Prøvere ved St.Olavs

Tror faktisk legen nevnte ila september til meg
Ok, spennende!

Blir det avbrutt forsøk hvis eggløsningen er i helgen, eller klarer de å utsette uttaket til mandagen liksom?
Hvordan fungerer det hvis man er stimulert i flere dager, og får positiv EL-test lørdag morgen, men de ikke tar ut i helgene?
Hvis noen vet! :)
 
Ok, spennende!

Blir det avbrutt forsøk hvis eggløsningen er i helgen, eller klarer de å utsette uttaket til mandagen liksom?
Hvordan fungerer det hvis man er stimulert i flere dager, og får positiv EL-test lørdag morgen, men de ikke tar ut i helgene?
Hvis noen vet! :)

Du får ikke eggløsning under stimulering - hvis du har kort protokoll så tar du Fyremadel for å forebygge EL. De timer eggløsningssprøyte (Ovitrelle eller gonapeptyl) 1.5 dager før planlagt uttak slik at de har kontroll :)
 
Slik jeg ser det, så kan vi klare å få tilbakesetting i starten av august, bare EL kommer på riktig dag.. noen andre som skal gjøre det? Og vet om det eventuelt er mulig? Med tanke på at det er den uken legene er tilbake på jobb osv.
 
Slik jeg ser det, så kan vi klare å få tilbakesetting i starten av august, bare EL kommer på riktig dag.. noen andre som skal gjøre det? Og vet om det eventuelt er mulig? Med tanke på at det er den uken legene er tilbake på jobb osv.


Jeg skal også etter plan ha innsett i august mn mensen var 2 dager sen nå så alt forskyves.

De skal jo ta ul før du har el for å se ann Hvor du ligger ann. Så hvis du får ringt inn mens og tatt ul når de er tilbake den 2. August så får du vel innsett rekner jeg med
 
Jeg bor et stykke unna, så tar ikke UL hos de:) slik jeg har regnet meg frem nå, så kan jeg rekke innsett den uka de er tilbake på jobb men spørs om det går da kanskje..
 
Jeg bor et stykke unna, så tar ikke UL hos de:) slik jeg har regnet meg frem nå, så kan jeg rekke innsett den uka de er tilbake på jobb men spørs om det går da kanskje..

Bor langt unna? Bor sjøl åver 2 timerskjøretur unna, å ska ha el rundt 5. August men rekk jo ikke den syklusn når dæm ska ha ul før
 
Du får ikke eggløsning under stimulering - hvis du har kort protokoll så tar du Fyremadel for å forebygge EL. De timer eggløsningssprøyte (Ovitrelle eller gonapeptyl) 1.5 dager før planlagt uttak slik at de har kontroll :)

ah, skjønner! Fikk beskjed om å begynne hvis jeg fikk mens 22.juli eller senere, men den kom jo seff i går.

vanligvis har jeg el rundt dag 15-17, så hadde håpt å få starte nå uansett mtp når de er tilbake. Men det er litt risky å begynne før, hvis man risikerer at modningen går raskere, og man får avbrutt… datoen de har satt tar jo utgangspunkt i uttak fra dag 12.

Noen som vet om det følger «normal» syklus selv om man stimuleres? Det har gjort det med clomid og gonalf-f på meg, men nå er det menopur.

skikkelig frustrerende at et par dager utgjør en måned ekstra venting….
 
ah, skjønner! Fikk beskjed om å begynne hvis jeg fikk mens 22.juli eller senere, men den kom jo seff i går.

vanligvis har jeg el rundt dag 15-17, så hadde håpt å få starte nå uansett mtp når de er tilbake. Men det er litt risky å begynne før, hvis man risikerer at modningen går raskere, og man får avbrutt… datoen de har satt tar jo utgangspunkt i uttak fra dag 12.

Noen som vet om det følger «normal» syklus selv om man stimuleres? Det har gjort det med clomid og gonalf-f på meg, men nå er det menopur.

skikkelig frustrerende at et par dager utgjør en måned ekstra venting….

Ja det er frustrerende :( heldigvis lengeee før de stenger igjen i jula

Tror syklus blir veldig uforutsigbar under stimulering, har ingen god svar for deg ❤️
 
Bor langt unna? Bor sjøl åver 2 timerskjøretur unna, å ska ha el rundt 5. August men rekk jo ikke den syklusn når dæm ska ha ul før
Jeg bor i Viken, så er noen timer til Trondheim:( nei, blir det samme problemet hos meg også da.. så får vel bare vente til september da:(
 
Hei.
Noen som vet hva st.olavs har sagt om prøving og covvid vaksinen? Fått tilbud på torsda om vaksine å skal igang med tabletter om 2.5 uke ca
 
Hei alle her inne :) Jeg har igjen 2 stk Bemfola 225 mg, 2 stk Fyrmadel og 1 Ovitrelle som ikke ble brukt sist forsøk som selges til redusert pris. Grunnen er at jeg lyktes og er gravid så nå tørr jeg å håpe babyen forblir slik at jeg ikke selv trenger medisinen til et nytt forsøk. Medisinen er oppbevart etter anvisning i kjøleskap/romtemp. :rolleyes:
 
Hei.

