Prøvere ved St.Olavs

Hei!
Da hører vi plutselig til her. Mannen skal ta en siste sædprøve, men vi har fått bekreftet at vi mest sannsynlig ikke får til dette uten hjelp. Gynekologen vår sender henvisning til St.olavs neste uke.
Inne på nettsiden står det ventetid:
Utredning 12 uker
4-8 ukers ventetid for behandling.

Siden vi allerede er utredet med priv. gynekolog, skal vi da forholde oss til 4-8 uker?
Vi ble henvist ifjor april (også ferdig utredet) og fikk oppstartsamtale i september og oppstart november. Så det tok litt lenger tid. Men vet ikke hvordan det er nå. I tillegg var der en sommerferie innimellom hos oss
 
Hei!
Da hører vi plutselig til her. Mannen skal ta en siste sædprøve, men vi har fått bekreftet at vi mest sannsynlig ikke får til dette uten hjelp. Gynekologen vår sender henvisning til St.olavs neste uke.
Inne på nettsiden står det ventetid:
Utredning 12 uker
4-8 ukers ventetid for behandling.

Siden vi allerede er utredet med priv. gynekolog, skal vi da forholde oss til 4-8 uker?
Hei!

Vi var ferdig utredet på lokalsykehus når vi ble henvist til st.olavs. Måtte vente ca 2,5 mnd på forsamtale. Når den var unnagjort kunne vi hatt oppstart på første syklus, men pga julestengt klinikk ble det utsatt med en syklus :)

Henvisning i slutten av aug.23, forsamtale november 23 og oppstart januar 24.
 
Hei!

Vi var ferdig utredet på lokalsykehus når vi ble henvist til st.olavs. Måtte vente ca 2,5 mnd på forsamtale. Når den var unnagjort kunne vi hatt oppstart på første syklus, men pga julestengt klinikk ble det utsatt med en syklus :)

Henvisning i slutten av aug.23, forsamtale november 23 og oppstart januar 24.
Supert, takk :love017 Tok en telefon til St.Olavs i dag, og hun jeg snakket med informerte meg veldig godt om hvordan prosessen blir videre. Veldig godt førsteinntrykk! Da får jeg bare prøve å være litt tålmodig :)
 
14 egg ut, 8 befrukta og 4 med bra kvalitet som fryses ned til innsett. E det rart å kjenn på skuffelse? Har aldri vært i den her prosessen før.
 
14 egg ut, 8 befrukta og 4 med bra kvalitet som fryses ned til innsett. E det rart å kjenn på skuffelse? Har aldri vært i den her prosessen før.
Jeg hadde 22 ut, 18 befruktet og 6 på frys så jeg synes du ligger greit ann. Jeg fikk barn på nr 2 inn av mine, gravid på 5 av dem men mistet 4.
 
Noen som har sett bilde av blastoen sin som ble satt inn ved StOlavs? Mener å ha lest her på forumet at noen klinikker deler bilde av embryoet som settes inn, men husker ikke hvor.. Lurer på om det er mulig ved StOlavs. Noen som har spurt?
 
Noen som har sett bilde av blastoen sin som ble satt inn ved StOlavs? Mener å ha lest her på forumet at noen klinikker deler bilde av embryoet som settes inn, men husker ikke hvor.. Lurer på om det er mulig ved StOlavs. Noen som har spurt?
Har prøvd å spørre ifjor. Fikk det i 2019 men ikke etter det.
 
Noen som har sett bilde av blastoen sin som ble satt inn ved StOlavs? Mener å ha lest her på forumet at noen klinikker deler bilde av embryoet som settes inn, men husker ikke hvor.. Lurer på om det er mulig ved StOlavs. Noen som har spurt?
Jeg ba de om å ta bilde med mobilen min da jeg var der på innsett. Da tok de med seg mobilen min bak på lab og tok bilde av pc skjermen sin. De sa at de kunne ikke printe ut bilde lenger for en eller annen grunn. Men bilde på telefon er godt nok for meg.
 
