Såå klar for å bli mamma - igjen!

B2 - PP1 - CD15 - 1/2 DPO

Hadde ELslim CD12 og 13, på CD14 kom det sticky langt utpå dagen, men så litt til eggehvite på kvelden. Så er usikker på om EL kan ha vært i går, vil håpe på forgårs, så vi har bedre sjanse mtp aksjene, og at syklusen er lik som de to forrige. Men tror jeg skal ha i bakhodet at IKM kan forskyves med en dag. Da blir det ikke test før evt. den 25.01., med mindre det kommer noen sterke symptomer. Med datteren min spydde jeg jo allerede 9DPO :wideyed:
Du er flink som klarer å vente helt til 25. januar… det er jo en evighet til :wacky:
Krysser fingrene for symptomer på graviditet og positiv test før 25. jan :happy:

Spennende å følge deg :D :hello2
Du er flink som klarer å vente helt til 25. januar… det er jo en evighet til :wacky:
Krysser fingrene for symptomer på graviditet og positiv test før 25. jan :happy:
Takk! :D Jeg er egentlig en ganske utålmodig person, men akkurat det her med testing.. :hilarious: Jeg har utrolig dårlig streksyn, gidder ikke myse på tester. Er jo heller ikke særlig god sjanse for positiv før sånn 10 DPO, så jeg har aldri testet tidligere enn det. Også syns jeg det er kjipere å teste negativt, miste håp også vente på TR, spesielt siden jeg har litt lenger lutealfase (sist prøving 16, nå 15). Husker fra sist så var folk så spente på mine vegne, men jeg sto på mitt og testet sent :laughing002 I tillegg er det jo bra økonomisk å ikke sløse tester! :hilarious: Har skaffet meg 5 Babyplan tidlig, 10 Babyplan vanlig strimler og 2 ClearBlue digital, så jeg har jo en del på lager. Så i en annen tråd at de vanlige testene jeg har er en dårlig batch, så svidde av en i går bare for å sjekke at den ikke ga falsk positiv, det gjorde den heldigvis ikke :p Men nå som jeg vet det, om jeg får strek senere, får jeg ta flere tester på samme urin for å være sikker. Må innrømme det var litt gøy å ta en test igjen, så jeg håper jeg får god grunn til det snart :angelic:

Takk! :D Jeg er egentlig en ganske utålmodig person, men akkurat det her med testing.. :hilarious: Jeg har utrolig dårlig streksyn, gidder ikke myse på tester. Er jo heller ikke særlig god sjanse for positiv før sånn 10 DPO, så jeg har aldri testet tidligere enn det. Også syns jeg det er kjipere å teste negativt, miste håp også vente på TR, spesielt siden jeg har litt lenger lutealfase (sist prøving 16, nå 15). Husker fra sist så var folk så spente på mine vegne, men jeg sto på mitt og testet sent :laughing002 I tillegg er det jo bra økonomisk å ikke sløse tester! :hilarious: Har skaffet meg 5 Babyplan tidlig, 10 Babyplan vanlig strimler og 2 ClearBlue digital, så jeg har jo en del på lager. Så i en annen tråd at de vanlige testene jeg har er en dårlig batch, så svidde av en i går bare for å sjekke at den ikke ga falsk positiv, det gjorde den heldigvis ikke :p Men nå som jeg vet det, om jeg får strek senere, får jeg ta flere tester på samme urin for å være sikker. Må innrømme det var litt gøy å ta en test igjen, så jeg håper jeg får god grunn til det snart :angelic:
Heier på å teste sent! Har aldri testet tidligere enn 11 DPO (og da pga. en fest). Liker å vente til 14-15 DPO for å være helt sikker. :D

Heier på å teste sent! Har aldri testet tidligere enn 11 DPO (og da pga. en fest). Liker å vente til 14-15 DPO for å være helt sikker. :D
Endelig en på laget mitt! :laughing001 Er ikke mange av oss her inne :p

Neeii, vi må holde sammen! Hva kaller man det motsatte av testetøs? :laughing002
"Bryr meg ikke"-kjerring? :hilarious: (Neida, klart vi bryr oss!) Jeg fikk sånn kjeft da jeg tullet med at folk tester 2 DPO og blir skuffet for ikke å se strek. Det er jo mange her inne som har prøvd lenge, og er ekstra spent på hver eneste test, så ja... Ble feil å tulle med det for noen.

