Prøvere ved St.Olavs

Da er det sikkert litt kortere. Men jeg ville bare fortsatt i påvente av svar. Det skader uansett ikke med et par dager ekstra.

I utgangspunktet hadde jeg stoppet med Cyclogest på søndag, etter å ha tatt det i 15 dager som jeg fikk beskjed om. Så jeg tok dermed ikke Cyclogest i går. Men jeg har begynt å ta igjen i dag, ettersom jeg ble såpass usikker.. Og jeg ble akkurat for sein til å ringe SOHO i dag ;o) Jeg å tenkte som så at et par dager fra eller til utgjør nok ikke noen forskjell. Takk for svar :happy:
 
Å, der var på tide!! Har hatt diskusjon om Ovitrelle jeg også tidligere, men aldri rett med en lege.
Av erfaring må jeg si at mye info går tapt på veien nr man må g gjennom callbacken eller Crypho og aldri får snakket med lege. Da blir det veldig samlebånd og mange av svarene man får er rutinesvar. Etter min erfaring. Men det var jammen godt å høre ❤️ Håper du kan nyte sommer og prøvefri ❤️
Jeg har også spurt så fint om ovitrelle minst et par ganger. Fint å oppleve at noe er i endring der :) er veldig fornøyd med den medisinske behandlingen og legene er alltid med på å prøve å finne den beste løsningen, men selve systemet for kommunikasjon gjør at mye går tapt. Jeg er enig med deg :rolleyes: takk for gode ønsker kjære Signy, det skal bli godt med skikkelig ikke-gravid ferie :Heartred
 
Tidligere runde gikk jeg på Progynova og Cyclogest. Og da mener jeg at det sto spesifisert at ved eventuell positiv test, skulle Cyclogest fortsettes med inntil svangerskapsuke 10.
I denne runden har jeg gått på Letrozol for å stimulere eggløsningen. Og deretter Cyclogest. Så dermed ble det innsett i denne runden ut fra når jeg hadde positiv eggløsningstest ;o) Men i papirene denne gangen står det ikke noe om jeg skal fortsette med Cyclogest eller ikke ved en eventuell positiv test. Jeg blir gal av all tenkingen.. Og svar får jeg ikke før tidligst i morgen fra SOHO
Når det er naturlig syklus sier de å bruke cyclogest frem til positiv test :) således du ikke har påvist progesteronmangel vel å merke.
 
Noen som husker hvor vi har funnet info om retningslinjene for vaksine dose 1 og 2 i forhold til innsett?
 
Noen som husker hvor vi har funnet info om retningslinjene for vaksine dose 1 og 2 i forhold til innsett?
Dette lurer jeg også på. Har nettopp hatt innsett, og har lagt en plan med de om oppstart av ny stimulering sent i august dersom det ikke går denne gangen. Synes det er vanskelig å planlegge inn vaksinering inni alt dette:sorry:
 
Jeg spurte og de sa minst 2 uker fra vaksinedose, men vi kan komme delvis, helt eller ikke vaksinert.
 
Heihei
Da har vi fått brev om at vi har fått time i august. Regner med at første besøk er «kun» samtale, eller legger man «slagplan» allerede da? :p hadde vært deilig å komme i gang i september :D
 
Heihei
Da har vi fått brev om at vi har fått time i august. Regner med at første besøk er «kun» samtale, eller legger man «slagplan» allerede da? :p hadde vært deilig å komme i gang i september :D
Er dere ferdig utredet fra før? Hvis dere er det er det nok kun en samtale og informasjon om IVF. Hvis dere ikke er utredet er det sikkert en UL og prøver samtidig.
 
Dette lurer jeg også på. Har nettopp hatt innsett, og har lagt en plan med de om oppstart av ny stimulering sent i august dersom det ikke går denne gangen. Synes det er vanskelig å planlegge inn vaksinering inni alt dette:sorry:

Krysser fingrene for at det går. Kan jeg spørre hvordan slimhinnen var ved innsett nå?

Jeg ringte de nå, men ringte kun til kontoret og ikke sykepleierne. Kan ikke bli gravid 14 dager etter vaksinen, så antar valg om dose 2 er frivillig ? Jeg skal ha plan fra midten av august med stimulering. For min del trumfer innsett koronavaksinen.
 
Krysser fingrene for at det går. Kan jeg spørre hvordan slimhinnen var ved innsett nå?

