RØDT LAG :)

*puste letta ut en gang til*

Da er det full skjerpings denne uka! synes selv jeg var ganske flink forrige uke..men tydeligvis ikke flink nok! Denne uka blir enda bedre!
:-)

Prøvde meg på zumba igår da!(basic) men tror det blir med den ene gangen, hehe...det var ikke lett!! hehe
 
puh!!! dette var en nervepirrrende å lese seg opp på...
men, heldigvis mistet vi deg ikke MaiSeptAugSkatt!!!
og, ja, siden du har økt på med trening er det nok derfor du fikk en oppgang denne uka...
du får det nok igjen på minussiden neste mandag tenker jeg!!!

jeg derimot, røk på en good del karbo på min kiel-tur...
det er ikke bare-bare å planlegge en slik tus slik at man har tilgjengelig riktig mat, eller tid til å finne det...
men, jeg får bare jobbe ekstra hardt resten av uka!!
for ved neste veiing skal vi på 2 plass, minst!!
 
åååååå...... kjenner jeg er provosert....
den teite debatten om lavkarbo er sundt eller farlig har jeg klart å ikke la gå inn på meg, -helt til i dag...

en lege har skrevet en nedlatende repotasje i dagbladet i dag, ikke noe værre enn den søppla som pleier å stå i avisene om dagen, men det var nok dråpen for min del...
så nå har jeg for første gang i historien skrevet ett svar til noe på nettavisene!! hehe...

min mening er at alle burde finne sin egen vei.
lytte til kroppen, finne ut hva som passer og hva kroppen DIN har godt av eller ikke..
passe på at man får i seg nok næringsstoffer og ikke for mye av ting kroppen ikke har godt av..

med denne opskriften, finnes det mange varianter, men det er ganske så mange som da vil ende opp med å kutte ned betraktelig på karbohydratene!!

jeg vet nå, etter 6 mnd i ketose (mer eller mindre..) at denne dietten har økt mine sjangser for å komme tilbake til arbeidslivet med mange prosent!!!
jeg føler meg bra, tilpaser maten jeg spiser etter hva kroppen min trenger, og koser meg også med maten...

-så kan en hvilken som helst indremedisiner kalle meg dum så mye han vil!!
 
hvordan har uka gått så langt? her går det strålende !! trent 1 timer zumba i går, 1 time zumba og step styrke i dag... nå er jeg helt skutt ! i drar på høstferie til hytta i morra og blir borte noen dager ! ha en fortsatt fin uke :)
 
jøss.. plutselig var jeg logga inn med en bruker jeg oppretta en gang jeg ikke kom inn.. skjer a? 
 


solstråla skrev:
puh!!! dette var en nervepirrrende å lese seg opp på...
men, heldigvis mistet vi deg ikke MaiSeptAugSkatt!!!
og, ja, siden du har økt på med trening er det nok derfor du fikk en oppgang denne uka...
du får det nok igjen på minussiden neste mandag tenker jeg!!!

jeg derimot, røk på en good del karbo på min kiel-tur...
det er ikke bare-bare å planlegge en slik tus slik at man har tilgjengelig riktig mat, eller tid til å finne det...
men, jeg får bare jobbe ekstra hardt resten av uka!!
for ved neste veiing skal vi på 2 plass, minst!!


Jeg hadde jo såå dårlig magefølelse den dagen...Trodde virkelig jeg kom til å ryke...
de som er igjen i krigen nå er jo så flinke alle sammen...så om man går opp "bare" 500 gram så står man faktisk i faresonen.. Men jeg er veldig veldig glad det endte godt og jeg fortsatt er med! men er fortsatt litt snurt for jeg faktisk gikk opp etter jeg var såå flink forrige uke!

Håper du hadde en fin tur til kiel. Er nok ikke så enkelt å få til et lavkarbo kosthold når man er på tur.. Men det går nok bra skal du se. Det må vel gå an å ha noen sprekker en sjelden gang uten det går ut over vekta?

