Reisen fra jente til mor. <3

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Prøver meg på en dagbok for å samle tanker, drømmer og bekymringer.
Jeg har alltid hatt skyhøye drømmer og masse bekymringer. Det skaper litt kaos i hodet til tider.
Men det å stole på sin egen intuisjon og magefølelse kommer ikke over natten.
Fra jeg var liten har jeg hatt planer i det store og det små. Jeg skulle være flink å spise grønnsaker og trene under hele svangerskapet og først få en gutt når jeg var 26 og så en jente ganske tett.
Jeg skulle selvfølgelig være gift, eie et hus og ha en god jobb som jeg elsket!
Veeeel lille jente! Det ble ikke helt slik :)
Bare 16 år gammel ble verden snudd på hodet. Smerter og hevelser, ingen energi og fortvilelse opptok de neste tre-fire årene. Da var drømmen om mann og barn og hus og jobb gått i vasken.
Men etter mange år så er jeg her da, truffet drømmemannen, og på vei til å eie et hus, ingen jobb eller giftermål (ennå!). Og jeg kunne ikke vært lykkeligere! Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle vært her som jeg er i dag og hvis denne pp-en (pp3) klaffer så blir termin rett før min 26 årsdag!
Når jeg tenker på det så blir jeg veldig glad på mine vegne og tenker hvor viktig det er å ikke gi opp! Jeg er så stolt av meg selv som har vært så sterk og positiv i disse tunge årene og at jeg er så heldig som har denne muligheten! :)
Da gleder jeg meg bare til å se hvordan dette går med prøvingen, og svangerskap som kommer til å bli utrolig tøft, men utvilsomt det beste som har skjedd i hele mitt liv!
 
Pp3 6dpo og symptomene begynner å komme...! Verker masse, spesielt i venstre puppen. Kvalme som kommer plutselig og får følelsen av å måtte spy, men forsvinner igjen. Har også en sigende kvalme, føler meg uggen, litt feberaktig og er trøtt. Ellers så har jeg plutselig følelsen av at noe lekker eller at mensen har kommet, men i trusen er det kommet hvit tjukk utflod som ikke lukter. Nå begynner følelsene å bli litt urasjonelle og jeg føler meg klengete og kosete på kjæresten. Tenker å teste første testen 10 dpo! :D
 
Gratulerer med dagbok og lykke til :) kan snart teste nå :)
Tusen takk! Ja! Tok nettopp en test siden mangen i ikm gruppen har allerede begynt! :p da ville jeg også. Men tviler på det er noen strek ennå :)
 
Haha! Kunne jo bare drømme om å ikke teste før 10 dpo :p måtte ta test i dag 7-8 dpo (ikke sikker når EL var) vet at det er tidlig, men har mange tester :DImageUploadedByBV Forum1429397672.386713.jpg
 
ImageUploadedByBV Forum1429695645.133378.jpg
I dag tror jeg at jeg er 12 dpo! Og herregud to streker for første gang i mitt liv!! Jeg er så lykkelig!!! :D
 
Nå har jeg visst i to dager at jeg var gravid og var litt nervøs for å ta ny test, men jeg ser jo nå veldig tydelig at det har veldig fint!
Jeg har bestemt meg for at dette kommer til å gå bra, men kjæresten min tør ikke å juble for han er så redd for at jeg skal miste.
Jeg tenker at hvis det er en tid i livet det er viktig å være positiv og optimistisk så er det nå!
Det er ingen som fortjener det så mye som det lille frøet som skal bli til et fantastisk menneske.
Så får vi heller bli knust og prøve på nytt, hvis det ikke går.
Men de tankene vil jeg ikke tenke!
Nå vil jeg bare juble og være glad for at denne fine tiden har startet. Alt er helt nytt for meg. Jeg har aldri hatt så vondt bryster i hele mitt liv, men det er egentlig litt kjekt for da kjenner jeg ihvertfall at noe er annerledes og at jeg er GRAVID! :D jeg er så glad! Dette blir så fantastisk! Og jeg gleder meg SÅNN til å fortelle det til alle!! :D
 
Back
Topp