Prøvere ved St.Olavs

Ja, det er det jeg ikke skjønner helt. De mener tydeligvis at jeg plutselig kan få positiv test på mandag, selv om jeg blør og har negativ test i dag. Så la oss leve i håpet da :shifty:
Jaja. Da har jeg lært at det ikke nytter å ta kontakt før den hellige testdatoen uansett.
Denne frustrasjonen her hadde jeg i såå mange ledd med dem at det var en befrielse med siste innsett for da var jeg ferdig med dem :whacky011
 
Hei! Jeg er førstegangsprøver og skal etter planen begynne med Fyremedal i morgen. Oppdaget nå at jeg har fått med meg Ganirelix Orifarm hjem fra apoteket.. På Helsenorge ser jeg at det kun er den jeg har fått resept på, selv om St.Olavs både i brevet og på tlf har snakket om Fyremedal. Har sendt mld på Crypho, men tviler litt på at jeg får svar tidsnok.. Hva ville dere gjort? Begynt på GO eller ventet til mandag for å ev få tak i Fyremedal da?
 
Hei! Jeg er førstegangsprøver og skal etter planen begynne med Fyremedal i morgen. Oppdaget nå at jeg har fått med meg Ganirelix Orifarm hjem fra apoteket.. På Helsenorge ser jeg at det kun er den jeg har fått resept på, selv om St.Olavs både i brevet og på tlf har snakket om Fyremedal. Har sendt mld på Crypho, men tviler litt på at jeg får svar tidsnok.. Hva ville dere gjort? Begynt på GO eller ventet til mandag for å ev få tak i Fyremedal da?
Det er samme medisin egentlig. Samme virkestoff og effekt av dem, men forskjellige produsenter og navn. Så ta de som du har fått beskjed om. ❤️
 
Hei!
Jeg har tatt sprøyter i 7 dager nå, skal inn på ultralyd i morgen. Vi har en gutt fra før som vi fikk til på egenhånd. Men nå sitter jeg her med masse følelser og nervøs for i morgen. Det er min kjære mann som har lite svømmere.
 
Hei!
Jeg har tatt sprøyter i 7 dager nå, skal inn på ultralyd i morgen. Vi har en gutt fra før som vi fikk til på egenhånd. Men nå sitter jeg her med masse følelser og nervøs for i morgen. Det er min kjære mann som har lite svømmere.
Lykke til på ul i morgen! Min erfaring er at det ikke er noe å grue seg til. Du vil få svar på spørsmål og informasjon om veien videre i prosessen. Du får høre hvordan legen vurderer eggene og hva som blir veien videre ift medisiner de neste dagene.
 
15 egg, men ska fortsett med sprøyta til fredagen. Dem va ikke stor nok enda.Da blir det ny vurdering etter ultralyd. Kan bli egguthenting på søndag. Men ble kanskje ikke innsett på den runden her, siden æ grensa til å bli overstimulert.
 
15 egg, men ska fortsett med sprøyta til fredagen. Dem va ikke stor nok enda.Da blir det ny vurdering etter ultralyd. Kan bli egguthenting på søndag. Men ble kanskje ikke innsett på den runden her, siden æ grensa til å bli overstimulert.
Hvis de får ut 15 egg, så blir det vel totalfrys..? jeg hadde ikke noe symptomer på overstimulering; men siden de så at de kom til å få ut 15+ egg (ble akkurat 15), så måtte jeg ta gonapeptyl istedenfor ovitrelle, og totalfrys. Litt kjedelig å ikke få innsett, men for min del ble jeg gravid på første innsett etter totalfrys, i alle fall :)
 
Det hella mot det, siden det va soppas my. Litt lei mæ ble æ, men får håp det går når det blir innsett. Men koss funke det da? Det her e helt nytt for mæ.
 
Hvis de får ut 15 egg, så blir det vel totalfrys..? jeg hadde ikke noe symptomer på overstimulering; men siden de så at de kom til å få ut 15+ egg (ble akkurat 15), så måtte jeg ta gonapeptyl istedenfor ovitrelle, og totalfrys. Litt kjedelig å ikke få innsett, men for min del ble jeg gravid på første innsett etter totalfrys, i alle fall :)
Fikk du innsett på neste mens da? Eller mått det vær en syklus i mellom?
 
Fikk du innsett på neste mens da? Eller mått det vær en syklus i mellom?
Måtte være en syklus mellom.. Også ble det jul, så de sa to. Men jeg maste meg ned til en :p

Hadde uttak i november 2020, fikk en slags syklus i desember, og hadde innsett januar 2021. Baby i oktober -21 :)
 
Måtte være en syklus mellom.. Også ble det jul, så de sa to. Men jeg maste meg ned til en :p

Hadde uttak i november 2020, fikk en slags syklus i desember, og hadde innsett januar 2021. Baby i oktober -21 :)
okei :) det va bo bra da. Håpe vi får satt inn så fort som mulig man e jo utolmodig
 
Da har man en ny runde med ultralyd i mårra, fortsatt nervøs. Men håpe på egguthenting no i helga og at æ slipp å bli overstimulert man går jo å kjenne etter symptoma på eggløsning, men det varriere fra dag til dag.
 
Da har man en ny runde med ultralyd i mårra, fortsatt nervøs. Men håpe på egguthenting no i helga og at æ slipp å bli overstimulert man går jo å kjenne etter symptoma på eggløsning, men det varriere fra dag til dag.
Lykke til. Går nok fint skal du see :happy:
 
Hadde uttak 27. kun fire som var store nok, og de fikk ut ett egg og ett som bare var skall.
Og det egget ble ikke befruktet, så jeg fikk pause i fire dager, og startet så opp på sprøyter igjen.
På ul var det denne gangen 11, men ingen var store nok enda, så jeg ble forlenget med sprøyter i 3 dager, og skal ha nytt uttak 13.
Håper virkelig at det går denne gangen

Hvis det blir noe ut av det denne gangen, blir det frys, og innsett senere i neste syklus
Da blir det i såfall på vår PP 60
 
Da har man fått henta ut 15 egg no e vi ferdig med den delen. No e vi klar for å ta fatt på neste del og videre plan fra dem på sykehuset. Men det e kjennes at det e henta ut egg for å si det sånn.
 
Hei!
Da hører vi plutselig til her. Mannen skal ta en siste sædprøve, men vi har fått bekreftet at vi mest sannsynlig ikke får til dette uten hjelp. Gynekologen vår sender henvisning til St.olavs neste uke.
Inne på nettsiden står det ventetid:
Utredning 12 uker
4-8 ukers ventetid for behandling.

Siden vi allerede er utredet med priv. gynekolog, skal vi da forholde oss til 4-8 uker?
 
Back
Topp