Rolf

Fantastisk uten en eneste alarm - hurra! Starten på enda mer good things!

13. September

Torsdag. Tullete natt. Rolf har ikke bæsjet siden lørdag, og nå tror jeg ungen er rimelig full av dritt. Han spiser kun ørsmå måltider. Knirker og presser og skriker til det kjedsommelige. Sender ut en fjert, og sovner. Tretti sekunder senere, knirker han igjen. Og som vanlig, søker han til orakelmirakelpuppen når noe er galt. I dag slo det meg hvor mye han egentlig har vokst. Jeg husker de første gangene han forsøkte seg på puppen. Det føltes som å koble det lille hodet til en vanntank, eller i beste fall en king size melon. Men nå er Rolfs hode større enn puppen, og det er vanskelig å huske at han virkelig var sååååå liten. Vi får stadig kommentarer på at han er så liten, og folk spør hvor mange dager han er. I dag kunne jeg svart 138, og at han er skikkelig stor nå [emoji1303].

7652807808_IMG_8340.JPG

Dagen startet med dåpssamtale i kirken. En veldig hyggelig prest tok oss gjennom det praktiske rundt dåpen, så nå er vi forberedt. Ennå et par uker igjen, og godt er det, for vi har ikke somlet oss til å sende ut invitasjoner ennå [emoji85]. Rolf tok det hele med knusende ro, og sov på brystet mitt gjennom hele samtalen. Håper han kjører reprise i selve dåpen [emoji56].

Den slemme mammaen forsøkte å utnytte en urolig Rolf til å gi han litt trening. Synd jeg ikke får til videoer her, for innsatsen var virkelig på topp i dag. Kavet som en helt, med noe som så ut som en blanding mellom crawl og krabbing. Med unntak av at han ikke kom av flekken. [emoji23] Bevegelsen var bra for magen da. Det kom flere brak i bleien under treningen, men kun luft. Til slutt ble det nok trening, og Rolf vippet seg elegant over på siden. Noen ganger blir jeg imponert over hva han får til, mens han i neste øyeblikk fremstår som en ukontrollert slapp filledukke med lyd og uten avknapp [emoji12].

IMG_5730.jpg
7652815200_IMG_8338.JPG
7516533632_IMG_8339.JPG

All puppingen har resultert i mye gulping i dag. Det igjen, har samlet buse og slim i halsen. Busen fikk jeg fjernet med en fuktig q-tips, under ville protester. Etterpå fikk jeg et sint blikk, en lengre skjennepreken og urpremiere på en klagesang. Men så satt jeg han opp i sittende stilling, smilte og sa favorittordet hans «sjokoladekjeks» et par ganger, og vips var hele gutten et stort smil. Tror kanskje det er «s» og «k» lyden han liker å høre, men sjokoladekjeks er foreløpig oppskriften på smil. Det er så gøy med litt respons, og hvis ungen liker sjokoladekjeks, kommer han til å passe godt inn i familien vår!

Kveldens bading føltes nesten bortkastet, da Rolf gulpet over hele seg like etterpå. Men han ble trøtt. Orket bare 30 ml melk til kvelds, før han så ut som dette, og ble sendt i seng...
IMG_5723.JPG

Sjokoladekjeks du. Hva man finner ut av. Og han vet igjen hva han vil ha, når han blir litt større denne gang dog. Hi hi.

Kjenner igjen det med kommentarene på størrelsen. Vi får stadig høre «nommin, hun der er ikke gamle frøkna/mange dagene/hun er jo helt fersk» «ehm, kommer an på perspektivet, 9 uker er jo ikke mange dagene sammenliknet med et år for eksempel» ...noe sier meg at det ikke var DET perspektivet de umiddelbart hadde i tankene ;-)

[emoji170]

10. September

Mandag. Lastet ned appen «the Wonder weeks» i dag, for å se om den stemmer på Rolf. Den skal varsle om utviklingstrinn og gi meg forklaring på hvorfor lille er urolig til tider. Føler alt av utvikling er seriøst kludret til av dette prematurgreiene, men i og med at den tar utgangspunkt i termindato, og ikke fødselsdato, skal jeg gi den en sjanse. Appen kunne fortelle at Rolf er midt inni sin første kaosperiode nå. Det trengte jeg for så vidt ikke en app til å fortelle meg. Det har vi på en måte merket [emoji13]. Men jeg fryder meg over at appen forteller at om syv dager, er Rolf en harmonisk smilebaby igjen [emoji1303]. Det beste med hele greien var «knappen» som het «help». Ett av tipsene mot evig trang til pupping og hakkehakkespett-virksomhet, var god gammeldags kenguruvirksomhet. Helt tilbake til basic. Hud mot hud. Det funket som fjell. Ungen sloknet umiddelbart, etter flere timer med tull og knirk. 1-0 til appen. Sånn bortsett fra at både Rolf og jeg ble kliss klass våte av svette, men jeg hadde ikke hjerte til å fjerne han, for det var så koselig [emoji56].

