Såå klar for å bli mamma!

Mannen reagerte egentlig ikke, han bare "Det er en strek der" og det var det liksom :banghead: :hilarious:
Han var ikke overrasket, han tenkte jeg var gravid nå pga. hvordan jeg har vært denne uken :smiley-ashamed004
Streken ble omtrent like sterk som i dag tidlig da!
20220728_185421.jpg
 
Mannen reagerte egentlig ikke, han bare "Det er en strek der" og det var det liksom :banghead: :hilarious:
Han var ikke overrasket, han tenkte jeg var gravid nå pga. hvordan jeg har vært denne uken :smiley-ashamed004
Streken ble omtrent like sterk som i dag tidlig da!
Vis vedlegget 385597
Haha menn er sånn :playful: Dessverre. "Det er sant jeg er glad!" Javel, ser ikke helt sånn ut liksom :hilarious: De jubler ikke helt sånn som oss :p
 
4+0 (CD24 - 14DPO)
Da er jeg kommet til min første milepæl! :hello2 IKM er ikke før ca. tirsdag, så det blir vel min neste. Også 5+0 (kjemisk grensa)! :happy:
Tusen takk for alle gratulasjoner, tilgi meg for at jeg ikke svarer på hver enkelt :smiley-ashamed004
Jeg fortalte det forresten til mine to beste venner før mannen fikk vite det, og nå vurderer jeg å fortelle det til søsteren min neste uke :joyful:
Har også et par prøvevenninner jeg kanskje bør fortelle, siden de kjenner til syklusen min :p
20220730_135605.jpg

Dagens test er litt sterkere enn de første, men jeg var lat og tisset rett på den, så alt fargestoffet har ikke trukket gjennom. Har to strimler til, kan sikkert ta dem på IKM og 5+0. Jeg tror jeg har godtatt at jeg er gravid, men er lite følelser! Det er vel ikke så "ekte" ennå, ser ikke heelt for meg at jeg skal bli mamma ennå. Mannen også, han sa han ikke kommer helt til å tro på at dette skjer før sånn uke 10 :hilarious:
Har bestilt time hos fastlegen, han hadde ikke ledig før om en måned da. Tok også kontakt med jordmor, venter på å få time der.
Vi tenker å bestille en privat TUL til uti uke 7, også forteller vi det til foreldrene våre etter det :D

Screenshot_20220730-140243_FF App.jpg
Jeg vet, fyfy, men jeg var så nysjerrig, og vanskelig å slutte med en vane man har hatt i nesten et halt år :smiley-ashamed004
Ble overraska over dette droppet, men jeg sjekket tidligere charts, og verken på CD24 eller 14DPO har jeg fått et sånt dropp, så dette må jo være gravidhormoner som svinger. Hvis jeg ikke hadde testet ennå, hadde jeg jo kanskje trodd at TR var på vei for tidlig.

Jeg antar vel at jeg føler meg gravid, for jeg har masse symptomer.
Veldig sulten(/cravings), mye kvalme, ikke en god kombo. Veksler med å såvidt få i meg noen kjeks til å spise 5 ganger for dagen. Spydde nesten i går, men det var rett etter jeg stod opp, så magen var tom. Klarer å få i meg væske da, så passer på å drikke masse. Lurer på om jeg faktisk har det verre tidligere på dagen, men det gjenstår å se. I dag ble jeg mye bedre etter å ha spist masse på ettermiddagen liksom.
Kjenner at livmoren jobber i vei, nå får jeg av og til en mageknip-lignende følelse. Nå skal embryoet være noen få mm, omtrent på størrelse med et eplefrø. Sykt at noe så lite påvirker meg så mye allerede! Lurer jo nesten på om det er tvillinger :hilarious:
Selve magen er ikke så fornøyd, er mye luft og litt dårlig. Har fortsatt sticky utflod, og er trøtt / sliten. Tok en 2-timers lur på sofaen istad.
Av nye symptomer har vi muligens sterkere blodårer på puppene, men ikke helt sikker. La merke til det før jeg la meg i går, både jeg og mannen er usikre på om det er noe jeg har hatt før. I tillegg så fikk jeg ikke sove natt til i går på sånn 2 timer av ingen grunn. Ble dødssulten i løpet av den tiden, så måtte opp og hente meg noe ritz kjeks som jeg lå og gomlet på i sengen - følte meg gravid akkurat da :p

Apropos soving / seng, kom på at jeg hadde lyst på sånn gravidpute, og kunne gjerne kjøpe det neste gang vi handla, jo ikke ha stor mage for å nyte en sånn :hilarious: Viste seg at mannen kjørte rundt både før og etter jobb i går for å finne en til meg! :woot: Altså for en mann :love017
20220729_201431.jpg
Føler han kommer til å skjemme meg komplett bort under svangerskapet, dette er sikkert bare en smakebit! :love2
Det var utrolig digg å sove med den, på sofaen også. Du blir spoonet av mykhet! Jeg er en sånn som koser med dynen, så var veldig fint å kunne ha armer og bein rundt noe, men dynen oppå meg så jeg ikke ble kald. Jeg har de siste årene sovet best på magen, så denne kommer nok til å hjelpe meg å bli vant til andre stillinger. Best å øve seg allerede nå, før jeg blir svær! :hilarious:
 
