Prøvere ved St.Olavs

Vi opplevde at mesteparten av tiden egentlig gikk med til å bli fortalt litt om prosessen rundt stimulering/uttak/innsett/kostnader. Også fikk vi resultat på mannens sædprøve. Den var ikke optimal, så ble litt snakk om hva man kan gjøre for å gi bedre resultat der (kosthold, trening, ikke røyk osv). Også var det rom for at vi kunne stille spørsmål. Det hele var unnagjort på 15-20 minutter. Fikk brev i posten uka etterpå, hvor vi måtte fylle ut samtykke og mrsa-kartlegging og sende tilbake, pluss ringe callback for å bli oppringt av sykepleier for å få plan for oppstart!

Ringte inn tirsdag i forrige uke, og i dag ringte de, så nå har vi planen for oppstart klar!
Tusen takk for tilbakemelding :) Tror vi har fylt ut de skjemaene på forhånd. Fikk du oppstart kommende syklus?

Tusen takk for tilbakemelding :) Tror vi har fylt ut de skjemaene på forhånd. Fikk du oppstart kommende syklus?
Jeg tror vi også har fylt ut de skjemaene før, men fylte ut og returnerte ☺️

Hadde fått oppstart på neste syklus (førstkommende tirsdag) hadde det ikke vært for julestengt klinikk. Så her blir det etter planen sprøytestart ca 31.12. Hadde selvfølgelig vært fint å komme igang, men har 6 timers reisevei hver vei, så det er litt godt å slippe x antall turer til Trondheim nå helt oppi jula også!

Hadde fått oppstart på neste syklus (førstkommende tirsdag) hadde det ikke vært for julestengt klinikk. Så her blir det etter planen sprøytestart ca 31.12. Hadde selvfølgelig vært fint å komme igang, men har 6 timers reisevei hver vei, så det er litt godt å slippe x antall turer til Trondheim nå helt oppi jula også!
Mrsa og samtykke skal fylles ut HVER gang :wacky: en gang sendte jeg melding på crypho og spurte om jeg virkelig måtte fylle det ut hver gang når jeg ikke engang reiser i utlandet. Fikk tilsvar "mrsa ok" og måtte fylle ut neste syklus også:hilarious:

Mrsa og samtykke skal fylles ut HVER gang :wacky: en gang sendte jeg melding på crypho og spurte om jeg virkelig måtte fylle det ut hver gang når jeg ikke engang reiser i utlandet. Fikk tilsvar "mrsa ok" og måtte fylle ut neste syklus også:hilarious:
Såpass ja. For en papirmølle :oops: Men sikkert veldig viktig for de :) Et skjema skal jeg ihvertfall klare å fylle ut.

Så bra at det går så raskt! Har hatt et mislykket forsøk privat. Kan derfor ikke starte på denne blødningen og må vente til neste i januar. Har oppstartsamtale 28 desember og tviler på at jeg rekker oppstart til syklusen min i januar som jeg regner med kommer i uke 1. Men så utålmodig som jeg er så tar vi et nytt privat forsøk :)

Så bra at det går så raskt! Har hatt et mislykket forsøk privat. Kan derfor ikke starte på denne blødningen og må vente til neste i januar. Har oppstartsamtale 28 desember og tviler på at jeg rekker oppstart til syklusen min i januar som jeg regner med kommer i uke 1. Men så utålmodig som jeg er så tar vi et nytt privat forsøk :)
Nei, det kan nok bli knapt med tid da. Måtte vente på at brev kom fram i posten, og så vente på at sykepleier ringte opp. Så tok to uker fra oppstartssamtale til sykepleier ringte, og oppstart potensielt kunne skjedd.

Nei, det kan nok bli knapt med tid da. Måtte vente på at brev kom fram i posten, og så vente på at sykepleier ringte opp. Så tok to uker fra oppstartssamtale til sykepleier ringte, og oppstart potensielt kunne skjedd.
Ja, da er det nok ingen sjanse for det. Men det har jeg vært innstilt på, så det går helt fint :)

Noen med erfaring fra fryseforsøk etter fersk forsøk på st. Olavs? Har dere fått innsett ved første syklus, eller må man ha en ventesyklus før man får prøve på nytt?

