Prøver på nummer to ☀️

41+2, seks dager over termin

Hun er fortsatt i magen! Der har hun det veldig bra, i følge legene som har sett henne på kontroll. Hun blir nok en stund til, magefølelsen til både samboer og meg sier at hun ikke kommer før overtidskontroll på mandag. Det kjennes lenge til, og jeg må si det er tungt å gå over tiden. Jeg har vært så mye hjemme i det siste, siden jeg ble sykemeldt såpass tidlig i svangerskapet, og bekkenet har satt en skikkelig stopper for å finne på ting. Derfor føles det ekstra seigt å skulle ha såpass mange dager med hjemmetid. Men vi prøver å se på dagene som «bonusdager» og har satt opp en plan for hver dag. For eksempel grilling og badeturer.

Føler jeg har gått skikkelig inn i «bobla» nå. Har ikke så lyst til å være sammen med venner, og er heller ikke så interessert i å fortelle alle rundt meg hva som skjer. Det er mange som er nysgjerrige, men jeg føler på en måte at det holder å snakke med kjæresten. Syns det er hyggelig at folk spør hvordan det går, eller om hun er kommet, men det blir også litt masete å forholde seg til alle spørsmålene. Vi er jo også utålmodige, og det hjelper ikke å få spørsmål fra alle kanter i tillegg. Jeg svarer de som spør at de skal få beskjed når hun kommer, og at vi også venter spent i mellomtiden. Det virker som om folk skjønner at vi trenger ro når de hører det.

Tenk - innen en uke ER HUN HER! Det er jo ikke lenge til. Gleder meg sånn til å møte henne, og til å bli kvitt magen - selv om jeg kommer til å savne å kjenne alle sparkene!

Håper alle koser seg i sommervarmen!
Åh, tenk at det er så kort tid igjen til dere får møtt henne! :love7 Kanskje hun blir født på samme dag som meg, 9. juli!:D Skjønner det kan bli slitsomt å oppdatere alle som spør hele tiden! Håper dere får noen fine og harmoniske dager sammen fremover mot fødsel, og at du får ladet opp til selve dagen! Masse lykke til:Heartpink

41+2, seks dager over termin

Hun er fortsatt i magen! Der har hun det veldig bra, i følge legene som har sett henne på kontroll. Hun blir nok en stund til, magefølelsen til både samboer og meg sier at hun ikke kommer før overtidskontroll på mandag. Det kjennes lenge til, og jeg må si det er tungt å gå over tiden. Jeg har vært så mye hjemme i det siste, siden jeg ble sykemeldt såpass tidlig i svangerskapet, og bekkenet har satt en skikkelig stopper for å finne på ting. Derfor føles det ekstra seigt å skulle ha såpass mange dager med hjemmetid. Men vi prøver å se på dagene som «bonusdager» og har satt opp en plan for hver dag. For eksempel grilling og badeturer.

Føler jeg har gått skikkelig inn i «bobla» nå. Har ikke så lyst til å være sammen med venner, og er heller ikke så interessert i å fortelle alle rundt meg hva som skjer. Det er mange som er nysgjerrige, men jeg føler på en måte at det holder å snakke med kjæresten. Syns det er hyggelig at folk spør hvordan det går, eller om hun er kommet, men det blir også litt masete å forholde seg til alle spørsmålene. Vi er jo også utålmodige, og det hjelper ikke å få spørsmål fra alle kanter i tillegg. Jeg svarer de som spør at de skal få beskjed når hun kommer, og at vi også venter spent i mellomtiden. Det virker som om folk skjønner at vi trenger ro når de hører det.

Tenk - innen en uke ER HUN HER! Det er jo ikke lenge til. Gleder meg sånn til å møte henne, og til å bli kvitt magen - selv om jeg kommer til å savne å kjenne alle sparkene!

Håper alle koser seg i sommervarmen!

Åh, jeg sier som deg - tenk at hun snart er her! Jeg unner deg virkelig å endelig få møte henne :Heartred Nyt tiden som er igjen, og nyt tiden som kommer enda mer :Heartred Masse lykke til :Heartred

Ni dager over termin kom vår lille venn ❤️

Nå har jeg vært mamma i over to uker, og jeg virkelig elsker det!! Tenk at reisen vår endte opp i vår lille, perfekte skatt. Man blir jo helt ør av lykke!

