Prøvere ved St.Olavs

Så utrolig firkantet! Jeg fikk inntrykk under hysteroskopi at det var positivt med innsett raskest mulig etter undersøkelsen fordi flere statistisk sett blir gravide da. Det antydet i hvert fall lege som utførte på meg. Hun spurte hvor jeg var i syklus og hvis jeg ikke akkurat hadde hatt el. hadde jeg fått forsøk i samme syklus som hyst.
Da jeg derimot skulle ringe inn og melde mensen før nytt forsøk fikk jeg beskjed fra sykepleier om at resultat av vevsprøve måtte foreligge. Jeg refererte til samtalen med lege og bad henne sjekke nærmere. Fikk deretter klarsignal. Men sånn jeg forsto det står det automatisk i journalnotatet at man må vente med forsøk til svar foreligger, for det sto det hos meg også, selv om legen sa noe annet til meg under undersøkelsen.
Utrolig kjedelig at de ikke kan la deg få forsøk hvis alt så bra ut!! :wideyed:

De sa AKKURAT det samme til meg, at flere ble gravid etterpå. Så det føles veldig kjipt. Må innrømme at jeg kjenner på håpløsheten og den kjipe kjipe følelsen av at man ikke påvirke en dritt med dette.
 
De sa AKKURAT det samme til meg, at flere ble gravid etterpå. Så det føles veldig kjipt. Må innrømme at jeg kjenner på håpløsheten og den kjipe kjipe følelsen av at man ikke påvirke en dritt med dette.
Den frustrasjonen forstår jeg veldig godt! :mad:
Men du fikk ikke kontakt med lege eller fikk sykepleier til å høre med lege?
 
Den frustrasjonen forstår jeg veldig godt! :mad:
Men du fikk ikke kontakt med lege eller fikk sykepleier til å høre med lege?

Nei. Det er ikke lett å «komme forbi» sykepleierne. Jeg fikk prøve en styrt syklus som ble avbrutt før de bestemte seg for å ta hysterskopi, så alt har stått «stille» siden uttak for 5,5 mnd siden
 
Nei. Det er ikke lett å «komme forbi» sykepleierne. Jeg fikk prøve en styrt syklus som ble avbrutt før de bestemte seg for å ta hysterskopi, så alt har stått «stille» siden uttak for 5,5 mnd siden
Så irriterende at det er så ulikt. Jeg sa at de var nødt til å sjekke med lege som hadde utført hyst. og refererte til samtalen under inngrepet. Sykepleier sjekker og tok kontakt med meg igjen.
Dårlig å ikke kunne komme igjennom. Man skal jo kunne få lov til å snakke med en lege eller også at sykepleier taler din sak til lege, ellers er det jo umulig å komme igjennom med noe.
Så eneste grunnen til at du måtte vente var rutine? Selv om du kunne referere til samtale med lege? Høres ikke greit ut.
 
Så irriterende at det er så ulikt. Jeg sa at de var nødt til å sjekke med lege som hadde utført hyst. og refererte til samtalen under inngrepet. Sykepleier sjekker og tok kontakt med meg igjen.
Dårlig å ikke kunne komme igjennom. Man skal jo kunne få lov til å snakke med en lege eller også at sykepleier taler din sak til lege, ellers er det jo umulig å komme igjennom med noe.
Så eneste grunnen til at du måtte vente var rutine? Selv om du kunne referere til samtale med lege? Høres ikke greit ut.

Ja, det er eneste grunnen. Sånn har der vært hver gang jeg er i kontakt. Kommer ikke forbi den rutinen, og det er så irriterende. For vi snakker med legen om en ting, og sykepleier om en annen.
 
Ja, det er eneste grunnen. Sånn har der vært hver gang jeg er i kontakt. Kommer ikke forbi den rutinen, og det er så irriterende. For vi snakker med legen om en ting, og sykepleier om en annen.
Da ville jeg forsøkt å være mere «kravstor»
Si at du må bli kontaktet av lege fordi dere hadde en annen avtale. Det skal jo ikke være opp til sykepleierne å ta disse avgjørelsene. Bare være insisterende. De kan jo ikke stoppe deg fra å gå kontakt med en lege. Da ville jeg virkelig ha skrevet en klage hvis det er sånn. Masse lykke til, Forstår frustrasjonen ❤️
 
Hei på dere!
gikk litt fort i svingene før de gikk ut i ferie, så jeg husker ikke helt hva som ble sagt.. er det bare sykepleierne som er tilbake på jobb siste uka i juli eller er det legene også?

skal ha innsett etter ferien, kunne få det ganske så raskt etter ferien om det klaffer med min syklus. Prøver å regne meg frem her nå, om jeg rekker det i starten av august eller ikke.
 
Hei på dere!
gikk litt fort i svingene før de gikk ut i ferie, så jeg husker ikke helt hva som ble sagt.. er det bare sykepleierne som er tilbake på jobb siste uka i juli eller er det legene også?

skal ha innsett etter ferien, kunne få det ganske så raskt etter ferien om det klaffer med min syklus. Prøver å regne meg frem her nå, om jeg rekker det i starten av august eller ikke.

stemmer, legene er tilbake 2 august. alle detaljene ligger på FB-innlegg (side til fertilitetsseksjonen)
 
Det kan du selvfølgelig, men jeg har ikke noe klart svar til deg:wacky: De målte den ikke ved innsett denne gangen, så jeg vet ikke akkurat hvor tykk den var. Den var 6,4mm en uke før innsett, så håper jo den ble litt tykkere frem til da. De sa iallefall ingenting på det.