For min egen del ville jeg slippe et ekstra antall forhåpninger og skuffelser på veien. Like greit å ha det rødt på hvitt (eller hvitt på hvitt) med én gang. To på laget vårt er bra. :laughing002

"Bryr meg ikke"-kjerring? :hilarious: (Neida, klart vi bryr oss!) Jeg fikk sånn kjeft da jeg tullet med at folk tester 2 DPO og blir skuffet for ikke å se strek. Det er jo mange her inne som har prøvd lenge, og er ekstra spent på hver eneste test, så ja... Ble feil å tulle med det for noen.

For min egen del ville jeg slippe et ekstra antall forhåpninger og skuffelser på veien. Like greit å ha det rødt på hvitt (eller hvitt på hvitt) med én gang. To på laget vårt er bra. :laughing002
Hahaha! Neida, skal ikke gjøre narr av testetøsene. De fleste vet jo at det er liten sjanse å teste supertidlig, og skjønner jo at det er spennende, for det er det jo.

Ja er enig der! Jeg gidder ikke sløse tester og bare "jaja, det er tidlig ennå", for på et punkt mister man håp (og ser jo noen mister håp allerede ved 8-9 DPO), også bare venter man i dagesvis på TR.. Er man ca. ved IKM når man tester er det ganske sikkert (selv om noen få tester positivt sent), enten er det blenda eller så får man en strek det ikke er tvil om. Da jeg ble gravid testet jeg 12 DPO, det ble sterk strek allerede da, mye sterkere enn de fleste jeg har sett her inne til samme tid :wideyed:

Men det er bra folk er forskjellige! Dog jeg syns jo det burde vært flere av oss på dette laget, men det er nok vanskelig på et sånt her forum :p Ute i verden der folk ikke prøver er det jo sånn "skulle jeg hatt mensen for ei uke siden'a? Får vel kjøpe én test. Oi gravid ja, ok!" :hilarious: Jeg savner litt å være under 25 da livet var sånn at jeg ikke tenkte over sånt. Nå før vi begynte å prøve kom jeg på mensen hver måned, åpnet appen og så at den straks kom, så jeg kjenner kroppen min ganske godt nå :joyful: Er heldigvis litt i sånn modus ennå, men nå er jeg klar over når IKM er :angelic:

B2 - PP1 - CD19 - 5/6 DPO

Egentlig ingenting å melde her i gården. Hadde masse kviser rundt EL, de ble borte i løpet av helga heldigvis. Har også vært veldig trøtt og hatt lite matlyst. Glemte forresten å skrive at jeg tar Nycoplus Gravid kosttilskudd igjen, og omega3 gelé for barn :p Før tok jeg vitaminbjørner, men det ble bare 200 mikrogram folat daglig, så tenkte det var lurt å trappe opp det. Litt sent å begynne med det hvis det skulle klaffe med én gang, men er jo noe da. Syns det er rart at folat er anbefalt så lenge som uke 12 når ryggmargen lukker seg innen uke 6 :bored: Jeg tok ikke kosttilskudd frem til uke 12 sist, jeg spydde jo bare av å ta dem, så da var det bedre å la være :smiley-ashamed004 Er uansett så liten sjanse for ryggmargsbrokk.

