Prøver på nummer to ☀️

Skjønnrr at det begynner å tære på tålmodigheten nå, men heldigvis kan hun jo faktisk komme når som helst! Håper ikke ventetiden deres blir noe særlig lenger, og velger å ønske deg masse lykke til med forestående fødsel nå :joyful: :Heartpink
Ja, plutselig kan det jo hende hun kommer før 42+0, hvem vet :) Tusen takk for det ❤️
 
41+2, seks dager over termin

Hun er fortsatt i magen! Der har hun det veldig bra, i følge legene som har sett henne på kontroll. Hun blir nok en stund til, magefølelsen til både samboer og meg sier at hun ikke kommer før overtidskontroll på mandag. Det kjennes lenge til, og jeg må si det er tungt å gå over tiden. Jeg har vært så mye hjemme i det siste, siden jeg ble sykemeldt såpass tidlig i svangerskapet, og bekkenet har satt en skikkelig stopper for å finne på ting. Derfor føles det ekstra seigt å skulle ha såpass mange dager med hjemmetid. Men vi prøver å se på dagene som «bonusdager» og har satt opp en plan for hver dag. For eksempel grilling og badeturer.

Føler jeg har gått skikkelig inn i «bobla» nå. Har ikke så lyst til å være sammen med venner, og er heller ikke så interessert i å fortelle alle rundt meg hva som skjer. Det er mange som er nysgjerrige, men jeg føler på en måte at det holder å snakke med kjæresten. Syns det er hyggelig at folk spør hvordan det går, eller om hun er kommet, men det blir også litt masete å forholde seg til alle spørsmålene. Vi er jo også utålmodige, og det hjelper ikke å få spørsmål fra alle kanter i tillegg. Jeg svarer de som spør at de skal få beskjed når hun kommer, og at vi også venter spent i mellomtiden. Det virker som om folk skjønner at vi trenger ro når de hører det.

Tenk - innen en uke ER HUN HER! Det er jo ikke lenge til. Gleder meg sånn til å møte henne, og til å bli kvitt magen - selv om jeg kommer til å savne å kjenne alle sparkene!

Håper alle koser seg i sommervarmen!
Åh, tenk at det er så kort tid igjen til dere får møtt henne! :love7 Kanskje hun blir født på samme dag som meg, 9. juli!:D Skjønner det kan bli slitsomt å oppdatere alle som spør hele tiden! Håper dere får noen fine og harmoniske dager sammen fremover mot fødsel, og at du får ladet opp til selve dagen! Masse lykke til:Heartpink
 
41+2, seks dager over termin

Hun er fortsatt i magen! Der har hun det veldig bra, i følge legene som har sett henne på kontroll. Hun blir nok en stund til, magefølelsen til både samboer og meg sier at hun ikke kommer før overtidskontroll på mandag. Det kjennes lenge til, og jeg må si det er tungt å gå over tiden. Jeg har vært så mye hjemme i det siste, siden jeg ble sykemeldt såpass tidlig i svangerskapet, og bekkenet har satt en skikkelig stopper for å finne på ting. Derfor føles det ekstra seigt å skulle ha såpass mange dager med hjemmetid. Men vi prøver å se på dagene som «bonusdager» og har satt opp en plan for hver dag. For eksempel grilling og badeturer.

Føler jeg har gått skikkelig inn i «bobla» nå. Har ikke så lyst til å være sammen med venner, og er heller ikke så interessert i å fortelle alle rundt meg hva som skjer. Det er mange som er nysgjerrige, men jeg føler på en måte at det holder å snakke med kjæresten. Syns det er hyggelig at folk spør hvordan det går, eller om hun er kommet, men det blir også litt masete å forholde seg til alle spørsmålene. Vi er jo også utålmodige, og det hjelper ikke å få spørsmål fra alle kanter i tillegg. Jeg svarer de som spør at de skal få beskjed når hun kommer, og at vi også venter spent i mellomtiden. Det virker som om folk skjønner at vi trenger ro når de hører det.

Tenk - innen en uke ER HUN HER! Det er jo ikke lenge til. Gleder meg sånn til å møte henne, og til å bli kvitt magen - selv om jeg kommer til å savne å kjenne alle sparkene!

Håper alle koser seg i sommervarmen!

Åh, jeg sier som deg - tenk at hun snart er her! Jeg unner deg virkelig å endelig få møte henne :Heartred Nyt tiden som er igjen, og nyt tiden som kommer enda mer :Heartred Masse lykke til :Heartred
 
Ni dager over termin kom vår lille venn ❤️

Nå har jeg vært mamma i over to uker, og jeg virkelig elsker det!! Tenk at reisen vår endte opp i vår lille, perfekte skatt. Man blir jo helt ør av lykke!

Men du og du, man blir også bekymret, selv om hun er på utsiden av magen! «Spiser hun nok?», «spiser hun for mye?», «puster hun?» «gråter hun av sult eller er hun trøtt». Det er mange tanker og bekymringer som surrer rundt i en nybakt mammahjerne!

Heldigvis lærer vi henne mer og mer å kjenne, og snart føler vi oss sikkert som eksperter på henne!

Tiden flyr av gårde, noe som er en sterk kontrast til hvor sakte tiden gikk i graviditeten. Tiden sneglet seg virkelig av gårde, og jeg kjedet meg masse. Nå fyker tiden forbi, og jeg elsker det! Må stoppe opp noen ganger og nyte alt som skjer.

Håper alle har en fin sommer!
 
Gratulerer sååå mye!!:happy::Heartred
 
Hei igjen! Lenge siden jeg har oppdatert her. I’m back!

Vår datter har akkurat blitt 2 år, og forhåpentligvis skal hun bli storesøster!

Jeg tok ut hormonspiral i i slutten av mai. Planen var at vi skulle «ta det som det kommer», men som mange sikkert kan kjenne seg igjen i, er det ofte lettere sagt enn gjort. Jeg vil gjerne starte på EL-tester, mens samboeren min vil vi skal vente. Mens han tar det med ro, har jeg googlet «mensen etter hormonspiral», «gravid etter hormonspiral» etc. som en gal. Jeg har sneket litt på forumet i det siste, og har funnet ut at jeg vil tilbake for å være en del av fellesskapet igjen. Det var veldig til hjelp i prøveperioden før forrige graviditet.

Tenker vi starter på EL-tester i løpet av høsten, men inntil videre skal vi «ta det som det kommer», hehe.

Etter uttak av spiralen, kom det en liten blødning som varte i noen dager, vil kalle det spotting/veldig, veldig lett mensen. Tok en del graviditetstester, alle var blanke. Det var skuffende, så jeg var lettet da jeg fikk TR forrige uke. Da har jeg noe å gå ut i fra, selv om jeg fortsatt ikke aner når EL kommer.

I dag er jeg på CD 10, og vi er bortreist med barnefri CD11-CD13. Er vi heldige, er eggløsningen rundt de tider. Krysser fingrene for det ☺️
 
Back
Topp