi får ett eller flere på frys ❤️ Har tatt en hel haug av vitaminer og tilskudd etter samtale og anbefaling av Frøyaklinikken, så krysser fingrene for at det gir uttelling på eggkvaliteten.

Forventer mens ila de neste 5-10 dagene, så blir det innsett etterpå. Må mest sannsynlig gå på letrozol. Har egentlig ingen erfaring, men regner med det er styrt syklus?

Huff er hos familien i Trondheim nå til søndag, og ultralyd på spiren fredag. Er livredd for at jeg ikke skal ha respondert på progynova :( første gang med styrt syklus. Har regelmessig eggløsning osv men dem ville prøve noe nytt. Mye eggløsningsslim men det var normalt sa de. Var 50 /50 sjanse da de for at det holdt med den ultralyden på fredag. Holdt på å bli avbrutt forrige gang i naturlig syklus da folikkelen vokste tregt. Aldri hatt noe problem med å få tykk nok slimhinne, men redd det skal skje denne gangen :(
Lykke til, det er lange dager til fredag når man er så usikker ❤️

Vesla89 - 34 år - Barn 2 - Rikshospitalet - Forsøk nr 1 - Primolut, Gonapeptyl, GonalF, Ovitrelle, Cyctoglest og muligens Fragmin - oppstart 22.august/Sprøytestart 14.09/innsett og uttak uke 39

Jeg kan flyttes til stiumulerer, begynner i morgen.
En dag senere enn jeg gjorde for nøyaktig 5 år siden. Aller første forsøk og første søskenforsøk.
En dag forskjell på medisinstart, og samme dag med kontroll før sprøytestart. Rart.

I dag føler jeg meg for gammel til å være i dette. Tenker bare på alle utfordringer og tar alle sorger på forhånd. Intellektuelt er jeg fortsatt like klar, emosjonelt not so much. Begynte med cyclogest i går. Har tyngdefølelse i bekkenet, føler meg oppblåst og væskefull. Kan det være at ovitrelle på lørdag og en runde med cyclogest være nok til å kjenne det på humøret? Jeg skulle ønske man kunne knipse i fingrene og få en 4 mnd baby, ferdig integrert i familien og med alle rutiner dannet, i fanget.

Noen som vet hvorfor det tidligst blir innsett 6 dager etter ultralyd i styrt syklus, tenker siden jeg hadde innsett 5 dager etter i naturlig syklus, er det pga eggløsning i naturlig syklus? ❤️

Back
Topp