Rolf

Det er så fint med de varslene som kan være hva og hvem som helst ... Jeg har ikke tall på hvor mange telefoner jeg har besvart fra folk som lurer på hvor de har time når de får slike tekstmeldinger og gjerne har oppfølging flere steder selv og/eller flere barn. Men sykehuset vil ikke spesifisere klinikk/avdeling fordi det kan være «avslørende» eller utleverende, spesielt hvis de er tilknyttet psykiatrien. Tenk om noen andre leste meldingen!

Ikke føl deg kjip som valgte dato for brokkoperasjon lengst unna, dere fikk jo et valg og velger da det som passer best. Jeg vil påstå ingen av datoene var sæelig gunstige, men så blir det jo godt å få det gjort. Tvi tvi.

Fine gutter du har!

11. September

Tirsdag. Kort natt [emoji43][emoji13]. Jeg slepte meg inn på badet i dag tidlig, i håp om å rekke en dusj før villdyret våknet. En halv time senere satt en smørblid Rampe-Rolf i vippestolen sin på badegulvet, med melkebart og gulp over hele pysjen. Pludret og smilte til dusjlyder og hårføner. Og som ekte gutt, sperret han opp øynene, fokuserte etter beste evne, spyttet ut sutten og begynte å slikke seg rundt munnen ved synet av en fri pupp...

Rolf var på en slags 6-ukers kontroll på helsestasjonen, enda han bare er 4 uker ut fra termin. Det er 6 uker siden vi kom hjem da, kanskje det er vår nye tidsregning. Legekontrollen gikk veldig raskt. Hoftene ble undersøkt for første gang, og frifunnet. En gulp og et solid metningsfall senere, var resten av Rolf også godkjent. Øyne, hjerte og lyskebrokk følges jo på sykehuset...

Vekt i dag var 3570g. Opp 285g på to uker. Det er nesten bra. 2,8 persentilen i dag, mot 3,9 persentilen for to uker siden. Må visst forsterke melken litt lenger. Tydelig at han svir av en del krefter på pustingen fortsatt, for han spiser jo godt.

IMG_5709.jpg

Hodet var 37,2cm. Det følger kurven sin veldig bra.

IMG_5708.jpg

Resten av dagen har vært et sammenhengende måltid, kun avbrutt av hurtiglading, klesbytte pga gulp, og et nødvendig bad. Har kun pumpet 50 ml i dag. Resten har matvraket kylt i seg. Nå har han sovnet...

Prøvde å ta bilde av en gutt som var stilig i klesveien i dag, men modellen protesterte på avstander større enn 10 cm fra puppen [emoji38]. Bare lukk øynene og se for dere denne smasken her uten sutt og med et smil om munnen [emoji170][emoji170].

IMG_5699.JPG
IMG_5698.JPG
IMG_5707.jpg
IMG_5700.JPG

Fine Rolf [emoji173]️

Hurra for fastbestemt dato! Og lykke til idag :)

Et stykk nydelig smask! Jeg tror R og U telepatiserer - deres atferd ifht urolige dager, korte netter og puppefiksering er merkelig sammenfallende ...o_O

Et stykk nydelig smask! Jeg tror R og U telepatiserer - deres atferd ifht urolige dager, korte netter og puppefiksering er merkelig sammenfallende ...o_O

Måtte le litt da du skrev at U hadde sovet mange timer sammenhengende i natt. Rolf sov fra 22.30 - 05.45!!! [emoji7][emoji7]. Da kan jeg tåle ganske mye pupping på kveldene. [emoji1303] Hadde ikke U og Rolf termin omtrent på likt da?

Måtte le litt da du skrev at U hadde sovet mange timer sammenhengende i natt. Rolf sov fra 22.30 - 05.45!!! [emoji7][emoji7]. Da kan jeg tåle ganske mye pupping på kveldene. [emoji1303] Hadde ikke U og Rolf termin omtrent på likt da?

Jo, 8./9. august var min termin, korrigert til 6. august etter den who-standarden.

