Kjenner følelsen, sov alltid minimalt natta før innsett selv[emoji26][emoji4]Nå skal det bli spire og du skal komme i mål [emoji173] Jeg håper og krysser alt [emoji173][emoji173]
Får krysse alt for det ja[emoji173]️[emoji173]️
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kjenner følelsen, sov alltid minimalt natta før innsett selv[emoji26][emoji4]Nå skal det bli spire og du skal komme i mål [emoji173] Jeg håper og krysser alt [emoji173][emoji173]
Takk[emoji173]️ er så himla spent og helt overaktiviert her! Tror ikle det blir mye søvn i natt[emoji849][emoji849]
Takk[emoji173]️ det håper jeg også, selvom trua ikke er helt på plass! Håper alt står bra til med deg og spiren[emoji7][emoji7]
Gleder meg til å høre og følge deg videre [emoji173]️[emoji173]️
Det er jo så syyykt spennende! Har skikkelig trua på at den sitter nå!
Går bare fint her, 8+5 nå! Ser ut som jeg er 6 mnd på vei pga luft så ikke enkelt å holde det skjult lenger [emoji23][emoji23]
Takk for at du har trua[emoji173]️ godt at andre har det når man ikke helt klarer det selv! Er så godt med alle dere fine damer her inne! Tror ikke jeg hadde klart meg i denne prosessen her uten dette forumet!
Så godt å høre at alt går fint[emoji173]️ hehe, du får gå til innkjøp av gravidbukser da! Husker jeg var kjempeoppblåst, og jeg kom ikke lenger enn 6+5[emoji12] eneste som funka var kosebukser fra Cubus[emoji23]
Var sykt oppblåst fram til uke 12 jeg[emoji85][emoji85][emoji85] Nesten like stor mage i uke 9 som nå i uke 24[emoji23][emoji23]Jeg er så enig med deg, man blir skikkelig glad i forumet! Her finner man de som er i samme båt som gjennomgår og har opplevd stort sett det samme.. [emoji4]
Må nokk kjøpe noen klær inn snart selv om det enda er tidlig! Ny ultralyd i uke 10, etter det slapper jeg sikkert mer av å kan kjøpe noen gravid bukser [emoji23]
Måtte Google oppblåst og gravid og ser jo det er helt normalt, men at det skal se ut som man nesten er fødeklar pga en stor fjert visste jeg ikke [emoji23][emoji23]
Nå er jeg så syyykt spent på morgendagen din, krysser alt jeg har for deg [emoji173]️
Nå må det være din tur [emoji8]
( hør forresten med st.olavs ang prednisolon når du er der i morgen. Hva grunnen for å ikke gi det. Jeg fikk ikke noe svar, bare at jeg ikke fikk det!)
Var sykt oppblåst fram til uke 12 jeg[emoji85][emoji85][emoji85] Nesten like stor mage i uke 9 som nå i uke 24[emoji23][emoji23]
Jeg spurte også St Olavs om jeg kunne få prednisolon pga flere sa men fikk bare til svar at det fikk jeg ikke..
Jeg måtte begynne med mammabukser i uke 8 pga den oppblåste magen[emoji23][emoji23][emoji23]I uke 12 begynte babymage å komme her[emoji7][emoji7] Jeg brukte forresten miniform kapsler og det hjalp veldig på den oppblåste magen og luftsmertene[emoji4][emoji106]Hahaha [emoji23][emoji23] ja det er helt sykt for en stor mage man kan få av kun luft!
Håper det kan gi seg for meg også i uke 12! Nå ser jeg bare sykt prego ut av kun gass!! Gøy at mannen kommer å stryker meg på magen og jeg tenker kun på at han skulle bare visst hva som egentlig er der [emoji23][emoji23]
Jeg hadde flere sa, og fikk akkurat det samme svaret som deg! Lurer så sykt på hva grunnen er?
Jeg er så enig med deg, man blir skikkelig glad i forumet! Her finner man de som er i samme båt som gjennomgår og har opplevd stort sett det samme.. [emoji4]
Må nokk kjøpe noen klær inn snart selv om det enda er tidlig! Ny ultralyd i uke 10, etter det slapper jeg sikkert mer av å kan kjøpe noen gravid bukser [emoji23]
Måtte Google oppblåst og gravid og ser jo det er helt normalt, men at det skal se ut som man nesten er fødeklar pga en stor fjert visste jeg ikke [emoji23][emoji23]
Nå er jeg så syyykt spent på morgendagen din, krysser alt jeg har for deg [emoji173]️
Nå må det være din tur [emoji8]
( hør forresten med st.olavs ang prednisolon når du er der i morgen. Hva grunnen for å ikke gi det. Jeg fikk ikke noe svar, bare at jeg ikke fikk det!)
