Prøvere ved St.Olavs

Da får dere nok dekket hotell[emoji5] ring Helfo og hør hva de sier ifht det å bli igjen! Kan hende de mener dere må kjøre mellom! Kommer jo litt ann på om hvor mange dager det blir mellom uttak og innsett! Vi dro hjem i mellomtiden[emoji5]

Vi har ikke brukt sykehushotellet nei! Gadd ikke det når vi betalte for det selv[emoji5]

Okai! Kjekt og vite! Tusen takk[emoji4]
Hvordan gikk det med deg? Var det første forsøk? :)

Okai! Kjekt og vite! Tusen takk[emoji4]
Hvordan gikk det med deg? Var det første forsøk? :)

Spiren satt på 6. innsett, på 2.uttak! Før det hadde jeg 1 ferskforsøk og 4 fryseforsøk! Er 31 uker imorra[emoji5]

Spiren satt på 6. innsett, på 2.uttak! Før det hadde jeg 1 ferskforsøk og 4 fryseforsøk! Er 31 uker imorra[emoji5]

Så koslig! Å kjekt og høre at det gikk til slutt[emoji178]
Er litt spent på korsen hode vil reagere om det ikke går på førsteforsøk[emoji85] har liksom blitt så innstilt på at det skal gå på første runde.. men les jo at det er ferre og ferre det går med. Er så spent på hvor mange egg det blir og hvor vellykka dem blir, og om der evt er noe som kam fryses og slik.. kunne ønske jeg kunne spole tiden frem

Hei!
Så kjekt å finne en tråd med dem som hører til St.olavs [emoji7]

Har noen spm som jeg håper noen kanskje har erfaringer med:)

Snakket med dem på telefon 9/8 og skulle da etter kalenderen ha mens i løpet av den helgen, og vi avtalte en dato i midten av sept. Som skulle bli på menst nr to. Oppstart med sprøyter kort prosess.
Meen jeg har ikke fått noe mens enda kommet på dag 45 i cyklusen. I telefonen sa hun at jeg skulle få brev i posten med medisiner og info. Dette har heller ikke kommet. Jeg vil jo ikke mase på dem, men er det mas og ringe og spørre om vi får starte på denne mens perioden, som enda ikke har startet? For der kommer definitivt ingen mens til midten av september værtfal!
Opplevde hun i telefonen som litt brå og kvass, så er redd jeg maser om jeg ringer dem?

- har litt reisevei og, fikk dere dekket overnatting og transport? Har skjønt at all medisin må vi betale selv..

Hei! Vi bor i Oslo, og fikk dekket fly og hotell, men ikke alt. Hotell dekkes etter faste satser (560/natt tror jeg) og offentlig transport regner man billigste alternativ. Dvs jeg fikk dekket pris tilsvarende togbillett. (selv om det ville vært lite hensiktsmessig å ta tog mtp rutetider tar de ikke hensyn til det.) Kjører man gjelder sikkert faste kilometertakster. Jeg reiste ikke t/r mellom uttak og innsett, da jeg var ganske dårlig etter uttak, og hadde uttak tirsdag/innsett torsdag. Fikk dermed ikke dekket alle hotellnetter, siden pasientreiser mente jeg ikke hadde grunn til overnatting, selv om det totalt sett endte opp som billigere å ta 2 ekstra hotellnetter enn en ekstra flytur t/r.
Så det er ganske firkantet Samtidig er vi jo superheldige som får dekket deler av det :)

Hei! Vi bor i Oslo, og fikk dekket fly og hotell, men ikke alt. Hotell dekkes etter faste satser (560/natt tror jeg) og offentlig transport regner man billigste alternativ. Dvs jeg fikk dekket pris tilsvarende togbillett. (selv om det ville vært lite hensiktsmessig å ta tog mtp rutetider tar de ikke hensyn til det.) Kjører man gjelder sikkert faste kilometertakster. Jeg reiste ikke t/r mellom uttak og innsett, da jeg var ganske dårlig etter uttak, og hadde uttak tirsdag/innsett torsdag. Fikk dermed ikke dekket alle hotellnetter, siden pasientreiser mente jeg ikke hadde grunn til overnatting, selv om det totalt sett endte opp som billigere å ta 2 ekstra hotellnetter enn en ekstra flytur t/r.
Så det er ganske firkantet Samtidig er vi jo superheldige som får dekket deler av det :)

Okai, regner med vi og blir der imellom, så man slepp belastningen med og kjøre alle timene i mellom hver time.
Ja vi er heldige som får dekket dette, selv om jeg synest at alle medisiner og skulle blitt dekket.?[emoji6]
Tok du kontakt med pasientreiser før dere dro, eller sendte du bare inn alt etter du hadde vert der?

