Prøve på nr 3

Dette var tøft å lese. Det må ha vært aldeles grusomt å sitte i, kjente det på kroppen da du beskrev ambulanseturen...
Håper helingsprosessen går fort for sønnen din❤️ Så godt at noen hjalp ham til legevakta.
Støtter det @Tia skriver om å snakke med en psykolog. Dette er sånt som setter dype spor.
Sender dere gode tanker❤️❤️❤️

Denne dagboken var egentlig avsluttet.
Men jeg er bare nødt til å lufte noen tanker.

På fredag gikk sønnen min (på snart 7år) på besøk til ei venninne, han tok sykkelen. Det siste pappaen sa til ham var at han måtte trille ned den ene bakken da den er litt bratt.
Da jeg stod og laget middag, så får jeg tlf fra ei som opplyste at sønnen min hadde falt på sykkelen og noen hjalp ham bort på legekontoret, om jeg kunne møte der.

Jeg slo av komfyren, heiv meg i bilen og freste bort. Da jeg kom inn, så var han helt oppskrapet i ansiktet, hoven i leppe og panne og bare nikket/ristet på hodet ved tiltale. Ble bestemt at han skulle bli hentet med ambulanse. Mens vi ventet på den, så slet vi med å holde ham våken.

Ila ambulanseturen, så forsvant han mer og mer vekk. Blodet begynte å sive ut av munnviken, og ambulansearbeideren sa at han ikke reagerte så mye på smertestimuli. Det er særlig dette øyeblikket som sitter printet fast i hodet mitt, jeg var sikker på at nå dør han.

Ble møtt av et helt traumeteam som sjekket han fra topp til tå. Tårene strømmet nedover kinnene mine da jeg hørte at han svarte på hvor gammel han var og hvor han bodde.

Ble tatt ct x 2, røntgen av kne osv. Han slapp fra dette med en kraftig hjernerystelse, en liten blødning på hjernen som gror av seg selv og generelt mørbanket og oppskapt.

Jeg er evig takknemlig for at det gikk så godt som det gjorde, og at han hadde hjelmen. Ellers hadde ikke han vært her idag. Men jeg sliter litt med store følelser i kroppen, klarer ikke helt å beskrive det som strømmer gjennom kroppen.
Har dere barneforsikring eller andre personforsikringer? Mange selskap har psykologisk førstehjelp inkludert eller hvertfall mulighet for noen å snakke med etter en ulykke! :Heartred Høres helt forferdelig ut, jeg har hatt mareritt om å få en telefon fra lege/sykehus o.l. Godt å høre at det gikk bra!! :Heartred

For en forferdelig opplevelse :Heartred jeg kjenner jeg blir uvel av å lese det, fytti så ekkelt!

For en tøff og ekkel opplevelse. Skjønner godt at du sitter med et ubehag etter dette ❤️ Kanskje det kunne være en idé å snakke godt ut om dette traumet med en psykolog? Ta godt vare på dere selv, og håper gutten kommer seg kjapt igjen ❤️
Ja, burde nok prate litt med noen, og få bearbeidet det litt. For dette gikk hardt innpå meg, at det var så nære på at vi kunne mistet gutten vår :Heartred

Har dere barneforsikring eller andre personforsikringer? Mange selskap har psykologisk førstehjelp inkludert eller hvertfall mulighet for noen å snakke med etter en ulykke! :Heartred Høres helt forferdelig ut, jeg har hatt mareritt om å få en telefon fra lege/sykehus o.l. Godt å høre at det gikk bra!! :Heartred
Vi har barneforsikring gjennom storebrand. Jeg har også egen personforsikring, må sjekke litt hva de forskjellige dekker. Jeg fikk høre at jeg var så rolig og god i ambulansen da jeg prøvde å holde ham våken, men knakk helt sammen da vi ble møtt av akutteamet på sykehuset og de overtok. Det var et mareritt, og jeg er så takknemlig for at det gikk så bra som det gjorde :Heartred

Dette var tøft å lese. Det må ha vært aldeles grusomt å sitte i, kjente det på kroppen da du beskrev ambulanseturen...
Håper helingsprosessen går fort for sønnen din❤️ Så godt at noen hjalp ham til legevakta.
Støtter det @Tia skriver om å snakke med en psykolog. Dette er sånt som setter dype spor.
Sender dere gode tanker❤️❤️❤️
Altså, han er i ganske god form allerede, må begrenses litt ifht hva han skal gjøre (bør f.eks ikke slå hodet noe den nærmeste tiden, så sykling er per nå utelukket, dette syns han er urettferdig:facepalm::hilarious: )
Jeg kjenner enda at hele det døgnet sitter i kroppen min. Sendte blomst og en konfekt til hun som hadde sett hele fallet og var den første til å hjelpe :Heartred det er takket være hjelm og rask hjelp at det gikk så godt :Heartred

Back
Topp