Rolf

29. August

Onsdag. Det tar nok på å feire 4-månedersdag, for i dag har Rolf bare sovet. Det vil si, sånn ca fra de eldste gikk på skolen og et par timer fremover, var det en del vondt i magen og fastsittende brokk. Så da ble det slumre for en trøtt mamma, og søvn i bittesmå porsjoner for Rolf. Deretter bodde han på puppen en times tid. Men etter det har han sovet. Kan ikke svare for de timene jeg var ute i skauen og løp orientering da. Nå i kveld våknet han og var tilsynelatende sulten. Fikk bittelitt pupp mens forsterket melk ble varmet. Da melken var varm, så ungen sånn ut...

Vis vedlegget 272795

Prøvde å sette han mer opp, kle av litt, blåse på, klemme i håndflater og fotsåler, dryppe litt melk i munnen. Men, nei. Rolf sover. Så da skal jeg skynde meg å pumpe puppen tom og få meg noen timer på øyet selv... [emoji41][emoji56]

Sovedag her også. Nesten hele dagen. Det resulterte i straks 4 timer med våkentid ...jeg vil legge meg!!!

Håper dere får ei god natt alle mann og at Rolf får sovet fra seg klar til dyst i morgen.

Sprekt med orientering forøvrig!!

28. August

Vis vedlegget 272637

Tirsdag. Rolf er 4 måneder i dag. 122 dager.

Tenk at han er 4 måneder, mens min er 7 uker. Likevel var det ikke så lenge mellom terminene våre tror jeg. Jeg synes det er litt komplisert å skulle tenke at hun bare er 2 uker i utvikling i forhold til termin. Klarer du det? Samtidig ser jeg Jo at hun henger bak de andre på 7 uker ;-) fysisk sett er vi kommet på 4 kg og 52 lang, så nyfldtstørrelse på ho tross 2 mnd ;-)

Vår lille har også sovet i heile gårnatt og i heile dag, tror han har vært våken 1 time tilsammen.
Tror han er litt forkjølet stakkar..
håper du får deg noen timer med søvn

Det er ganske lett å se for seg at han kun er to uker, av den enkle grunn at han er så «evneveik». Holder hodet dårlig, akkurat begynt å smile litt, uregelmessig pust, sover hele tiden, Ingen kontroll på armer og bein... også er han omtrent på størrelse med storebrødrene da de var nyfødt. Men håper det begynner å gå fremover snart. Blir så smått lei av å ha en helt nyfødt unge i over 4 mnd...

Han er altså så utrolig sjarmerende da! Jeg smelter [emoji173]️[emoji7]

Det er ganske lett å se for seg at han kun er to uker, av den enkle grunn at han er så «evneveik». Holder hodet dårlig, akkurat begynt å smile litt, uregelmessig pust, sover hele tiden, Ingen kontroll på armer og bein... også er han omtrent på størrelse med storebrødrene da de var nyfødt. Men håper det begynner å gå fremover snart. Blir så smått lei av å ha en helt nyfødt unge i over 4 mnd...

Ja, det tærer på det der ❤️

Ja, blir fint når man kan tenke tilbake til den tiden hvor de lå i ro og ikke gjorde fanterier ;-)

30. August

Torsdag. Min tur til å ta nattmåltidet. Det var forholdsvis raskt unnagjort. Først sette flaske på varming. Deretter bleieskift. Litt pupp mens flasken varmes i flaskevarmeren (som ikke er verdens raskeste). Overgang til flaske med 50 ml forsterket morsmelk. I løpet av 20-30 min er vi vanligvis ferdig. Men ikke i natt. Allerede da det var 30 ml igjen i flasken begynte det å komme rare lyder fra Rolf. Et par milliliter til og det begynte å bli tydelig hva som var på ferde. Og tankene begynte å svirre. Når hadde vi egentlig bæsj sist? Jeg husker fredagens skift i mørke, men etter det? Noen minutter med rosa/lilla bollekinn og øyne i kryss, var det på tide å løfte ungen inn på badet med nedre kroppshalvdel uberørt i redsel for å smøre ut fangsten. Bleien var full, men hadde på magisk vis behold alt innenfor sine lekkasjeklaffer [emoji1303]. Litt vask og spyling senere, lå Rolf og pludret. Helt til flatt leie med full mage resulterte i fontenegulp utover hele bodyen. Og siden den bodyen nå likevel måtte skiftes, tisset han likegodt på den også. Body av. Ny bleie på. Ny body på. Mystiske lyder og mørkelilla Rolf. Jadda, full bleie på nytt, og det var bare å kjøre reprise. Inkludert den delen med gulp og tiss. Da Rolf endelig var ren og pen igjen, var han selvsagt mer sulten. Halve måltidet lå jo nå i diverse bodyer og håndkleet på stellebordet. Det ble pupp til dessert. 1,5t etter oppstart på nattmåltidet, var han tilbake i seng. Sovende. En time senere ringte vekkerklokken for å fortelle at det var morgen og tid for å dra med mellomste på kontroll på sykehuset. Hahaha... dårlig spøk. Takk og lov for at vi hadde forutsett at dette kunne skje, så mannen hadde fri i dag og kunne følge mellomste. [emoji7].

IMG_5586.JPG

I kveld hadde jeg med meg Rolf ut jakt etter pokemon. Det gikk overraskende bra i vognen. Bortsett fra at jeg hadde på han for mye klær, så han holdt på å bli en våt flekk. Og da jeg lettet litt på dynen, ble han kald på fingrene. Prøvde å dytte hendene ned langs kroppen til Rolf og legge dynen over, men det er akkurat som om det er fjæring i albuen. Fingrene spretter opp igjen og ut i fru luft i løpet av få sekunder...

IMG_5588.JPG

Vel hjemme fikk Rolf badet litt og spist til han var sånn passe mett. Hvor sterk blir Rolf av puppemelk? Sååå sterk blir Rolf...
IMG_5589.JPG

Smelt altså
Han er så skjønn!!!

[emoji23][emoji23][emoji23] ler høyt av styret dere har på natta, gav meg akutt flashback til mer enn ei natt her i hus også [emoji85][emoji64]

Det er så gøy når de finner ut at de vil renne over; eat, poop, repeat - midt på natten :p

*ler* er det noe jeg gruer meg til er det disse mega bæsjbleiene på natterstid, som gjerne er så ille at de må vaskes itillegg [emoji23]
Han er ufattelig skjønn! [emoji173]️ min faste kveldsrutine når jeg legger meg er å lese «Rolf oppdatering» [emoji7]
Er så koselig å lese alle oppturene og hverdagskos fra dere!

Tenk; lille spurv har vokst seg så stor og fin [emoji173]️

Back
Topp