Prøvere ved St.Olavs

Samme opplegget som jeg hadde før mitt siste innsett. Jeg var også kjempenervøs, men tipper de nå har sett såpass gode resultater på den dosen og kombinasjonen at de føler seg trygge på det! Masse masse lykke til! Håper du oppdaterer med hvordan innsett går, krysser fingrene for deg:)

Da er innsettet gjennomført! De sjekket ikke tykkelsen da, så nå er det waiting game.

når testet dere positivt?
 
Da er innsettet gjennomført! De sjekket ikke tykkelsen da, så nå er det waiting game.

når testet dere positivt?
De tok ikke en egen sjekk på det hos meg heller, men de ser slimhinnen, når de setter inn. Jeg spurte og da sa de den så fin ut, så hvis de hadde reagert på noe hadde du nok fått vite det.

testet først 13 DPO, men da var den veldig svak
 
Hei!

Dette er første forsøk for meg. Skal ha duostim, og har akkurat hatt første uttak. Det ble 5 av 8 egg sa de.

Nå skal jeg starte opp igjen om 5 dager og fortsette i 7 dager med Menopur 300ie istede for 150ie og de har byttet ut Bemfola 150ie med Provera 10mg. Har ikke hørt om Provera og finner litt lite informasjon om det på nettet. Er det noen her inne som har erfaringer med det?

Jeg fikk Provera 10 mg av min gynekolog for noen år tilbake, pga uteblitt menstruasjon i over 1 år. Jeg skulle da starte med disse tablettene, og jeg fikk blødning etter ca 10 dager. Det er den erfaringen jeg har med disse tablettene :happy:
 
Jeg fikk Provera 10 mg av min gynekolog for noen år tilbake, pga uteblitt menstruasjon i over 1 år. Jeg skulle da starte med disse tablettene, og jeg fikk blødning etter ca 10 dager. Det er den erfaringen jeg har med disse tablettene :happy:
Jeg har samme erfaring. Kun til å få igang mens
 
Hei,

Jeg er ny her. Vi skal igang med første behandling nå straks på St. Olavs. Venter på mensen som kommer om 1-3 dager.

Vi har en gutt fra før som blir 6 i desember (ble naturlig gravid). Vi har prøvd i 3 år på nr 2 uten hell. Jeg er 30 år og mannen 38. Er veldig spent på om dette kommer til å gå veien, er også masse nytt og overveldende informasjon..

Kan generelt veldig lite om alt dette så tenkte jeg kunne få litt mer innspill og råd/tips her på denne tråden.

Det første jeg lurer på er oppstart på medisinene, jeg skal ha kort behandling og skal starte på bemfola på syklusdag 1. Sykepleier sa når det er friskt blod da er det dag 1... men hva om det er sent på kvelden? Venter man da til neste dag? Og det står også den skal tas på samme tidspunkt hver dag, er det en tid som er mer gunstig enn andre? for eksempel formiddag vs. kveld?

Vi er bosatt 3 timer unna Trondheim og i forbindelse med alle ultralydene, uttak osv. Er det noen som har erfaring med å få refusjon på pasientreiser for overnatting i forbindelse med ultralyd eller uttak? Kjenner jeg blir litt stressa med tanke på å kjøre opp til Trondheim alene 2-3 ganger på en uke. Blir mange timer i bil og jeg vil helst stresse minst mulig i denne prosessen her og være best mulig egna til å lage masse egg og gro en liten spire.

<3
 
Hei,

Jeg er ny her. Vi skal igang med første behandling nå straks på St. Olavs. Venter på mensen som kommer om 1-3 dager.

Vi har en gutt fra før som blir 6 i desember (ble naturlig gravid). Vi har prøvd i 3 år på nr 2 uten hell. Jeg er 30 år og mannen 38. Er veldig spent på om dette kommer til å gå veien, er også masse nytt og overveldende informasjon..

Kan generelt veldig lite om alt dette så tenkte jeg kunne få litt mer innspill og råd/tips her på denne tråden.

Det første jeg lurer på er oppstart på medisinene, jeg skal ha kort behandling og skal starte på bemfola på syklusdag 1. Sykepleier sa når det er friskt blod da er det dag 1... men hva om det er sent på kvelden? Venter man da til neste dag? Og det står også den skal tas på samme tidspunkt hver dag, er det en tid som er mer gunstig enn andre? for eksempel formiddag vs. kveld?

