Prøver på nummer to ☀️

20+2
I dag var det tid for OUL, og alt står bra til med babyen i magen! Jordmor var ganske sikker på at vi venter ei lita jente, og termin ble satt til 30.6., tre dager før menstermin som var 3.7.

Det var veldig gøy å se hvor mye hun beveget seg der inne. Saltoer og trening av armer og bein, sånn sett rart at jeg ikke kjenner mer bevegelser. Men kjenner mer for hver dag som går. Kjente vel første bevegelse rundt uke 16, mener jeg. Fikk vite at morkaka ligger øverst i magen, mens babyen ligger nede. Mener hun sa morkaka lå i «fremre del» eller noe.
Ellers lekker det råmelk fra puppene på natta, og har gjort det et par uker allerede. Det er ganske plagsomt og uvant fortsatt, men jeg blir vel vant til det snart. Bekkenet er også en historie for seg selv. Skal legge inn en gravidoppdatering om ikke lenge også - det er vel sikkert fint å lese i ettertid. :)

Nå er jeg så lettet over de gode nyhetene! Tenk at vi skal få en frisk og fin baby i sommer. Etter all usikkerheten og dramatikken skal VI bli foreldre til en liten skatt! Det betyr så mye, og kjennes så fantastisk fint etter både MA, lange sykluser, ventetid og tvillingabort. Den lille jenta jeg har i magen er babyen vi har venta på siden jeg kastet pillene i november 2021. ❤️❤️
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,9 MB · Visninger: 77
  • image.jpg
    image.jpg
    1,9 MB · Visninger: 78
20+2
I dag var det tid for OUL, og alt står bra til med babyen i magen! Jordmor var ganske sikker på at vi venter ei lita jente, og termin ble satt til 30.6., tre dager før menstermin som var 3.7.

Det var veldig gøy å se hvor mye hun beveget seg der inne. Saltoer og trening av armer og bein, sånn sett rart at jeg ikke kjenner mer bevegelser. Men kjenner mer for hver dag som går. Kjente vel første bevegelse rundt uke 16, mener jeg. Fikk vite at morkaka ligger øverst i magen, mens babyen ligger nede. Mener hun sa morkaka lå i «fremre del» eller noe.
Ellers lekker det råmelk fra puppene på natta, og har gjort det et par uker allerede. Det er ganske plagsomt og uvant fortsatt, men jeg blir vel vant til det snart. Bekkenet er også en historie for seg selv. Skal legge inn en gravidoppdatering om ikke lenge også - det er vel sikkert fint å lese i ettertid. :)

Nå er jeg så lettet over de gode nyhetene! Tenk at vi skal få en frisk og fin baby i sommer. Etter all usikkerheten og dramatikken skal VI bli foreldre til en liten skatt! Det betyr så mye, og kjennes så fantastisk fint etter både MA, lange sykluser, ventetid og tvillingabort. Den lille jenta jeg har i magen er babyen vi har venta på siden jeg kastet pillene i november 2021. ❤️❤️
Åh, så godt å lese! Gratulerer så mye med en frisk og rask liten jente i magen! :love7:wav
 
Fantastisk lesing, er så genuint glad på dine/deres vegne! :happy: Fine lille prinsessa, høres ut som en mulig fremtidig turner :p:Heartpink
 
Fantastisk lesing, er så genuint glad på dine/deres vegne! :happy: Fine lille prinsessa, høres ut som en mulig fremtidig turner :p:Heartpink
Tusen takk, Noelle ❤️ Hihi, ja! Jordmor poengterte hvor interessant det er at babyens muskler blir trent i magen. De kommer jo ut som små «muskelbunter», som hun sier, og det er takket være all treningen i magen. :)
 
Nå er det lenge siden forrige oppdatering! Jeg kopierte denne, tenkte den var fin nå som jeg er såpass langt på vei.

Gravid: 24+6

Termin: 30.6.22

Kjønn: Jente

Dager til termin: 109

Graviduke: 25

Gravidmåned: 7

Trimester: 2.

