Nukis
Forumet er livet
Februarhjertene2017
Marsboerne2017
August 2018
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Julemiraklene 2025
Såå gøy! Min kar skjønner alt vi sier, og kan synge litt og gjøre bevegelser - men er liksom ikke ordentlige uttalte ord. Kan si mamma, pappa, vovva (hund), au (maju/katt), ade pappa (hade pappa), bom (ballong), ainn (vann), lys, traktor, brrm (bil), okka (sokka), nam, mommo (mormor), dusj, ja, nei osv. Men er ikke setningerHun her har alltid ligget veldig foranSetninger på 4 ord kunne hun allerede innen 21 mnd
Tror ikke de er blitt særlig lenger ennå da. Blir stadig overrasket med sanger, i går mens jeg lagde ferdig middag kom plutselig "..jenter, sitte venter, mage sulten halsen tørst. Nå skal spise, først vise, akka synge verset først. Værsågod!" Den husker jeg fra skolen, antar de synger den før mat i bhg
Andre sanger hun har lært derfra og begynt å synge hjemme nå er Mikkel Rev, "To elefanter kom marsjerende, bort edderkopp fine spinn" og "en liten mus, leter etter mat, og kopp og fat" der hun gjør håndbevegelser og sier noe mer mens hun kiler meg, den sangen har jeg aldri hørt
![]()
Setninger på 4 ord kunne hun allerede innen 21 mnd
Tror ikke de er blitt særlig lenger ennå da. Blir stadig overrasket med sanger, i går mens jeg lagde ferdig middag kom plutselig "..jenter, sitte venter, mage sulten halsen tørst. Nå skal spise, først vise, akka synge verset først. Værsågod!" Den husker jeg fra skolen, antar de synger den før mat i bhg
Andre sanger hun har lært derfra og begynt å synge hjemme nå er Mikkel Rev, "To elefanter kom marsjerende, bort edderkopp fine spinn" og "en liten mus, leter etter mat, og kopp og fat" der hun gjør håndbevegelser og sier noe mer mens hun kiler meg, den sangen har jeg aldri hørt
I går var jeg flink og ropte bare "HEL-" for det gjentok hun selvsagt 
Var litt "shakk" eller "shokk" først da
Tenk så gøy å ha to større barn!
Jeg får 28.12. tror jeg, hadde jo vært gøy, men siden datteren min holdt på å komme av seg selv 38+1 før det ble katastrofesnitt, tror (og håper) jeg at jeg ikke går til termin neste gang. Var jævlig nok å komme til uke 38
Så skal være veldig på neste gang, passe på at det faktisk står i journalen din som de sa det skulle, be om innsyn i alt de har fra sist, osv. I tillegg til å bearbeide traumene og finne ut hva som blir den beste planen for fødsel for meg
Prøvde å låne datteren min sitt, men alt har jo gått til helvete, så har ikke funnet EL
Så jeg velger å ignorere det og gå etter utfloden som jeg har pleid. Da gjenstår det bare å se om / når TR kommer! Jeg har egentlig ikke håp denne gangen heller, vi gjorde ikke en stor innsats, og terminen hadde blitt 28.12., så ikke ideell
Og storebror på straks 3,5 er ikke helt borte han heller, hehe. Vi var ute og kjørte for et par uker siden, mannen kjørte og det var noe med bilen som han irriterte seg over, så uten å tenke seg om gruffer han fram "Mainnskit!". Så hører vi plutselig fra baksetet: "Nei pappa! MAINNSKITBIL!" 

Får se om det blir no bhg før påska, vi har satt henne på ferie fra onsdag. Som forresten blir da jeg skal teste 
Det blir vel bedre å få en 2026 baby, det virker så lenge til, så vi får god tid til å finne bolig på