September 2020

Mannen jobber mye kveld, men hjemme. Så jeg må ut når de er i seng ja.

Jeg har et daglig snitt under 5000 som basis så jeg lå gå lang tur, hver dag.

Har i det minste gode klær. Det pøsregner for tiden. Aner meg at jeg bør ha nye sko. Det oppdager jeg i kveld om jeg kommer meg ut.

Hvor lang tur (aka antall timer) er egentlig 5-6000 skritt tro?
Om jeg går 4 km får jeg 5000 ca , det er vel rundt 30 min

Ikke så langt, den turen jeg skal gå i kveld (kan ikke løpe på grunn av forkjølelse) er ca 15.000 skritt og 2 timer, mye bakker opp og ned, og noe skogsterreng. Dersom du holder et godt tempo bør du klare 5-6.000 skritt på under 45 minutter

Så om jeg får en liten time bør jeg ha fått tatt inn noen av de 26 000 i tillegg til å ha dagens 10.000 da.

Jeg har 1500 hittil da, men regner med å ca doble det ør jeg går fra kontoret (litt frem og tilbake i gangen, og dessuten marsjerer jeg på stedet hvil på do, eller tar knebøy, bøy og strekk og sånne ting for å rett og slett få inn bittelitt aktivitet i en stillesittende hverdag.

Også blir det jo noen på å gå opp og ned og hit og dit, middag og unger og legging og sånn, men det blir altså på det jevne ikke stort mer enn 4000 på en dag. JEg fikk det med innsats over 5500 i år, altså da uten å gå tur, men inne-traksing og hopping.

Så, får jeg innen 5-6000 på en tur i dag i tillegg til å ellers marsjere på etset hvil mens jeg pusser tenner og sånne ting, så har jeg som mål å ha tatt inn minst 1000 av de 26 000. Det får være dagens mål. Altså 11000 skritt.. 9500 igjen å gå da.

Dersom du beveger deg 4 km på 30 minutter har du en gjennomsnittfart på 8 km/t.
Da går du ikke, da løper du som også stemmer med en gjennomsnittlig skrittlengde på 0,8 m

Nja det ligger mye bak dette , jeg har tenkt det har vært helt greit men nå vil han jo så

Det er mange gode grunner til lle alternatie, og rett og slett noe en bre må la tenprignen fnne ut av, gjerne veilede og diskutere men til syvend og sist ungens valg. Så jeg emenr du har helt rett tilnrming :)

Dersom du beveger deg 4 km på 30 minutter har du en gjennomsnittfart på 8 km/t.
Da går du ikke, da løper du som også stemmer med en gjennomsnittlig skrittlengde på 0,8 m

Jeg har slett ikke tenkt å løpe. Jeg skal gå. Ikke jogge heller. Jeg skal gå.

Jeg har slett ikke tenkt å løpe. Jeg skal gå. Ikke jogge heller. Jeg skal gå.
Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, men en gjennomsnittlig skrittlengde når man går er 0,5 m.
5-6.000 skritt vil da være 2,5-3 km. Vanlig ganger har en gjennomsnitt fart på en 5 km/t +/- terreng og hvor vant man er til å gå.
Sier fremdeles under 45 minutter. Bedre å sette av for mye enn for lite tid

Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, men en gjennomsnittlig skrittlengde når man går er 0,5 m.
5-6.000 skritt vil da være 2,5-3 km. Vanlig ganger har en gjennomsnitt fart på en 5 km/t +/- terreng og hvor vant man er til å gå.
Sier fremdeles under 45 minutter. Bedre å sette av for mye enn for lite tid

Det blir nok asfalt, ikke skog og mark, en naturlig runde for meg å gå er ifølge dengang jeg brukte endomondo på trilletur ca 3 km, så da satser jeg på den. Kjekkere med en runde enn å gå fra a til b og snu tilbake.

Det er mange gode grunner til lle alternatie, og rett og slett noe en bre må la tenprignen fnne ut av, gjerne veilede og diskutere men til syvend og sist ungens valg. Så jeg emenr du har helt rett tilnrming :)
For meg spiller det ho ingen rolle, hans valg. Men etter å ha lest diskusjon i en gruppe på fb i går må jeg innrømme at jeg ble litt trist. Flere og flere velger jo å enten ha større feiring av bursdag eller nonfirmasjon ( feire at de trer inn i voksnes rekker) men der var det flere Voksne som skreiv at de ikle ville møtt opp på noe sånt eller gitt gaver. Ikke til nevøer /nieser engang

Nei jeg løper ikke :)
Vel de som er gode til å jogge løper 10 km på en time, gjennomsnitt fart på 10 km/t.
Vanlig ganghastighet er 5 km/t, går man fort har man en hastighet på 6-6,5 km/t.
Når jeg er ute og løper, løper jeg 2/3 av runden, og går fort 1/3 av runden, da holder jeg en gjennomsnitt fart på 8 km/t.

Det å bare gå og holde farten 8 km/t går ikke, enten bruker du lengre tid, eller så går du kortere

Vel de som er gode til å jogge løper 10 km på en time, gjennomsnitt fart på 10 km/t.
Vanlig ganghastighet er 5 km/t, går man fort har man en hastighet på 6-6,5 km/t.
Når jeg er ute og løper, løper jeg 2/3 av runden, og går fort 1/3 av runden, da holder jeg en gjennomsnitt fart på 8 km/t.

Det å bare gå og holde farten 8 km/t går ikke, enten bruker du lengre tid, eller så går du kortere
Nope , trenger ikke diskutere dette i grunn, jeg har klokke som viser både km og tid ;)

Back
Topp