Neste kontroll: Jeg har ny time hos jordmor rett før påske.

Symptomer:
  • Sliter veldig med bekkenet. Det er vondt både foran og bak, men mest foran nå. Jeg har gått til fysio siden jeg var rundt 14 uker på vei, og det har hatt god virkning bak (korsryggen), men det er veldig plagsomt med smertene foran. Jeg håper jeg klarer å jobbe fram til juni!
  • Trøtt og sliten, men mer opplagt enn de første 12 ukene.
  • Råmelk
  • Tar lettere til tårene, men ikke like ille som første trimester
  • Voksende mage og pupper
  • Mild halsbrann, men den går heldigvis fort over
  • Spark og bevegelser

Cravings: Vet ikke om jeg har noen, men liker godt å spise frukt og drikke Biola. Det er godt for magen!

Vitamintilskudd: Omega 3, jern, jod

Bevegelser: Morkaka ligger foran på venstre side, så jeg kjenner henne av og til på midten og på høyre side. Pleier å kjenne henne noen ganger om dagen. Noen dager kjenner jeg henne mye, mens andre dager litt mindre. De dagene jeg kjenner henne lite, blir jeg litt bekymret, og det er like fint å kjenne henne hver gang. I det siste har jeg kjent spark i rumpa mi. Det føles veldig rart. Jeg trodde først det var tarmene, men neida. Det var lille jenta vår som sier «hei».

Innkjøp: Vi har kjøpt en del ting i dag, blant annet bedside crib, vippestol, kluter, bæresjal, flere laken, dyne etc. På lørdag hadde vi første titt på barnevogn, og vi likte Cybex Priam 2022 (min favoritt da den er høy. Men DU, så dyr!!!!), Bugaboo Fox 3 og Bugaboo Donkey 3 Mono. Vi vil gjerne teste ut Britax Smile og Babyjogger også, hørt mye bra om dem. Emmaljunga nxt90 har vi foreløpig utelukket fordi vi synes den er for tung. Glad vi har god tid til å lete etter barnevogn som passer oss. Så får vi se om den blir kjøpt flunkende ny eller brukt. Vi har fått klær og leker fra en venninne, og mamma har strikket masse, masse. Jeg har også begynt på litt strikking.

Tanker:
Ellers tenker jeg på noe som får meg til å føle meg litt flau og smålig. Nemlig babyshower. Jeg aner ikke om noen har tenkt til å holde det for meg! Jeg har mange gode venner, men vet liksom ikke om noen føler for å stå som arrangør for meg. Etter jeg ble voksen er det ikke like klart hvem som er «bestevenner», jeg har liksom ikke samme trang til å oppdatere noen om hver minste ting i livet, og forloveden min er vel mer min beste venn enn noen av venninnene mine, selv om jeg har flere venninner jeg setter høyt. Jeg MÅ ikke ha en babyshower, men det hadde jo vært veldig koselig. Jeg regner med at jeg får vite om noen planlegger det, for de må jo få en oversikt over hvem jeg tenker burde være invitert :happy:;) Men hittil har jeg ikke hørt noe fra venninner om babyshower.
Vi er godt i gang med kurset Positiv fødsel, og det liker jeg veldig godt!
Ellers hadde jeg min første treningsøkt i helga, nemlig svømming. Hvis bekkenet fortsetter å like det, kommer jeg til å fortsette. Da skal jeg investere i vanntette ørepropper så jeg kan høre på podcast mens jeg svømmer rundt med kula på magen.


Ønsker dere som leser dette en finfin dag og uke :Heartbigred
 
26+0

I dag er det ett år siden vi fikk vite at jeg hadde hatt en MA. Det gjør at jeg bekymrer meg litt ekstra. Og jeg husker alle blomstene fra venner og familie her i leiligheten. All tristhet og smerte vi opplevde i de tre kommende ukene før alt endelig var ute.

