Rolf

Det er ganske lett å se for seg at han kun er to uker, av den enkle grunn at han er så «evneveik». Holder hodet dårlig, akkurat begynt å smile litt, uregelmessig pust, sover hele tiden, Ingen kontroll på armer og bein... også er han omtrent på størrelse med storebrødrene da de var nyfødt. Men håper det begynner å gå fremover snart. Blir så smått lei av å ha en helt nyfødt unge i over 4 mnd...
Jeg har tenkt så mye på deg og mammaen til Leah (Victoria). At dere har fått så fortidlig fødte barn. Mine var bare 6 uker før termin, men føler jeg har hatt "evneveike" babyer i evigheter. Ikke det at de har vært treige - tvert imot synes jeg de har utvikla seg fint. Men det var så utrolig uvant ifht de to andre som ble født 5 dager over termin. Ett hav av forskjell. Nå begynner endelug ting å skje :D Har venta så lenge på at de skal smile ofte, og nå er vi der :)
Håper lille Rolf utvikler seg kjappere nå etter termin. Man får så mye mer igjen da, og ti g blir lettere :)

Nydelig liten, stor gutt han har blitt da :) ❤️

Er så fint å lese oppdateringene dine :)Rolf er jo så skjønn og du flink til å skrive!:D Vet andre har sagt det før i kommentarene her, men om du hadde fått det sammen til en bok er det nok mange som hadde kjøpt den:DDet er jo mange faste lesere her
Jeg hadde LETT kjøpt den boka :D

Vi venter fortsatt på smilet. Begynner bli lei nyfødt-baby-modus med bare stirring og våkenetter (hver 2. time!!!) nå altså :(

Vi venter fortsatt på smilet. Begynner bli lei nyfødt-baby-modus med bare stirring og våkenetter (hver 2. time!!!) nå altså :(
Man blir så ufattelig sliten av å aldri sove sammenhengende

Skjønner deg såååå godt! Rolf deler ut kun et par smil om dagen, og kan fint lite annet. Vi morer oss med å fortelle han alt mulig rart og avslutte med «det er ikke lov å le av det altså», og så sitter han der på fanget med kuleøynene sine og stirrer alvorlig tilbake.

Jeg er mest lei av at han ikke har kontroll på det hodet sitt, og at han fortsatt «velter» i ryggleie på hardere underlag (les: stellematte). Og når det skjer, får han full moro-refleks, angstøyne og gisper i redsel. Gidder ikke ha dyne eller sau på stellematten heller liksom...

Men hold ut! Når de nærmer seg 4-6 uker etter termin, DA går det fremover! [emoji7][emoji1303]

Man blir det og nå er hun forkjølet i tillegg..

Klem til deg! [emoji173]️ Vi har en og annen sånn natt innimellom, og da sover vi på skift resten av dagen for å hente oss inn igjen [emoji13]. Forkjølet er vi (bank i bordet, kryss i taket) ennå skånet for.

2. September

IMG_5605.JPG

Søndag. Urolig natt. Har ikke tall på hvor mange ganger vi har dyttet tilbake de dumme brokkene i natt. Rolf sovner lett, men minutter senere er det fullt med tarm i brokkene. Legg til noen minutter til, så er alt fylt med luft og det sprenger på. Ergo skriker Rolf. Da kommer det enda mer luft, og brokket blir enda mer sprengt. Så gjelder det å få Rolf til å stoppe skrikingen akkurat nok sekunder til at vi klarer å dytte tilbake brokket. Da er alt bra, og han sovner igjen...

Jeg tror Rolf øver til å bli den neste dirigenten i Kringkastingsorkesteret eller noe. Ganske ofte sitter Rolf på fanget mitt, lent mot mine lår. Hvis jeg ikke holder han i hendene når vi skal «prate» sammen, evt ha stirrekonkurranse, så peiver han med armene kontinuerlig. Veldig engasjert. Mens han stirrer. Vurderer å gi han en q-tips i hånda og filme han, med noe orkestermusikk i bakgrunnen... [emoji23]

7652851200_IMG_8304.JPG

Min mann monterte hengekøye til Rolf i dag. Til bruk som dagseng. Så slipper vi å trille hovedsengen inn og ut mellom soverommet og stuen. Rolf var først litt skrekkslagen til den nye bevegelige sengen, men roet seg raskt. Hengekøyen kommer med lang snor for vugging. Genialt [emoji1303]. Og Rolf ser veldig søt ut nedi der. [emoji170]

7652847072_IMG_8305.JPG
7520657136_IMG_8306.JPG
7652836896_IMG_8302.JPG

Det ble pokemonjakt i dag også, på eldstebror og meg. Med Rolf i vogn. Han likte det ikke. Eventuelt likte han det veeeeldig godt. I hvert fall lot han være å puste så ofte han klarte. Det må ha sett bra komisk ut for de som så oss på tur. 5 meter gåing. Stopp - der var det en pokemon. 5 meter gåing. Stopp - alarmen til Rolf hyler. Og sånn holdt vi det gående i over en time. 2 km [emoji41][emoji13]. Jeg velger å overse dagens tur, og fokusere på at Rolf oppførte seg bedre enn forventet på langturen i går.