Vis vedlegget 274420

Vet ikke om det er fjelluften eller den bølingen med stirrende, høylydt beundrende amerikanere på toget hjem som har slått ut Rolf i kveld. Men han veide altså 3515g i ettermiddag. Det er 20g mindre enn på fredag.

I morges dukket det opp følgende melding på mobilen min...
Vis vedlegget 274421
Fint det. Problemet var bare at vi ikke har registrert noen innkalling til noen som helst time i morgen. Og vi har tre barn som kommer inn under helsestasjon/skolehelsetjeneste. En ringerunde som startet med helsestasjonen, kunne avsløre at timen er myntet på Rolf. Kontrollveiing og 6-ukers kontroll. 6 uker fra vi kom hjem fra sykehuset. (?) Artig tidsregning. Fortsatt to uker til han er 6 uker regnet fra termindato. Men om to uker har størstebror bursdag, så vi takket ja til å komme i morgen [emoji1303].

Like etter ringte det fra barnekirurgen. Om vi kunne møte med Rolf på poliklinikken for samtale med kirurg og anestesilege om ca en time? Vel - ehhhm, hytten er 13 mil unna Haukeland, og vi var ikke i nærheten av å ha stått opp en gang, så - nei. Det kan vi ikke klare. Kanskje om 3-4 timer? Nope, det var for seint. Jaja, det skjer da noe. Samtalen blir på onsdag, og operasjon av lyskebrokkene blir 25. september. Fikk egentlig velge mellom 18. og 25. Følte meg litt dust som valgte den datoen lengst unna, når vi har mast så mye. Men 18. er virkelig den eneste dagen før nyttår som bare ikke går logistikkmessig for oss. Jeg har min første arbeidsuke, pappaen er bortreist og Det er allerede gjort avtale med barnevakt for Rolf. Så da blir det 25. På bursdagen til storebror. [emoji85]

Kveldsbadet ble sammen med mellomste. Han er så glad i å finne leker til Rolf. Og Rolf lager de artigste uttrykk i vannet. Han trives fortsatt max i vann.

Vis vedlegget 274425
Vis vedlegget 274426
Vis vedlegget 274427
Så søte de er:)
Har du festet badekar på badekar? Leter etter en god pralropr og ergonomisk løsning her hjemme:)!

Så søte de er:)
Har du festet badekar på badekar? Leter etter en god pralropr og ergonomisk løsning her hjemme:)!

IMG_5735.jpg
Vi har sånne benkeplater/puter som gjørbadekaret om til en benk når vi ikke bruker det. Når mellomste bader, tar vi en av platene og setter Rolf sin badestamp på. Funker fint med etasjebad [emoji1303]

14. September

IMG_5733.JPG

Fredag. Jeg er litt usikker på om det noen gang ble natt, for kvelden varte lenge og morgenen startet tidlig. Mellomste skulle på sin ukentlige kontroll, og den starter med blodprøve klokken 08.00. Planen videre var at kontrollen skulle ta max en time, jeg skulle dumpe mellomste på skolen, haste videre hjem og sove mer sammen med Rolf. Planer er åpenbart laget for å endres. På den lyse siden, fikk jeg flere kvalitetstimer på leketerapien på sykehuset sammen med mellomste. På den mørke siden er det faktum at jeg tok med meg hele flokken hjem etter kontrollen klokken 13(!!!), mellomste rakk aldri skolen og jeg fikk aldri mer søvn.

IMG_5731.JPG

Den største ulempen med så langvarig kontroll, var den tikkende bomben vi hadde med oss. Fullstappet med dritt. I hele går slapp han små og store teasere av dødelig odør, for å gi en forsmak på hva vi hadde i vente. Sånn ca tre timer uti ventingen i dag, skjedde det uunngåelige. Rolfs øyne gikk i kryss og truet med å poppe ut. Hudfargen i ansiktet gikk fra lett anemisk bleik til mørkelilla. Lyskebrokkene ble blåst opp til bristepunktet. Lang historie kort - bomben detonerte. [emoji33] Det var på ingen måte tvil om hva som foregikk nedi den bleien. [emoji90][emoji90]Og det varte og rakk. Tar åpenbart litt tid å dytte ut 6 dager med bæsj. Jeg ba til høyere makter om at 1-er bleiene fortsatt var store nok til å dekke klær og vogn. Det gikk mirakuløst nok bra inntil det kom en gulp...