Jeg er så glad for at det klaffet seks måneder etter. Men jeg merker altså at jeg har vært mer bekymret i dag, og jeg skulle så gjerne ønske at jeg kjente liv over hele magen. Morkaka ligger foran, så jeg kjenner liv på høyre side av magen og faktisk i rumpa mi (haha, det har tatt litt tid før jeg har blitt vant til det). Fordi jeg ikke kjenner henne sparke flere steder på magen, kjenner jeg jo mindre liv enn jeg kunne gjort hvis morkaka hadde en annen plassering. I helgen har hun vært veldig aktiv på morgenen. Jeg har ligget og dratt meg i senga, og da har hun hatt full fest i magen. Men i dag har jeg kjent svært lite på jobb. Da har jeg fått en ekkel følelse. Men det er viktig å ikke la de vonde følelsene ta helt overhånd. Så i dag, etter jobb, tok jeg meg tid til å ligge lenge på sofaen og kjenne etter. Og når jeg lå sånn, helt rolig, kjente jeg etter hvert noen små spark. Så tenkte jeg «ett til, så reiser jeg meg opp». Det tenkte jeg vel etter tre-fire spark til, for det var så godt med bekreftelse på at det er liv i magen.

Nå om dagen sender jeg dere som er i prøveperiode nr x ekstra mange tanker. Og ekstra mange tanker til dere gravide som bekymrer dere for hvordan mageboeren har det. :Heartbigred
 
Gravid: 34+0

Termin: 30.6.22

Kjønn: Jente

Dager til termin: 45

Graviduke: 35

Gravidmåned: 9

Trimester: 3.

Neste kontroll: uke 36 hos jordmor

Symptomer:

  • Bekkenløsning
  • Voksende mage og pupper
  • Strekkmerker på magen
  • Halsbrann - Gaviscon er min allierte her!
  • Spark og bevegelser, som stadig blir sterkere
  • Melkeproduksjon, som sist
  • Fortsatt oppe mange ganger om natta for å tisse. Noen ganger resulterer det i at jeg ligger våken. I dag fikk jeg ikke sove etter 06.00.

Cravings: Vet ikke om jeg har noen, men liker godt å spise frukt og drikke Biola. Det er godt for magen!

Vitamintilskudd: Omega 3, jern, jod

Bevegelser: Sterkere enn noen gang! I skrivende stund har hun sparkefest. Hun lå fortsatt ned føttene ned da vi var på kontroll hos jordmor sist, og det gjør hun nok fortsatt :)

Innkjøp: nå er det få ting som mangler. Siden sist har vi kjøpt babycall, Bugaboo Fox 3, brystpumpe med tilbehør, stellebord og annet diverse vi trenger til den lille. Veldig lite som mangler nå.

Tanker: nå begynner det å nærme seg med stormskritt! Hele graviditeten har gått veldig sakte, og det gjør den i grunnen fortsatt. Jeg er 100% sykemeldt på grunn av mye kynnere, men jeg klarer å fylle dagene med forskjellige ting: avtaler med venner og familie, organisering hjemme, avslapping, lesing, strikking og serier. Men likevel føler jeg dagene snegler seg forbi. Det er noe fint med det også, da. Jeg får virkelig nytt de siste dagene og ukene som «bare meg» og min kjære og jeg får masse tid sammen før vi blir tre.

I morgen er det 17. mai. Kan huske at jeg syntes det var så tungt å se alle graviditetsbilder på Instagram i fjor, og hvor deilig det var med en skikkelig digital detox i fjor sommer. Jeg logget av både Instagram og Facebook, og det gjorde meg SÅ godt. Håper du som leser dette, og går igjennom det jeg gjorde for et år siden, får en fin 17. mai-feiring i morgen, og at neste 17. mai feires med en liten baby - enten i magen eller i vogna! Det skjedde for meg, selv om jeg hadde mine tvil da jeg sto der med «nok en» blenda graviditetstest på morgenen den 17.