Noen med erfaring fra fryseforsøk etter fersk forsøk på st. Olavs? Har dere fått innsett ved første syklus, eller må man ha en ventesyklus før man får prøve på nytt?
Jeg fikk gå rett på med fryseforsøk etter negativ ferskforsøk. Har dem plass den mnd så får du sikkert prøve første syklus

Etter negativt forsøk gikk jeg rett på forsøk i neste syklus.

Måtte vente. Fikk ikke fersk pga overstimulering. Var i 2018 da

Jeg ville veldig gjerne gå rett på fryseforsøk etter fersk men sykepleieren sa jeg måtte vente for å få hormonene stabile. Jeg var ikke overstimulert. Da sa jeg at ved Medicus fikk jeg gå rett på fryseforsøk og at jeg ikke ville vente. Ble ringt dagen etterpå og da hadde hun fått snakket med legen og jeg fikk sette inn ved neste eggløsning allikevel.

Jeg ville veldig gjerne gå rett på fryseforsøk etter fersk men sykepleieren sa jeg måtte vente for å få hormonene stabile. Jeg var ikke overstimulert. Da sa jeg at ved Medicus fikk jeg gå rett på fryseforsøk og at jeg ikke ville vente. Ble ringt dagen etterpå og da hadde hun fått snakket med legen og jeg fikk sette inn ved neste eggløsning allikevel.
Jeg var heller ikke overstimulert. Godt å vite at det kan være rom for vurdering. Tenker jeg prøver meg om jeg kommer dit. Har ikke testdag før om en uke, men negativ test og blødning gjør at jeg ikke helt har troa på denne runden.

Spørsmål til dere som har vært gjennom dette: ringer de fra lab med oppdatering om hvor mange egg ble befruktet/hvordan utvikling av eggene er?

Jeg var til egguttak i går og fikk ut 11 stykk. Var ganske dopa ned med oxynorm og spurte derfor ikke om jeg få noe mer info før innsett på søndag. Husker at de sa at "jo mindre jeg høre fra dem til søndag jo bedre" men vil det sier at de eventuelt ikke ringer i det heletatt?

Hilsen førstegangs prøver

Nei de ringer kun hvis alt faller fra og ingenting overlever. Skal du ha innsett så hører du ingenting før du møter opp dit. Skal alt fryses så får du telefon om hvor mange som har blitt fryst.

Vi ble ringt dagen før innsett etter avtale med dem slik at vi kunne få vite hvordan det lå an med eggene siden vi hadde så lang reisevei. Så da fikk vi vite hvor mange som fortsatt var med. Men dagen etterpå hadde det allikevel falt fra 2 egg da.

Er det dumt å slutte på progesteron (Cyclogest) før testdatoen ved negativ test? :bookworm: Noen som har gjort det? Føles så meningsløst å gå på det så lenge når testene er negative. Vil helst ikke utsette mensen heller. Tenker å fortsette til 13-14 dpo.

Er det dumt å slutte på progesteron (Cyclogest) før testdatoen ved negativ test? :bookworm: Noen som har gjort det? Føles så meningsløst å gå på det så lenge når testene er negative. Vil helst ikke utsette mensen heller. Tenker å fortsette til 13-14 dpo.
Jeg sluttet på progesteron ved helt tydelig negativ test på 13 dpo. Ønsket å få ny mens så fort som mulig for å starte på nytt ved neste syklus. Tok det aldri opp med st Olavs da, så vet ikke om det er dumt å gjøre. Jeg ble heldigvis gravid på fryseforsøk i den neste syklusen :)

Jeg sluttet på progesteron ved helt tydelig negativ test på 13 dpo. Ønsket å få ny mens så fort som mulig for å starte på nytt ved neste syklus. Tok det aldri opp med st Olavs da, så vet ikke om det er dumt å gjøre. Jeg ble heldigvis gravid på fryseforsøk i den neste syklusen :)
Takk for svar! Nei, jeg ser heller ikke poenget med å fortsette ved tydelig negativ test. Da slutter jeg 13 dpo tenker jeg.
Gratulerer med spiren! :)

Back
Topp