Redebygging <3

LittleBiii

Forumet er livet
Om to dager til er det akkurat 1 måned igjen til termin :D Idag skal jeg ta meg en tur på Ikea og diverse andre butikker og kjøpe inn litt småting som jeg mangler til bebisen. Gleder meg til å stelle og ordne til babyens rom og gjøre det klart til hun kommer ut til oss :) Ikke lenge igjen nå <3
 
Om to dager til er det akkurat 1 måned igjen til termin :D Idag skal jeg ta meg en tur på Ikea og diverse andre butikker og kjøpe inn litt småting som jeg mangler til bebisen. Gleder meg til å stelle og ordne til babyens rom og gjøre det klart til hun kommer ut til oss :) Ikke lenge igjen nå <3

Var på ikea i går fikk kjøpt inn de tingene jeg trengte fra dem. Anbefaler de klutene de fører til barn. Det er en pk på 10 stk til 29 kr kommer alltid godt med.

Kos deg med shopping.
 
Var på ikea to ganger denne uka, og vi bor et godt stykke unna. Trodde jeg skulle stryke med, vagge rundt der som en stor flodhest var ikke så godt hehe :p jeg synes ikke de har så stort utvalg på småttisavdelingen, men så er ikke jeg helt trygg på hva jeg trenger heller. Kjøpte bare garderobeskap, kommode/stellebord og litt småtteri :)
 
Var på ikea to ganger denne uka, og vi bor et godt stykke unna. Trodde jeg skulle stryke med, vagge rundt der som en stor flodhest var ikke så godt hehe :p jeg synes ikke de har så stort utvalg på småttisavdelingen, men så er ikke jeg helt trygg på hva jeg trenger heller. Kjøpte bare garderobeskap, kommode/stellebord og litt småtteri :)
Enig med deg i at IKEA er et slitsomt sted for gravide. Jeg må en tur dit jeg også snart, men utsetter og utsetter fordi det er så slitsomt.
 
Enig med deg i at IKEA er et slitsomt sted for gravide. Jeg må en tur dit jeg også snart, men utsetter og utsetter fordi det er så slitsomt.
Hvis du vet hva du skal ha, så kan du jo se på nettet også? De har nettbutikk, men de sender vel kanskje ikke de aller største tingene :)
 
Vi får ikke gjort noe særlig mer klart fordi vi skal snart flytte..
 
Her er det også redebygging på gang. :) I uken som har vært så har jeg vasket alt av babyklær, bilstolpose, trekk til vognpose osv. Har vasket kommoden og fått oppi klærne, gjort en del generelt husarbeid og nå i helgen har vi kastet ut "steamdusj-badekaret", og skal få inn nytt badekar med dusj. I tillegg til at vi skal kaste ut en sofa og ommøblere to rom. Også har vi ordnet litt på plassen til hunden med ny grind og nytt pledd. :p

Gleder meg til alt er gjort. Da skal jeg bare bake litt og sånt småtteri før fødsel. Denne trangen til å få organisert og ryddet hele huset plettfritt er utrolig sterk. Den hadde jeg sist gang også. :)
 
Jeg venter på at mannen skal komme hjem fra helgetur så vi kan fortsette på barnerommet. Jeg blir satt litt på vent siden det skal males.

Gleder meg faktisk til å vaske klær og få det på plass og fylle opp fryseren med enkel mat :)
 
I dag har jeg stimet sofaen og sittevinduet, vasket alt av putetrekk til pynteputene og trekk til spisestuestolene, gardiner, sengeteppe og lammeskinn :D Alt av ting til mini er vasket og sengen er redd opp! Nå skal det bli rent og fint før baby kommer :D Til uken skal jeg levere bilen til innvendig vask før vi setter inn basen :)
 
Ååå...jeg vil også fylle dagene med babyforberedelser, men med beskjed om å holde seg mest mulig liggende så er det vanskelig å få gjort så mye :( Har kjøpt både mønster og stoff til babynest, pluss masse stoff til å sy babyklær... Og hadde en plan om både baking og vasking. Jaja...får vasket opp babyklærne hvertfall, og så dirigerer jeg gubben rundt for å ordne med vugge, vogn og husvask.
 
Jeg synes dere er så flinke som vasker og skrubber alt. Jeg orker nesten ikke å røre på meg, da alt gjør vondt. Bekkenløsning og generell dårlig. Jeg vil også ha det rent og fint til bebbis kommer! :( godt jeg har en samboer som hjelper til masse :)
 
Vi skal liksom ommøblere, men jeg har litt for mye bekkenløsningssmerter til at det virker gjennomførbart. Skulle gjort det tidligere, selvfølgelig, men det ble utsatt, selvsagt. Mesteparten til babyen er på plass, skal bare strikke et par bleiebukser til, vaske babyklær, og få kjøpt inn kluter (vet bare ikke helt hvor). Og så må stellebordet monteres, og sprinkelsenga plasseres på et fornuftig sted - men det er konas jobb :D Ikke lenge igjen nå, kjenner på tidspresset!
 
Jeg hadde skikkelig redebyggingstrang uka før jul, så da ble gardiner vasket, sofa vasket og imprignert, baderomsflisene på vegger og gulv skuret, skap og sjenk vasket og ryddet, klesskap sortert og alle hvitevarene vasket og skuret:p Trangen er det egentlig fortsatt, men må prøve å overse den og få gjort ferdig bacheloroppgave denne uken:) Neste uke tror jeg går til vindusvask og vask av baderoms og kjøkkeninredninga! Pluss at jeg gleder meg SÅÅ til å re opp vugge i stue og på soverom og gjøre klar stelleplassen:) Det er vel lov å gjøre når det er 2 uker igjen vel?<3
 
Skulle ynskje nokon i familien eller nokre vener spurde om dei kunne hjelpe meg med litt vasking..! Det er så mykje å gjere, men eg har ikkje krefter nok til alt :-( Og det er ikkje lett å spørje om hjelp sjølve.
 
Skulle ynskje nokon i familien eller nokre vener spurde om dei kunne hjelpe meg med litt vasking..! Det er så mykje å gjere, men eg har ikkje krefter nok til alt :-( Og det er ikkje lett å spørje om hjelp sjølve.
Skjønner at det er vanskelig å spørre om hjelp :( jeg har litt av den samme situasjonen; samboeren min gjør nesten alt, men det er jo begrenset hvor mye han klarer å gjøre alene i tillegg til en jobb. Det får bare være sånn, også får vi heller ta det igjen etter fødselen når kreftene forhåpentligvis er tilbake igjen :)
 
Syns nesten da e litt irriterandes stress med denna byggingo... :p Kjekt for all del, men eg blir jo heilt hysterisk!;)
 
Begynte å gjøre i stand stellebordet igår jeg også. Det er så koselig å bare titte bort på det :) går inn på babyrommet hele tiden nå og bare smiler :p

Sant det er noe med den å se på det å kjenne på følsen at om ikke lenge blir den brukt til den lille bebisen vår.
 
Back
Topp