Jeg lytter til lydfilene fra Positiv Fødsel-kurset; så og si hver dag. De har blitt en effektiv måte å sovne på, og jeg ser for meg at de blir en fin hjelp til å slappe av på under fødsel. Nå ser jeg kurset for andre gang. Første runde så jeg med kjæresten, men det kjennes godt med en oppfriskning kun for min egen del også.

Nå er vi snart ferdig med å rydde og organisere her hjemme. Jeg har vasket alle babyklær, og skal i dag sortere og legge de på plass i skapet. Veldig koselig aktivitet :happy:
 
Gravid: 34+0

Termin: 30.6.22

Kjønn: Jente

Dager til termin: 45

Graviduke: 35

Gravidmåned: 9

Trimester: 3.

Neste kontroll: uke 36 hos jordmor

Symptomer:

  • Bekkenløsning
  • Voksende mage og pupper
  • Strekkmerker på magen
  • Halsbrann - Gaviscon er min allierte her!
  • Spark og bevegelser, som stadig blir sterkere
  • Melkeproduksjon, som sist
  • Fortsatt oppe mange ganger om natta for å tisse. Noen ganger resulterer det i at jeg ligger våken. I dag fikk jeg ikke sove etter 06.00.
Cravings: Vet ikke om jeg har noen, men liker godt å spise frukt og drikke Biola. Det er godt for magen!

Vitamintilskudd: Omega 3, jern, jod

Bevegelser: Sterkere enn noen gang! I skrivende stund har hun sparkefest. Hun lå fortsatt ned føttene ned da vi var på kontroll hos jordmor sist, og det gjør hun nok fortsatt :)

Innkjøp: nå er det få ting som mangler. Siden sist har vi kjøpt babycall, Bugaboo Fox 3, brystpumpe med tilbehør, stellebord og annet diverse vi trenger til den lille. Veldig lite som mangler nå.

Tanker: nå begynner det å nærme seg med stormskritt! Hele graviditeten har gått veldig sakte, og det gjør den i grunnen fortsatt. Jeg er 100% sykemeldt på grunn av mye kynnere, men jeg klarer å fylle dagene med forskjellige ting: avtaler med venner og familie, organisering hjemme, avslapping, lesing, strikking og serier. Men likevel føler jeg dagene snegler seg forbi. Det er noe fint med det også, da. Jeg får virkelig nytt de siste dagene og ukene som «bare meg» og min kjære og jeg får masse tid sammen før vi blir tre.

I morgen er det 17. mai. Kan huske at jeg syntes det var så tungt å se alle graviditetsbilder på Instagram i fjor, og hvor deilig det var med en skikkelig digital detox i fjor sommer. Jeg logget av både Instagram og Facebook, og det gjorde meg SÅ godt. Håper du som leser dette, og går igjennom det jeg gjorde for et år siden, får en fin 17. mai-feiring i morgen, og at neste 17. mai feires med en liten baby - enten i magen eller i vogna! Det skjedde for meg, selv om jeg hadde mine tvil da jeg sto der med «nok en» blenda graviditetstest på morgenen den 17.

Jeg lytter til lydfilene fra Positiv Fødsel-kurset; så og si hver dag. De har blitt en effektiv måte å sovne på, og jeg ser for meg at de blir en fin hjelp til å slappe av på under fødsel. Nå ser jeg kurset for andre gang. Første runde så jeg med kjæresten, men det kjennes godt med en oppfriskning kun for min egen del også.

Nå er vi snart ferdig med å rydde og organisere her hjemme. Jeg har vasket alle babyklær, og skal i dag sortere og legge de på plass i skapet. Veldig koselig aktivitet :happy:
Tenk så mye som har forandret seg på et år!:shy: Kos deg masse på 17. mai i morgen og nyt de siste ukene som to:Heartred:Heartred
 
Gravid: 34+0

Termin: 30.6.22

Kjønn: Jente

Dager til termin: 45

Graviduke: 35

Gravidmåned: 9

Trimester: 3.