Slik jeg tolker det svaret kan jeg sette dose 1 i ferien da, eller rett etter jeg har testdato sålenge den er negativ, men må da uansett vente med dose 2 siden jeg ikke rekker den før ny runde. Er det da noe poeng i å ta dose 1? Og hvor lang tid etter dose 1 kan man ta dose 2? Kan jeg ta dose 1 nå og dose 2 i slutten av september etter forsøket da liksom? Jeg kjenner også at forsøk trumfer vaksine akkurat nå.


Ble brått usikker om jeg svarte her. Med dose 1 sa St.Olavs at man er 70% beskyttet.
Det må gå 14 dager før innsett fra dagen du fikk vaksine. Helt i orden å ta valget selv om dose 1 eller 2. jeg kunne ta vaksine 2 mens jeg stimulerte opp slimhinnen, men 14 dager likevel før innsett.
 
Ble brått usikker om jeg svarte her. Med dose 1 sa St.Olavs at man er 70% beskyttet.
Det må gå 14 dager før innsett fra dagen du fikk vaksine. Helt i orden å ta valget selv om dose 1 eller 2. jeg kunne ta vaksine 2 mens jeg stimulerte opp slimhinnen, men 14 dager likevel før innsett.
Takk for svar. Jeg bestemte meg for å ta den og har egentlig fått vaksinetime til onsdag, men nå fikk jeg plutselig positiv test nå i morgest, så da må jeg nesten bare avbestille den igjen og avvente litt foreløpig.

Hadde så liten tro på den tynne slimhinnen og innsettet denne gangen, og uten antydning til symptomer, så trodde jeg helt trygt kunne booke tid:hilarious:
 
Takk for svar. Jeg bestemte meg for å ta den og har egentlig fått vaksinetime til onsdag, men nå fikk jeg plutselig positiv test nå i morgest, så da må jeg nesten bare avbestille den igjen og avvente litt foreløpig.

Hadde så liten tro på den tynne slimhinnen og innsettet denne gangen, og uten antydning til symptomer, så trodde jeg helt trygt kunne booke tid:hilarious:


KRYSSER alt jeg har for deg
 
Må bare skrike litt… TÅLMODIGHETEN ER SLUUUUUUTT
Går 7-8 mnd fra uttak til jeg KANSKJE får prøve et innsett. Drittlei av å vente.

sånn, nå jeg skreket det ut ett sted.
 
Må bare skrike litt… TÅLMODIGHETEN ER SLUUUUUUTT
Går 7-8 mnd fra uttak til jeg KANSKJE får prøve et innsett. Drittlei av å vente.

sånn, nå jeg skreket det ut ett sted.
Huff, vet du, det er lov!!! Det er alt for lenge! Synes jeg var gjennom litt av et waiting game med alle avbrutte forsøk, men det må være 10 ganger så frustrerende å ikke engang får prøve!

håper du har fine ting å gjøre i sommer så du kan glemme litt, og at tiden går fortere for deg:Heartred
 
Hvilken dag er det egentlig mest «vanlig» å ha uttak? :happy:

Jeg har fått beskjed at jeg kan starte stimuleringen hvis jeg får mens 22.juli eller senere, for da er det greit i forhold til når legene kommer tilbake. Det blir jo da tidligst dag 12, hvis de er tilbake 2.august. Typisk min flaks så kommer mensen 19, 20 eller 21 juli….
 
Hvilken dag er det egentlig mest «vanlig» å ha uttak? :happy:

Jeg har fått beskjed at jeg kan starte stimuleringen hvis jeg får mens 22.juli eller senere, for da er det greit i forhold til når legene kommer tilbake. Det blir jo da tidligst dag 12, hvis de er tilbake 2.august. Typisk min flaks så kommer mensen 19, 20 eller 21 juli….
Jeg hadde uttak på CD13
 
Hvilken dag er det egentlig mest «vanlig» å ha uttak? :happy:

Jeg har fått beskjed at jeg kan starte stimuleringen hvis jeg får mens 22.juli eller senere, for da er det greit i forhold til når legene kommer tilbake. Det blir jo da tidligst dag 12, hvis de er tilbake 2.august. Typisk min flaks så kommer mensen 19, 20 eller 21 juli….
Jeg har hatt tre uttak, har ikke høy eller lav amh, men likevel ble ikke uttak for cd 15 og cd 16
 
Huff, vet du, det er lov!!! Det er alt for lenge! Synes jeg var gjennom litt av et waiting game med alle avbrutte forsøk, men det må være 10 ganger så frustrerende å ikke engang får prøve!

håper du har fine ting å gjøre i sommer så du kan glemme litt, og at tiden går fortere for deg:Heartred

ja, det er «nesten» det. Jeg har så lyst å bare få prøve. Føler at om det ikke skulle gå på første, så skal har jeg kun ett forsøk til
Før ny stimulering og da blir vel et nytt innsett i 2022. Blæææ…. Føler meg litt som en drittunge.

Leste den andre posten. Må bare håpehåpehåpe at det holder løpet ut ❤️
 
Back
Topp