Prøvere ved St.Olavs

Hei, var til fastlegen min i går for å ordne henvisning til st. olavs fertilitetsklinikken og da eggdonasjon. Han hadde ikke vært med på dette før så han skrev helt enkel info om meg og samboer. Ser flere av dere skriver at dere fyllte ut skjema som var med hensvisningen, men hvilke skejma gjelder dette? Jeg er tidligere "utredet" på st. olavs for prematur ovarialsvikt i 20`årene og de fortalte at eggdonasjon var eneste mulighet. Noen som har vært gjennom det samme og kan fortelle noe om prosessen, hva man må ordne klart, og generelt alt rundt det?
 
Bare glem den over, fikk henvisningen i dag med alle skjema og ting jeg og mannen må fikse. Tok ikke engang 24t :)
 
Venter på svar fra St. Olavs ang hvor mange egg som ble befruktet og er sååå utålmodig. Når ringte de dere? På dag 5 eller 6 og når på dagen? Er så utrolig spent ❤️
 
Venter på svar fra St. Olavs ang hvor mange egg som ble befruktet og er sååå utålmodig. Når ringte de dere? På dag 5 eller 6 og når på dagen? Er så utrolig spent ❤️
Første gangen ringte de dagen før innsett, på dag 4 da. Runden etter fikk jeg ikke telefon, men fikk høre når jeg møtte opp for innsett
 
Venter på svar fra St. Olavs ang hvor mange egg som ble befruktet og er sååå utålmodig. Når ringte de dere? På dag 5 eller 6 og når på dagen? Er så utrolig spent ❤️
Ble ringt på dag 6 når jeg hadde totalfrys, tror klokka var rundt 12-13:shy:
 
Er det noen her som har fått satt inn 2 embryo? Kanskje litt sent å spørre st olavs siden jeg har innsett i dag, men hvis kanskje mulig hvis noen ser dårlig ut
 
Fikk tlf fra St Olavs i dag om neste steget når det gjelder fryseforsøk. Ved egguttak sa de at jeg skulle få innsett etter påske, men på tlf i dag måtte jeg vente til etter neste mens i april. Fikk mensen i går og var så glad for da var det ikke lenge til innsett. Skikkelig skuffende å må vente helt til mai…. Noen som har fått satt inn etter første mens?
 
Fikk tlf fra St Olavs i dag om neste steget når det gjelder fryseforsøk. Ved egguttak sa de at jeg skulle få innsett etter påske, men på tlf i dag måtte jeg vente til etter neste mens i april. Fikk mensen i går og var så glad for da var det ikke lenge til innsett. Skikkelig skuffende å må vente helt til mai…. Noen som har fått satt inn etter første mens?
Jeg måtte også vente en syklus mellom uttak og fryseforsøk. Men det ble jeg informert om ved uttak. Tror ikke blødningen etter uttaket regens som vanlig mens.
 
Er det noen her som har fått satt inn 2 embryo? Kanskje litt sent å spørre st olavs siden jeg har innsett i dag, men hvis kanskje mulig hvis noen ser dårlig ut
Regner med at du ikke fikk satt inn to i går, men har du spurt om det mens du var der? Hadde vært interessant å høre hva de sa :)
Gikk det bra i går?
 
Regner med at du ikke fikk satt inn to i går, men har du spurt om det mens du var der? Hadde vært interessant å høre hva de sa :)
Gikk det bra i går?
Satt bare inn 1 ja. Gikk fint :) spurte ikke om å få sette inn 2 siden de hadde fryst 1 og det andre var litt så som så. Angrer nå at jeg ikke sa bare sett det inn :meh:
 
Fikk tlf fra St Olavs i dag om neste steget når det gjelder fryseforsøk. Ved egguttak sa de at jeg skulle få innsett etter påske, men på tlf i dag måtte jeg vente til etter neste mens i april. Fikk mensen i går og var så glad for da var det ikke lenge til innsett. Skikkelig skuffende å må vente helt til mai…. Noen som har fått satt inn etter første mens?
Kan hende det handler om at st Olavs har påskestengt, så ultralyder og evt eggløsning kan komme på helligdager/påskestengt, derfor må du vente en syklus til.
Slik er det også i desember med julestengt og og juli med sommerstengt.
Kjempe kjedelig for oss som venter.
 
Fikk tlf fra St Olavs i dag om neste steget når det gjelder fryseforsøk. Ved egguttak sa de at jeg skulle få innsett etter påske, men på tlf i dag måtte jeg vente til etter neste mens i april. Fikk mensen i går og var så glad for da var det ikke lenge til innsett. Skikkelig skuffende å må vente helt til mai…. Noen som har fått satt inn etter første mens?
Jeg måtte også ha en pausesyklus. Men forstår jeg godt, for blødningen etter uttak blir ikke helt som en vanlig mens, og syklusen etter var lengre enn normalt. Er mye hormoner osv, så er nok like greit å ha en syklus på å komme seg. Selv om det er skrekkelig kjipt når det står på..!
 
Æ vente også, men min mens e forsinka så æ regne med det går den gangen her. Har bikka over påskeferien no. Siden det ska vær ultralyd på dag 11/12. hu æ prata med sa jo senere jo bedre. Hadd den komme til 14/15 mars så har æ måtta venta til neste mensen.
 
Hvordan regne man termintato med isci? Kanskje dumt spørsmål men… ble jo avbrutt syklus på mæ. Regnes det fra den dagen man sett inn?
 
Hvordan regne man termintato med isci? Kanskje dumt spørsmål men… ble jo avbrutt syklus på mæ. Regnes det fra den dagen man sett inn?
Samme som vanlig ivf. Er 2+5 på innsett hvis det er 5-dagers blasto. 2+2 hvis det er 2-dagers. Osv. Forøvrig kan det være greit å ha i bakhodet at stolavs er megasære og regner innsett som 2+0 uansett nasen.
 
Det ble avbrutt forsøk til oss, så e vell 5 dager som e fryst inn. Ska på den første ultralyden no 3 april. For å sjekke ståa. Så ska egget settes inn 5-6 daga etter eggløsning? Blir det å regne ut i fra den dagen det settes inn da? Blir jo kanskje termin i januar da om det går? Huff my å tenk på.
 
Back
Topp