Prøvere ved St.Olavs

Legen her faxet over til dem etter ul kl.10.00. Håper de ringer snart. Hadde rundt 30 eggposer men de var bare på 10 mm. Han satt opp til ny ultralyd fredag og regnet med jeg bare skal fortsette med samme dosering Pergoveris, men får se når dem ringer :)

Okei:) håper at alt er klart for uttak neste ul:D

På torsdag kom mitt første brev fra St.olavs - de manglet noen prøver før de kunne sette opp time for oss..
Men føler jeg er igang nå [emoji16]

Masse lykke til[emoji5]

Hvor lenge har dere gått på cyclogest ved fryseforsøk i styrt syklus?

Jeg begynte i går, en uke før innsett og skal ta til testdato pluss muligens enda lenger hvis positivt resultat
Jeg fikk beskjed om uke 9 eller noe, tenkte jeg skulle høre med dem som har gått på det lenge.. Tror jeg må bestille meg truseinnlegg i tøy gitt

Hvor lenge har dere gått på cyclogest ved fryseforsøk i styrt syklus?

På St.olavs sa de fram til uke 12 til meg. Var derfor de ville at jeg skulle ha innsett i naturlig syklus (jeg som er relativt regelmessig), for da slipper man lenger enn til pos. test.. så tror du må forberede deg på det desverre:wtf:

Hei!
Så kjekt å finne en tråd med dem som hører til St.olavs [emoji7]

Har noen spm som jeg håper noen kanskje har erfaringer med:)

Snakket med dem på telefon 9/8 og skulle da etter kalenderen ha mens i løpet av den helgen, og vi avtalte en dato i midten av sept. Som skulle bli på menst nr to. Oppstart med sprøyter kort prosess.
Meen jeg har ikke fått noe mens enda kommet på dag 45 i cyklusen. I telefonen sa hun at jeg skulle få brev i posten med medisiner og info. Dette har heller ikke kommet. Jeg vil jo ikke mase på dem, men er det mas og ringe og spørre om vi får starte på denne mens perioden, som enda ikke har startet? For der kommer definitivt ingen mens til midten av september værtfal!
Opplevde hun i telefonen som litt brå og kvass, så er redd jeg maser om jeg ringer dem?

- har litt reisevei og, fikk dere dekket overnatting og transport? Har skjønt at all medisin må vi betale selv..

Hei!
Så kjekt å finne en tråd med dem som hører til St.olavs [emoji7]

Har noen spm som jeg håper noen kanskje har erfaringer med:)

Snakket med dem på telefon 9/8 og skulle da etter kalenderen ha mens i løpet av den helgen, og vi avtalte en dato i midten av sept. Som skulle bli på menst nr to. Oppstart med sprøyter kort prosess.
Meen jeg har ikke fått noe mens enda kommet på dag 45 i cyklusen. I telefonen sa hun at jeg skulle få brev i posten med medisiner og info. Dette har heller ikke kommet. Jeg vil jo ikke mase på dem, men er det mas og ringe og spørre om vi får starte på denne mens perioden, som enda ikke har startet? For der kommer definitivt ingen mens til midten av september værtfal!
Opplevde hun i telefonen som litt brå og kvass, så er redd jeg maser om jeg ringer dem?

- har litt reisevei og, fikk dere dekket overnatting og transport? Har skjønt at all medisin må vi betale selv..

Ring og «mas» [emoji7][emoji7] de fleste er hyggelige på telefon, men er ei av dem som er ganske så sur! De har endel slingringsmonn ifht oppstart med tanke på uregelmessig syklus! Men nå kan det være en del fulle plasser etter at de har hatt sommerstengt! Så eneste du egentlig kan gjøre er å spørre dem! Alternativet er at du må utsette oppstarten siden syklusen ble lang nå, og bare håpe at neste syklus blir kortere!

Har du så lang reisevei at du må ha fly? Anbefaler deg å ringe Helfo, de har nok mer svar! Jeg har hatt 2,5 timer i reisevei en vei, har fått igjen for kjøring! Vi valgte å sove på hotell natten før uttakene pga time tidlig på dagen, men har betalt dette selv!