Ang. den spådommen fra Etsy, hun sa at tegnet mitt var løve. Nå har ikke jeg telt med alle løvene i bøkene til datteren min, men i dag fikk vi en ny pakke fra Goboken, og der ser jeg at i neste pakke får vi ei bok som heter Løven og musa. Det er også en løve i den andre boken vi får, pluss i den ene vi fikk i dag. Kan det være litt mer enn tilfeldig? :nailbiting: Ikke 100% overbevist, men :hilarious:

1000007568.jpg

Så denne her på FB, lo godt! Er ikke like besatt av prøving nå som første gangen, og det er jeg veldig glad for :joyful: Jeg husker ikke hvilken CD eller DPO jeg er, og selv om jeg selvfølgelig håper på klaff, tenker jeg mer realistisk at det ikke skjer på første forsøk. Føler meg litt som mannen sist, han slappet mer av og håpet mer når det gikk et par PPer. Men så lenge vi ikke har kommet noe nærmere boligkjøp, går det fint at ny baby venter på seg litte grann :angelic:

B2 - PP1 - CD21 - 7/8 DPO

Nå begynner det å bli litt spennende her :wideyed: I går og i dag har jeg hatt noen rare følelser i livmor, en gang hogg det til lsm. Jeg tror jeg kjente lignende ting da jeg ble gravid. Jeg som hadde så lite matlyst, i går slukte jeg nesten en hel pizza, jeg som vanligvis klarer en halv :hilarious: Og tidligere i dag var jeg ganske kvalm. Jeg er sånn som brekker meg ganske lett til vanlig, men i dag var det litt mer konstant og sterkere. Så da får vi se om disse symptomene varer og blir til noe, da! :nailbiting:

I dag dro vi på Leos etter bhg, jenta vår koste seg masse! Har ikke vært der siden våren, så det er ganske lenge siden. Hun er blitt så mye større siden da, og tør og kan gjøre mye mer, vi lekte for første gang utenfor toddler avdelingen :happy: Kom også på da vi var på vei at løve var tegnet mitt :p

In other news, jeg har meldt oss på visning for første gang! :woot: Det ble lagt ut en leilighet som er godt under budsjettet vårt, og ser relativt bra ut. Lokasjonen er ikke ideell, hadde blitt litt styr å fortsette i samme bhg, men samme kjede har en annen bhg rett i nærheten, så vi kan evt. bytte til den. I tillegg er den et steinkast unna mine foreldre, som kan være både bra og dårlig :smiley-ashamed004 Men vi tar og ser på den, og kommer sannsynlig til å by. I dette markedet må vi nesten bare sikre oss noe, kan ikke være for kresen, spesielt hvis jeg allerede holder på å bli gravid :bag:

Så spennende med visning! Er den innafor kravene deres mtp størrelse og antall soverom? :)
Ja det blir akkurat like stort som vi leier, med to soverom som er større enn de vi har :happy: Mener den er innafor på alt vi kan tenke oss, utenom ikke akkurat i nærheten av vår bhg også er det litt som må gjøres på våtrom på sikt. Kanskje litt høye felleskostnader i mnd, men når prisen er rundt 1 mill lavere enn budsjettet vårt, er nok alt sammen levbart :angelic: Klarer fint å se for meg at vi bor der, men er heller ikke krise om det ikke blir den :joyful:
Kom på at det blir mye neste uke. Visning, samme dag skal jeg se standup, IKM dagen etter, så kommer svigermor på besøk den helgen :woot: Eh, kanskje jeg må revurdere å ikke teste før etter IKM, tenk å få svigermor på døra rett etter du har testet positivt :laughing001 Jeg er veldig glad i henne, så hadde ikke likt å holde det hemmelig for henne, men vet ikke om jeg er der at jeg hadde fortalt henne det i uke 4 :laughing002 Hadde vært greit å få vite om jeg er gravid biittelitt før hun kommer, så vi får begynt å fordøye det - og vite om vi er nødt til å skaffe oss den leiligheten :hilarious:

