Reisen fra jente til mor. <3

Så godt å høre at det går bedre hjemme. Skjønner det må være knall tøft å være midt oppi sykdom til 2 så små barn[emoji53] og hurra for gode nyheter angående celleprøven. Tok ny prøve nå nettopp jeg også. Og kjenner jeg holdt litt pusten før jeg fikk svaret tilbake[emoji85] men det gikk jo heldigvis bra. Hvordan går ammingen da? du nevnte jo at hun kava voldsomt på puppen hos deg også. Leah er heldigvis sluttet med det. Jeg kan endelig amme der det passer meg igjen[emoji16]
 
Så godt å høre at det går bedre hjemme. Skjønner det må være knall tøft å være midt oppi sykdom til 2 så små barn[emoji53] og hurra for gode nyheter angående celleprøven. Tok ny prøve nå nettopp jeg også. Og kjenner jeg holdt litt pusten før jeg fikk svaret tilbake[emoji85] men det gikk jo heldigvis bra. Hvordan går ammingen da? du nevnte jo at hun kava voldsomt på puppen hos deg også. Leah er heldigvis sluttet med det. Jeg kan endelig amme der det passer meg igjen[emoji16]

Her ble det til ammevegring i over 2 mnd nå. Mer og mer mistrivsel og jeg konstant utmattet. Men på fredag ringte jeg til Fana medisinske senter og ville ha konsultasjon ang stramt tungebånd som jeg har hatt en mistanke om siden første amming. Jammen hadde hun det! Var så heldig og fikk en avbestillingstime i går (ellers var det 1,5 mnd ventetid). Og i dag er hun en helt annen baby [emoji7] ammet tre ganger i dag helt uten problem og helt avslappet baby! Hun er mye mer tålmodig på gulvtrening og sovnet etterpå uten smokk eller noe kontakt med meg. På et blunk! [emoji173]️ håper brystvegringen er helt borte nå.
 
Så du fikk klippa tungebåndet? Hvordan er det med tøying nå i tiden etterpå?

Supert at du fant noe som hjalp[emoji813]️

Ja! Vi klippet bakre tungebånd og leppebåndet. Tøyingen går egentlig fint. Litt usikre er vi på om vi får det ordentlig til, men det er lettere nå som skorpen har falt av :)
Nå har hun begynt å slite med litt luftsmerter. Men det er ikke så rart. Hun spiser jo dobbelt så mye som før og promper og bæsjer i ett. Systemet hennes må jo jobbe mye mer enn det var vandt med. Så nå er hun litt misfornøyd igjen. Men det blir nok bedre når kroppen får tilpasset seg litt. Vi har også vært hos kiropraktor som er anbefalt etter klipp, og har en ny time igjen nå på fredag :)
Men det å kunne amme hvor som helst og når som helst har vært helt fantastisk [emoji7][emoji7][emoji7]
 
Hvordan går det med dere? [emoji4]

[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ Er så sjelden innpå nå :p

Jo, etter klipp så gikk det kjempe fint, så kom to tenner, så var det dåp og så ble storebror smittet av kusinen sin i dåpen og så gikk alle ned for telling! Stakkars lille Ylva! Nå kommer jeg til å passe på som en hauk at vi ikke omgås med smittesomme folk og være veldig nøye med hygienen. Hun har vært syk omtrent siden hun ble 5 uker. Der har gått i ett og vi har holdt på å rive av hverandre hodet [emoji85] men i dag var storebror i bhg igjen og vi begynner å bli frisk resten av gjengen [emoji28]
Så nå gleder vi oss til Ylva kan få trene på magen igjen og få smake mat for første gang. Hun er jo 5,5 mnd nå :) så starter vi med rein BLW [emoji322][emoji324][emoji324][emoji324]
Også er det jo bryllup om ikke så lenge, hvis vi overlever [emoji23] håper på bedre tider nå [emoji1317]
 
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ Er så sjelden innpå nå [emoji14]

Jo, etter klipp så gikk det kjempe fint, så kom to tenner, så var det dåp og så ble storebror smittet av kusinen sin i dåpen og så gikk alle ned for telling! Stakkars lille Ylva! Nå kommer jeg til å passe på som en hauk at vi ikke omgås med smittesomme folk og være veldig nøye med hygienen. Hun har vært syk omtrent siden hun ble 5 uker. Der har gått i ett og vi har holdt på å rive av hverandre hodet [emoji85] men i dag var storebror i bhg igjen og vi begynner å bli frisk resten av gjengen [emoji28]
Så nå gleder vi oss til Ylva kan få trene på magen igjen og få smake mat for første gang. Hun er jo 5,5 mnd nå :) så starter vi med rein BLW [emoji322][emoji324][emoji324][emoji324]
Også er det jo bryllup om ikke så lenge, hvis vi overlever [emoji23] håper på bedre tider nå [emoji1317]
Ja, tenkte på dette med at det snart var bryllup :D var det august? Oktober?
Blir spennende med mat da, vi starter jo i det små om knappe 3 uker selv [emoji14]

Trist med så mye sykdom, og skjønner jo at tiden ikke strekker helt til lenger. Men godt å få litt egen tid med henne, og sikkert kjekt for storebror og være i bhg igjen ^^,
 
Nå er det veldig lenge siden jeg har vært her inne. Mest pga trøbbel med appen.