Neste kontroll: uke 36 hos jordmor

Symptomer:

  • Bekkenløsning
  • Voksende mage og pupper
  • Strekkmerker på magen
  • Halsbrann - Gaviscon er min allierte her!
  • Spark og bevegelser, som stadig blir sterkere
  • Melkeproduksjon, som sist
  • Fortsatt oppe mange ganger om natta for å tisse. Noen ganger resulterer det i at jeg ligger våken. I dag fikk jeg ikke sove etter 06.00.
Cravings: Vet ikke om jeg har noen, men liker godt å spise frukt og drikke Biola. Det er godt for magen!

Vitamintilskudd: Omega 3, jern, jod

Bevegelser: Sterkere enn noen gang! I skrivende stund har hun sparkefest. Hun lå fortsatt ned føttene ned da vi var på kontroll hos jordmor sist, og det gjør hun nok fortsatt :)

Innkjøp: nå er det få ting som mangler. Siden sist har vi kjøpt babycall, Bugaboo Fox 3, brystpumpe med tilbehør, stellebord og annet diverse vi trenger til den lille. Veldig lite som mangler nå.

Tanker: nå begynner det å nærme seg med stormskritt! Hele graviditeten har gått veldig sakte, og det gjør den i grunnen fortsatt. Jeg er 100% sykemeldt på grunn av mye kynnere, men jeg klarer å fylle dagene med forskjellige ting: avtaler med venner og familie, organisering hjemme, avslapping, lesing, strikking og serier. Men likevel føler jeg dagene snegler seg forbi. Det er noe fint med det også, da. Jeg får virkelig nytt de siste dagene og ukene som «bare meg» og min kjære og jeg får masse tid sammen før vi blir tre.

I morgen er det 17. mai. Kan huske at jeg syntes det var så tungt å se alle graviditetsbilder på Instagram i fjor, og hvor deilig det var med en skikkelig digital detox i fjor sommer. Jeg logget av både Instagram og Facebook, og det gjorde meg SÅ godt. Håper du som leser dette, og går igjennom det jeg gjorde for et år siden, får en fin 17. mai-feiring i morgen, og at neste 17. mai feires med en liten baby - enten i magen eller i vogna! Det skjedde for meg, selv om jeg hadde mine tvil da jeg sto der med «nok en» blenda graviditetstest på morgenen den 17.

Jeg lytter til lydfilene fra Positiv Fødsel-kurset; så og si hver dag. De har blitt en effektiv måte å sovne på, og jeg ser for meg at de blir en fin hjelp til å slappe av på under fødsel. Nå ser jeg kurset for andre gang. Første runde så jeg med kjæresten, men det kjennes godt med en oppfriskning kun for min egen del også.

Nå er vi snart ferdig med å rydde og organisere her hjemme. Jeg har vasket alle babyklær, og skal i dag sortere og legge de på plass i skapet. Veldig koselig aktivitet :happy:
Ikke lenge igjen nå, masse lykke til med innspurten :happy:
 
Gravid: 34+0

Termin: 30.6.22

Kjønn: Jente

Dager til termin: 45

Graviduke: 35

Gravidmåned: 9

Trimester: 3.

Neste kontroll: uke 36 hos jordmor

Symptomer:

  • Bekkenløsning
  • Voksende mage og pupper
  • Strekkmerker på magen
  • Halsbrann - Gaviscon er min allierte her!
  • Spark og bevegelser, som stadig blir sterkere
  • Melkeproduksjon, som sist
  • Fortsatt oppe mange ganger om natta for å tisse. Noen ganger resulterer det i at jeg ligger våken. I dag fikk jeg ikke sove etter 06.00.
Cravings: Vet ikke om jeg har noen, men liker godt å spise frukt og drikke Biola. Det er godt for magen!

