Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
9+0
Hurra! I dag har jeg vært på ultralyd, og fikk se en liten sprellende sak. Hjertet banket som det skulle, og gynekologen målte den til 9+0. Jeg fortalte gynekologen at jeg er veldig bekymret og nervøs for hvordan dette skal gå. Da sa hun: «det er jo fordi du er et normalt menneske». Det er jo ikke rart jeg bekymrer meg etter alt som har skjedd. Hun var så flink. Beroliget meg veldig, og sa at det kom til å blø en ukes tid til. Hun sa noe av blødningen kan komme fra at morkaka vokser også - ikke sikkert det kom fra tvillingen. Det var godt å høre. Jeg er så lettet nå, og har en skikkelig god følelse.
Den følelsen skal jeg fortsette å ha med meg, og da er et av tiltakene at jeg ikke kommer til å være like aktiv på forumet fremover. Jeg merker jeg for eksempel blir negativt påvirket av å lese om andres mange symptomer. Jeg kan tenke at jeg burde ha flere symptomer, og at det er noe feil med meg fordi jeg eksempelvis ikke kaster opp eller sover halve døgnet. Og når jeg leser historier om MA og SA har jeg lett for å tenke at «har det skjedd med deg, kommer det til å skje med meg også». Og da er det jo ikke helt sunt for meg å lese for mye her inne. Jeg må ta med meg den gode følelsen fra ultralydene jeg har hatt, og tenke positivt på tiden fremover. Ikke tenke at «alt kan skje etter ultralyden - tenk hvis hjertet slutter å slå nå». For det er jeg ikke tjent med i det hele tatt.
Men jeg titter nok innom av og til, og heier så veldig på alle dere her inne!
Kommende datoer
10.11 / 6+5: TUL, privat
15.11 / 7+3: TUL, privat
24/11 / 8+5: Kommet lenger enn da jeg hadde MA
26.11 / 9+0, TUL, henvist av lege
17.12 / 12+0
Wow, det var litt av en lesning å gå gjennom! Så glad for at det står fint til med minsteknøtt og deg9+0
Hurra! I dag har jeg vært på ultralyd, og fikk se en liten sprellende sak. Hjertet banket som det skulle, og gynekologen målte den til 9+0. Jeg fortalte gynekologen at jeg er veldig bekymret og nervøs for hvordan dette skal gå. Da sa hun: «det er jo fordi du er et normalt menneske». Det er jo ikke rart jeg bekymrer meg etter alt som har skjedd. Hun var så flink. Beroliget meg veldig, og sa at det kom til å blø en ukes tid til. Hun sa noe av blødningen kan komme fra at morkaka vokser også - ikke sikkert det kom fra tvillingen. Det var godt å høre. Jeg er så lettet nå, og har en skikkelig god følelse.
Den følelsen skal jeg fortsette å ha med meg, og da er et av tiltakene at jeg ikke kommer til å være like aktiv på forumet fremover. Jeg merker jeg for eksempel blir negativt påvirket av å lese om andres mange symptomer. Jeg kan tenke at jeg burde ha flere symptomer, og at det er noe feil med meg fordi jeg eksempelvis ikke kaster opp eller sover halve døgnet. Og når jeg leser historier om MA og SA har jeg lett for å tenke at «har det skjedd med deg, kommer det til å skje med meg også». Og da er det jo ikke helt sunt for meg å lese for mye her inne. Jeg må ta med meg den gode følelsen fra ultralydene jeg har hatt, og tenke positivt på tiden fremover. Ikke tenke at «alt kan skje etter ultralyden - tenk hvis hjertet slutter å slå nå». For det er jeg ikke tjent med i det hele tatt.
Kommende datoer
17.12 / 12+0
9+0
Kommende datoer
17.12 / 12+0
Takk, fine PhisJEY!! God helg<3
Ja, har ikke vært en dans på roser, akkurat. Så nå må det jo gå bra! Takk for detWow, det var litt av en lesning å gå gjennom! Så glad for at det står fint til med minsteknøtt og deg
Så fin oppdatering Så godt å høre at alt ser bra ut Jeg forstår godt valget ditt om å være mindre aktiv på forumet. Hold fast på den gode følelsen Jeg håper du får en fin og magisk adventstid Klem!