Kan oppdatere litt raskt!
Småen ble akutt innlagt på barneklinikken i slutten av august pga jernmangelanemi. Hun hadde en HB på 4 og så og si null jern i blodet. Hvordan det kunne skje en baby på 7,5 mnd visste de ikke. Heller kunne de ikke forstå at hun var såpass sprek som hun var.
Men hun fikk blodoverføring og har gått på jern dråper. Heldigvis gikk det bra!
Men ble en treumatisk opplevelse som har tatt lang tid å komme seg gjennom.
Nå går det veldig fint
Bare er litt bekymret for å være gravid igjen. Så må nok ta en test
 
Nå er det veldig lenge siden jeg har vært her inne. Mest pga trøbbel med appen.

Kan oppdatere litt raskt!
Småen ble akutt innlagt på barneklinikken i slutten av august pga jernmangelanemi. Hun hadde en HB på 4 og så og si null jern i blodet. Hvordan det kunne skje en baby på 7,5 mnd visste de ikke. Heller kunne de ikke forstå at hun var såpass sprek som hun var.
Men hun fikk blodoverføring og har gått på jern dråper. Heldigvis gikk det bra!
Men ble en treumatisk opplevelse som har tatt lang tid å komme seg gjennom.
Nå går det veldig fint
Bare er litt bekymret for å være gravid igjen. Så må nok ta en test
Huff, høres skikkelig skummelt ut! Godt å høre at det går bra nå! ❤️❤️
 
Så skummelt! Godt at det gikk bra og at det går fint nå, men skjønner at det var traumatisk ❤️ Håper det ellers går fint! Lykke til med testing :)
Ja det kunne gått veldig gale der. Det var bare flaks at vi oppdaget det også, så det gjør jo at jeg følte meg som en elendig mamma som sviktet totalt. Livredd for at noe skal bære galt uten at jeg ser det. Og overanalyserer alt av adferd og utvikling.
 
Heisann sveisann! Nå har tiden flydd avgårde.

Kan oppdatere litt her siden sist.

Storebror 4,5 og lillesøster 2,5 er bestevenner! Det er virkelig helt fantastisk. Var veldig spent på om det var sånn at 1 er 1 og 2 er 10, men jeg vil heller påstå at 2 er 2, av og til føles det som mindre enn 1 også
I tillegg er kroppen bedre enn jeg har opplevd på lenge! Nyter dagene virkelig.
Så da har det såklart begynt å vibrere litt i eggstokkene igjen! Haha
Hadde ikke trodd jeg ønsket meg flere barn, men nå ønsker jeg meg en hel flokk! Så vi får se hva mannen går med på.
Spiralen er tatt ut for en uke siden og jeg prøver å bli kjent med syklusen min igjen. Kan virke som el er nå! Men mannen driver å hopper av i svingen til min store fortvilelse haha... så jeg får vel bare vente til han er klar. Han er babysyk han også altså, bare ikke heeeelt klar for det ennå virker det som. Hehe
 
Heisann sveisann! Nå har tiden flydd avgårde.

Kan oppdatere litt her siden sist.

Storebror 4,5 og lillesøster 2,5 er bestevenner! Det er virkelig helt fantastisk. Var veldig spent på om det var sånn at 1 er 1 og 2 er 10, men jeg vil heller påstå at 2 er 2, av og til føles det som mindre enn 1 også
I tillegg er kroppen bedre enn jeg har opplevd på lenge! Nyter dagene virkelig.
Så da har det såklart begynt å vibrere litt i eggstokkene igjen! Haha
Hadde ikke trodd jeg ønsket meg flere barn, men nå ønsker jeg meg en hel flokk! Så vi får se hva mannen går med på.
Spiralen er tatt ut for en uke siden og jeg prøver å bli kjent med syklusen min igjen. Kan virke som el er nå! Men mannen driver å hopper av i svingen til min store fortvilelse haha... så jeg får vel bare vente til han er klar. Han er babysyk han også altså, bare ikke heeeelt klar for det ennå virker det som. Hehe
Så gøy å se noe fra deg igjen:happy:
Haha, her vibrerer det definitivt ikke i eggstokkene for å si det slik:hilarious: (med alt styret som har stått på det siste halve året har det gått opp for meg at jeg ikke orker en tredjemann, dessverre:sorry:)
 