Vitamintilskudd: Omega 3, jern, jod

Bevegelser: Sterkere enn noen gang! I skrivende stund har hun sparkefest. Hun lå fortsatt ned føttene ned da vi var på kontroll hos jordmor sist, og det gjør hun nok fortsatt :)

Innkjøp: nå er det få ting som mangler. Siden sist har vi kjøpt babycall, Bugaboo Fox 3, brystpumpe med tilbehør, stellebord og annet diverse vi trenger til den lille. Veldig lite som mangler nå.

Tanker: nå begynner det å nærme seg med stormskritt! Hele graviditeten har gått veldig sakte, og det gjør den i grunnen fortsatt. Jeg er 100% sykemeldt på grunn av mye kynnere, men jeg klarer å fylle dagene med forskjellige ting: avtaler med venner og familie, organisering hjemme, avslapping, lesing, strikking og serier. Men likevel føler jeg dagene snegler seg forbi. Det er noe fint med det også, da. Jeg får virkelig nytt de siste dagene og ukene som «bare meg» og min kjære og jeg får masse tid sammen før vi blir tre.

I morgen er det 17. mai. Kan huske at jeg syntes det var så tungt å se alle graviditetsbilder på Instagram i fjor, og hvor deilig det var med en skikkelig digital detox i fjor sommer. Jeg logget av både Instagram og Facebook, og det gjorde meg SÅ godt. Håper du som leser dette, og går igjennom det jeg gjorde for et år siden, får en fin 17. mai-feiring i morgen, og at neste 17. mai feires med en liten baby - enten i magen eller i vogna! Det skjedde for meg, selv om jeg hadde mine tvil da jeg sto der med «nok en» blenda graviditetstest på morgenen den 17.

Jeg lytter til lydfilene fra Positiv Fødsel-kurset; så og si hver dag. De har blitt en effektiv måte å sovne på, og jeg ser for meg at de blir en fin hjelp til å slappe av på under fødsel. Nå ser jeg kurset for andre gang. Første runde så jeg med kjæresten, men det kjennes godt med en oppfriskning kun for min egen del også.

Nå er vi snart ferdig med å rydde og organisere her hjemme. Jeg har vasket alle babyklær, og skal i dag sortere og legge de på plass i skapet. Veldig koselig aktivitet :happy:
Hurra! Ønsker deg en flott nasjonaldag og masse lykke til på den siste lille biten mot målstreken :joyful::Heartpink
 
Oi så fort det har gått nå! Du er snart i mål jo! :D Herlig å høre at alt står bra til! :love7
 
Gravid: 38+3

Termin: 30.6.22

Kjønn: Jente

Dager til termin: 14

Graviduke: 39

Gravidmåned:
10

Trimester: 3.

Neste kontroll: I morgen, time hos jordmor

Symptomer:

  • Samme som før, men enda mer utflod
  • Går oftere på do (nr 2)

Cravings:

Vitamintilskudd: Omega 3, jern, jod

Bevegelser: Hun ligger med hodet ned. Kjenner hikking og bevegelser med armer og bein

Innkjøp: Vi er klar med alt! Heldigvis er butikkene oppe etter at hun kommer også (heheh), så om vi mangler noe, finner vi ut av det, og får kjøpt det vi trenger. Veldig glad vi har spart penger på egen babykonto, og takknemlig for at familie har bidratt med penger til oss. Det har gjort at vi ikke trenger å bekymre oss!

Tanker:
Jeg har hatt babyshower siden sist. Det var koselig, og jeg er så glad for at så mange kunne komme og feire meg! Det var et lite stressmoment en stund, så jet ble veldig glad for noen uker siden da samboer ba meg skrive ned en liste over deltakere. Da senket jeg skuldrene og var veldig glad for at noen ønsket å arrangere!

• Jeg er litt spent på timen hos jordmor i morgen. Hun målte meg litt over egen kurve i symfysemål forrige time. Hun sa at hvis jeg fortsatte over egen kurve, kom hun til å henvise meg til sykehuset for videre vurdering. Jeg tenker ikke mye på dette - tar det som det kommer. Men allikevel håper jeg jo på at babyen kommer når hun er klar, og at jeg slipper igangsettelse. Samtidig er jeg mer og mer klar for å møte henne nå, så det ville jo ikke vært så ille med igangsettelse, heller.