Men du og du, man blir også bekymret, selv om hun er på utsiden av magen! «Spiser hun nok?», «spiser hun for mye?», «puster hun?» «gråter hun av sult eller er hun trøtt». Det er mange tanker og bekymringer som surrer rundt i en nybakt mammahjerne!

Heldigvis lærer vi henne mer og mer å kjenne, og snart føler vi oss sikkert som eksperter på henne!

Tiden flyr av gårde, noe som er en sterk kontrast til hvor sakte tiden gikk i graviditeten. Tiden sneglet seg virkelig av gårde, og jeg kjedet meg masse. Nå fyker tiden forbi, og jeg elsker det! Må stoppe opp noen ganger og nyte alt som skjer.

Håper alle har en fin sommer!

Gratulerer sååå mye!!:happy::Heartred

Hei igjen! Lenge siden jeg har oppdatert her. I’m back!

Vår datter har akkurat blitt 2 år, og forhåpentligvis skal hun bli storesøster!

Jeg tok ut hormonspiral i i slutten av mai. Planen var at vi skulle «ta det som det kommer», men som mange sikkert kan kjenne seg igjen i, er det ofte lettere sagt enn gjort. Jeg vil gjerne starte på EL-tester, mens samboeren min vil vi skal vente. Mens han tar det med ro, har jeg googlet «mensen etter hormonspiral», «gravid etter hormonspiral» etc. som en gal. Jeg har sneket litt på forumet i det siste, og har funnet ut at jeg vil tilbake for å være en del av fellesskapet igjen. Det var veldig til hjelp i prøveperioden før forrige graviditet.

Tenker vi starter på EL-tester i løpet av høsten, men inntil videre skal vi «ta det som det kommer», hehe.

Etter uttak av spiralen, kom det en liten blødning som varte i noen dager, vil kalle det spotting/veldig, veldig lett mensen. Tok en del graviditetstester, alle var blanke. Det var skuffende, så jeg var lettet da jeg fikk TR forrige uke. Da har jeg noe å gå ut i fra, selv om jeg fortsatt ikke aner når EL kommer.

I dag er jeg på CD 10, og vi er bortreist med barnefri CD11-CD13. Er vi heldige, er eggløsningen rundt de tider. Krysser fingrene for det ☺️

Ble ingen positive tester denne gang heller, og nå er TR borte for denne gang. Varte lenger enn sist syklus, så håper det er et positivt tegn. En ting jeg lurer på: hadde bittelitt spotting i to dager før TR. Usikker på om jeg skal regne første dag med spotting som første dag med TR eller ikke.

Jeg har lave forventninger til denne «PP» også, i og med at jeg ikke vet når EL er. Merker faktisk at det er mer OK for meg å ta det mer som det kommer. Fint at vi begge klarer å ta det litt som det kommer. Så blir det mer «ekte» prøving til høsten når vi starter med EL-tester ☺️

Nå blir det å nyte siste ferieuke før jobbstart ☺️

Ganske sikker på at EL er rett rundt hjørnet, kjenner på økt lyst og har hatt EL-slim i dag. Vi har lagt inn aksjer annenhver dag siden TR dro sin vei, så kanskje vi er heldige og treffer denne PP. Hvis ikke, er det ingen krise. Men merker at hele prøvingen er en kime til irritasjon for meg og samboer, så hadde vært fint om prøvingen ikke dro seg langt ut i tid.

Symptomer, notat: De tre siste dagene har jeg hatt økt mengde med utflod. I går og i dag har det murret i korsryggen og i livmor-området. Merker jeg er litt annerledes type sliten enn jeg pleier. Mer vondt i korsryggen også.

Kommer nok til å teste framover, tenk hvis det har gått!!

I dag oppdaget jeg EL-slim. Haha, gir opp dette forsøket med å «ta det som det kommer». Vi la inn aksjer i dag, men har ikke gjort det siden fredag fordi mannen ble syk. Blir EL-tester fra og med neste mnd. ☺️

Første bilde er tatt innenfor 5 min, det siste etter en time. Vet man ikke skal lese av etter fem min. Men er dette babystrek??
IMG_1768.jpeg

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    2,6 MB · Visninger: 38
Blenda i dag. Veldig kjipt. Jeg liker ikke prøvetiden. det er så mye å tenke på hele tiden. «Hva om» går igjennom hodet mitt hele tiden. Klarer ikke ta ting som de kommer og ønsker full kontroll over situasjonen, enda det ikke går. Jeg blir så utålmodig og lei! Trenger en forumpause og blir ikke aktiv fremover.

