Rolf

Gleder oss til å hilse på denne dirigenten/generalen (er vel kanskje siste så sta han er ;)) ❤️

Han er altså så nydelig [emoji7]

4. September

IMG_5625.JPG

Tirsdag. Øyekontroll. Som forrige gang, håpet vi på at dette skulle være den siste. Øyedråpene ville ikke virke skikkelig i dag, så det måtte to runder med drypping til. Likevel fikk ikke øyelegen sett skikkelig på det ene øyet. Og forandringene fortsatt til stede på det øyet som fikk skikkelig inspeksjon. Jaja, da blir det ny kontroll. Fikk lov til å vente tre uker da. Tar med alt som lukter fremgang! [emoji1303] Rolf var så utslått av den søvndyssende effekten av øyedråpene, at litt sukkervann og sutten fikk han helt til drømmeland. Han så vel stjerner og planeter da lyset fra øyelegen kom, men pytt sann. Han samarbeidet i hvert fall [emoji6]. Under observasjonstimene etter dryppingen, hadde Rolf noen perioder med lavere puls enn meg. [emoji33] Men metningen holdt seg rimelig stabil, så det er forbedring å spore. Helt trådløs ble vi nok ikke i dag, men snaaaaaart [emoji1303][emoji1303]

IMG_5624.JPG

Vi gjorde et nytt forsøk på å få kontakt med barnekirurgene i dag. Denne gangen via lege på NFI, men foreløpig har vi verken sett eller hørt fra noen. [emoji19]. Fordelen i dag, er at siden øyedråpene får tarmen til å gå saaaakte, har brokkene oppført seg rimelig ok i ettermiddag/kveld, så vi tåler å vente bittelitt til. Men tålmodigheten begynner å bli tynnslitt...

Vel hjemme, hvilte Rolf ut i hengekøyen sin. Han blir skikkelig lyssky av så store pupiller, så vi hang opp teppet hans fra NFI, og han så ut til å trives godt. Etter en stund ble han utålmodig. Jeg prøvde å henge opp en leke over Rolf. En blekksprut med masse fargede armer. Suksess. Rolf stirret på besøket med kulerunde, store øyne, og enda større pupiller. Gynget litt på hengekøyen slik at blekkspruten svinget seg litt. Da våknet jaktinstinktet til Rolf. Han vet jo ikke om at han har armer enda, så de utgikk som jaktredskap. Men munn og tunge, det har han definitivt. Og jammen prøvde han å glefse i seg den lengste blekksprutarmen hver gang den kom svevende forbi. Tålmodig som få. Pustet og peste. Til slutt kom sutten smygende, og en fornøyd Rolf fastslo at han hadde fanget noe...

7522796816_IMG_8322.JPG
7522797584_IMG_8320.JPG

Litt seinere fikk Rolf hungersnød. Mellom rettene (pupp, pumpet melk på flaske, pupp, pumpet melk+nan på flaske) øvde Rolf litt mer på mageleie. Sint unge gir sterk unge...

7719999232_IMG_8319.JPG
7522748336_IMG_8315.JPG
7719992560_IMG_8314.JPG

Det er utrolig hvor mye sinne har å si for nakkestyrken. Her blir visst hodet mye lettere å løfte da.

Håper dere snart får noe svar ang brokkene! Og at natten har vært roligm

5. September

Onsdag. Dagen startet med inspeksjon av dåpslokalene vi har tenkt å bruke. Rolf fikk sitte i bæreselen de få minuttene vi var der. Og - hurra - nå passer han oppi, i hvertfall med ytterklær på [emoji7]. Han sov, og alarmen sov. Absolutt en forbedring fra forrige bæreforsøk! [emoji1303]

Resten av dagen var ganske travel, og kan egentlig oppsummeres i dette bildet...
IMG_5637.JPG
Rolf dratt ut av bilsetet sovende, og lagt oppå alt i vogna, i håp om at han sover lenge nok til at jeg kan få unna bittelitt på vaskerommet, på kjøkkenet, på badet, osv...

Vi rakk å presse inn litt trening. Vel, Rolf tar ganske lett på hele treningen. Han ble lagt på magen, men i stedet for å øve på hodeløft, brukte han anledningen til å øve på baklengs åling. Og når han fikk motstand mot bevegelse bakover, så han ikke skulle ramle av sofaen, tok han seg like godt en lur. Han håpet vel hele treningsøkten var en dårlig drøm, og ønsket at han i stedet kunne våkne opp på enn pupp. Vel, det ønsket ble innfridd. Men Rolf har vært ganske kaputt i dag også, etter de øyedråpene i går. Så han har sovnet i matfatet ved hver eneste bordsetting i dag. Frykter hungersnød i natt eller i morgen [emoji33].