 


solstråla skrev:
åååååå...... kjenner jeg er provosert....
den teite debatten om lavkarbo er sundt eller farlig har jeg klart å ikke la gå inn på meg, -helt til i dag...

en lege har skrevet en nedlatende repotasje i dagbladet i dag, ikke noe værre enn den søppla som pleier å stå i avisene om dagen, men det var nok dråpen for min del...
så nå har jeg for første gang i historien skrevet ett svar til noe på nettavisene!! hehe...

min mening er at alle burde finne sin egen vei.
lytte til kroppen, finne ut hva som passer og hva kroppen DIN har godt av eller ikke..
passe på at man får i seg nok næringsstoffer og ikke for mye av ting kroppen ikke har godt av..

med denne opskriften, finnes det mange varianter, men det er ganske så mange som da vil ende opp med å kutte ned betraktelig på karbohydratene!!

jeg vet nå, etter 6 mnd i ketose (mer eller mindre..) at denne dietten har økt mine sjangser for å komme tilbake til arbeidslivet med mange prosent!!!
jeg føler meg bra, tilpaser maten jeg spiser etter hva kroppen min trenger, og koser meg også med maten...

-så kan en hvilken som helst indremedisiner kalle meg dum så mye han vil!!

skjønner du blir provosert!
Det har jo vært et stort mediahysteri de siste ukene nå...Kanskje ikke så lurt for meg å lese siden jeg skal gå over til lavkarbo...Har lest litt...og må ærlig innrømme jeg blir litt itvil når jeg leser slikt...Men samtidig så  tenker jeg jo på alle de jeg har lest om og snakka med som skryter av lavkarbo og har lykkes med det..
Synes uansett det er veldig unødvendig å skrive slike reportasjer..Det må jo være opp til hver enkelt hva ...det du skreiv til svar på debatten sier jeg meg enig i!

Til tross for alt i media vil jeg likevel prøve meg å lavkarbo...tenkt leenge på dette og er 100% sikker nå...Denne uka har jeg starta med å trappe ned på karbohydratene..Så blir det enda strengere neste uke.. Så det blir spennende å se hvordan det vil gå med vekta fremover...Er fortsatt litt redd for alt dette fettet da...hehe...for meg virker det jo helt feil å plutselig skal spise så mye fett...Kanskje ikke så rart siden jeg ALLTID har valgt lettprodukter og tellt litt kalorier.. Så dette blir jo noe helt nytt for meg. er veldig spent!
 


MiaraH skrev:
hvordan har uka gått så langt? her går det strålende !! trent 1 timer zumba i går, 1 time zumba og step styrke i dag... nå er jeg helt skutt ! i drar på høstferie til hytta i morra og blir borte noen dager ! ha en fortsatt fin uke :)


skjønnte ingenting jeg nå...hehe...
Men så flink du har vært myshild! du er jo skikkelig igang igjen nå!
Flinka!!!
Her har det gått bra! spiser som jeg skal...og trener fortsatt "mye"..Jeg skal IKKE ha oppgang igjen! så denne uka presser jeg megselv enda hardere enn forrige uke=)
Men på søndag skal jeg ha treningsfri.det blir godt;)
 
en snikveiing i dag viste at jeg må jobbe kjempemasse resten av uka....
hehe...
heldigvis er det nok mye vann som samlet seg opp, så skal gå med vannflaska med meg hele tiden!!

i dag var det kjempetøft å trene 1 time zumba og 30 min spining... 4-men det var fordi jeg tok i mye mer enn jeg pleier!!
har kommet såpass inn i koreografien nå at jeg får med meg armene også hele tiden, og på spinningen tok jeg i alt jeg maktet...
deilig og vondt på en gang!!

lavkarbo er ikke like enkelt som mange tror, det er så absolutt ikke noen enkel og lettvint løsning til stort vekttap.
men det jeg savner i debatten som går nå, det er respekten for oss lavkarboere...
om vi kjenner at det er bra for vår kropp, hvorfor skal det da sitte noen andre på sin kjepphøye hest å påstå at de vet bedre enn oss??
jeg har ikke lest et eneste sted at noen lavkarboere mener alle burde leve slik, mens mange høykarboere mener ALLE må spise brød og pasta ellers er man dum...