Vi er bosatt 3 timer unna Trondheim og i forbindelse med alle ultralydene, uttak osv. Er det noen som har erfaring med å få refusjon på pasientreiser for overnatting i forbindelse med ultralyd eller uttak? Kjenner jeg blir litt stressa med tanke på å kjøre opp til Trondheim alene 2-3 ganger på en uke. Blir mange timer i bil og jeg vil helst stresse minst mulig i denne prosessen her og være best mulig egna til å lage masse egg og gro en liten spire.

<3


Jeg kan svare på det med pasientreiser, da vi nettopp har sendt inn for å få refundert. Vi har 50 mil med bil til trondheim, så vi måtte ha overnatting også. Samboer fikk ikke dekket noe annet enn uttaket, da han egentlig ikke trengte å være med på ultralyd. Er det noe spesielt du lurer på? :) Du får 2.70 kr pr km i egen bil, evt dekket rimeligste offentlige transport. Også 680kr mener jeg det var pr natt til overnattingen.
 
Last edited:
Jeg kan svare på det med pasientreiser, da vi nettopp har sendt inn for å få refundert. Vi har 50 mil med bil til trondheim, så vi måtte ha overnatting også. Samboer fikk ikke dekket noe annet enn uttaket, da han egentlig ikke trengte å være med på ultralyd. Er det noe spesielt du lurer på? :) Du får 2.70 kr pr km i egen bil, evt dekket rimeligste offentlige transport. Også 680kr mener jeg det var pr natt til overnattingen.
Man får bare dekt overnatting dersom man må reise hjemmefra før kl 05 for å nå oppsatt time.
 
Hei,

Jeg er ny her. Vi skal igang med første behandling nå straks på St. Olavs. Venter på mensen som kommer om 1-3 dager.

Vi har en gutt fra før som blir 6 i desember (ble naturlig gravid). Vi har prøvd i 3 år på nr 2 uten hell. Jeg er 30 år og mannen 38. Er veldig spent på om dette kommer til å gå veien, er også masse nytt og overveldende informasjon..

Kan generelt veldig lite om alt dette så tenkte jeg kunne få litt mer innspill og råd/tips her på denne tråden.

Det første jeg lurer på er oppstart på medisinene, jeg skal ha kort behandling og skal starte på bemfola på syklusdag 1. Sykepleier sa når det er friskt blod da er det dag 1... men hva om det er sent på kvelden? Venter man da til neste dag? Og det står også den skal tas på samme tidspunkt hver dag, er det en tid som er mer gunstig enn andre? for eksempel formiddag vs. kveld?

Vi er bosatt 3 timer unna Trondheim og i forbindelse med alle ultralydene, uttak osv. Er det noen som har erfaring med å få refusjon på pasientreiser for overnatting i forbindelse med ultralyd eller uttak? Kjenner jeg blir litt stressa med tanke på å kjøre opp til Trondheim alene 2-3 ganger på en uke. Blir mange timer i bil og jeg vil helst stresse minst mulig i denne prosessen her og være best mulig egna til å lage masse egg og gro en liten spire.

<3

Jeg har gått hos privat klinikk så det kan være de gjør det litt annerledes, men...

Jeg fikk beskjed om at mensdag 1 er når det er friskt blod første del av dagen, så om det startet på kvelden er det neste dag som er dag 1.

Jeg gikk på Menopur og tok alle dosene på morgen, da det ville bli vanskeligere å finne ett tidspunkt senere på dagen, som skulle passe alle dager. Mener også jeg fikk beskjed om å ta sprøytene før kl 12, og på jobb var det iallefall ikke mulig.

MEN da jeg hadde forsøk i Danmark for noen år siden tok jeg dem på ettermiddagen, så tror egentlig det viktigste er å ta dem på samme tidspunkt.

Når det gjelder reiser, så var jeg der bare på samtale (februar) og på uttak (juni). Mellom samtale og uttak var jeg hos gynekolog på hjemstedet, og sendte bare papirer derfra til klinikken. (I Danmark var jeg bare fysisk der under uttak - samtalen ble gjort via skype)

Jeg får ikke igjen noe fra reisene privat, men siden du er offentlig vil du jo få for alle disse. Det tror jeg kommer opp som lenke inne på helsenorge.no når du får time.
 
Hei,

Jeg er ny her. Vi skal igang med første behandling nå straks på St. Olavs. Venter på mensen som kommer om 1-3 dager.

