Rolf

Og tenk - over 200k åpninger av denne tråden. [emoji33] Dere er min utvidede familie nå [emoji6].

Er så fint å lese oppdateringene dine :)Rolf er jo så skjønn og du flink til å skrive!:D Vet andre har sagt det før i kommentarene her, men om du hadde fått det sammen til en bok er det nok mange som hadde kjøpt den:DDet er jo mange faste lesere her

30. August

Torsdag. Min tur til å ta nattmåltidet. Det var forholdsvis raskt unnagjort. Først sette flaske på varming. Deretter bleieskift. Litt pupp mens flasken varmes i flaskevarmeren (som ikke er verdens raskeste). Overgang til flaske med 50 ml forsterket morsmelk. I løpet av 20-30 min er vi vanligvis ferdig. Men ikke i natt. Allerede da det var 30 ml igjen i flasken begynte det å komme rare lyder fra Rolf. Et par milliliter til og det begynte å bli tydelig hva som var på ferde. Og tankene begynte å svirre. Når hadde vi egentlig bæsj sist? Jeg husker fredagens skift i mørke, men etter det? Noen minutter med rosa/lilla bollekinn og øyne i kryss, var det på tide å løfte ungen inn på badet med nedre kroppshalvdel uberørt i redsel for å smøre ut fangsten. Bleien var full, men hadde på magisk vis behold alt innenfor sine lekkasjeklaffer [emoji1303]. Litt vask og spyling senere, lå Rolf og pludret. Helt til flatt leie med full mage resulterte i fontenegulp utover hele bodyen. Og siden den bodyen nå likevel måtte skiftes, tisset han likegodt på den også. Body av. Ny bleie på. Ny body på. Mystiske lyder og mørkelilla Rolf. Jadda, full bleie på nytt, og det var bare å kjøre reprise. Inkludert den delen med gulp og tiss. Da Rolf endelig var ren og pen igjen, var han selvsagt mer sulten. Halve måltidet lå jo nå i diverse bodyer og håndkleet på stellebordet. Det ble pupp til dessert. 1,5t etter oppstart på nattmåltidet, var han tilbake i seng. Sovende. En time senere ringte vekkerklokken for å fortelle at det var morgen og tid for å dra med mellomste på kontroll på sykehuset. Hahaha... dårlig spøk. Takk og lov for at vi hadde forutsett at dette kunne skje, så mannen hadde fri i dag og kunne følge mellomste. [emoji7].

Vis vedlegget 272876

I kveld hadde jeg med meg Rolf ut jakt etter pokemon. Det gikk overraskende bra i vognen. Bortsett fra at jeg hadde på han for mye klær, så han holdt på å bli en våt flekk. Og da jeg lettet litt på dynen, ble han kald på fingrene. Prøvde å dytte hendene ned langs kroppen til Rolf og legge dynen over, men det er akkurat som om det er fjæring i albuen. Fingrene spretter opp igjen og ut i fru luft i løpet av få sekunder...

Vis vedlegget 272877

Vel hjemme fikk Rolf badet litt og spist til han var sånn passe mett. Hvor sterk blir Rolf av puppemelk? Sååå sterk blir Rolf...
Vis vedlegget 272875
Høres ur som min natt. Hun bestemte seg for at klokken 3 er et passende tidspunkt å tømme tarmene på. Og små babyer liker IKKE å gjøre dette alene i sengen sin. Hun skrek så jeg trodde hun var sulten, men så fort på pressingen at det var annen monkey-buisness på gang. Så der lå hun på sofaen, blid og fornøyd og jobbet ut sitt fornødne fyrverkeri. Jeg satt ved siden av og lengtet etter sengen. Byttet bleia, da hun fant ut at hun hadde glemt å tisse. Så da ble det våt brettet bleie med bæsj, ny body og klar for senga. In my Dreams. Nå var det jo masse plass til mat må vite. Så det ble en lang natt med lite søvn. SM prinsesser forhaster seg ikke. De kan tross alt sove hele dagen, og skrike når de vil ha byssing, servering eller hva det måtte være. Og idag fant hun ut at var en fin dag å minne mammaen på at små babyer trenger MYE nærhet, mens store mammaer kan leve lenge uten søvn ;-)