Har oppstartsamtale med St.Olav i August og har fått null informasjon mer enn at vi skal ha videokonsultasjon. Er så redd og nervøs for dette, og livredd for å aldri få barn.. De finner ikke noe galt med oss, men har blitt henvist til IVF etter 1,5 år som prøvere.

Er dere fornøyde med de? Er oppfølgingen bra?

Har dere blitt gravid?
 
Hei.

Har oppstartsamtale med St.Olav i August og har fått null informasjon mer enn at vi skal ha videokonsultasjon. Er så redd og nervøs for dette, og livredd for å aldri få barn.. De finner ikke noe galt med oss, men har blitt henvist til IVF etter 1,5 år som prøvere.

Er dere fornøyde med de? Er oppfølgingen bra?

Har dere blitt gravid?

Dere får nok litt info på samtalen :)
Her hadde vi stimulering i november - ICSI - totalfrys pga overstimulering - pause i desember - innsett i januar. Og ble gravid. :)

Kan legge til at jeg og eksen prøvde i 1,5 år før det klaffer av seg selv, selv om ingenting var tilsynelatende galt. Og med gubben, så var det redusert kvalitet (men ikke dødt). Så, vi prøvde vel ca halvannet år vi også, før ivf (icsi).
Om de ikke finner noe galt, så er det jo ingenting som tilsier at det ikke skal gå med litt hjelp! :)
 
Hei.

Har oppstartsamtale med St.Olav i August og har fått null informasjon mer enn at vi skal ha videokonsultasjon. Er så redd og nervøs for dette, og livredd for å aldri få barn.. De finner ikke noe galt med oss, men har blitt henvist til IVF etter 1,5 år som prøvere.

Er dere fornøyde med de? Er oppfølgingen bra?

Har dere blitt gravid?
Da får dere helt sikkert nærmere info i konsultasjonen. Regner med at det er derfor dere skal ha det :)
Selv hadde jeg aldri noen samtale for oppstart.
Ble henvist, og fikk deretter papirer å skrive under og resepter og så var der bare å melde inn mensen og sette i gang.
Jeg er fornøyd med St. Olav. Hører egentlig til Riksen, men de hadde stengt for søskenforsøk da vi ble henvist i begynnelsen av 2018.
Kunne ha byttet til Riksen på et senere tidspunkt, men valgte å fortsatt bli hos St. Olav.
De var bl.a tidligere ute med å dyrke alt som skal på frys til blasto, noe jeg mener er en fordel.
Oppfølging er nok helt på det jevne med det meste offentlige. Det er ikke akkurat masse tid til å få spurt og gravd, eller for masse informasjon og det å få snakket med en lege utenom når man er på uttak/innsett er ikke enkelt.
Det er jo litt som å vinne i lotteri å bli gravid. Noen får vinnerlodd med en gang, mens andre må kjøpe mange lodd før de vinner. Det om andre har blitt raskt gravide eller om det har tatt lang tid har jo ikke noe å si for dere, for alle har ulike årsaker til henvisning og jo lengre man holder på med dette jo mer innser man at det er utrolig mye som er tilfeldigheter selv med IVF og også veldig mye man ikke finner ut av hvorfor skjer. Helst vil man jo vite alt og finne ut av årsaken til alt, men det er frustrerende nok utrolig mye man ikke finner ut av årsaken til.
For min del har det tatt 3 år, 4 uttak og 11 innsett selv uten diagnose. St. Olav har ikke Moe annet svar enn at jeg har vært uheldig.
God kvalitet på egg og sperm, ingen sykdom, hormoner i orden, fine blastocyster. Men fortsatt er det utrolig masse som skal klaffe for at det skal bli en graviditet.
Jeg er nok absolutt et unntak. Det er vel ca 80% som lykkes ila sine 3 offentlige forsøk. Og der er jo ingenting som tilsier at det ikke skal gå for dere :)
Masse lykke til! Det er en tøff, spennende og lærerik tid.
 
Hei! Skulle egentlig starte opp med første forsøk i slutten av juli, men ble gravid på egenhånd. Ser veldig ut som det ender i SA nå, hvor lenge må det gå før en kan starte opp da? Evt kan en begynne stimulering med SA blødning (regner egentlig med at det ikke er aktuelt?) Noen som vet? :happy:
 
Back
Topp