Så gøy å se noe fra deg igjen:happy:
Haha, her vibrerer det definitivt ikke i eggstokkene for å si det slik:hilarious: (med alt styret som har stått på det siste halve året har det gått opp for meg at jeg ikke orker en tredjemann, dessverre:sorry:)
Ååå ❤️ Kan jeg spørre hva som er styr? Hvordan det går?? Håper det blir bedre etterhvert ❤️❤️
 
Ååå ❤️ Kan jeg spørre hva som er styr? Hvordan det går?? Håper det blir bedre etterhvert ❤️❤️
Nei, bare alt med korona og myyyye krangling mellom våre to...spesielt den tiden bhg var stengt, vi begge jobbet som vanlig og alle gikk oppå hverandre på hjemmebane, den var tøff:p da mistet jeg fullstendig lysten på en til, og den har omtrent ikke kommet tilbake :hilarious: i tillegg har vi kjøpt hus på drømmetomt som må renoveres fullstendig, og merker nå når minsten kutter bleie fullstendig og begynner å bli mer selvstendig at det er deilig at han begynner å vokse til :) han har vært veldig mye mer utfordrende på alle vis siden han ble født enn frøkna har vært:wacky:
 
Nei, bare alt med korona og myyyye krangling mellom våre to...spesielt den tiden bhg var stengt, vi begge jobbet som vanlig og alle gikk oppå hverandre på hjemmebane, den var tøff:p da mistet jeg fullstendig lysten på en til, og den har omtrent ikke kommet tilbake :hilarious: i tillegg har vi kjøpt hus på drømmetomt som må renoveres fullstendig, og merker nå når minsten kutter bleie fullstendig og begynner å bli mer selvstendig at det er deilig at han begynner å vokse til :) han har vært veldig mye mer utfordrende på alle vis siden han ble født enn frøkna har vært:wacky:
Ååå skjønner deg veldig godt! Du er nok ikke den eneste som har opplevd det på den måten.
Men det er jo en følelse som kan komme og gå. Så det er jo bare å følge livet med det det bringer. ❤️
For vår del så ble faktisk coronatiden hjemme helt magisk. Var veldig innstilt på at det skulle bli tøft. Men meg og mannen som hadde slitt lenge fant plutselig tilbake til forelskelsen og mer respekt for hverandre. Så det kan nok slå begge veier der ja. Det var først da jeg fikk lyst på en til. Har ikke orket tanken på flere før det. Holder på å pusse opp hjemme også. Men føler egentlig det går overraskende bra. ❤️
 
Ååå skjønner deg veldig godt! Du er nok ikke den eneste som har opplevd det på den måten.
Men det er jo en følelse som kan komme og gå. Så det er jo bare å følge livet med det det bringer. ❤️
For vår del så ble faktisk coronatiden hjemme helt magisk. Var veldig innstilt på at det skulle bli tøft. Men meg og mannen som hadde slitt lenge fant plutselig tilbake til forelskelsen og mer respekt for hverandre. Så det kan nok slå begge veier der ja. Det var først da jeg fikk lyst på en til. Har ikke orket tanken på flere før det. Holder på å pusse opp hjemme også. Men føler egentlig det går overraskende bra. ❤️
Så flott å høre at det ble en god tid for dere :happy: vi var bare utkjørt av jobb, unger og hverandre en stund, derfor var det en tøff tid. Det har gått seg til, og vi har det jevnt over fint nå:) heldigvis trenger vi ikke å gå oppi oppussingen da vi bor i gamlehuset mens vi renoverer nyhuset, ellers tror jeg vi hadde gått hverandre litt på nervene igjen :hilarious:

Spennende å se hvordan det går fremover for deg da, skal følge med :D
 
Så flott å høre at det ble en god tid for dere :happy: vi var bare utkjørt av jobb, unger og hverandre en stund, derfor var det en tøff tid. Det har gått seg til, og vi har det jevnt over fint nå:) heldigvis trenger vi ikke å gå oppi oppussingen da vi bor i gamlehuset mens vi renoverer nyhuset, ellers tror jeg vi hadde gått hverandre litt på nervene igjen :hilarious:

Spennende å se hvordan det går fremover for deg da, skal følge med :D
Ja skjønner det veldig godt. ❤️ Bra det går greit nå da ❤️❤️

Hehe ja, det blir spennende å se fremover. Kan jo aldri vite om det blir flere barn. Skal ikke ta det for gitt ❤️❤️
 
Last edited:
I forsøk på å finne syklusen min:

Fjernet spiral 19. August.
Liten blødning 21. og 22. August
Dagene som følger opplever jeg kvalme, irritabilitet, stikking i høyre side, såre brystvorter, sult og emosjonell. Mye eggløsningsslim. Strkkbart over flere dager. Men jeg tror eggløsning var 26. August.
I går og i dag får jeg fortsatt tråder med slim, men tørrere og gulere og de kan klumpe seg.
Tror IKM blir 9. September.
 
Last edited:
Back
Topp