Jeg måtte begynne med mammabukser i uke 8 pga den oppblåste magen[emoji23][emoji23][emoji23]I uke 12 begynte babymage å komme her[emoji7][emoji7] Jeg brukte forresten miniform kapsler og det hjalp veldig på den oppblåste magen og luftsmertene[emoji4][emoji106]
Jeg aner ikke hvorfor de ikke prøver prednisolon..[emoji21][emoji21][emoji21] Hun ene legen babla om at det ikke var bevist via forskning godt nok at det hadde effekt[emoji21] Men på meg virka det bare som at de ikke var interessert i prøve i det hele tatt, at de mente det var bare tull...
Samma regla som jeg fikk det der da[emoji85][emoji85] Fikk beskjed om at bare fordi jeg var spl så betydde det ikke at jeg visste bedre enn legen[emoji28][emoji85]Haha [emoji23][emoji23] sykt gøy å kjøpe mamma bukser pga luft, men jeg får ikke på meg noen av mine normale bukser lenger så må vell ut på shopping! Jeg bruker minifom, tar det x4 om dagen.. hjelper litt på [emoji1373] det var faktisk ett tips her på forumet!
Samme her, når jeg begynte å forklare osv fikk jeg bare til svar at legen har sagt nei og jeg vet ikke hvorfor!! Syns akkurat det var skikkelig dårlig da jeg syns det er viktig å lytte til hva pasientene har å si! Mulig pga jeg er sykepleier selv å har satt meg litt inn i de ulike medisinene etterhvert som forsøkene har rullet avgårde!derfor syns jeg ikke de skal avblåse helt men hvertfall komme med en liten forklaring på hvorfor de velger noe annet
Skjønner godt du vil vente litt til med innkjøp[emoji5]
Jeg spurte, og eneste jeg fikk til svar var at jeg ikke hadde nok negative forsøk og nok SA'er! Irriterende! Spurte også om større dose progesteron, men det fikk jeg heller ikke!
Irriterte meg også at de bare har "antatt" at jeg ikke ville ha innsett i naturlig syklus pga lang kjørevei og flere kontroller i naturlig syklus! Hu sa at innsett i naturlig syklus er det de vanligvis bruker på de som bor i Trondheim! Synes de kunne ha informert meg hvertfall, slik at jeg kunne tatt det valget! Så neste innsett (om jeg må ha) blir i naturlig syklus! Nå MÅ det prøves noe nytt!!!
Samma regla som jeg fikk det der da[emoji85][emoji85] Fikk beskjed om at bare fordi jeg var spl så betydde det ikke at jeg visste bedre enn legen[emoji28][emoji85]
Seriøst?? At du ikke har hatt nokk forsøk!!
Var det jeg trodde faktisk..
men tenkte at det går ikke ann at de tenker slik.. så man må altså miste x antall ganger for å få utdelt medisin som mest sannsynlig fungerer??
Huff.. er det rart vi blir frustrerte, hormonene vi kjører i kroppen er jo ikke helt Ok de heller, så jeg tenker en liten prednisolon TBL i noen mnd må vell gå greit!
Jammen bra at man følger litt med selv også! Jeg var heller ikke klar over det med naturlig syklus..
Men dette er siste innsett hos deg nå, for nå skal det lille egget sitte hos deg [emoji173]️[emoji173]️
Synes det svaret der var ganske så drøyt altså[emoji26][emoji34] Enkelte der burde tenke seg litt om av og til før de svarer[emoji85][emoji85] Når jeg spurte om ekstra progesteron etter sa nr 7 totalt, nr 2 med ivf så fikk jeg til svar at jeg ble jo litt gravid så det burde jeg jo være fornøyd med[emoji85][emoji85][emoji85][emoji85] De så ikke noe hensikt i å la meg gå lengre på progesteron da det ikke ville bety noe til eller fra ifølge dem[emoji85] Denne runden hadde jeg igjen litt progesteron etter tidligere forsøk så jeg trappet ned fra 4+0 og hadde nok til 1 per dag fram til uke 6.. om det hjalp aner jeg ikke men det gjorde ingen skade[emoji4]Skjønner godt du vil vente litt til med innkjøp[emoji5]
Jeg spurte, og eneste jeg fikk til svar var at jeg ikke hadde nok negative forsøk og nok SA'er! Irriterende! Spurte også om større dose progesteron, men det fikk jeg heller ikke!