Vi har en gutt fra før som blir 6 i desember (ble naturlig gravid). Vi har prøvd i 3 år på nr 2 uten hell. Jeg er 30 år og mannen 38. Er veldig spent på om dette kommer til å gå veien, er også masse nytt og overveldende informasjon..

Kan generelt veldig lite om alt dette så tenkte jeg kunne få litt mer innspill og råd/tips her på denne tråden.

Det første jeg lurer på er oppstart på medisinene, jeg skal ha kort behandling og skal starte på bemfola på syklusdag 1. Sykepleier sa når det er friskt blod da er det dag 1... men hva om det er sent på kvelden? Venter man da til neste dag? Og det står også den skal tas på samme tidspunkt hver dag, er det en tid som er mer gunstig enn andre? for eksempel formiddag vs. kveld?

Vi er bosatt 3 timer unna Trondheim og i forbindelse med alle ultralydene, uttak osv. Er det noen som har erfaring med å få refusjon på pasientreiser for overnatting i forbindelse med ultralyd eller uttak? Kjenner jeg blir litt stressa med tanke på å kjøre opp til Trondheim alene 2-3 ganger på en uke. Blir mange timer i bil og jeg vil helst stresse minst mulig i denne prosessen her og være best mulig egna til å lage masse egg og gro en liten spire.

<3

Så spennende at du nærmer deg oppstart! Det er nervepirrende husker jeg fra min oppstart tidligere i år.

St. Olavs har forholdt seg tidligere til at friskt blod før kl 18.00 er syklusdag 1, og etter 18.00 har du oppstart samme dag. Jeg skulle starte på syklusdag 2 og måtte ta sprøyten før 12.00. Jeg hadde hjemmekontor, så det gikk fint. (Menopur). Hvis vi var ute tok jeg med meg sterile pads fra apoteket og tok sprøyten på et bad. Etterhvert tok jeg fyramadel og den tok jeg 14.00.

Du kan evt vurdere en gynekolog på hjemstedet for kontrollene?

Det er bedre å plage de en gang for mye på callback, enn en gang for lite det har sikkert vi fleste her gjort… spør de om du er usikker - eller kanskje noen andre her som har tatt bemfola kan svare.

masse lykke til
 
Takk for svar alle sammen! Det er kjekt at så mange er i samme situasjon og kan dele litt erfaringer her sammen :)

Jeg skal egentlig ikke ha mensen før på mandag eller senest tirsdag, og man skal jo være 100% sikker på at man ikke er gravid før man starter på behandlingen. Jeg har tatt en test i dag morges som var negativ. Har følt at mensen har vært på vei hele går og i dag men enda ikke noe blod.

Jeg har ikke hentet medisinene enda for jeg er livredd for å handle medisiner til 12.000 kroner for å så finne ut at man har blitt gravid naturlig. Ikke at jeg tror det kommer til å skje men man tenker jo sånn hver måned allikevel enda man aldri har fått en eneste strek på 3 år. Nå er det jo søndag i morgen så jeg burde jo hatt det klart, det er jo typisk den kommer når apoteket er stengt.

I slike situasjoner kan man ta ut 1-2 sprøyter eller må man ta alt i samme slengen?
 
Takk for svar alle sammen! Det er kjekt at så mange er i samme situasjon og kan dele litt erfaringer her sammen :)

Jeg skal egentlig ikke ha mensen før på mandag eller senest tirsdag, og man skal jo være 100% sikker på at man ikke er gravid før man starter på behandlingen. Jeg har tatt en test i dag morges som var negativ. Har følt at mensen har vært på vei hele går og i dag men enda ikke noe blod.

Jeg har ikke hentet medisinene enda for jeg er livredd for å handle medisiner til 12.000 kroner for å så finne ut at man har blitt gravid naturlig. Ikke at jeg tror det kommer til å skje men man tenker jo sånn hver måned allikevel enda man aldri har fått en eneste strek på 3 år. Nå er det jo søndag i morgen så jeg burde jo hatt det klart, det er jo typisk den kommer når apoteket er stengt.

I slike situasjoner kan man ta ut 1-2 sprøyter eller må man ta alt i samme slengen?

Jeg tok ut en sprøyte først så hentet jeg resten når mens kom :)
 
Takk for svar alle sammen! Det er kjekt at så mange er i samme situasjon og kan dele litt erfaringer her sammen :)

Jeg skal egentlig ikke ha mensen før på mandag eller senest tirsdag, og man skal jo være 100% sikker på at man ikke er gravid før man starter på behandlingen. Jeg har tatt en test i dag morges som var negativ. Har følt at mensen har vært på vei hele går og i dag men enda ikke noe blod.