Jeg ringte de nå, men ringte kun til kontoret og ikke sykepleierne. Kan ikke bli gravid 14 dager etter vaksinen, så antar valg om dose 2 er frivillig ? Jeg skal ha plan fra midten av august med stimulering. For min del trumfer innsett koronavaksinen.
Det kan du selvfølgelig, men jeg har ikke noe klart svar til deg:wacky: De målte den ikke ved innsett denne gangen, så jeg vet ikke akkurat hvor tykk den var. Den var 6,4mm en uke før innsett, så håper jo den ble litt tykkere frem til da. De sa iallefall ingenting på det.

Slik jeg tolker det svaret kan jeg sette dose 1 i ferien da, eller rett etter jeg har testdato sålenge den er negativ, men må da uansett vente med dose 2 siden jeg ikke rekker den før ny runde. Er det da noe poeng i å ta dose 1? Og hvor lang tid etter dose 1 kan man ta dose 2? Kan jeg ta dose 1 nå og dose 2 i slutten av september etter forsøket da liksom? Jeg kjenner også at forsøk trumfer vaksine akkurat nå.
 
Er dere ferdig utredet fra før? Hvis dere er det er det nok kun en samtale og informasjon om IVF. Hvis dere ikke er utredet er det sikkert en UL og prøver samtidig.
Tja, både og :p - Vi har tatt prøver begge to, blodprøver, sædprøve, ul, utprøving med medisiner. Og nå vært igjennom 3 runder med ivf privat (ville ikke vente). Aldri blitt gravid naturlig, kun ved ivf - men mister hver gang (kjemisk). Så gudene vite hva vi kan forvente nå :p
 
Tja, både og :p - Vi har tatt prøver begge to, blodprøver, sædprøve, ul, utprøving med medisiner. Og nå vært igjennom 3 runder med ivf privat (ville ikke vente). Aldri blitt gravid naturlig, kun ved ivf - men mister hver gang (kjemisk). Så gudene vite hva vi kan forvente nå :p
Da tipper jeg jo egentlig at dere er utredet nok, og at dette bare blir en «oppstartssamtale». Krysser fingrene for at dere får komme raskt igang etter ferien!
 
Det kan du selvfølgelig, men jeg har ikke noe klart svar til deg:wacky: De målte den ikke ved innsett denne gangen, så jeg vet ikke akkurat hvor tykk den var. Den var 6,4mm en uke før innsett, så håper jo den ble litt tykkere frem til da. De sa iallefall ingenting på det.

Slik jeg tolker det svaret kan jeg sette dose 1 i ferien da, eller rett etter jeg har testdato sålenge den er negativ, men må da uansett vente med dose 2 siden jeg ikke rekker den før ny runde. Er det da noe poeng i å ta dose 1? Og hvor lang tid etter dose 1 kan man ta dose 2? Kan jeg ta dose 1 nå og dose 2 i slutten av september etter forsøket da liksom? Jeg kjenner også at forsøk trumfer vaksine akkurat nå.

Slik hun sa i dag kan vi ta dose 1, for da var vi visstnok 70% beskyttet. Jeg vet fra hysterskopi at de vil anbefale oss å ta dose 2 når det er nærmt i forhold til innsett, men da blir innsett utsatt.
Aner ikke hvor lenge vi kan vente med dose 2 for at den skal regnes som «effektiv»

Fikk du svar på hysterskopi siden du har hatt innsett?
 
Slik hun sa i dag kan vi ta dose 1, for da var vi visstnok 70% beskyttet. Jeg vet fra hysterskopi at de vil anbefale oss å ta dose 2 når det er nærmt i forhold til innsett, men da blir innsett utsatt.
Aner ikke hvor lenge vi kan vente med dose 2 for at den skal regnes som «effektiv»

Fikk du svar på hysterskopi siden du har hatt innsett?
Nei, ikke fått svar enda. Fikk et innsett likevel, siden de ikke mistenker noe
 
Nei, ikke fått svar enda. Fikk et innsett likevel, siden de ikke mistenker noe

krysser fingrene da ❤️
Rart med den ulike praksisen, jeg prøvde å få lov også. Behandlingsplanen deres var klar og de regnet ikke med å finne noe.
 
krysser fingrene da ❤️
Rart med den ulike praksisen, jeg prøvde å få lov også. Behandlingsplanen deres var klar og de regnet ikke med å finne noe.
Ja, litt rart ja! Har hørt om flere som har fått lov til å ha innsett mens man venter på svar.
 
