Prøver på nummer to ☀️

4+3

Jeg fikk tatt blodprøver hos legen i dag. Hvis ting går like kjapt som i helgen, kanskje jeg er heldig og får resultatet allerede i morgen! Krysser fingrene for det.

Spottingen fortsetter, omtrent samme mengde i dag som i går, altså veldig lite.

Klarer ikke tro på at jeg er gravid. Men jeg er veldig glad for at det endelig har klaffet! Håååper spiren holder helt til mål ❤️
 
4+4

Her er dagens test.

krysser fingrene for at blodprøvesvaret kommer i dag!
 

Vedlegg

  • 280AEB25-CD3D-43BF-B5AE-42A96A03AAAC.jpeg
    280AEB25-CD3D-43BF-B5AE-42A96A03AAAC.jpeg
    332,4 KB · Visninger: 89
4+5 - tanker

Unilabs nye «stalker» :cool:

Jeg har funnet ut at jeg kan gå direkte inn på nettsidene til Unilabs og se etter resultatet for blodprøven der. Det siste døgnet har jeg nok sjekket i snitt en gang i halvtimen. Altså, er det mulig?! Klarer liksom ikke å la være. Fikk jo svar et døgn etter jeg tok forrige HCG-prøve, så nå er jeg maks utålmodig. Jeg er så spent på om det har steget! Jeg har hakket mer troa nå, for jeg har en liten økning i symptomer:

Symptomer :pompus:
Spottingen fortsatte i går også. Veldig lite, omtrent like mye som dagen før. I dag har jeg lest på juni-forumet at mange har opplevd spotting og blødninger, men likevel sett bankende hjerter på UL. Kjenner det har roet meg litt ned.

Jeg har fått mer såre og ømme brystvorter siden i går. Dette var noe nytt!!

Jeg har kjent på litt ligament-strekk og litt murring i livmor.

Men ikke minst er jeg skikkelig sliten.:schocked028 Jeg er som tidligere skrevet lærer på barneskole, og det spiser så mye energi. I går startet dagen med at jeg var sliten da jeg kom på jobb, og innen klokka 13 var jeg helt kake. I dag er jeg hjemme fra jobb for å hente inn litt energi. Jeg har en veldig krevende klasse, så det er ekstra viktig å være «på».


Til slutt vil jeg hylle Evergoods koffeinfrie kaffe! Det funker fjell for en som elsker å drikke kaffe for kosens skyld!
 
4+5 - tanker

Unilabs nye «stalker» :cool:

Jeg har funnet ut at jeg kan gå direkte inn på nettsidene til Unilabs og se etter resultatet for blodprøven der. Det siste døgnet har jeg nok sjekket i snitt en gang i halvtimen. Altså, er det mulig?! Klarer liksom ikke å la være. Fikk jo svar et døgn etter jeg tok forrige HCG-prøve, så nå er jeg maks utålmodig. Jeg er så spent på om det har steget! Jeg har hakket mer troa nå, for jeg har en liten økning i symptomer:

Symptomer :pompus:
Spottingen fortsatte i går også. Veldig lite, omtrent like mye som dagen før. I dag har jeg lest på juni-forumet at mange har opplevd spotting og blødninger, men likevel sett bankende hjerter på UL. Kjenner det har roet meg litt ned.

Jeg har fått mer såre og ømme brystvorter siden i går. Dette var noe nytt!!

Jeg har kjent på litt ligament-strekk og litt murring i livmor.

Men ikke minst er jeg skikkelig sliten.:schocked028 Jeg er som tidligere skrevet lærer på barneskole, og det spiser så mye energi. I går startet dagen med at jeg var sliten da jeg kom på jobb, og innen klokka 13 var jeg helt kake. I dag er jeg hjemme fra jobb for å hente inn litt energi. Jeg har en veldig krevende klasse, så det er ekstra viktig å være «på».


Til slutt vil jeg hylle Evergoods koffeinfrie kaffe! Det funker fjell for en som elsker å drikke kaffe for kosens skyld!

Håper du får svar snart! Eg har troen:)

Og ja, amen, til Evergood sin koffeinfrie! Friele sin er heller ikke så verst!
 