det er nok lett å spise feil på lavkarbo også, en ting er å spise så man går ned i vekt, noe annet å spise rett for kroppen...
-akkuratt som en hvilken som helst annen metode man bruker for å gå ned...

på lavkarbo er det lett å spise for mye fett OG karbo sammen, noe som jo ikke er bra, eller det motsatte, kutte nesten helt på karbo uten å spise noe fett... hehe..

og de som mener det bare er å få ræva ut av sofaen, røre litt på seg og slutte med potetgull midt i uka.... de er jo bare så uvitende at jeg flirer av dem!! hihi...

men, nå må jeg finne vannflaska her, jeg SKAL bidra med min del på det røde laget denne uka!!
stå på jenter!!
 
idag har det ikke blitt mye trening her...fri fra jillian..hihi....
Men tok 20min på trimsykkelen tidligere idag...bedre enn ingenting:)
Har også gått masse idag=) Hadde fått pakke fra perfect home og fra en annen interiørbutikk,,...tok med søskenvogna og gikk ned på posten for å hente de..
Men pakkene var kjempestore..og tunge..så fikk ikke med meg alt samtidig..Så tok den ene pakken i det ledige setet i søskenvogna og gikk hjem igjen..en lang og tung oppoverbakke..fy søren så jeg sleit meg oppover den bakken!! hehe...Fikk satt fra meg pakkene hjemme...så gikk jeg ned igjen for å hente den andre pakken...den var enda tyngre..og jeg måtte på nytt slite meg opp den bakken...hehe...Vel hjemme fikk jeg bare satt fra meg pakken før jeg måtte gå til barnehagen å hente de to eldste...
skritt-telleren min stod plutselig på 11000 steg..så tror det ble god trim der idag...hehe
Ellers alt bra! er veeldig obs på kostholdet...Så håper vekta går ned igjen til mandag!
Gjør den ikke det gir jeg opp altså..da er det tydeligvis ingenting som funker på meg..men satser på nedgang!=)
 
det var mange skritt, MaiSeptAugSKatt!!!
må da telle som trening det der... hehe...
 
jeg førte det opp som trening! for det var det virkelig! da jeg var hjemme igjen måtte jeg skifte for jeg var så svett! Godt tegn det da!!=)
 
Denne vekta har jeg noen ganger lyst å kaste laaaangt bort!!!
Hatt ei god uke her, så tok en snikveiing idag siden jeg hadde en god følelse!
MEN NEIDA!!! ingen forskjell!!! blææææææææ!!!!!!! ikke opp og ikke ned. på grammet er det samme vekt som mandag!
Til nå har jeg trent over 5 timer denne uka!!! Og spist sunnt!!
Så jeg er kjempeskuffa!!!
Har ikke gått helt over på lavkarbo enda..Men fra mandag av blir det full skjerpings der..
I helga skal jeg og være kjempeflink. tror nok det blir treningsfri hvertfall på søndag. vil ikke gå opp til mandag pga vann som samler seg pga trening!
Kommer og til å begynne å telle kalorier igjen...Synes egentlig det bare er stress...men nå føler jeg at jeg må gjøre det siden jeg ikke skjønner og begriper hva jeg gjør galt!
En annen plan jeg har er å kutte ned på styrketrening!
Kjenner jeg begynner å miste motivasjon pga jeg aldri får resultater! jada, man skal være tålmodig..men det synes jeg virkelig jeg har vært!
startvekt slankekrigen var 66kg...og nå 64.4... hurra for en super-rask vektnedgang!
 