• For noen dager siden trodde jeg faktisk vannet hadde gått, men det var ikke SÅ masse at det kunne kvalifiseres som vannavgang. Det var rett og slett masse utflod som skulle ut, haha!

• Jeg håper bekkenet blir bra igjen etter fødsel. Jeg føler meg veldig begrenset i hverdagen. Gleder meg til mer frihet og å kunne gå turer, trene og bruke kroppen min igjen.

• Formen varierer fra dag til dag. Noen dager føler jeg meg tung i kroppen og orker ikke gjøre så mye, mens andre dager storkoser jeg meg med å gjøre ærender og gjøre rent og ordne her hjemme. Det er deilig at jeg kan justere dagene som jeg selv ønsker, og dårlig samvittighet har jeg mye skjeldnere nå enn før. Alt til sin tid, tenker jeg. Man får ikke gjort alt (og det jeg ikke får ordnet, fikser samboer mer enn gjerne).

• Jeg er veldig spent på å se jenta vår, og gleder meg veldig til å starte på familielivet. Tenk at om bare noen dager eller uker har vi henne her! Jeg har blitt mer og mer klar for fødsel og å få møte henne de siste dagene, og det føles veldig bra! Nå kan hun bare komme når hun vil. Fødebagen er også klar, og verdens fineste hund skal på ferie til mamma på søndag. Kommer til å savne henne, men det er godt å sende henne vekk for å slippe bekymringen om at hun eventuelt måtte blitt igjen alene midt på natta fordi vi måtte på sykehuset. Det blir også greit å slippe ansvaret med turer framover.

Håper det er bra med dere som er innom og leser! Håper sommeren kommer med babystøv på dere som er i prøveperioder, og at dere som er gravide får en sommer uten for mye plagsom varme ❤️
 
41+2, seks dager over termin

Hun er fortsatt i magen! Der har hun det veldig bra, i følge legene som har sett henne på kontroll. Hun blir nok en stund til, magefølelsen til både samboer og meg sier at hun ikke kommer før overtidskontroll på mandag. Det kjennes lenge til, og jeg må si det er tungt å gå over tiden. Jeg har vært så mye hjemme i det siste, siden jeg ble sykemeldt såpass tidlig i svangerskapet, og bekkenet har satt en skikkelig stopper for å finne på ting. Derfor føles det ekstra seigt å skulle ha såpass mange dager med hjemmetid. Men vi prøver å se på dagene som «bonusdager» og har satt opp en plan for hver dag. For eksempel grilling og badeturer.

Føler jeg har gått skikkelig inn i «bobla» nå. Har ikke så lyst til å være sammen med venner, og er heller ikke så interessert i å fortelle alle rundt meg hva som skjer. Det er mange som er nysgjerrige, men jeg føler på en måte at det holder å snakke med kjæresten. Syns det er hyggelig at folk spør hvordan det går, eller om hun er kommet, men det blir også litt masete å forholde seg til alle spørsmålene. Vi er jo også utålmodige, og det hjelper ikke å få spørsmål fra alle kanter i tillegg. Jeg svarer de som spør at de skal få beskjed når hun kommer, og at vi også venter spent i mellomtiden. Det virker som om folk skjønner at vi trenger ro når de hører det.

Tenk - innen en uke ER HUN HER! Det er jo ikke lenge til. Gleder meg sånn til å møte henne, og til å bli kvitt magen - selv om jeg kommer til å savne å kjenne alle sparkene!

Håper alle koser seg i sommervarmen!
 
Skjønnrr at det begynner å tære på tålmodigheten nå, men heldigvis kan hun jo faktisk komme når som helst! Håper ikke ventetiden deres blir noe særlig lenger, og velger å ønske deg masse lykke til med forestående fødsel nå :joyful: :Heartpink
 
Back
Topp