Okai, regner med vi og blir der imellom, så man slepp belastningen med og kjøre alle timene i mellom hver time.
Ja vi er heldige som får dekket dette, selv om jeg synest at alle medisiner og skulle blitt dekket.?[emoji6]
Tok du kontakt med pasientreiser før dere dro, eller sendte du bare inn alt etter du hadde vert der?
Sendte bare alt etterpå :)
Ja, det hadde seff vært fantastisk å få dekket medisiner. Heldigvis må man ikke punge ut med alt på en gang, men det blir helt klart strammere budsjett og ferie og skattepenger som går med til medisiner fremfor ferie, men hva gjør man ikke for et potensielt barn liksom?! :rolleyes: Føler innimellom at det er helt galskap å utsette seg for det her, samtidig som jeg ikke kunne tenke meg å la være heller.
Men fy søren som det tar på! Blir helt på felgen av hormonene denne runden :(

Så koslig! Å kjekt og høre at det gikk til slutt[emoji178]
Er litt spent på korsen hode vil reagere om det ikke går på førsteforsøk[emoji85] har liksom blitt så innstilt på at det skal gå på første runde.. men les jo at det er ferre og ferre det går med. Er så spent på hvor mange egg det blir og hvor vellykka dem blir, og om der evt er noe som kam fryses og slik.. kunne ønske jeg kunne spole tiden frem

Skjønner godt du er spent! Det var jeg også! Det er lurt å prøve å skru forventningene litt ned, ikke for å virke negativ![emoji5] sjansen for at det ikke går er større enn at dere lykkes på første forsøk, og det er veldig greit å være forberedt på det! Første runde er liksom en testrunde for å se hvordan man reagerer på medisiner, dose etc! Jeg gikk inn i denne prosessen med SKYHØYE forventninger! «Nå får vi hjelp, så nå blir det baby»! Jeg fikk meg er realt slag i trynet for å si det sånn! Men gå inn i det med håp og tro, og kryss alt som krysses kan! Men gi ikke opp om det ikke går tvert, for dere vil lykkes til slutt[emoji173]️[emoji173]️

Skjønner godt du er spent! Det var jeg også! Det er lurt å prøve å skru forventningene litt ned, ikke for å virke negativ![emoji5] sjansen for at det ikke går er større enn at dere lykkes på første forsøk, og det er veldig greit å være forberedt på det! Første runde er liksom en testrunde for å se hvordan man reagerer på medisiner, dose etc! Jeg gikk inn i denne prosessen med SKYHØYE forventninger! «Nå får vi hjelp, så nå blir det baby»! Jeg fikk meg er realt slag i trynet for å si det sånn! Men gå inn i det med håp og tro, og kryss alt som krysses kan! Men gi ikke opp om det ikke går tvert, for dere vil lykkes til slutt[emoji173]️[emoji173]️
Jeg og.. fallhøyden var ekstrem.

Jeg hadde og enorme forventninger, og da jeg faktisk fikk positive tester på ferskforsøket så var jeg helt sikker på at nå var alt i skjønneste orden..
Har ikke hatt helt trua på fryseforsøkene, men kjenner at jeg igjen har massiv tru på neste ferskforsøk. Må kanskje omstille meg bare litt, så fallhøyden ikke blir så stor :)

Jeg må starte opp med nytt forsøk.. Stimulering og nytt uttak.. Havner jeg i den offentlige ventelisten igjen da eller har jeg rett på oppstart med engang? Noen som vet hvor lang ventetiden er?
Du beholder plassen din. Jeg er straks i gang med ny stimulering, og jeg fikk muligheten til å starte så fort de hadde ledig :)

Sendte bare alt etterpå :)
Ja, det hadde seff vært fantastisk å få dekket medisiner. Heldigvis må man ikke punge ut med alt på en gang, men det blir helt klart strammere budsjett og ferie og skattepenger som går med til medisiner fremfor ferie, men hva gjør man ikke for et potensielt barn liksom?! :rolleyes: Føler innimellom at det er helt galskap å utsette seg for det her, samtidig som jeg ikke kunne tenke meg å la være heller.
Men fy søren som det tar på! Blir helt på felgen av hormonene denne runden :(

Ja litt den galskap følelsen eller kanskje meir bitterhetsfølelsen ( om det er lov og sei?!) for at en må gjennom det, når enkelte som ikke "skulle hatt " unger popper dem ut. Men vi er på rett vei no, og det er jeg gla for. Men dem sprøytene som man skal gå på, er det noe alle apotek har? Eller bør en "bestille" dem i god tid? Vil liksom ikke hente dem ut i tiiiilfelle der kommer en spire i all venting.. så man tape alle pengane uten å få bruke medisinene. [emoji253]