Tåler mye bedre en aktiv, travel og våken kveld når man får sove godt på natten. Det er helt sikkert. Evig forskjell! Og i går kveld var det slitsomt fordi natten før var helt :wtf:, akkurat som din.

Jo, 8./9. august var min termin, korrigert til 6. august etter den who-standarden.

Tåler mye bedre en aktiv, travel og våken kveld når man får sove godt på natten. Det er helt sikkert. Evig forskjell! Og i går kveld var det slitsomt fordi natten før var helt :wtf:, akkurat som din.

Var rimelig sliten i går kveld, ja. Og når jeg da våkner etter en fantastisk natt, er det nesten vondt å stå opp. Vil bare tilbake til mer søvn. Kravstor [emoji56] - mye vil ha mer [emoji1303].

Titter innom her når jeg er trist og trenger en oppmuntring, får meg nesten alltid til å smile :)

Ja:) Det er så nydelig å lese! Jeg smiler, blir rørt til tårer og får et streif av optimisme med på veien :drunken_smilie

Så godt med en dato for operasjon da! Nydelige klær til en fin fin gutt!

12. September

Onsdag. Rolf sov altså fra 22.30 til 05.45 i natt. OG (hold dere fast) - trommevirvel, trommevirvel - uten en eneste alarm!! [emoji173]️[emoji173]️ Gode lille gutten. Spiste 20 min av en pupp og sov videre. Måtte vekkes for å få han klar til avreise. Vi skulle jo på forundersøkelse på barnekirurgisk mottak.

IMG_5710.JPG

Gjeeeeeeesp, det er kjedelig med sånne ventedager. Rolf viste sin misnøye med å være tilbake på sykehus ganske tydelig. Barnekirurgen ville inspisere brokkene. Av med klær. Av med bleie. Det var ikke spesielt varmt i rommet, og kirurgen hadde kalde hender. Jeg vet hva som skjer når man putter kalde hender på babymager. Det burde barnekirurgen også vite. Likevel virket han relativt overrasket der han stod med en tommel i hver lyske på Rolf, mens Rolf tegnet en kledelig gul, buet, våt stripe på skjorten til kirurgen sin... [emoji23][emoji23]

Ellers fikk jeg erfare hvor utrolig kjedelig det er når det blir skrevet feil i journalen. Nestemann tar forrige notat for god fisk, kopierer, og så er det i gang. Anestesilegen i dag startet med... Så Rolf ble født i uke 27 etter spontan vaginal fødsel? Ehm... nei. Uke 25+1 og ks. Javel. Og så var han intubert en måned? Ehm... nei. Et døgn. Deretter cpap. Javel. Og nå får han oksygen hjemme? Ehm... nei. Han har pulsoksimeter hjemme. Pga pustestopp. Åja. Men ellers har det gått fint med han. Ingen hjertefeil. Ehm... han har fortsatt åpen ductus, hvis det teller. Hææh? Og sånn fortsatte det. Juhuuu... Det blir vel bra til slutt. [emoji6][emoji1303]

IMG_5711.JPG

Mellomste har fått med seg at det jeg spiser, kommer i melken til Rolf sånn ca til neste måltid. Han vet også at jeg pumper. I kveld fikk Rolf et flaskemåltid da jeg var på Fløien og løp orientering. «Nå har du fått kjeks, Rolf. Var det godt?» sier storebror. «Har du gitt Rolf kjeks??????» kommer det vantro fra pappaen. «Nei, men jeg så at mamma spiste kjeks mens hun pumpet» (avslørt der altså [emoji56]). Pappaen ser Rolf dypt inn i øynene og sier med alvorlig stemme «HAR du spist kjeks Rolf??». Rolf stirrer tilbake mens hele ansiktet blir til et stort smil. Tihiii, jeg skulle så ønske jeg var flue på veggen under den seansen der...

IMG_5715.JPG
I løpet av kvelden har Rolf prøvd å rømme. Han har kravlet fra den posisjonen her - trygt forankret på brystet mitt...

IMG_5718.JPG
... til en litt mer forvridd stilling ved siden av meg. Men han sov så dypt at han lot seg bære ut i sengen sin uten å våkne. [emoji1303]

Back
Topp