Irriterte meg også at de bare har "antatt" at jeg ikke ville ha innsett i naturlig syklus pga lang kjørevei og flere kontroller i naturlig syklus! Hu sa at innsett i naturlig syklus er det de vanligvis bruker på de som bor i Trondheim! Synes de kunne ha informert meg hvertfall, slik at jeg kunne tatt det valget! Så neste innsett (om jeg må ha) blir i naturlig syklus! Nå MÅ det prøves noe nytt!!!
Ja, synes det er ganske drøyt! Tenkt om mange psykiske nedturer faktisk kunne vært unngått om de valgte å prøve noe annerledes! Men opplever det veldig som at de har et standarløp som de kjører, og da blir det ikke individuelt tilpasset desverre[emoji20] og køene for behandling kunne blitt kortere også!
Vi har nok lært en god del av forsøk og ikke minst av hverandre her inne[emoji173][emoji173] De burde så absolutt høre mer på oss og kanskje tenke litt individuelt og utenfor standard regime av og til ja...Føler vi kanskje vet litt hva vi snakker om etter alle forsøkene [emoji56] skal si jeg var ganske grønn da jeg startet med Ivf [emoji23]
Vi har nok lært en god del av forsøk og ikke minst av hverandre her inne[emoji173][emoji173] De burde så absolutt høre mer på oss og kanskje tenke litt individuelt og utenfor standard regime av og til ja...
Jeg fikk albyl e av min gyn fram til uke 8, og så hadde jeg igjen progesteron fra tidligere forsøk sånn at jeg trappa ned til 1 per dag fram til uke 6. Aner ikke om det hjalp , men det skada ikke[emoji173][emoji173]Frøkna sparker villt i magen nå så jeg er glad jeg prøvde alt. Fikk jo utslag på test sendt til serum så hadde ab kur i forkant av forsøket også, dette var noe St Olavs var helt imot[emoji173][emoji7]Helt enig med deg! Dette var grunnen til at jeg gikk privat nå på siste forsøket mitt.. jeg fikk være med å bestemme regimet mitt selv [emoji4]
Å det er nok takket være tips og forslag her inne at jeg faktisk er gravid nå.. [emoji173]️
Tror ikke oddsen er der hos meg ellers!
Hadde du noe støtte behandling nå sist??
Jeg fikk albyl e av min gyn fram til uke 8, og så hadde jeg igjen progesteron fra tidligere forsøk sånn at jeg trappa ned til 1 per dag fram til uke 6. Aner ikke om det hjalp , men det skada ikke[emoji173][emoji173]Frøkna sparker villt i magen nå så jeg er glad jeg prøvde alt. Fikk jo utslag på test sendt til serum så hadde ab kur i forkant av forsøket også, dette var noe St Olavs var helt imot[emoji173][emoji7]
Vi hadde også bestemt oss for å gå privat, vi skulle bare få ferdig d siste offentlige forsøket[emoji23][emoji23][emoji23] Jeg fikk krangla meg til lang protokoll og ville gi det et forsøk først[emoji173] Det funka heldigvis, men St Olavs hadde egentlig tenkt å kjøre på med kort protokoll som før.. men da krevde jeg at de endra og prøvde noe nytt.. resultatet ble jevnere vekst på eggene og 1 egg på frys i tillegg til hun i magen[emoji7]Ååååå der ser man [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ det er så sykt fantastisk! Bra at du avtalte med din gyn!
Jeg står på albyl, prednisolon og lutinus. Skal stå på dette frem til uke 12 selv om dette var ferskforsøk [emoji4]
Jeg skulle få resept av bestevennen til mannen som er ortoped men måtte fikse regime på nedtrapping osv selv [emoji23] vi ble vell da enig om å koste på oss ett forsøk privat, om vi fikk det som vi ville [emoji1]