åååå.....
det er jammen meg ikke like lett å spise rett når man ikke er i ketose lenger, altså!!

spiser jeg for lite fett på formiddagen, klarer jeg ikke la være å spise alt for mye på kvelden!
for ikke å snakke om søthungeren...

blæææ....

ja, ja...
jeg fortsetter med å jobbe hardt, drikker vann og skal ut på langtur igjen i morgen, så ordner det seg nok på lang sikt hvertfall!!
 
hvordan går helga for dere jenter??

her går det ikke akkuratt som ønsket, faktisk sitter jeg her og furter nå...
hehe...

jeg prøvde meg på en spinningtime i dag, uten å varme opp kroppen ved annen trening først, og det skulle jeg IKKE ha gjort...

jeg sliter med vonde knær, og de taklet IKKE å begynne rett på spinning fordi om det jo er oppvarming der også...
jeg vet jo at det ikke er farlig bare vondt, og at det eneste som hjelper er å byge opp musklaturen, så jeg presset på som f...
flere ganger måtte jeg sette meg ned å skru av all motstand, men det var først da jeg kjente kvalmen og svimmelheta komme at jeg tok meg sammen og tok det pent til knea var gode og varme...

da ble jo smertene også borte, og jeg durte på igjen, men kvalmen hadde kommet for å bli!
så av 45 min spinning, trente jeg vell i ca 20 min, og resten av tiden bare satt jeg og tråkket rooolig...
og nå har jeg voooondt!!!

har lyst til å trykke alt mulig rart dritt i tryne resten av dagen, at jeg ikke kan høre på kroppen innimellom!!!

puh....
godt med en utblåsning...

nå skal jeg fortsette helga med masse vann, rett mat og forhåpentligvis litt mer fysisk aktivitet, også skal jeg få en kjempefiin nedgang på mandag!!
basta!!
hihi...
 
møkk !! jeg måtte jo snikveie meg i dag siden jeg har vært på hyttetur i helga og gått lange turer i fjellet med bæremeis og mini på ryggen ! spist sunt har jeg også, men ingen nedgang på vekta !! pokker altså !! kjenner jeg blir litt demotivert av det, selv om det egentlig bare bør motivere meg ! jaja.. får gå å legge meg da !!! også starte dagen i morra med en lang gåtur !!
 
ja, den snikveiinga er demotiverende innmellom... -eller ofte.... hehe...

det går ikke så veldig bra med vekta her denne uka heller... som vanlig....

kjenner jeg har mest lyst til å droppe denne slankingen helt, og bare fokusere på trening denne vinteren!
men, jeg skal stå på videre for lagets del, det må da snart være vår tur til å skinne, slik vi jobber!!
 
neeeeiiiii..... trekker du deg MaiSptAugSkatt!?!?!?

ikke for det, skjønner det godt, for har virkelig vurdert til og fra selv denne uka...
det har virkelig gått trått for dette laget, vi kjemper og kjemper, og går på smeller hele tiden...

her ble resultatet 400 gram OPP....
blæ....

 
ja..jeg gjør det:(
Synes det er veldig trist..for er jo blitt så glad i det røde laget..Dere har gitt meg så utrolig mye motivasjon..støtte og gode råd..Føler selv jeg har gjort alt riktig..hvertfall når det gjelder trening..virkelig jobba hardt for å få resultater..Men vekta rikker ikke på seg...Synes det er urettferdig at jeg jobber så hardt hver eneste uke uten at jeg får noen gode resultater..Samvittigheten for laget er veldig dårlig, og derfor vil jeg trekke meg:/
Men jeg kommer absolutt til å fortsette å følge med på dere..Dere kan fortsatt nå langt:)
Jeg gir heller ikke opp slankinga...Kan ikke det...Men nå blir det nok litt mindre stress med tanke på denne mandagsveiinga i slankekrigen..Så får jeg heller begynne å bruke slankedagboka mi litt mer...
Starter på lavkarbo idag..Så krysser alt jeg har for at det vil gå raskere med vekta nå..
Er ikke noe kjekt å slite seg helt ut uke etter uke...også går det bare skeis..skjønner ikke hva jeg gjør galt altså..Skal skrive ned alt jeg spiser fremover og telle kalorier...
Men igjen: tusen takk for en fin tid i slankekrigen..dere er en flott gjeng alle sammen!=)
 
Back
Topp