Da var det å børste støv av denne dagboka. Vi har vel egentlig bestemt oss for å prøve på nr 2, litt tidligere enn jeg egentlig er klar for. Men jeg venter på å starte opp med noen medisiner som de ikke lar meg starte på før jeg har fått nr 2 (siden vi planlegger å få flere), så da er det vel bare å hoppe i det da! Vi tenker å starte prøvingen medio oktober (går på medisiner som må ut av kroppen først)
Jeg har spiral og har snakket med fastlegen om å fjerne den, og for en gangs skyld er alle legene på legekontoret menn, så det blir fastlegen selv som må gjøre det. Jeg kjenner jeg ikke er kjempebegeistra over at han skal gjøre det , men han mente det var kanskje litt i overkant å henvise til gynekolog for kun det, og det måtte jeg si meg enig i.
Min utfordring er mine grusomt lange sykluser. Da jeg sluttet på p-piller i desember 2022 fikk jeg lenger og lenger mellom mensen så jeg er litt redd for det samme nå. Da jeg ble gravid sist så klaffet det i juni (vi startet å prøve i april) så var jeg på ca syklusdag 112, så det er lenge å vente på neste fruktbare periode om det ikke klaffer
så nå prøver jeg å tenke meg når jeg bør fjerne spiralen for å kunne treffe blink på første forsøk så vi ikke må ha så langt opphold i prøvingen , da vi vil unngå så seint på året