12+0
Hei, alle fine damer!
I dag var vi på ny TUL. Der var det bare gode nyheter å få. Alt så bra ut: nakkefold, hjerne osv. Hjertet banket jevnt 167 slag i minuttet. Det var så gøy å se hvor mye den lille beveget seg inne i hula si. For tre uker siden vinket den og sprellet litt, men nå var det full salto og hopp og sprett. Det var skikkelig gøy å se for oss begge. En enorm lettelse, var dette. Gynekologen sa at morkaka lå foran. Det betyr vel at man kjenner spark litt senere, og kanskje ikke like mye som hvis den hadde ligget et annet sted.
Formen er fortsatt god, men jeg er mye trøtt og sliten. Slapper mye av og får masse avlastning av min kjære - som siden sist har blitt min forlovede Vi er et bra team, han og jeg. Han er så flink til å stille opp for meg, og jeg tror vi kommer til å bli gode foreldre sammen.
Det er veldig godt at vi har kommet så langt nå. Nå kan mye av forbeholdene våre slippes, og vi kan se fremover og glede oss over svangerskapet
Ting å se fram mot:
- 21.12: Time på helsestasjonen
- 31.12: Andre trimester starter
- 9.2: OUL
- 21.2: ultralyd hos gyn (kontrollere celleforandringer)
Ja, dette er så stas! Skikkelig glad det har gått så bra nå, og nyter dette nåÅåå, beste oppdateringen!!<3
Tusen takk Det var veldig godt å høre! Da håper jeg at jeg også merker litt hopp og sprett om noen ukerFor en utrolig koselig oppdatering og fin liten turner❤ hurra!!
Må legge til at jeg hadde morkaka forran ig begynte å kjenne liv rundt 18 uker, frøkna her var ganske aktiv og kjent en gooood del liv og røre tiltross for morkake forran
12+6
Hei
I dag var jeg hos jordmor og tok blodprøver og hadde en fin samtale. Hun spurte om jeg ville at hun skulle høre etter hjertelyd, men understreket at det fortsatt er veldig tidlig og ingen selvfølge at hjertelyden kan høres nå. Hun ba meg tenke over om det kanskje var lurt å droppe det. Det tenkte jeg over i cirka to sekunder før jeg sa «jeg vil gjerne at du gjør det». Hun lyttet og lyttet, og etter et par minutter hørte vi de små, magiske dunkene fra den lille! Det gjorde hele dagen min, om ikke hele jula. Det føles nesten uvirkelig at vi har kommet så langt, og at vi er over «kneika». Nå gleder jeg meg til å feire jul og nyttår med familien Ønsker alle dere fine damene en fin jul, og sender babystøv til dere som fortsatt venter på å bli gravid. Tenker ekstra mye på dere nå, og håper 2022 blir året
Tusen takk for koselige ord fra deg Det føles veldig bra at jeg har kommet så langt nå! Håper 2022 blir året for deg også! Krysser fingrene for degEr så moro å følge deg, og er oporiktig glad på dine vegne nå som reisen din er et godt sted videre Tenk at t.o.m de magiske 12 ukene er passert, og du flere ganger har fått bekreftet at alt ser bra ut! Fantastisk måte å starte det nye året på, og kan tenke meg du har hatt tidenes jul Ønsker deg masse lykke til fortsatt og følger spent med videre. Tenk at i år skal du bli mamma!
Der fant jeg dagboken din Så koselig å lese at alt går så fint Gleder meg til å følge deg videre i svangerskapet!15+0
I dag var jeg hos legen for å ta blodprøver og litt diverse. Og ikke minst fikk jeg høre hjertelyd igjen! Jeg ble så glad da jeg hørte det lille hjertet banke. Nå blir dette mer og mer ekte for meg, og jeg kjenner på en større tilknytning til den lille som ligger i magen min.
Vi er godt i gang med å gjøre tilpasninger i leiligheten. Barnerommet er malt, og vi holder på med å få bedre systemer på ting her hjemme. Ellers tenker jeg at jeg snart skal gå til innkjøp av en BBhugme-pute. Det kommer nok til å bli godt å ha snart
Håper alle får en fin helg