Ja det blir akkurat like stort som vi leier, med to soverom som er større enn de vi har :happy: Mener den er innafor på alt vi kan tenke oss, utenom ikke akkurat i nærheten av vår bhg også er det litt som må gjøres på våtrom på sikt. Kanskje litt høye felleskostnader i mnd, men når prisen er rundt 1 mill lavere enn budsjettet vårt, er nok alt sammen levbart :angelic: Klarer fint å se for meg at vi bor der, men er heller ikke krise om det ikke blir den :joyful:
Kom på at det blir mye neste uke. Visning, samme dag skal jeg se standup, IKM dagen etter, så kommer svigermor på besøk den helgen :woot: Eh, kanskje jeg må revurdere å ikke teste før etter IKM, tenk å få svigermor på døra rett etter du har testet positivt :laughing001 Jeg er veldig glad i henne, så hadde ikke likt å holde det hemmelig for henne, men vet ikke om jeg er der at jeg hadde fortalt henne det i uke 4 :laughing002 Hadde vært greit å få vite om jeg er gravid biittelitt før hun kommer, så vi får begynt å fordøye det - og vite om vi er nødt til å skaffe oss den leiligheten :hilarious:
Hahaha skjønner godt at du vil vente litt med å fortelle svigermor . Jeg er selv en løs kanon på sånt , og så angrer jeg etterpå :laughing002 Tiden går forhåpentligvis fort da når det er mye som skjer!

Hahaha skjønner godt at du vil vente litt med å fortelle svigermor . Jeg er selv en løs kanon på sånt , og så angrer jeg etterpå :laughing002 Tiden går forhåpentligvis fort da når det er mye som skjer!
Hahaha! Det hadde fristet å fortelle, jeg vet jo hun kan holde tett. Sist fortalte jeg søsteren min da jeg var 5 uker, så svigers etter TUL i uke 7, og mine foreldre (som ikke klarer å holde tett) måtte vente til 8-9 uker :hilarious: Søsteren min får evt. vite like tidlig nå, vi skal se Dagfinn Lyngbø når jeg evt. er 5 uker :joyful: Hvis jeg klarer, vil jeg vente med TUL til minst 8 uker denne gangen, så kan nok hende vi venter med å fortelle foreldre til etter det.
Jeg syns tiden går fort allerede, håper det fortsetter! Bare ei lita uke til IKM nå, hvis den kommer likevel blir neste helg kjekk uansett :happy:

B2 - PP1 - CD23 - 9/10 DPO

Hadde ingenting å rapportere i går, men i dag har jeg kjent litt mer. Begynte med å våkne sykt tidlig i dag (før ungen :hilarious:) og fikk ikke sove igjen på to timer. Det kan nok ha bidratt til at jeg har vært sykt trøtt i dag, var såvidt jeg klarte å holde øynene mine åpne, men så kom mannen hjem og vi satt og pratet, så fikk jeg tatt meg en dusj. Var uansett en slitsom dag med bla.a. trøtt og sur toddler fordi hun tar sånn én dupp i uka nå :banghead:
Rett før jeg skulle ut døra for å hente i bhg i dag ble jeg ganske kvalm, vet ikke om det kan ha vært fordi jeg drakk opp colaen min litt kjapt, og / eller var sulten. Raska i meg to kjeks mens jeg kledde på meg, men brakk meg hele veien til bussen :smiley-ashamed004 Var fortsatt uggen på bussen siden jeg blir bilsyk.

Nå sitter jeg og spiser hjemmelaga pizza med spekeskinke. Jeg pleier egentlig ikke spise spekemat, men mannen kom og foreslo det, jeg prøvesmakte litt, og syns faktisk det smakte veldig godt! :woot: Måtte ha mer mens jeg ventet på at pizzaen skulle bli ferdig :laughing005 Må spise det rått mens jeg ennå kan, vettu ;) Ooog nå våknet det lille skriketrollet, som bare vil ha meg, så klart :arghh: Får skrive og spise ferdig mens mannen prøver (forgjeves) å roe henne ned :bag:

En siste ting, i dag har jeg fått masse små kviser rundt haken og kjeven, det er vel ofte hormonelt?
Så noen symptomer er det, som jeg tror jeg hadde som gravid, men er ikke såpass at jeg egentlig tror jeg er det. Men jeg håper jo litt :angelic:

Last edited:
Tid kan vi forvente test i dag? :nailbiting:
Jeg er kun 6 DPO og lever testetrangen min ut blant annet gjennom deg :hilarious::angelic:

Back
Topp