Gratulerer med positiv test!!!! ❤️❤️❤️❤️ Endelig!!! :) :) og tenk så gøy at tarot kan ha så rett da :) for termin blir vel rundt tida i de mnd som var viktige for deg?xsmile9
 
Gratulerer med positiv test!!!! ❤️❤️❤️❤️ Endelig!!! :) :) og tenk så gøy at tarot kan ha så rett da :) for termin blir vel rundt tida i de mnd som var viktige for deg?xsmile9
Takk! :D Ja stemmer det! Dette var jo også bare gjennom Etsy, de spurte bare om navn, fødselsdato og om man prøvde ennå, som vi ikke engang gjorde på den tida. Ganske bra treff, så nå kommer jeg til å tro at det blir en gutt :hilarious: Var forresten her hvis noen andre har lyst til å prøve for gøy :p https://www.etsy.com/no-en/listing/916420598/same-day-conception-gender-fertility
 
Jeg har også tatt denne faktisk og den stemte både sist graviditet og denne :angelic:
Åh så kult da! :woot: Så bra at det er guttenavn jeg liker best da :hilarious: Vi vil eegentlig ha jente, men syns jentenavn er vanskelig! Vi drømmer også om en gutt som ligner på meg og en jente som ligner på han :love2
 
Åh så kult da! :woot: Så bra at det er guttenavn jeg liker best da :hilarious: Vi vil eegentlig ha jente, men syns jentenavn er vanskelig! Vi drømmer også om en gutt som ligner på meg og en jente som ligner på han :love2
Hehe ja jeg kan ikke si om det har stemt med kjønn enda da! Men vet noen andre som tok den her inne og der stemte det med tidspunkt også, men ikke med kjønn
 
4+4 (CD28 - 18DPO)
Endelig IKM! Den var sikkert egentlig senest i går med tanke på tidlig EL, men kjennes uansett greit å ha kommet over denne datoen :D
20220803_093036.jpg

Dagens test ble supersterk! :woot: Tok den med meg i papiret i lommen for å vise søsteren min når jeg fortalte det til henne i dag, men jeg må ha mistet den en eller annen plass på IKEA! :banghead::bag::hilarious: Så heldigvis hadde jeg bildet av den.
Fortalte det i barneavdelingen, jeg sa at bursdaggaven hennes (i april) er på vei, og først var hun imponert, for hun pleier å være veldig tidlig ute med gaver selv, også spurte jeg om hun ville ha et hint, og måtte få henne til å stoppe og se på meg for at hun skulle se at jeg indikerte med armene rundt omkring oss. Det tok noen sekunder før hun bare "neei?!" :eek::woot: Det morsomme var jo at hun spurte meg på Snapchat på mandag da hun spurte om jeg kunne hjelpe henne med å flytte. Heldigvis spurte hun om noe annet urelatert rett etter, så jeg bare ignorerte det spørsmålet, men hun hadde visst lagt merke til at jeg ikke svarte :hilarious: Hun visste at vi prøvde, så hun forventet vel det når som helst.

Screenshot_20220803-160917_FF App.jpg
Jeg har fortsatt å tempe bare på gøy, driver ikke og bekymrer meg eller noe. Morsomt å se at den kan droppe og øke, men også holde seg.
Det eneste som har noe å si er at den ikke er langt under coverline ved IKM :joyful:

Skal vi se, symptomer.. Er mye av det samme som jeg har hatt.
Kviser, sulten, promper hele tiden, kjempetrøtt, sticky utflod, kvalme, murringer, emosjonell.. Varierer litt hva jeg kjenner mest på hver dag.
Jeg tror kvalmen er verst på morgenen, sikkert pga. tom mage, men er litt vanskelig å spise. Når jeg har spist ordentlig er det som regel greit.
Vi kjøpte en vekt på IKEA siden jeg var usikker på startvekten min, ble ganske sjokka når vekten viste mer enn jeg noen gang har veid i mitt liv! :eek:
Jeg har fortsatt en BMI på 17.5 da, så snart er jeg ikke undervektig lenger! Har sett for meg at jeg kom til å legge på meg med alderen.
Har ikke lagt merke til at jeg har lagt på meg, sist jeg veide i nærheten av dette måtte jeg opp i klesstørrelse. Så jeg skylder på graviditeten :hilarious:

Fikk forresten time hos jordmor til når jeg er 6+6, men fikk faktisk melding av henne i dag der hun spurte om jeg ville komme inn allerede nå på fredag. Sa at det ikke var nødvendig selv om jeg synes det er lenge til den 19., men skrev litt om at jeg var bekymret for å miste (uten god grunn), og at jeg vet det vil nok gå bedre over tid, som hun var enig i. Hun virker veldig snill, så håper vi kommer godt overens! Da kan jeg gjerne gå bare til henne gjennom graviditeten, da det blir nærmere og hun har sikkert mer tid (er veldig glad i fastlegen min da). :love2
Vi har også bestilt privat TUL til den 24., da er jeg 7+4, gleder meg sykt! Håper alt er bra når vi kommer dit.