7722026784_IMG_8323.JPG
7652844528_IMG_8335.JPG
7652844672_IMG_8334.JPG
7722031872_IMG_8332.JPG
7587812416_IMG_8331.JPG

5. September

Onsdag. Dagen startet med inspeksjon av dåpslokalene vi har tenkt å bruke. Rolf fikk sitte i bæreselen de få minuttene vi var der. Og - hurra - nå passer han oppi, i hvertfall med ytterklær på [emoji7]. Han sov, og alarmen sov. Absolutt en forbedring fra forrige bæreforsøk! [emoji1303]

Resten av dagen var ganske travel, og kan egentlig oppsummeres i dette bildet...
Vis vedlegget 273700
Rolf dratt ut av bilsetet sovende, og lagt oppå alt i vogna, i håp om at han sover lenge nok til at jeg kan få unna bittelitt på vaskerommet, på kjøkkenet, på badet, osv...

Vi rakk å presse inn litt trening. Vel, Rolf tar ganske lett på hele treningen. Han ble lagt på magen, men i stedet for å øve på hodeløft, brukte han anledningen til å øve på baklengs åling. Og når han fikk motstand mot bevegelse bakover, så han ikke skulle ramle av sofaen, tok han seg like godt en lur. Han håpet vel hele treningsøkten var en dårlig drøm, og ønsket at han i stedet kunne våkne opp på enn pupp. Vel, det ønsket ble innfridd. Men Rolf har vært ganske kaputt i dag også, etter de øyedråpene i går. Så han har sovnet i matfatet ved hver eneste bordsetting i dag. Frykter hungersnød i natt eller i morgen [emoji33].

Vis vedlegget 273704
Vis vedlegget 273705
Vis vedlegget 273706
Vis vedlegget 273707
Vis vedlegget 273708
Han er bare så nydelig. Tusen takk for at du fortsatt deler fra hverdagen deres!

Hihi. Ute og fanger blekksprut du. Jeg måtte smile av det siste du skrev der; «fanget noe». Stakkar, ikke har han armer og ikke har han hode heller ...som han vet om. Knis.

Utrolig hvor uante krefter man har når man er litt (veldig) sinna ja!!

Kjenner meg forøvrig litt igjen i det å lempe ungen fra seg der det passer eller oppå at mulig i vogna, i håp om å sanke noen ekstra minutter til å fikse ymse. Hvert minutt må utnyttes. I alle fall her.

Flott at dere ikke trenger sjekke øynene like ofte lenger, at bæringen funket bedre og at dere er enda et skritt nærmere fullstendig trådløs Rolf.

Åå, Rolf, han er så fin altså [emoji7] Du tar så nydelige bilder av han [emoji3590] Veldig gøy å fortsatt følge tilværelsen deres. Det virker som det ikke er så mange voldsomme metningsfall og "gjenopplivningsforsøk" lenger? Fantastisk at lille Rolf klarer seg så bra!

Åå, Rolf, han er så fin altså [emoji7] Du tar så nydelige bilder av han [emoji3590] Veldig gøy å fortsatt følge tilværelsen deres. Det virker som det ikke er så mange voldsomme metningsfall og "gjenopplivningsforsøk" lenger? Fantastisk at lille Rolf klarer seg så bra!

Sånne ekle metningsfall har han helt sluttet med. Nå er det nok at vi kniper litt hardt i han, så går det over [emoji173]️. Deilig å slippe bekymre seg for sånt [emoji1303]

Sånne ekle metningsfall har han helt sluttet med. Nå er det nok at vi kniper litt hardt i han, så går det over [emoji173]️. Deilig å slippe bekymre seg for sånt [emoji1303]
Fantastisk! [emoji3590]

2. September

Vis vedlegget 273290

Søndag. Urolig natt. Har ikke tall på hvor mange ganger vi har dyttet tilbake de dumme brokkene i natt. Rolf sovner lett, men minutter senere er det fullt med tarm i brokkene. Legg til noen minutter til, så er alt fylt med luft og det sprenger på. Ergo skriker Rolf. Da kommer det enda mer luft, og brokket blir enda mer sprengt. Så gjelder det å få Rolf til å stoppe skrikingen akkurat nok sekunder til at vi klarer å dytte tilbake brokket. Da er alt bra, og han sovner igjen...

