Prøver på vår første

Jeg tok en test i går ettermiddag og den var blendahvit. Og jeg glemte å ta en o dag tidlig. Kanskje jeg skulle tatt en ny i morgen.. jeg skal i utgangspunktet på fest i morgen så jeg burde nok fått sjekket det…
Kan jo være greit å ta en i morgen på morgenurin, så vet man iallfall om man kan drikke med god samvittighet! Oppdater her da, hvis du har tar :happy:
 
Kan jo være greit å ta en i morgen på morgenurin, så vet man iallfall om man kan drikke med god samvittighet! Oppdater her da, hvis du har tar :happy:
Her var testen blendahvit, som forventet. Men ff mener jeg fortsatt er i lutealfase , men nå vet jeg ikke om jeg kan stole på ff lenger :hungover:
 
Det var nok ikke eggløsning ff oppdaget, for nå har jeg fått eggløsningsslim igjen og det virker som at kroppen igjen prøver på eggløsning. Jeg skal fortsette å tempe, men jeg kjenner jeg har gitt litt opp at kroppen skal klare eggløsning selv. Jeg skal til privat gyn om en uke så jeg håper jeg enten får noe til å sette i gang eggløsning eller sette i gang mensen. På timen for gyn er vi på CD90. :banghead:
 
Cd 90 i dag og endelig en ordentlig oppdatering: Jeg har vært hos gynekolog i dag og av det jeg fortalte mistenkte hun pcos, men etter å ha kikket på livmor og eggstokker sier hun at jeg ikke har de karakteristiske cystene. Hun sa der er flere egg i ulike størrelser og mer "liv" enn hun forventer ved pcos. Men hun mener jeg nok har et snev av pcos pga lange sykluser tidligere og har bedt meg prøve lavkarbo, metformin (850 mg morgen og kveld) D3 vitamin (80 mikrogram) og sink daglig. Hun sier hun også er veldig optimistisk og at dette tror hun skal gå ganske raskt og greit. Jeg har også fått skrevet ut letrozol som jeg kan gå på hvis syklusen nå stabiliserer seg, men at jeg da må ta kontakt for ultralyd ca. CD12 for å se om flere egg utvikler seg. Av det hun ser på ultralyd har jeg en folikkel på ca. 14 mm som utvikler seg og hun mener den etter "planen" vil kunne løsne tidligst om 5 dager. Men det er jo dette jeg mener har vært problemet, at det skjer noe, men så ingenting. Så det blir spennende å se om den løsner, eller om metforminen får til noe. Så nå skal jeg fortsette å tempe og se om noe skjer.
Gi meg gjerne tips om noen har noe som kan hjelpe også! :cat:
 
Hm. Jeg hadde heller ikke de karakteristiske cystene, men min gynekolog var likevel nesten helt sikker på at jeg har PCO. Har egentlig ingen tips eller noe, men krysser fingrene for at Letrozol funker for deg! Hvilken dose fikk du? :)
 
Hm. Jeg hadde heller ikke de karakteristiske cystene, men min gynekolog var likevel nesten helt sikker på at jeg har PCO. Har egentlig ingen tips eller noe, men krysser fingrene for at Letrozol funker for deg! Hvilken dose fikk du? :)
2,5 mg, beskjed om å ta 1-2 tabletter hver dag på CD3-7. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta letrozol "hvis jeg vil" og egentlig er jeg veldig lite glad i å skulle bestemme slik selv. Jeg ønsker gjerne en fast plan. "Metformin 2 sykluser, om det ikke funker, ta letrozol fra 3. syklus" noe slikt. Så nå er jeg godt i gang med lavkarbo og metformin og krysser alt jeg har for at egget skal løsne denne runden. Men jeg er usikker på hvor ekstrem lavkarbo jeg skal gå på, gynekologen sa bare at det var fint om jeg gikk på lavkarbo i tillegg til metformin. :facepalm:
 
Nå er jeg på CD96 og har gått på metformin i 6 dager og lavkarbo like lenge. Jeg er overraskende flink til å holde meg til dietten, jeg skeiet ut fredag med 2 stykker grov pizza og et grovt rundstykke i går, men jeg tenker at siden gynekologen mener at om jeg blir gravid at lavkarbo er veien å gå så må jeg kunne finne en balanse jeg kan leve med. Jeg tok en EL-test i går etter jobb som premom ga 0,93, men bikket aldri over 1 på appen, jeg vet ikke om dette er viktig eller ikke. Men i natt våknet jeg med en murrende følelse på høyre side "nedentil" og en dump "poppefølelse" nesten før murringen gikk over. Jeg var halvveis i søvne så jeg kan ha innbilt meg noe, men det føltes nesten ut som noe poppet på høyre siden, og så kom jeg på at gynekologen mente at follikkelen utviklet seg i høyre eggstokk, så da håper jeg at det kanskje var eggløsning jeg kjente (?) :nailbiting: Jeg tempet i dag tidlig og den var 36,14 og jeg har aldri hatt under 36,2 , så nå blir det spennende å se om temperaturen stiger i morgen. Denne uka har jeg virkelig gjort alt føler jeg for at eggløsning skal skje, håper det går veien!:happy093
 

Vedlegg

  • 287284128_334054282236857_1889204547895777605_n.jpg
    287284128_334054282236857_1889204547895777605_n.jpg
    86,5 KB · Visninger: 30
Her har det skjedd mye siden forrige oppdatering! Eggløsning ble bekreftet med økt temp, og etter det har jeg vært så nedfor. Jeg gikk bare rett i kjelleren og så ingen gleder. Jeg vet ikke hva det var, men håper det bare var pms som slo til skikkelig. Ellers var jeg på familiebesøk og skulle ha på meg en kjole som jeg synes satt så stygt, magen min så så tjukk ut at jeg bytta til skjørt. Samme problem, men noe måtte jeg ha på meg. Morgenen etter (11dpo) tok jeg en test og der lyste det en kjempesak strek og jeg løp inn til mannen som sier «ja kanskje en kjempelys strek» før han snur seg og sover videre :oops: Så jeg ventet en time og tok så en clearblue digital som jeg har fått anbefalt av andre her inne å bruke til slikt, og der lyste der «gravid 1-2»:Heartred så til tross for lang syklus så gikk det veldig fort! Dette regnes vel strengt talt fortsatt som pp1. Så jeg er en ivrig type og har allerede ringt og bestilt nipt-test når jeg er 10+6
 

Vedlegg

  • 982EEE98-EC89-4539-A9E3-62C32A554807.jpeg
    982EEE98-EC89-4539-A9E3-62C32A554807.jpeg
    966,3 KB · Visninger: 48
  • 58C6710A-B008-4D8B-BE99-8BDC301E87F2.jpeg
    58C6710A-B008-4D8B-BE99-8BDC301E87F2.jpeg
    759,9 KB · Visninger: 51
Masse lykke til! Vi skal igang med prøving på vår første nå - eggløsning om ca. 10 dager☺️
 
Back
Topp