IMG_5732.JPG

Under middagen fikk Rolf kontakt med beinlaus under bordet eller noe. Rolf satt i vippestolen sin. Ganske mett og med gulpefare rød. Plutselig førte han en pludresamtale og smilte stort til det som tilsynelatende var bordbeinet eller løse luften... artig var det uansett.
IMG_5905.jpeg
IMG_5908.jpeg

Utover dagen og ettermiddagen ble Rolf mer og mer sutrete. Det kom en rekke etterskjelv etter den første eksplosjonen i bleien. Han begynte å nyse og hoste, og plutselig var antall alarmer på grunn av metningsfall på samme nivå som for flere uker siden. På kvelden nå, er det liten tvil om at Rolf holder på å bli forkjølet. Stakkars liten. Gråter og er tydelig utilpass. Temp 37,6. Surkler og styrer på. Vil bare være på puppen eller på brystet. Han stirrer vantro på sin mor og klager sårt. Håper det går fort over...

IMG_5910.jpeg
IMG_5911.jpeg

Mellomste debuterte som portrett-tegner i dag. Jeg må si jeg er rimelig imponert over likheten.
IMG_5739.JPG
Rolf
IMG_5740.JPG

IMG_5738.JPG
Mammaen på sofaen (legg merke til den flate magen [emoji173]️[emoji173]️)...

IMG_5737.JPG
Rolf og mammaen på sofaen

Håper dere får en fin natt, uten bæsj og styr

God bedring til Rolf, håper han kommer seg raskt :Heartblue
Og så fiiiiine tegninger av mellomste bror, håper det etter forholdene går bra med han :Heartred

14. September

Vis vedlegget 274927

Fredag. Jeg er litt usikker på om det noen gang ble natt, for kvelden varte lenge og morgenen startet tidlig. Mellomste skulle på sin ukentlige kontroll, og den starter med blodprøve klokken 08.00. Planen videre var at kontrollen skulle ta max en time, jeg skulle dumpe mellomste på skolen, haste videre hjem og sove mer sammen med Rolf. Planer er åpenbart laget for å endres. På den lyse siden, fikk jeg flere kvalitetstimer på leketerapien på sykehuset sammen med mellomste. På den mørke siden er det faktum at jeg tok med meg hele flokken hjem etter kontrollen klokken 13(!!!), mellomste rakk aldri skolen og jeg fikk aldri mer søvn.

Vis vedlegget 274928

Den største ulempen med så langvarig kontroll, var den tikkende bomben vi hadde med oss. Fullstappet med dritt. I hele går slapp han små og store teasere av dødelig odør, for å gi en forsmak på hva vi hadde i vente. Sånn ca tre timer uti ventingen i dag, skjedde det uunngåelige. Rolfs øyne gikk i kryss og truet med å poppe ut. Hudfargen i ansiktet gikk fra lett anemisk bleik til mørkelilla. Lyskebrokkene ble blåst opp til bristepunktet. Lang historie kort - bomben detonerte. [emoji33] Det var på ingen måte tvil om hva som foregikk nedi den bleien. [emoji90][emoji90]Og det varte og rakk. Tar åpenbart litt tid å dytte ut 6 dager med bæsj. Jeg ba til høyere makter om at 1-er bleiene fortsatt var store nok til å dekke klær og vogn. Det gikk mirakuløst nok bra inntil det kom en gulp...

Vis vedlegget 274929

Under middagen fikk Rolf kontakt med beinlaus under bordet eller noe. Rolf satt i vippestolen sin. Ganske mett og med gulpefare rød. Plutselig førte han en pludresamtale og smilte stort til det som tilsynelatende var bordbeinet eller løse luften... artig var det uansett.
Vis vedlegget 274925
Vis vedlegget 274926

Utover dagen og ettermiddagen ble Rolf mer og mer sutrete. Det kom en rekke etterskjelv etter den første eksplosjonen i bleien. Han begynte å nyse og hoste, og plutselig var antall alarmer på grunn av metningsfall på samme nivå som for flere uker siden. På kvelden nå, er det liten tvil om at Rolf holder på å bli forkjølet. Stakkars liten. Gråter og er tydelig utilpass. Temp 37,6. Surkler og styrer på. Vil bare være på puppen eller på brystet. Han stirrer vantro på sin mor og klager sårt. Håper det går fort over...

Vis vedlegget 274923
Vis vedlegget 274924

Mellomste debuterte som portrett-tegner i dag. Jeg må si jeg er rimelig imponert over likheten.
Vis vedlegget 274919
Rolf
Vis vedlegget 274920

Vis vedlegget 274921
Mammaen på sofaen (legg merke til den flate magen [emoji173]️[emoji173]️)...

Vis vedlegget 274922
Rolf og mammaen på sofaen

God bedring til Rolf. <3 vi ligger på Barneavdelingen med urinveisinfeksjon. Skal ikke være lett å være liten og sårbar <3

Så fine tegninger M har tegnet! Og så koselig. Masse god bedring til Rolfer’n!

Herlige tegninger:D :Heartred Og god bedring til minstemann!

Haha jeg klarte ikke slutte å flire av det blikket til Rolf da han hadde en pludresamtale med bordbenet[emoji847][emoji177]

Back
Topp