PGD-tråden

Takk for så mye fin informasjon:Heartred Jeg må jo bare satse på mange egg, for 50% av mine er jo med genfeil. Å så bra at de skiller ut andre sykdommer også. Veldig kjedelig å skulle gå gjennom alt dette å få fjernet genfeil, også fått kromosomavvik istedenfor.

Ja men så lenge noen av de er friske, så holder det med ett gullegg
Ja jeg ble veldig glad når han sa det, for jeg har hørt at de ikke gjør det. Men det gjør de faktisk altså. Treffer de feks på kromosom 21 også (downs) så tar de vekk det embryoet også. Jeg synes jo downsbarn er fantastisk nydelige! Men det er jo også krevende.

Anbefaler virkelig å ta en natt i Stockholm ekstra så dere får mer ut av turen. Jeg angrer for at vi ikke gjorde det, for jeg trodde vi lå ganske midt i Stockholm og ville få mer ut av tiden. Men neste gang blir det nok et par ekstra dager. Det er som Oslo bare to ganger så stort. Masse butikker, koselige kafeer og masse restauranter! Jeg er ikke noe fan av storbyer og mas, men den byen der vil jeg absolutt se mer av :)
For det var rett og slett stusselig der vi bodde. Haha ;p :Heartred
 
Ja nei skjønner det. Er jo vondt å holde på sånn! Jeg har hatt en abort bare, og det synes jeg var helt forferdelig. Da er det faktisk bedre å få en negativ test... men babydrømmen er så stor for meg at jeg gir ikke opp etter 3 forsøk på Karolinska. Forhåpentligvis får vi det til på noen av forsøkene då vi får bare ta en ting av gangen. Kan jo hende jeg har annen innstilling etterhvert. Det er jo tunge prosesser :/ men akkurat nå er jeg villig til å ofre det meste.

Ja må bare spare inn der man kan, sånn at man kan komme lengst mulig uten at pengene skal være det avgjørende som skal gjøre så det sier stopp. :(:yuck:

Men jeg har troa på oss jenter, Karolinska har så gode tall og forsøk å vise til, at dette blir nok veldig bra!:flower
Jeg er også veldig positiv til Karolinska, de vet jo hva de driver med og jeg har hørt solskinnshistorier:D

Vi har vært gode på å spare, men har hatt mye uforutsette utgifter i vinter..
Tror det blir bedre nå som jeg slutter å pendle, må bare huske å endre skattekortet mitt :hilarious:
 
Forresten!
Hvis dere ikke har vært på Pincho Nation før, så ligger det flere i Stockholm :D
Jeg elsker den restauranten :p
 
Jeg er også veldig positiv til Karolinska, de vet jo hva de driver med og jeg har hørt solskinnshistorier:D

Vi har vært gode på å spare, men har hatt mye uforutsette utgifter i vinter..
Tror det blir bedre nå som jeg slutter å pendle, må bare huske å endre skattekortet mitt :hilarious:

Ja uforutsette utgifter er noe dritt altså. Får bare fortsette spare nå fremover til forsøket :) jeg fikk megasmell på skatten, så den var heller ikke helt planlagt hos meg :mad: men Shit happends:schocked028:p ja det er lurt å huske å endre, men da sparer du vel inn en del på pendlingen ;p
 
Artig å se at det er så mange som skal til Stockholm å gjøre pgd. Skulle ønske det var en sånn gruppe når vi gikk igjennom pgd I fjor.
 
Artig å se at det er så mange som skal til Stockholm å gjøre pgd. Skulle ønske det var en sånn gruppe når vi gikk igjennom pgd I fjor.

Det skjønner jeg godt, synes det er så kos å ha noen som er i samme situasjon og som skal gjennom det samme! Men godt at det er fler som tør og ønsker å være åpne om det og snakke med andre om det nå. :love7
 
Ja uforutsette utgifter er noe dritt altså. Får bare fortsette spare nå fremover til forsøket :) jeg fikk megasmell på skatten, så den var heller ikke helt planlagt hos meg :mad: men Shit happends:schocked028:p ja det er lurt å huske å endre, men da sparer du vel inn en del på pendlingen ;p
Jeg er også veldig positiv til Karolinska, de vet jo hva de driver med og jeg har hørt solskinnshistorier:D

Vi har vært gode på å spare, men har hatt mye uforutsette utgifter i vinter..
Tror det blir bedre nå som jeg slutter å pendle, må bare huske å endre skattekortet mitt :hilarious:

Smell er kjipt! Vi gikk 2000 i minus her, men det var ikke min feil:shifty: Hvor mye regner dere med å måtte ut med i denne prosessen egentlig? Vi har en del sparepenger, men har også et bad som burde vært pusset opp:happy:

Vi skal ila de neste årene skape tre solskinnshistorier til:Heartred
 
Last edited:
Ja uforutsette utgifter er noe dritt altså. Får bare fortsette spare nå fremover til forsøket :) jeg fikk megasmell på skatten, så den var heller ikke helt planlagt hos meg :mad: men Shit happends:schocked028:p ja det er lurt å huske å endre, men da sparer du vel inn en del på pendlingen ;p
Går litt ned i lønn, men sparer nærmere 40 000 i kjøreutgifter, får fradag på 13 000 eller no :p
En service mindre i året, mindre bensin, mindre slitasje på dekk osv :)
Hjelper ikke så mye at jeg sparer på pendlinga hvis jeg får baksmell :hilarious:

Får igjen 13 000 på skatten, men det går til å dekke de ufortsette utgiftene vi ikke er ajour med enda og litt småting som MÅ fikses..

Jeg får også utbetalt opptjente feriepenger for i år, 4 måneder. De skal på sparekonto, men går nok glatt om vi trenger litt ekstra til medisiner :nailbiting:
 
Smell er kjipt! Vi gikk 2000 i minus her, men det var ikke min feil:shifty: Hvor mye regner dere med å måtte ut med i denne prosessen egentlig? Vi har en del sparepenger, men har også et bad som burde vært pusset opp:happy:

Vi skal ila de neste årene skape tre solskinnshistorier til:Heartred
Vi har egentlig ikke satt noe max sparebeløp, vi prøver bare å spare så mye som mulig. Har ikke spesielt mye på sparekontoen :sorry:

Vil bare ha alt vi kan på konto til vi starter opp og ta det litt derifra. Gubben har sagt han tar seg en ekstrajobb om det blir knipent :)
 
Vi har egentlig ikke satt noe max sparebeløp, vi prøver bare å spare så mye som mulig. Har ikke spesielt mye på sparekontoen :sorry:

Vil bare ha alt vi kan på konto til vi starter opp og ta det litt derifra. Gubben har sagt han tar seg en ekstrajobb om det blir knipent :)

Vi har 130k på konto, men er egentlig tenkt til bad. Er ingen krise da, vi har ikke så høyt lån så kan evt. låne på huset for å ta badet også beholde sparepengene
 
Vi har 130k på konto, men er egentlig tenkt til bad. Er ingen krise da, vi har ikke så høyt lån så kan evt. låne på huset for å ta badet også beholde sparepengene
Du får diskutere med gubben som ikke vil ta opp lån :p
Dere kan jo be om noen tilbud på badene for å se hva dere må ut med der.. mulig det overstiger 130K, bad er DYRT! Vil ikke tro dere må ut med så mye for forsøkene :)
 
Smell er kjipt! Vi gikk 2000 i minus her, men det var ikke min feil:shifty: Hvor mye regner dere med å måtte ut med i denne prosessen egentlig? Vi har en del sparepenger, men har også et bad som burde vært pusset opp:happy:

Vi skal ila de neste årene skape tre solskinnshistorier til:Heartred

Ja det skal vi så absolutt :Heartred

Her var det nærmere 27 000, men sambo får tilbake 13 000 så da blir det på en måte bare 14 000 i smell. ;p

Hmmm maks skal jo være egenandel beløpet på 18.000-19 000 da. Så hvis alt går bra iløpet av de forsøkene så trenger man ikke veldig mye mer. (Må legge ut for medisiner over også, men det kan umulig overstige 35.000 totalt for 3 forsøk, men får jo tilbake)
Vi visste ikke hvor lenge vi måtte vente på det offentlige, så vi har spart opp til å ta det privat. Hadde tenkt å få satt igang i april/mai, men nå ser det ut til at det går så radig at da kjører vi på med Karolinska først :) og etter ratingsa til Karolinska så klarer flertallet det på de 3 forsøkene. :love7
 
Går litt ned i lønn, men sparer nærmere 40 000 i kjøreutgifter, får fradag på 13 000 eller no :p
En service mindre i året, mindre bensin, mindre slitasje på dekk osv :)
Hjelper ikke så mye at jeg sparer på pendlinga hvis jeg får baksmell :hilarious:

Får igjen 13 000 på skatten, men det går til å dekke de ufortsette utgiftene vi ikke er ajour med enda og litt småting som MÅ fikses..