4+6

ENDELIG fikk jeg HCG-resultatet. Det var på 1200 4+3. altså en stigning på nesten 1000 på 78 timer. Jeg hadde regnet meg fram til at det skulle være rundt 600. Det første jeg tenkte var «TVILLINGER»! Men i følge en kalkulator på det store Internett, er 1200 normal utvikling. Nå føler jeg at jeg kan slappe mer av angående blødningene. Om en måned har vi ultralyd, men tenker nok vi skal ha en ultralyd om et par ukers tid også. De første tolv ukene trenger jeg nok å roes ned en del, fordi jeg har opplevd en MA tidligere. Klarer heldigvis å tenke at dette er en ny graviditet, og at jeg ikke skal overdramatisere for mye. Det funker faktisk til en viss grad. :smug:
 
4+6
ENDELIG fikk jeg HCG-resultatet. Det var på 1200 4+3. altså en stigning på nesten 1000 på 78 timer. Jeg hadde regnet meg fram til at det skulle være rundt 600. Det første jeg tenkte var «TVILLINGER»! Men i følge en kalkulator på det store Internett, er 1200 normal utvikling. Nå føler jeg at jeg kan slappe mer av angående blødningene. Om en måned har vi ultralyd, men tenker nok vi skal ha en ultralyd om et par ukers tid også. De første tolv ukene trenger jeg nok å roes ned en del, fordi jeg har opplevd en MA tidligere. Klarer heldigvis å tenke at dette er en ny graviditet, og at jeg ikke skal overdramatisere for mye. Det funker faktisk til en viss grad. :smug:

Ååå for en god beskjed å få!! :Heartred Så bra at du klarer å tenke på at dette er en ny graviditet, selv om jeg forstår at veien hit har satt sine spor i deg :Heartred Jeg kommer til å heie på dere hele veien til mål :wav
 
Ååå for en god beskjed å få!! :Heartred Så bra at du klarer å tenke på at dette er en ny graviditet, selv om jeg forstår at veien hit har satt sine spor i deg :Heartred Jeg kommer til å heie på dere hele veien til mål :wav
Hei du ❤️ Det føles veldig godt å få svar om stigning på blodprøvene. Tusen takk! ❤️ Håper det går bra med deg, du har vel snart EL? Tenk hvis det klaffer nå og vi havner i samme termingruppe! Heier sånn på deg :happy093
 
Hei du ❤️ Det føles veldig godt å få svar om stigning på blodprøvene. Tusen takk! ❤️ Håper det går bra med deg, du har vel snart EL? Tenk hvis det klaffer nå og vi havner i samme termingruppe! Heier sånn på deg :happy093

Jeg har det bra, takk som spør :Heartred Ifølge premom skal jeg ha EL nå på søndag, så det blir spennende! Ååh, det hadde vært fantastisk! :smiley-angelic001
 
5+3

Symptomer

Brystvortene har blitt enda mer ømme og såre i dag. Kjente meg kvalm da jeg ble sulten i dag, men lurer på om det kan ha vært noe jeg fikk for meg også. Jeg er veldig trøtt, og synes det til tider er slitsomt å være lærer for en meget energisk gjeng med 6- og 7-åringer. Etter hvert må jeg nok jobbe litt redusert, ser jeg for meg.

I dag bestilte vi ultralyd, og jeg tenkte jeg måtte lage meg en liste. Tør ikke lage lista så mye lenger, det får jeg ta etter hvert.

Kommende datoer
10.11 / 6+5: TUL, privat
26.11 / 9+0, TUL, henvist av lege
 
5+6

I dag er første dag med skikkelig kvalme! Det hjelper med vann, salt potetgull og Ritz. Er glad jeg har fått et symptom jeg ikke hadde sist gang. Godt å slippe å sammenlikne for mye!

Sov over en time etter jobb i dag, og nå er jeg kjempetrøtt. De siste dagene har jeg sovnet klokka 21 og tisset to ganger i løpet av natta.

Kjenner faktisk jeg gruer meg til i morgen - da skal jeg ut og spise med jobb på kvelden. Søvn er med andre ord hellig om dagen. :)

Gleder meg til en ellers rolig helg og TUL på onsdag!
 