Høres ur som min natt. Hun bestemte seg for at klokken 3 er et passende tidspunkt å tømme tarmene på. Og små babyer liker IKKE å gjøre dette alene i sengen sin. Hun skrek så jeg trodde hun var sulten, men så fort på pressingen at det var annen monkey-buisness på gang. Så der lå hun på sofaen, blid og fornøyd og jobbet ut sitt fornødne fyrverkeri. Jeg satt ved siden av og lengtet etter sengen. Byttet bleia, da hun fant ut at hun hadde glemt å tisse. Så da ble det våt brettet bleie med bæsj, ny body og klar for senga. In my Dreams. Nå var det jo masse plass til mat må vite. Så det ble en lang natt med lite søvn. SM prinsesser forhaster seg ikke. De kan tross alt sove hele dagen, og skrike når de vil ha byssing, servering eller hva det måtte være. Og idag fant hun ut at var en fin dag å minne mammaen på at små babyer trenger MYE nærhet, mens store mammaer kan leve lenge uten søvn ;-)

Akkurat sånn... [emoji85][emoji1305]

31. August

Fredag. I natt våknet jeg av sterkt ubehag. Det var også sutrelyder fra sjefen sin seng. Det var min tur til å ta måltidet som er mellom midnatt og kl 1, så jeg satt meg opp i sengen. Jeg var bemerkelsesverdig lite trøtt til å ha lagt meg for bare en time siden. Og ubehaget, det var sprengte pupper. Klokken - viste 4 (!) Rolf hadde sovet fra 22 til 4! Weeeee - måtte det vare. Men altså, det flaskemåltidet som vanligvis foregår på natt, måtte utsettes litt, for Rolf behøvdes til førstehjelp på begge pupper. Han er jo helt utrolig treig til å hente ut godsakene, så det ble flaske med noen ml til slutt likevel. Begrenset hvor lenge det er morsomt å sitte oppe midt på natta. Endte opp med å pumpe ut hele dette døgnets nødvendige melkerasjon for flaskemat. Shitt så mye meieriet jobber i søvne [emoji33].

På dagtid hadde vi koselig besøk av Ørkenrev og lille I. Det er så gøy å se at Rolf nå innehar de samme fakter og bevegelser som skikkelige babyer, og utrolig deilig for mammahodet å få hilse på voksne mennesker på dagtid [emoji1303]. Solen skinte, og sommeren er bittelitt tilbake, så det ble litt lufteturer i vogn også. Rolf oppførte seg nesten eksemplarisk på tur. Nå er det virkelig ikke lenge før vi kan gjøre han trådløs [emoji7].

7518630880_IMG_8295.JPG

Rolige netter og travle dager har sin pris. Rolf oppdaget at han var sulten, med stor S. Og ikke trøtt. Faktisk kjempevåken. Spiste en pupp. Sov to minutter, før han våknet med et vræl, og slikket seg om munnen, peivet med armer og bein og var tydelig klar for mer mat. Ny pupp. Noen minutter senere var puppen tom og ungen tilsynelatende full (på alle måter). Men så feil kan man ta. La han på brystet for litt kos, og Rolf gikk umiddelbart inn i hakkespettmodus med en intensitet som tilsa sult i alvorlig grad, og mange timer siden forrige måltid. Det var bare å finne frem flaskemelk fra kjøleskapet. Etter dette sov han akkurat lenge nok til at jeg rakk å spise middag. Plusspoeng til Rolf der! [emoji1303].

7518639136_IMG_8299.JPG

Ikke før hadde jeg reist meg fra spisebordet, så var Rolf våken. Jeg benyttet anledningen til å legge han litt på magen. Hakkehakkespett var veldig motivert og hakket hodet fra side til side, fortsatt såpass i halvsvime at han kjørte ett øye åpent og ett sovende. Plutselig traff han sin egen hånd og slafset i vei. Det tok flere minutter før han oppdaget at det kom lite annet enn gulp fra de fingrene. Gulp kom det til gjengjeld såpass mye av at det ble totalskifte av klær og påfølgende bading. Deretter kjørte vi et mer eller mindre samnenhengende måltid fra 20 til 23.30. Hvis ikke den ungen er mett nå, så må det være hull i han et sted. Håper han sover lenge og vel i natt [emoji1303]

7719897760_IMG_8298.JPG
7518633712_IMG_8297.JPG
7518636016_IMG_8296.JPG

Og se så flink Rolf har blitt til å holde smokken sin selv...
7659074112_IMG_8301.JPG
7518639424_IMG_8300.JPG

Herlig! Han er så fin. Fin i huden, så ren, ser ut som silke i huden, og så rene, pene trekk!

