Reisen fra jente til mor. <3

Godt nyttår! :)

Her ble det positiv test 2 dager før året var omme.
Termin 17. september :O
 
Gratulerer ❤️
 
Hadde ikke så mange tester denne gangen, men hadde nå to digitale liggende. Måtte sjekke at hcg har steget, så jeg tok en nå i sted og den viste 2-3 uker jeg er vel 3+4 i dag tror jeg.

strimmelen ble tatt på onsdag 8 dpo
 

Vedlegg

  • C062EF33-25B2-4A82-B78B-B819C713ECD8.jpeg
    C062EF33-25B2-4A82-B78B-B819C713ECD8.jpeg
    35,1 KB · Visninger: 28
  • 85048CF0-F78D-4E66-9881-CFE6AC13B243.jpeg
    85048CF0-F78D-4E66-9881-CFE6AC13B243.jpeg
    12,6 KB · Visninger: 26
Ææææ!:Heartred

jeg er så glad denne dagen er over. Har liksom fått for meg at hvis jeg skulle miste så ble det i dag. Siden da jeg mistet forrige gang var jeg 4+4.
Meeeen jeg tok min siste test som var digital. Og den viste allerede 3+ :hello2:Heartbigred
 

Vedlegg

  • 22165945-0811-4973-AA34-3C1BF65A9896.jpeg
    22165945-0811-4973-AA34-3C1BF65A9896.jpeg
    16,3 KB · Visninger: 18
Hurra i dag begynner hjertet å banke (5+1) og jeg begynner å føle meg litt uggen. Småkvalm og halsbrann.
I morgen har jeg bursdag :D
 
Liten oppdatering i dag :)

6+5
vært kvalm hele uken, men mest fra formiddag og utover som blir verre på kvelden.
Drømmer masse rare drømmer.
Veldig trøtt.
Emosjonell.
Treg mage.
Siste dagene føler jeg magen har vokst mer og har ligamentsmerter.
Dårlig matlyst.
Men spiser masse egg, epler og eplejuice.
Klarer ikke salte kjeks denne gangen, som har vært redningen min når kvalmen kommer brått.

Bestilte først TUL til jeg var 8+0, men ombestemte meg og har fått en kveldstime til TUL 10+6, så mannen får vært med og vi kan se mer :)

Nå gleder jeg meg veldig til ultralyd. Jeg er ikke så redd for MA eller SA selvom det har bekymret meg en del tidligere.
Nå er det 91,3 % sikkerhet for at det skal gå bra!

Det er også veldig deilig at vi har fortalt familien om graviditeten, så slipper jeg å holde noe hemmelig og det er forståelse for hvorfor jeg er sliten, trøtt eller dårlig. :)
 
1.2.276.0.26.1.1.1.2.2021.84.65390.3234404.92012544.jpg For en uke siden var jeg så uheldig at jeg fikk støt i meg. Riktig nok kun fra et strømgjerde, men det smalt godt og jeg kjente det godt ned i magen. Det gjorde skikkelig vondt, jeg ble redd og begynte å gråte.
Så ringte jeg til legevakt og fikk beskjed om å komme rett inn på sjekk med prioritering.
De tok EKG av meg, som heldigvis var helt fin. Så leitet de etter hjertelyd til baby med doppler uten hell.
Siden jeg hadde vært så bekymret så fikk jeg henvisning til sykehuset hos gynekolog for kjapp ultralyd.
Der fikk jeg se en liten aktiv baby :Heartred
Jeg ble også satt frem 2 dager, med termin 15. september. :)

Så hadde jeg endelig TUL på mandag der jeg fikk se mye mer av babyen :Heartred
Helt perfekt og aktiv liten baby, som han trodde mest sannsynlig var en jente :Heartred det har magefølelsen min sagt hele veien. Blir spennende å se om 2 mnders tid :love7
I følge denne ultralyden ble jeg satt enda lengre frem med termin 10. september. :p
Men han ville ikke forandre på det fra den jeg fikk på sykehuset, da han mente babyen kommer når den kommer uansett :p

Det som jeg syns var veldig greit å vite var at morkaken liggen foran denne gangen, som gjør at jeg kanskje kjenner sparkene senere. De to andre svangerskapene har jeg kjent spark i uke 15 og 14, så jeg hadde nok bekymret meg om jeg ikke visste om at morkaken ligger foran denne gangen :)
 
Litt treg å oppdatere her, men for litt over en uke siden var jeg på oul. Alt så kjempe fint ut og en veldig aktiv jente lå og rullet rundt og rundt og lekte med navlestrengen sin :Heartred

Nå er jeg i uke 20 og kjenner masse bevegelser både utvendig og innvendig hver dag :Heartred
 
Gratulerer med en liten jente på vei og at du har kommet til uke 20 :Heartred
 
Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her :p

I dag er jeg 39+0
Jeg føler meg megasvær! :hilarious:
Da jeg var på vekstestimering i uke 33 fikk jeg vite at hun ligger på 80 percentil og er litt stor :rolleyes:
Men bedre det enn liten tenker jeg.:Heartred
Jeg begynte med modningsakupunktur for en og en halv uke siden, og fikk gått 2 ganger før jeg fikk hoste.
Da ble jeg jo superstresset, siden mannen også hadde hoste (testet negativt på korona), og ble redd for om han fikk bli med på fødselen om den skulle starte.
Heldigvis er begge bedre nå og har fått vite fra føden at far får bli med på fødsel med munnbind om han hoster :happy:
Så nå tenker jeg at hun kan få komme i løpet av denne uken her:p
Neste time hos jordmor er om 2 dager og da skal hun henvise meg til ny vekstestimering om jeg ikke føder før det, da sf målene også har steget mer enn 80 percentil:rolleyes:
Jeg merker det er stor forskjell å føde i koronatider enn de to tidligere fødslene mine. Mange andre bekymringer som tar over gleden og lengsel etter å få møte barnet sitt :Heartred
 
Back
Topp