Jeg ba de om å ta bilde med mobilen min da jeg var der på innsett. Da tok de med seg mobilen min bak på lab og tok bilde av pc skjermen sin. De sa at de kunne ikke printe ut bilde lenger for en eller annen grunn. Men bilde på telefon er godt nok for meg.
Bilde på mobil hadde vært godt nok for meg også :Heartred Skal huske å spørre neste gang (hvis det blir flere innsett).
 
Jeg ba de om å ta bilde med mobilen min da jeg var der på innsett. Da tok de med seg mobilen min bak på lab og tok bilde av pc skjermen sin. De sa at de kunne ikke printe ut bilde lenger for en eller annen grunn. Men bilde på telefon er godt nok for meg.
Jeg fikk ikke der fordi de ikke hadde bilde å vise siden det lå i strå nr 2 siden jeg hadde så mange egg ut
 
Kanskje et rart spørsmål. Men hadd eggutak den 11 februar. E det normalt å få mensen tidlig? Fikk mensen den 15 februar. Blødd i 5 daga som æ pleie. Eller e det nå anna en mensen?
 
Kanskje et rart spørsmål. Men hadd eggutak den 11 februar. E det normalt å få mensen tidlig? Fikk mensen den 15 februar. Blødd i 5 daga som æ pleie. Eller e det nå anna en mensen?
Ja. Så lenge du ikke går på progesteron er det ganske normalt
 
Kanskje et rart spørsmål. Men hadd eggutak den 11 februar. E det normalt å få mensen tidlig? Fikk mensen den 15 februar. Blødd i 5 daga som æ pleie. Eller e det nå anna en mensen?
Ja, jeg hadde uttak 13., mensen kom 18. sykepleier sa til meg at jeg mulig fikk mensen innen 5 dager etter uttak, men at det kunne gå 14 dager også.
 
14 egg ut, 8 befrukta og 4 med bra kvalitet som fryses ned til innsett. E det rart å kjenn på skuffelse? Har aldri vært i den her prosessen før.
Fire er et bra tall, det.
Jeg fikk ut 15 egg. Kun 4-5 befruktet, 4 med god kvalitet og på frys. Jeg har nå brukt 2/4 egg, og begge de to ble det barn av. Nå har du jo fire innsett på det ene forsøket. Altså, fire "forsøk" under ett! :)
 
14 egg ut, 8 befrukta og 4 med bra kvalitet som fryses ned til innsett. E det rart å kjenn på skuffelse? Har aldri vært i den her prosessen før.
Skuffelse er lov å kjenne på uansett utfall. Men jeg synes du skal være kjempefornøyd. Av all statistikk jeg har lest så er 4 på frys et skikkelig bra tall. Faktisk er 14 egg ut, 8 fertilisert og 4 på frys nøyaktig gjennomsnitt. :)

Selv skulle jeg elsket å fått ut hele 15 egg. Jeg fikk bare ut 5. Hvis jeg er superheldig får jeg en blastocyst av dette.
 
Dere som har vært gjennom flere runder med uttak - ble det gjort endringer i behandlingsplanen fra forsøk til forsøk? Vi skal i gang med forsøk nr. 2 etterhvert og lurer på om StOlavs vil da prøve noe nytt/annet? Noen som måtte ha noen flere undersøkelser før ny plan f.eks.? Fått noen støttemedisiner i tillegg el lign?
 
Dere som har vært gjennom flere runder med uttak - ble det gjort endringer i behandlingsplanen fra forsøk til forsøk? Vi skal i gang med forsøk nr. 2 etterhvert og lurer på om StOlavs vil da prøve noe nytt/annet? Noen som måtte ha noen flere undersøkelser før ny plan f.eks.? Fått noen støttemedisiner i tillegg el lign?
Hadde samme medisiner of alt på uttakene. Forskjell var bare icsi.
De hadde tatt flere undersøkelser om jeg fortsatte hos dem nå.
 
Back
Topp