Jeg har aldri opplevd å få sånn strek på metode sine, med mindre det er strek. De er helt hvite etter tørking også. Men kan jo være feil med den, det vet man jo aldri. Synd med blenda test i dag :(

Mest sannsynlig CD1, PP 4

Det var fint med en pause fra forumet. Jeg har vært innom litt for å titte, eller lese meg opp på EL-testing, men ellers helt fraværende. Trengte det ☺️

Oppdatering siden sist:
Tok laaaaang tid før jeg fikk stigning på EL-testene. CB advanced ga meg fast smiley i går, CD 16. Da var også strimlene stigende. Jeg fikk ikke testet i går kveld, men regner med at EL var i går kveld. Dagens første test (CD 17) er synkende, men det ble ikke på første morgenurin, så jeg får teste litt mer i dag for å være sikker på at den synker.

IMG_2061.jpeg

Har fått lagt inn aksjer annen hver dag, bortsett fra at det ble to dager på rad rundt EL. Vi har i hvert fall gjort vårt for at det skal klaffe. Så nå begynner ventetiden, da. Og symptomjakten

Apropos symptomer, så syns jeg det er veldig nyttig med el-testene, slik at vi ikke «skyter i blinde». Jeg har kjent på litt murring tidligere i syklusen, uten at det var EL. De siste par dagene har det også vært mye murring, EL-slim, utflod og stikking i brystene. Hadde jeg ikke hatt kontroll over EL, hadde jeg garantert brukt mye energi på å lure på om jeg var gravid. Helt riktig for meg å teste etter EL ☺️

Vedlegg

• IMG_2062.jpeg
    IMG_2062.jpeg
    266,2 KB · Visninger: 20
Mest sannsynlig CD1, PP 4

Det var fint med en pause fra forumet. Jeg har vært innom litt for å titte, eller lese meg opp på EL-testing, men ellers helt fraværende. Trengte det ☺️

Oppdatering siden sist:
Tok laaaaang tid før jeg fikk stigning på EL-testene. CB advanced ga meg fast smiley i går, CD 16. Da var også strimlene stigende. Jeg fikk ikke testet i går kveld, men regner med at EL var i går kveld. Dagens første test (CD 17) er synkende, men det ble ikke på første morgenurin, så jeg får teste litt mer i dag for å være sikker på at den synker.

Vis vedlegget 443524

Har fått lagt inn aksjer annen hver dag, bortsett fra at det ble to dager på rad rundt EL. Vi har i hvert fall gjort vårt for at det skal klaffe. Så nå begynner ventetiden, da. Og symptomjakten

Apropos symptomer, så syns jeg det er veldig nyttig med el-testene, slik at vi ikke «skyter i blinde». Jeg har kjent på litt murring tidligere i syklusen, uten at det var EL. De siste par dagene har det også vært mye murring, EL-slim, utflod og stikking i brystene. Hadde jeg ikke hatt kontroll over EL, hadde jeg garantert brukt mye energi på å lure på om jeg var gravid. Helt riktig for meg å teste etter EL ☺️
Kjenner meg igjen i det du beskriver angående prøverboblen og den lille kontrollen man får gjennom EL-testing. Det er hvertfall noe som er litt håndfast og som er mer enn ingenting. Håper det klaffer for deg denne PPen :Heartred

7 DPO - liten update

DPO-land tar laaang tid!! Gleder meg til å teste om noen dager. Har ikke så mange tester, så avventer en stund til. Det kommer til å bli vanskelig!

Har noen symptomer jeg kjenner igjen fra da jeg var gravid med 2-åringen:
- Stikkinger av og på i brystene (men ikke veldig mye)
- Litt murringer der nede, men har hatt mer av det i de andre PP.
- Veldig trøtt, kan sammenliknes med å være litt fyllesyk. Det kan like gjerne være komboen jobb og småbarnsliv, altså.
- Økt mengde utflod
- Mye tørst. Dette husker jeg var et klart symptom forrige gang. Men ikke så tidlig som jeg er nå.

Med andre ord: jeg er på symptomjakt og håper veldig det har klaffet. Kommer nok til å bli litt skuffet om det ikke går, samtidig som vi jo har god tid.

Back
Topp