Masse lykke til[emoji5]

Hei. Noen som vet når man kan starte opp igjen med stimulering og uttak etter negativt styrt fryseforsøk? Kan jeg starte rett på neste mens da eller må jeg ha en i mellom da også?

Hei. Noen som vet når man kan starte opp igjen med stimulering og uttak etter negativt styrt fryseforsøk? Kan jeg starte rett på neste mens da eller må jeg ha en i mellom da også?

Svarte deg på august! Tror ganske sikkert at du kan starte på neste syklus! Ikke den blødningen som kommer nå, men neste! Såfremt de har ledig plass[emoji5]

Jeg kunne det, men syklusen min kræsja med jula!

Jeg må starte opp med nytt forsøk.. Stimulering og nytt uttak.. Havner jeg i den offentlige ventelisten igjen da eller har jeg rett på oppstart med engang? Noen som vet hvor lang ventetiden er?

Jeg må starte opp med nytt forsøk.. Stimulering og nytt uttak.. Havner jeg i den offentlige ventelisten igjen da eller har jeg rett på oppstart med engang? Noen som vet hvor lang ventetiden er?

Sålenge du er inne, så er du ikke på den offentlige ventelisten på nytt! Men de må ha åpne plasser![emoji5] nå kan det jo være litt pågang etter sommeren, men er ikke lang uansett tror jeg!

Sålenge du er inne, så er du ikke på den offentlige ventelisten på nytt! Men de må ha åpne plasser![emoji5] nå kan det jo være litt pågang etter sommeren, men er ikke lang uansett tror jeg!

Okei, håper virkelig ikke det:smiley-angelic001

Ring og «mas» [emoji7][emoji7] de fleste er hyggelige på telefon, men er ei av dem som er ganske så sur! De har endel slingringsmonn ifht oppstart med tanke på uregelmessig syklus! Men nå kan det være en del fulle plasser etter at de har hatt sommerstengt! Så eneste du egentlig kan gjøre er å spørre dem! Alternativet er at du må utsette oppstarten siden syklusen ble lang nå, og bare håpe at neste syklus blir kortere!

Har du så lang reisevei at du må ha fly? Anbefaler deg å ringe Helfo, de har nok mer svar! Jeg har hatt 2,5 timer i reisevei en vei, har fått igjen for kjøring! Vi valgte å sove på hotell natten før uttakene pga time tidlig på dagen, men har betalt dette selv!

Masse lykke til[emoji5]
Hotell kvittering sender du inn til Helfo og får igjen, med reiseregning

Jeg tror ikke du havner på venteliste nei! Virka som de prioriterte folk inn etter mislykket forsøk. Og jeg fikk jo plass på første mulighet nå (oppstart sprøyter midten av sept), så de hadde jo plass da hvertfall. Håper du får oppstart like fort!

Masse lykke til[emoji5]

Ja ska ringe dem i morgen og høre, da har jeg fri dager fra jobb..
vi har vell 5-6 timer med bil, kan ta fly, men vi har mest lyst og kjøre.. og vi må sove der.. brukte dere sykehushotellet eller bare et annet? Og var dere i byen dagene mellom uttak og innsett? Ser for meg at vi blir og gjøre det, pga lang vei..

Ja ska ringe dem i morgen og høre, da har jeg fri dager fra jobb..
vi har vell 5-6 timer med bil, kan ta fly, men vi har mest lyst og kjøre.. og vi må sove der.. brukte dere sykehushotellet eller bare et annet? Og var dere i byen dagene mellom uttak og innsett? Ser for meg at vi blir og gjøre det, pga lang vei..

Da får dere nok dekket hotell[emoji5] ring Helfo og hør hva de sier ifht det å bli igjen! Kan hende de mener dere må kjøre mellom! Kommer jo litt ann på om hvor mange dager det blir mellom uttak og innsett! Vi dro hjem i mellomtiden[emoji5]

Vi har ikke brukt sykehushotellet nei! Gadd ikke det når vi betalte for det selv[emoji5]

Back
Topp