Jeg får også utbetalt opptjente feriepenger for i år, 4 måneder. De skal på sparekonto, men går nok glatt om vi trenger litt ekstra til medisiner :nailbiting:

Ja ikke sant. Men det er en investering av tiden din uansett da. Og slitasje og km på bilen har faktisk mye å si ved salg igjen.
Greit å få unna ting man ligger etter med, før man setter av alt til prøving. Er nok slitsomt om man sliter økonomisk under prøvingen i tillegg og hele tiden må snu på krona. Så betal unna det du får til og sett av det dere klarer så går det nok fint uansett :) heldigvis får vi mye dekket mtp reising og over egenandelen. Medisinene er så sykt dyre altså! Husker første gang jeg hentet ut medisiner, fikk helt hakeslepp. 10 000 for medisiner i 14 dager lissom ;p
 
Ja nei jeg tror virkelig ikke at så store summer er nødvendige. Skal kunne leve litt normalt ved siden av også ;p men lurt å spare det man kan, og når forsøket blir vellykket og det ikke er mer utgifter, kan man jo bare spytte inn pengene i huslån eller bruke de på alle baby tingene vi trenger ;p :love7
 
Du får diskutere med gubben som ikke vil ta opp lån :p
Dere kan jo be om noen tilbud på badene for å se hva dere må ut med der.. mulig det overstiger 130K, bad er DYRT! Vil ikke tro dere må ut med så mye for forsøkene :)

Har han litt på gli nå, svigerfar mente vi bare få lånt penger og tatt det badet nå:D
Ja vi må nok ut med ca 250k for den løsningen vi ønsker å ha:happy:

Vi får ha ca 30-40 til forsøkene da, så har vi kontroll:happy:
 
Har han litt på gli nå, svigerfar mente vi bare få lånt penger og tatt det badet nå:D
Ja vi må nok ut med ca 250k for den løsningen vi ønsker å ha:happy:

Vi får ha ca 30-40 til forsøkene da, så har vi kontroll:happy:
Er vel rundt den summen vi håper å ha også, men er ikke sikkert alt er oppspart til første samtale, men innen vi kommer i gang er vi nok langt på vei til det målet :)
 
Heisann!
Så kjekt å se at det finnes en PGD-tråd! Vi fikk innvilget søknaden vår i går! Veldig kjekt Vi holder til i Sandnes og har to barn fra før, så trodde ikke vi skulle få innvilget til nr 3, men er veldig glad for det! Kan jeg spørre om dere sendte kopi av vedtak og genetisk rapport til lege som videresendte til utenlandskontoret? (Jeg tror vi hører til Helse Bergen HF..)
 
Heisann!
Så kjekt å se at det finnes en PGD-tråd! Vi fikk innvilget søknaden vår i går! Veldig kjekt Vi holder til i Sandnes og har to barn fra før, så trodde ikke vi skulle få innvilget til nr 3, men er veldig glad for det! Kan jeg spørre om dere sendte kopi av vedtak og genetisk rapport til lege som videresendte til utenlandskontoret? (Jeg tror vi hører til Helse Bergen HF..)

Hei:happy: Gratulerer så mye med innvilget søknad:D

Jeg sendte selv vedtak, genetisk rapport og det skjemaet til Karolinska som lege på KK hadde fylt ut.
 
Heisann!
Så kjekt å se at det finnes en PGD-tråd! Vi fikk innvilget søknaden vår i går! Veldig kjekt Vi holder til i Sandnes og har to barn fra før, så trodde ikke vi skulle få innvilget til nr 3, men er veldig glad for det! Kan jeg spørre om dere sendte kopi av vedtak og genetisk rapport til lege som videresendte til utenlandskontoret? (Jeg tror vi hører til Helse Bergen HF..)

Gratulerer så mye! Godt å se at de hjelper til med å få flere barn når man har ønske om fler. Det er jo fantastisk at de ikke setter en stopper! :)
Vi sendte også kopi av vedtak til utenlandskontoret, den genetiske rapporten sendte hun saksbehandleren våres på genetisk , for den hadde ikke jeg. :)
 
Back
Topp