Jeg har ikke hentet medisinene enda for jeg er livredd for å handle medisiner til 12.000 kroner for å så finne ut at man har blitt gravid naturlig. Ikke at jeg tror det kommer til å skje men man tenker jo sånn hver måned allikevel enda man aldri har fått en eneste strek på 3 år. Nå er det jo søndag i morgen så jeg burde jo hatt det klart, det er jo typisk den kommer når apoteket er stengt.

I slike situasjoner kan man ta ut 1-2 sprøyter eller må man ta alt i samme slengen?
Hvis de har der du bor ja...
Jeg måtte bestille, og det tok et par dager.
 
Hvis de har der du bor ja...
Jeg måtte bestille, og det tok et par dager.
Jeg har allerede bestilt og det ligger klar på apoteket. Bare lurte på om jeg måtte ta ut alt med en gang eller om man kan velge å ta ut en som kan ligge klar hjemme til TR melder sin ankomst og deretter dra tilbake og hente ut resten når det blir aktuelt.
 
Hei. Jeg fikk positiv eggløsningstest i dag. Har fryst blastocyst (5dagers) på St Olavs. Noen som vet når innsettet blir da?
 
Hei. Jeg fikk positiv eggløsningstest i dag. Har fryst blastocyst (5dagers) på St Olavs. Noen som vet når innsettet blir da?
Vil tippe torsdag eller fredag. Spørs når på lørdag du tok testen.

Jeg fikk positiv EL-test natt til søndag (skjønte ikke at det ikke var morgen da jeg våknet midt på natta), tok en til da det faktisk var morgen, og sendte mail om begge resultatene.
Det endte i innsett fredag. (Også 5-dagers)
 
@Frk.Dott - hadde du fått lov å begynne igjen på blødning som kom etter innsett? har du begynt å blø før du sluttet på medisinene i så tilfelle?

Om dette ikke går veien, så rekker ikke jeg et innsett til før de stenger for julen, og har lyst å starte på blødningen.
 
@Frk.Dott - hadde du fått lov å begynne igjen på blødning som kom etter innsett? har du begynt å blø før du sluttet på medisinene i så tilfelle?

Om dette ikke går veien, så rekker ikke jeg et innsett til før de stenger for julen, og har lyst å starte på blødningen.
Ja, jeg har faktisk fått begynne rett på den blødningen et par ganger, MEN… det har bare endt med avbrudd for min del. Kroppen har tydeligvis trengt en naturlig syklus imellom for å klare å bygge opp slimhinnen ordentlig, så vet ikke om jeg vil anbefale det altså…

Til det andre spørsmålet: har aldri fått blødning før er par dager etter jeg har sluttet på cyclogest. Progesterontilskuddet holder tilbake blødning for min del.
 
Ja, jeg har faktisk fått begynne rett på den blødningen et par ganger, MEN… det har bare endt med avbrudd for min del. Kroppen har tydeligvis trengt en naturlig syklus imellom for å klare å bygge opp slimhinnen ordentlig, så vet ikke om jeg vil anbefale det altså…

Til det andre spørsmålet: har aldri fått blødning før er par dager etter jeg har sluttet på cyclogest. Progesterontilskuddet holder tilbake blødning for min del.

ja, kanskje det er lurt… har Gyn anbefalt deg blodfortynnende før? hva har han sagt for din del for å tykne slimhinnen?

Jeg har allerede begynt å planlegge for neste innsett
 
ja, kanskje det er lurt… har Gyn anbefalt deg blodfortynnende før? hva har han sagt for din del for å tykne slimhinnen?

Jeg har allerede begynt å planlegge for neste innsett
Blodfortynnende har ikke blitt nevnt for min del. Men vi snakket om å heller prøve stimulering med bemfola eller noe slikt neste runde om det ikke hadde sittet nå, for å se om jeg hadde reagert bedre på det. Altså ikke lenger styrt syklus, men stimulert syklus.

Jeg hadde også planen klar til neste innsett etter det siste innsettet vårt nå. Hadde en avtale om å bruke letrozol for å sikre en vanlig syklus etter blødningen ved mislykket forsøk, for å time inn syklusen etter det litt bedre. Jeg har jo pcos så jeg kunne jo fort fått en 2måneders syklus mellom, så det var for å unngå nettopp det.
 
Back
Topp