Jeg må si at jeg faktisk ikke er så redd for å miste som jeg trodde jeg kom til å være. Med symptomer og sterke streker (og så klart ingen blod eller smerter) så tror jeg dette går bra, statistikken er jo på min side også. Men jeg har disse skrekkhistoriene i bakhodet, spesielt med MA, BO osv. Klarer å holde meg relativt positiv da, det verste akkurat nå er at det er så lenge å vente! Men hver dag er en seier :D
 
4+4 (CD28 - 18DPO)
Endelig IKM! Den var sikkert egentlig senest i går med tanke på tidlig EL, men kjennes uansett greit å ha kommet over denne datoen :D
Vis vedlegget 385992
Dagens test ble supersterk! :woot: Tok den med meg i papiret i lommen for å vise søsteren min når jeg fortalte det til henne i dag, men jeg må ha mistet den en eller annen plass på IKEA! :banghead::bag::hilarious: Så heldigvis hadde jeg bildet av den.
Fortalte det i barneavdelingen, jeg sa at bursdaggaven hennes (i april) er på vei, og først var hun imponert, for hun pleier å være veldig tidlig ute med gaver selv, også spurte jeg om hun ville ha et hint, og måtte få henne til å stoppe og se på meg for at hun skulle se at jeg indikerte med armene rundt omkring oss. Det tok noen sekunder før hun bare "neei?!" :eek::woot: Det morsomme var jo at hun spurte meg på Snapchat på mandag da hun spurte om jeg kunne hjelpe henne med å flytte. Heldigvis spurte hun om noe annet urelatert rett etter, så jeg bare ignorerte det spørsmålet, men hun hadde visst lagt merke til at jeg ikke svarte :hilarious: Hun visste at vi prøvde, så hun forventet vel det når som helst.

Vis vedlegget 385993
Jeg har fortsatt å tempe bare på gøy, driver ikke og bekymrer meg eller noe. Morsomt å se at den kan droppe og øke, men også holde seg.
Det eneste som har noe å si er at den ikke er langt under coverline ved IKM :joyful:

Skal vi se, symptomer.. Er mye av det samme som jeg har hatt.
Kviser, sulten, promper hele tiden, kjempetrøtt, sticky utflod, kvalme, murringer, emosjonell.. Varierer litt hva jeg kjenner mest på hver dag.
Jeg tror kvalmen er verst på morgenen, sikkert pga. tom mage, men er litt vanskelig å spise. Når jeg har spist ordentlig er det som regel greit.
Vi kjøpte en vekt på IKEA siden jeg var usikker på startvekten min, ble ganske sjokka når vekten viste mer enn jeg noen gang har veid i mitt liv! :eek:
Jeg har fortsatt en BMI på 17.5 da, så snart er jeg ikke undervektig lenger! Har sett for meg at jeg kom til å legge på meg med alderen.
Har ikke lagt merke til at jeg har lagt på meg, sist jeg veide i nærheten av dette måtte jeg opp i klesstørrelse. Så jeg skylder på graviditeten :hilarious:

Fikk forresten time hos jordmor til når jeg er 6+6, men fikk faktisk melding av henne i dag der hun spurte om jeg ville komme inn allerede nå på fredag. Sa at det ikke var nødvendig selv om jeg synes det er lenge til den 19., men skrev litt om at jeg var bekymret for å miste (uten god grunn), og at jeg vet det vil nok gå bedre over tid, som hun var enig i. Hun virker veldig snill, så håper vi kommer godt overens! Da kan jeg gjerne gå bare til henne gjennom graviditeten, da det blir nærmere og hun har sikkert mer tid (er veldig glad i fastlegen min da). :love2
Vi har også bestilt privat TUL til den 24., da er jeg 7+4, gleder meg sykt! Håper alt er bra når vi kommer dit.

Jeg må si at jeg faktisk ikke er så redd for å miste som jeg trodde jeg kom til å være. Med symptomer og sterke streker (og så klart ingen blod eller smerter) så tror jeg dette går bra, statistikken er jo på min side også. Men jeg har disse skrekkhistoriene i bakhodet, spesielt med MA, BO osv. Klarer å holde meg relativt positiv da, det verste akkurat nå er at det er så lenge å vente! Men hver dag er en seier :D
Hva er BO?
 
Back
Topp