Fikk du avbrutt innsett pga prøvesvar ikke hadde kommet inn?

Nei, jeg har ikke fått lov å prøve i det hele tatt. Jeg spurte om å få innsett uansett, eller i hvertfall starte med hormonene i Juli for innsett i August. Har prøvd å argumentere for alt, men det var nei med bakgrunn i at de ville ha prøvesvarene «bare fordi». Under selve undersøkelsen sa de at alt så fint ut og slimhinnen var bra og ny plan var allerede laget for meg før undersøkelsen. Jeg blir frustrert.

Nå er jeg stresset over vaksinen også. Jeg har så lite lyst å ta den, men nå skal jeg det. Jeg husker de sa når jeg var dere oppe at var man nærmt å skulle ta andre dose anbefalte de det fremfor innsett. For meg er det helt uaktuelt å satse på andre dose hvis innsett kan gjøres. Finner ikke ut hvor lenge st olavs anbefaler å vente med oppstart etter andre dose.

Jeg er litt lei nå
 
Nei, jeg har ikke fått lov å prøve i det hele tatt. Jeg spurte om å få innsett uansett, eller i hvertfall starte med hormonene i Juli for innsett i August. Har prøvd å argumentere for alt, men det var nei med bakgrunn i at de ville ha prøvesvarene «bare fordi». Under selve undersøkelsen sa de at alt så fint ut og slimhinnen var bra og ny plan var allerede laget for meg før undersøkelsen. Jeg blir frustrert.

Nå er jeg stresset over vaksinen også. Jeg har så lite lyst å ta den, men nå skal jeg det. Jeg husker de sa når jeg var dere oppe at var man nærmt å skulle ta andre dose anbefalte de det fremfor innsett. For meg er det helt uaktuelt å satse på andre dose hvis innsett kan gjøres. Finner ikke ut hvor lenge st olavs anbefaler å vente med oppstart etter andre dose.

Jeg er litt lei nå
Vet du hva, lei blir jeg også når jeg leser dette! Dette er veldig regelrytteri. Skjønner st sykepleier bare følger protokoll, men siden legen sa det hun sa så bør det tas hensyn til. Legen sa det samme til meg, men spl mente det ikke funket sånn. Anbefaler å be om telefontime med en lege og bli enige direkte med lege, de kan da skrive egen notat at du kan pla legge/starte behandling før prøvesvar foreligger. Skjønner godt du opplever dette som a4 og frustrerende!
 
Nei, jeg har ikke fått lov å prøve i det hele tatt. Jeg spurte om å få innsett uansett, eller i hvertfall starte med hormonene i Juli for innsett i August. Har prøvd å argumentere for alt, men det var nei med bakgrunn i at de ville ha prøvesvarene «bare fordi». Under selve undersøkelsen sa de at alt så fint ut og slimhinnen var bra og ny plan var allerede laget for meg før undersøkelsen. Jeg blir frustrert.

Nå er jeg stresset over vaksinen også. Jeg har så lite lyst å ta den, men nå skal jeg det. Jeg husker de sa når jeg var dere oppe at var man nærmt å skulle ta andre dose anbefalte de det fremfor innsett. For meg er det helt uaktuelt å satse på andre dose hvis innsett kan gjøres. Finner ikke ut hvor lenge st olavs anbefaler å vente med oppstart etter andre dose.

Jeg er litt lei nå
Så utrolig firkantet! Jeg fikk inntrykk under hysteroskopi at det var positivt med innsett raskest mulig etter undersøkelsen fordi flere statistisk sett blir gravide da. Det antydet i hvert fall lege som utførte på meg. Hun spurte hvor jeg var i syklus og hvis jeg ikke akkurat hadde hatt el. hadde jeg fått forsøk i samme syklus som hyst.
Da jeg derimot skulle ringe inn og melde mensen før nytt forsøk fikk jeg beskjed fra sykepleier om at resultat av vevsprøve måtte foreligge. Jeg refererte til samtalen med lege og bad henne sjekke nærmere. Fikk deretter klarsignal. Men sånn jeg forsto det står det automatisk i journalnotatet at man må vente med forsøk til svar foreligger, for det sto det hos meg også, selv om legen sa noe annet til meg under undersøkelsen.
Utrolig kjedelig at de ikke kan la deg få forsøk hvis alt så bra ut!! :wideyed:
 
Back
Topp