Jeg tror min unge bokstavelig talt har et hull et sted, så si fra om du finner et skjult et på Rolf, så vet jeg hvor jeg skal lete på U. :hilarious::hilarious: Meieriet mitt er litt på etterskudd om dagen også, selv om ingen tydeligvis legger på seg mer enn nok, men det hjelper jo fint lite når hun allikevel holder på å døøøø av sult!!

Herlig! Han er så fin. Fin i huden, så ren, ser ut som silke i huden, og så rene, pene trekk!

Jeg tror min unge bokstavelig talt har et hull et sted, så si fra om du finner et skjult et på Rolf, så vet jeg hvor jeg skal lete på U. :hilarious::hilarious: Meieriet mitt er litt på etterskudd om dagen også, selv om ingen tydeligvis legger på seg mer enn nok, men det hjelper jo fint lite når hun allikevel holder på å døøøø av sult!!
Jeg må bare plage perfeksjonisten i deg litt: Hvis _ingen_ legger på seg nok, så er det jo ikke så rart med sult;)

Klassisk

Herlige Rolf!!
Det er så gøy å lese oppdateringene dine, krølle. Skjønner ikke hvordan det skal gå når de blir sjeldnere eller tar slutt.
Småbarnslivet på kornet om dagen. Håper dere har fått sove ordentlig inatt

Så stor Rolf er blitt! Er det du som har strikket klærne Rolf hadde på seg 30.august? Lurte på hvor oppskrift til buksa er fra i så fall! :D

Var veldig kjekt å få komme å hilse på dere i går [emoji170]

Rolf [emoji7]

Så koselig oppdatering! Håper sovingen på natten varer og at puppene skjønner at nå er det sovetid

1. September

Lørdag. Etter det eviglange måltidet til kl 23.30 i går kveld, sov Rolf sammenhengende til kl 06 i dag. [emoji1189]. Alarmen hans sov ganske godt den også, men hadde et par korte oppvåkninger. Resultatet ble at vi alle var litt i ørska over så mye sammenhengende søvn. Det tilsvarer jo faktisk en normal natt før en arbeidsdag for min del... [emoji1303]

Med så mye soving på natten, må det spises på dagtid. Puppen har fått kjørt seg kraftig i dag. Rolf ble sliten og urolig, så jeg måtte pumpe og gi på flaske to måltid for at han skulle bli mett og finne roen.

Siden alarmen oppfører seg, dristet vi oss ut på en litt lengre tur - på grusvei. Vi gikk ikke raskt, men var ute i over to timer. 5 km tur [emoji1303]. Det ble noen alarmer på turen, men ikke så mange at vi ble bekymret. På turen hadde vi innlagt kjekspause. Rolf ble sur, og ville være med på kalaset. Dermed fikk han sin aller første utelunsj på puppen. Han var egentlig ikke sulten, så etter er par minutter var ungen sovende og puppen omgjort til en smokk.

Tror uteluft og trilletur er hardt for sovende babyer, for Rolf har bare sovet og sovet i hele ettermiddag og kveld. Kun vært våken for mat og for å få brokkene dyttet på plass igjen når de blåser seg opp.

IMG_5604.JPG
Men selv i søvne vokter han verden med et halvt øye...
IMG_5603.JPG

Vi prøvde forresten å kontakte kirurgisk poliklinikk på onsdag angående brokkene, siden vi synes Rolf er mer og mer plaget. De skulle konferere med barnekirurgene og ringe tilbake. Vel, nå er det lørdag og de har fortsatt ikke ringt. Jeg er ikke imponert...

Back
Topp