IMG_5607.JPG

Den hengekøyen så jo ypperlig ut. Gjetter på det blir en veldig staselig soveplass!

Kjedelig med de brokkene altså - håper dere får tilbakemelding fra sykehuset snart og at det ikke drøyer så lenge før det kan gjøres noe med.

Så gøy å se hvor stor Rolf er blitt[emoji7] Er en stund siden jeg har vært inne på tråden her nå.

Så utrolig dårlig at sykehuset ikke har gitt lyd av seg angående tidligere time.
Håper han får det snart[emoji173]️

Hengekøyen ser helt fantastisk ut. Hvor er den kjøpt fra?

Så gøy å se hvor stor Rolf er blitt[emoji7] Er en stund siden jeg har vært inne på tråden her nå.

Så utrolig dårlig at sykehuset ikke har gitt lyd av seg angående tidligere time.
Håper han får det snart[emoji173]️

Hengekøyen ser helt fantastisk ut. Hvor er den kjøpt fra?

Hengekøyen er lånt fra min bror, så har ingen idé om hvor de har fått tak i den. Ser sånn ut...
IMG_5616.JPG

Rolf hadde falt ned til side 2. Gårke an!

3. September

Mandag. Nok en lat dag etter en kort natt med mye luft i brokkene. Men vi har kost oss masse. Rolf har virkelig fått dreisen på smilingen, og har delt ut en rekke av dem til en stolt mor i dag. Foreløpig blir jeg så betatt at jeg ikke har klart å fange et eneste smil på kamera, men det kommer nok flere sjanser.

7722081360_IMG_8307.JPG

Rolf testet ut vippestolen litt mer i dag, mens jeg var på badet. Han så ganske forundret ut der han satt med stolsikringen nesten oppunder haken, og lite sidestøtte. Men tilfeldighetene ville at armene flakset oppover mot hodet mens han dirigerte P4-musikk som gikk i bakgrunnen. På hodet fant han en skatt - øret! Han ble sittende å knøvle på øret hele den tiden jeg var på badet, og enda litt til. Helt salig i blikket og så ut som om han skulle sovne. Helt herlig å se på.

7722072768_IMG_8308.JPG

Hodekontrollen begynner å komme seg bittelitt. Når Rolf holdes rett opp, har han ganske god kontroll på det tunge hodet sitt. Kan til og med snu seg litt fra side til side. Men hvis han blir overivrig og titter opp eller ned, mister han balansen og hodet blir hengende tungt, mens eieren freser over manglende kontroll. Prøver å legge Rolf flatt på magen mange ganger om dagen, men 9 av 10 ganger legger han seg fornøyd til rette og sovner. [emoji85] Men mitt nye trix i treningen er å legge meg godt bakover når Rolf blir til hakkehakkespett på brystet mitt. Da får han uante krefter... [emoji1303]

7650689056_IMG_8310.JPG
7583614944_IMG_8311.JPG
7652817120_IMG_8312.JPG
7722070992_IMG_8313.JPG

I kveld skulle jeg ta både Rolf og mellomste med på badet for kveldsbad. Vannet i baljen til Rolf var klart, og det var straks nok vann i det store badekaret også. Mellomste hadde kledd av Rolf og holdt på å gjøre seg selv klar også. Jeg løftet Rolf fra stellematten, tenkte jeg skulle være smart og legge badehåndkleet til Rolf på stellematten så alt var klart til etter badet. I det jeg rettet ut siste rynke på håndkleet, sendte Rolf ut en av sine målrettede gule stråler, og tegnet en gul krusedull over størstedelen av håndkleet. Jadda. Bra start. Heldigvis har Rolf flere badehåndklær, og jeg fant frem et nytt. Badingen gikk fredelig for seg, og etter badet ble Rolf plassert på stellematten, godt lullet inn. Mens han lå der og pludret, benyttet jeg anledningen til å dusje håret til mellomste. Snudde meg tilbake for å tørke Rolf - bare for å finne at halve håndkleet var gult - igjen [emoji23]. Og her kunne historien sluttet, men neida. Vel oppe i stuen, skulle pappaen dytte brokkene på plass. Da må bleien åpnes. Og vips, så var både pappaens t-skjorte og Rolfs pyjamas kliss våt. Er det mulig?? Hvor raskt klarer en så liten unge å produsere tiss?

Tenk å ha ører! :hilarious:

Jeg har to ørekosere [emoji7] spent på om mini her blir det [emoji170] hittil har han bare funnet håret, å hyler til i smerteskrik når han lugger seg selv [emoji28][emoji85]

Back
Topp