6+1

Jeg føler meg helt mørbanka! Er så trøtt, kvalm og oppblåst. Jeg er veldig glad jeg opplever andre symptomer enn sist graviditet, men også ganske satt ut av at man blir så dårlig! Har ikke kastet opp, men er altså bare kjempekvalm. Det er veldig godt med helg. Nyter at jeg kan ta det helt med ro, og sender en varm tanke til alle som er gravide samtidig som de har en eller flere barn i hus. Skjønner ikke at det kan være mulig. :p:rolleyes:
 
6+3

Nå er spottingen i gang igjen. Biiiiitelitt på lørdag, litt på søndag og litt mer i dag. Det er brunlig. Har ikke vondt, kjenner det kribler og murrer akkurat nå, faktisk. Puppene er så ømme de aldri har vært før. Men likevel blir jeg bekymret av blodet. Har sendt melding til legen om HCG. To dager til UL, og jeg kjenner jeg både gleder meg og gruer meg. Blir veldig overrasket hvis dette går veien. Håper at det går, men må si jeg er skeptisk. Ahh, hvorfor skal det være så vanskelig?
 
Lykke til❤️ Spotting er kjipt nesten uansett gravid eller ikke gravid fordi det er grobunn for bekymring, selv om det ofte er noe hormonelt. Kan tenke meg du bekymrer deg noe fælt Må bli godt å få det ut av verden på UL og få satt tankene over på noe annet. Krysser fingre for at alt går braOg måtte spottingen gå over.
 
6+4

I dag tok jeg blodprøve, og jeg fikk jammen meg svar allerede i kveld! Blodprøven viste 106000 i HCG, noe som visstnok skal være en doblingstid på 56 timer. Det virker jo veldig lovende. Men spottingen har tatt seg opp, og jeg føler meg mindre sliten og gravid enn jeg har gjort tidligere. I kveld har det murret en del på måter det ikke har gjort tidligere. Mer vondt, mensenaktig.

Nå er jeg ekstremt spent på morgendagens UL, og må si jeg er mer positiv enn jeg var før resultatet på HCG-prøven.
 
Hvordan gikk det?<3
 
Lykke til i dag :Heartred
Masse lykke til idag!! Krysser det som krysses kan:Heartred
Hvordan gikk det?<3


Hei ❤️ Tusen takk! Timen er 18.30 i kveld, oppdaterer etter timen. Har litt mer blod på papiret i dag, så nå kjenner jeg at troa er mindre. Prøver å ikke tenke for mye, selv om det ikke er så lett.

I dag har jeg organisert og ordna masse her hjemme. Har levert tre bæreposer med klær til Frelsesarmeen - og det var bare toppen av isfjellet! Har mange utdaterte klær liggende som kan doneres. Hunden har fått lang tur (og en dusj - herregud så møkkete hun blir på høsten). Med andre ord har jeg gradert sykemelding om dagen. Det kjennes godt - spesielt nå som jeg føler vi er litt i limbo.
 
6+5

Hva skal man ikke oppleve i denne verden, spør nå jeg. Jeg aborterte rett og slett hos gynekologen. Begynte å blø rett før jeg skulle inn. Hun kunne se at det var en fostersekk, og bekreftet at det var en abort. MEN SÅ! Oppdaget hun at det var et foster igjen i egen fostersekk. Vi fikk høre hjertelyd og alt så bra ut. Snakk om opp- og nedtur! Er veldig lettet over at jeg har en liten spire med bankende hjerte ❤️❤️

Nå trenger jeg litt tid på å summe meg! Og jeg er så sykt glad for at vi skal på UL igjen på fredag om to uker!
 
6+5
Hva skal man ikke oppleve i denne verden, spør nå jeg. Jeg aborterte rett og slett hos gynekologen. Begynte å blø rett før jeg skulle inn. Hun kunne se at det var en fostersekk, og bekreftet at det var en abort. MEN SÅ! Oppdaget hun at det var et foster igjen i egen fostersekk. Vi fikk høre hjertelyd og alt så bra ut. Snakk om opp- og nedtur! Er veldig lettet over at jeg har en liten spire med bankende hjerte ❤️❤️

Nå trenger jeg litt tid på å summe meg! Og jeg er så sykt glad for at vi skal på UL igjen på fredag om to uker!
Wow, har akkurat lest hele dagboken din også avslutte med dette❤️ Gratulerer så masse! Håper virkelig spiren din sitter helt til termin❤️ Ble rørt jeg nå
 
Back
Topp