10. September
Mandag. Lastet ned appen «the Wonder weeks» i dag, for å se om den stemmer på Rolf. Den skal varsle om utviklingstrinn og gi meg forklaring på hvorfor lille er urolig til tider. Føler alt av utvikling er seriøst kludret til av dette prematurgreiene, men i og med at den tar utgangspunkt i termindato, og ikke fødselsdato, skal jeg gi den en sjanse. Appen kunne fortelle at Rolf er midt inni sin første kaosperiode nå. Det trengte jeg for så vidt ikke en app til å fortelle meg. Det har vi på en måte merket [emoji13]. Men jeg fryder meg over at appen forteller at om syv dager, er Rolf en harmonisk smilebaby igjen [emoji1303]. Det beste med hele greien var «knappen» som het «help». Ett av tipsene mot evig trang til pupping og hakkehakkespett-virksomhet, var god gammeldags kenguruvirksomhet. Helt tilbake til basic. Hud mot hud. Det funket som fjell. Ungen sloknet umiddelbart, etter flere timer med tull og knirk. 1-0 til appen. Sånn bortsett fra at både Rolf og jeg ble kliss klass våte av svette, men jeg hadde ikke hjerte til å fjerne han, for det var så koselig [emoji56].
Vet ikke om det er fjelluften eller den bølingen med stirrende, høylydt beundrende amerikanere på toget hjem som har slått ut Rolf i kveld. Men han veide altså 3515g i ettermiddag. Det er 20g mindre enn på fredag.
I morges dukket det opp følgende melding på mobilen min...

Fint det. Problemet var bare at vi ikke har registrert noen innkalling til noen som helst time i morgen. Og vi har tre barn som kommer inn under helsestasjon/skolehelsetjeneste. En ringerunde som startet med helsestasjonen, kunne avsløre at timen er myntet på Rolf. Kontrollveiing og 6-ukers kontroll. 6 uker fra vi kom hjem fra sykehuset. (?) Artig tidsregning. Fortsatt to uker til han er 6 uker regnet fra termindato. Men om to uker har størstebror bursdag, så vi takket ja til å komme i morgen [emoji1303].
Like etter ringte det fra barnekirurgen. Om vi kunne møte med Rolf på poliklinikken for samtale med kirurg og anestesilege om ca en time? Vel - ehhhm, hytten er 13 mil unna Haukeland, og vi var ikke i nærheten av å ha stått opp en gang, så - nei. Det kan vi ikke klare. Kanskje om 3-4 timer? Nope, det var for seint. Jaja, det skjer da noe. Samtalen blir på onsdag, og operasjon av lyskebrokkene blir 25. september. Fikk egentlig velge mellom 18. og 25. Følte meg litt dust som valgte den datoen lengst unna, når vi har mast så mye. Men 18. er virkelig den eneste dagen før nyttår som bare ikke går logistikkmessig for oss. Jeg har min første arbeidsuke, pappaen er bortreist og Det er allerede gjort avtale med barnevakt for Rolf. Så da blir det 25. På bursdagen til storebror. [emoji85]
Kveldsbadet ble sammen med mellomste. Han er så glad i å finne leker til Rolf. Og Rolf lager de artigste uttrykk i vannet. Han trives fortsatt max i vann.