Ja ser jo no at fler og fler bruker mange forsøk på dette her[emoji53] men for ver runde er det 17000 i nye sprøyter, så det er mye penger og synest jeg. Men klart vært det når det endelig går.. men om man må ut med den summen 3 & 4 ganger, så strammer jo lommeboken seg litt? [emoji53]

Ja ser jo no at fler og fler bruker mange forsøk på dette her[emoji53] men for ver runde er det 17000 i nye sprøyter, så det er mye penger og synest jeg. Men klart vært det når det endelig går.. men om man må ut med den summen 3 & 4 ganger, så strammer jo lommeboken seg litt? [emoji53]
Nei, tre runder er med på egenandelen på 17000, men du må legge ut og søke om å få tilbake pengene. Klinikken skal forklare det, og du må ha papirer fra dem.
fra fjerde forsøk må du betale alt selv.

Nei, tre runder er med på egenandelen på 17000, men du må legge ut og søke om å få tilbake pengene. Klinikken skal forklare det, og du må ha papirer fra dem.
fra fjerde forsøk må du betale alt selv.

Åja, slik jeg skjønte det i papirene så skulle vi dekke alt selv[emoji53] altså den største summen på rundt 17000 som slik jeg skjønte det er dem sprøytene..

Åja, slik jeg skjønte det i papirene så skulle vi dekke alt selv[emoji53] altså den største summen på rundt 17000 som slik jeg skjønte det er dem sprøytene..
Har dere hatt forsøk før?
Klinikken skal ha ca 3000 pr forsøk, medisinene er det som koster, der er egenandelen 17000 og noe for tre forsøk, ikke pr forsøk, og når dere kommer over det beløpet må dere søke om å få tilbake, dette får dere info om på første samtale altså

Har dere hatt forsøk før?
Klinikken skal ha ca 3000 pr forsøk, medisinene er det som koster, der er egenandelen 17000 og noe for tre forsøk, ikke pr forsøk, og når dere kommer over det beløpet må dere søke om å få tilbake, dette får dere info om på første samtale altså

Ah, troddet det var bare for en runde med sprøyter det kostet 17000kr.. nei vi har ikke hatt forsøk enda, håper første runde i midten på sept. Men er forsinket allerede nå, så kan bli oktober og.

Ja litt den galskap følelsen eller kanskje meir bitterhetsfølelsen ( om det er lov og sei?!) for at en må gjennom det, når enkelte som ikke "skulle hatt " unger popper dem ut. Men vi er på rett vei no, og det er jeg gla for. Men dem sprøytene som man skal gå på, er det noe alle apotek har? Eller bør en "bestille" dem i god tid? Vil liksom ikke hente dem ut i tiiiilfelle der kommer en spire i all venting.. så man tape alle pengane uten å få bruke medisinene. [emoji253]
Det kommer litt an på hvor du bor med de medisinene. Men sykehusapotek pleier å ha de inne. Ellers ville jeg kontaktet apoteket for å høre om de har noen doser inne, og eventuell bestillingstid. Tror det kan ta et par dager å få bestilt. Men du kan jo bestille f.eks bare 3 eller 4 doser i første omgang, sånn at du ikke bestiller alt på en gang i tilfelle du skulle bli gravid på egenhånd :)

Ja, er veldig vanlig med flere forsøk desverre[emoji20][emoji20] de 17.000 og et eller annet er egenandel på medisiner! Kommer du over den summen, så legger du ut og får pengene refundert av Helfo! Dette gjelder inntil 3 forsøk pr.barn! Hvor mye hver runde koster avhenger av hvor stor dose du skal ha og hvor lenge du må stimulere før uttak! Er ferskforsøkene (sprøytene)!som koster! På fryseforsøk er medisinene myye billigere! Mine ferskforsøk har kommet på 8.-10.000 pr gang! Jeg kom ikke over egenandelsgrensa før 2. ferskforsøk!

Uttak/innsett koster 1500,-, kontroller ca 350,! Dette går på den vanlige egenandelsgrensa (hvertfall kontrollene),så når/om du etterhvert får frikort, så betaler du ikke noe for disse! Dersom du tar kontrollene hos privat gyn må du sikkert betale mer, jeg hadde alle kontroller på St.Olavs! Egenandel ved kjøring går også på frikortgrensa, så med lang kjørevei så får du raskt frikort[emoji5]

Så spennende! Når vi fikk det brevet var vi og tok blodprøvene samme dagen [emoji23] Sååå utålmodig! Man må vente ca 1,5 uke fra prøvene blir tatt til man kan ringe og få svarene og be de sende behandlingsopplegg [emoji5]

Vet du hvor mye må du vente etter prøvene bli levert?
Er i samme situasjon.

Back
Topp