Jeg tror Rolf øver til å bli den neste dirigenten i Kringkastingsorkesteret eller noe. Ganske ofte sitter Rolf på fanget mitt, lent mot mine lår. Hvis jeg ikke holder han i hendene når vi skal «prate» sammen, evt ha stirrekonkurranse, så peiver han med armene kontinuerlig. Veldig engasjert. Mens han stirrer. Vurderer å gi han en q-tips i hånda og filme han, med noe orkestermusikk i bakgrunnen... [emoji23]

Vis vedlegget 273285

Min mann monterte hengekøye til Rolf i dag. Til bruk som dagseng. Så slipper vi å trille hovedsengen inn og ut mellom soverommet og stuen. Rolf var først litt skrekkslagen til den nye bevegelige sengen, men roet seg raskt. Hengekøyen kommer med lang snor for vugging. Genialt [emoji1303]. Og Rolf ser veldig søt ut nedi der. [emoji170]

Vis vedlegget 273286
Vis vedlegget 273287
Vis vedlegget 273288

Det ble pokemonjakt i dag også, på eldstebror og meg. Med Rolf i vogn. Han likte det ikke. Eventuelt likte han det veeeeldig godt. I hvert fall lot han være å puste så ofte han klarte. Det må ha sett bra komisk ut for de som så oss på tur. 5 meter gåing. Stopp - der var det en pokemon. 5 meter gåing. Stopp - alarmen til Rolf hyler. Og sånn holdt vi det gående i over en time. 2 km [emoji41][emoji13]. Jeg velger å overse dagens tur, og fokusere på at Rolf oppførte seg bedre enn forventet på langturen i går.

Vis vedlegget 273289

Så kjedelig med de brokkene! Håper de kan gjøre noe med det snart [emoji173]️ Gutten vår på 6 mnd har lyskebrokk, og skal opereres på mandag. Tydelig ubehagelig når det oppstår, og vanskelig å presse det på plass fordi han ikke skjønner at han må slutte å gråte [emoji849][emoji85] Gleder meg til operasjonen er overstått!

Så kjedelig med de brokkene! Håper de kan gjøre noe med det snart [emoji173]️ Gutten vår på 6 mnd har lyskebrokk, og skal opereres på mandag. Tydelig ubehagelig når det oppstår, og vanskelig å presse det på plass fordi han ikke skjønner at han må slutte å gråte [emoji849][emoji85] Gleder meg til operasjonen er overstått!

Lykke til med operasjon!! [emoji1303] Vi gleder oss også til det er over.

6. September

Torsdag. Finfin natt med sovende lille og kun to alarmer. Meeeeen, klokken 5 var natten slutt. Frykter litt vi har fått et nytt A-menneske i hus. Men hvem kan vel være morgengretten når dette er dagens utsikt...

IMG_5653.JPG

Som forutsett, våknet Rolf med tidenes ulvehunger. To dager med labert matinntak skulle kompenseres. Og det til gagns. Spisedyret har hengt på puppen eller på en flaske kontinuerlig gjennom dagen. Kun avbrutt av stor gulp og påfølgende skifte av bleie og klær, samt små dupper på 10-20 min.

Inni mellom her, hadde vi koselig besøk av to herlige babyer og deres flotte mammaer. Veldig kjekt med litt voksenkontakt. Det fikk dagen til å fly av sted.

I kveld tok mellomste (M) hånd om hele kveldsstellet av Rolf. [emoji7] Kledde av han, badet han (jeg holdt Rolf, M vasket), kledde på igjen, leste godnatthistorie og sang nattasang. De to siste punktene var vel strengt tatt myntet på mellomste selv, da jeg er usikker på hvor stor interesse Rolf har for «Doktor Proktors prompepulver» akkurat nå. Men «So Ro Lillemann» fungerte bra.

Tre timers måltid senere var tilstanden denne:
IMG_5655.JPG

Dog varte det kun et par minutter før idyllen ble ødelagt av en flodbølge med melk, utløst av et voldsomt skjelv i babymagen... men heldigvis, noen få trøstemilliliter med puppemelk senere, var Rolf sovende på nytt.
IMG_5658.JPG

Hver dag venter jeg spent på oppdatering fra dere. Du skriver så bra, og du tar så fine bilder. Og for en liten sjarmør Rolf er [emoji173]️

Det er så herlig med smil. Smelt! U har smilt sosialt et par ganger ila de siste dagene nå, men ikke fått det på bilde - blir jo så bergtatt og prøver lokke frem flere smil heller enn å tenke på kamera ... Rolf er gullegod!

Sjarmerende smil:) Hvilken størrelse bruker han i klær nå? So ro lillemann er beroligende her i hus også:drunken_smilie

Sjarmerende smil:) Hvilken størrelse bruker han i klær nå? So ro lillemann er beroligende her i hus også:drunken_smilie

Det er 50 som er hovedstørerrelsen nå. Men jeg har sluttet å se på størrelser. Måler lengden på bodyer og buksebein og bruker det som passer. Vi har i omløp både 44, 50, 56 og til og med 62...

Back
Topp