Oss testetøser imellom

Hei fra mulig førstegangsgravid?

Jeg testet negativt i går, men fikk plutselig de to øverste her i dag tidlig. Den sterkeste er tidligtest og den andre vanlig.

Ble ivrig og tok de to nederste testene etter jobb, på mer utvannet urin enn i morges. Er det for tidlig med digital?

Har kun prøvd siden sommerferie og har ikke vært gravid før, så usikker på hvordan jeg skal tolke dette. Tror jeg er rundt 12-13dpo og skulle fått mensen i dag (syklusdag 30), men syklusen min varierer fra 25-31 dager.
Her er nye tester fra i morges. Ihh tørr nesten ikke slippe jubelene løs:cheers

Vedlegg

• IMG_9864.jpeg
    IMG_9864.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 93
Nå begynner jo streken å bli "ganske" tydelig. Og den er jo rosa? Man kan ikke få så mye skyggestreker tre dager på rad?

Jeg tenker (som alltid) at jeg roer ned testingen, så tar jeg en digital om et par dager. Men kjenner jeg testetøsa rett, går jeg på en smell i morgen tidlig også!

Vedlegg

• IMG_0640.JPG
    IMG_0640.JPG
    210,5 KB · Visninger: 69
Da var jeg hos gyn. Jeg va så sikker på vi skulle finne noe. Vi kan se tynn slimhinne. Men det er alt. Hcg ble tatt igår. Va 90 og noe.
Er jeg gravid eller alt kjemisk? Tar ny blodprøve i morgen

Vedlegg

• 20241203_074133.jpg
    20241203_074133.jpg
    1,1 MB · Visninger: 66
Det vet vi ikke. Siste mens 25 oktober. Får blødning 26 november. Tester negativ. Blødning Den varer 5 dager. Og 2 desember teste jeg positiv
Skjønner du synes det er rart, spent på blodprøven din i morgen. Hcg tallet tilsier jo at du er veldig tidlig 12-14 dpo maks, så kanskje du hadde eggløsning mye senere.

Da var jeg hos gyn. Jeg va så sikker på vi skulle finne noe. Vi kan se tynn slimhinne. Men det er alt. Hcg ble tatt igår. Va 90 og noe.
Sniker innom. Når jeg ble gravid nå, så hadde jeg tilfeldigvis gyn time den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg var bare 11 dpo.
Legen kunne kun se en tykk slimhinne, og ingenting mer. Man må ha kommet et stykke på vei for å i det hele tatt kunne se noe som helst.
Livmorslimhinnen må være tykk for at egget kan feste seg. Sa gyn at slimhinnen var tynn?
Krysser fingre for at dette utvikler seg i riktig retning :Heartred

Tynn slimhinne er et dårlig tegn dessverre… Skal du ta en ny blodprøve? Hvis kjemisk, vil jo HCG ha sunket siden forrige. Om den har økt, kan det være greit å følges opp med ny ultralyd for å utelukke EXU.

Har du blødd noe? :Heartred

I følge FLO er dette sånn jeg ligger an:

CD 16, 3 DPO.

Når begynner jeg med babyplan sine tidlig-tester? :smiley-ashamed008
Vi hadde sex 3 og 2 dager før el. Vi prøver på jenter, derfor kun før el, pluss spermdonoren (mannen :laughing002) er reist avgårde på jobb...

(Dobbelpost da jeg også har lagt inn på en annen tråd i tillegg)

Tynn slimhinne er et dårlig tegn dessverre… Skal du ta en ny blodprøve? Hvis kjemisk, vil jo HCG ha sunket siden forrige. Om den har økt, kan det være greit å følges opp med ny ultralyd for å utelukke EXU.

Har bare blødd i4 dager i slutten av november. Og nå er testen positiv. Det var den ikke før

Har bare blødd i4 dager i slutten av november. Og nå er testen positiv. Det var den ikke før
Jeg blødde som en vanlig mens noen dager før test dag av klinikken, tok test bare for å være sikker på testdagen. Den var positiv. HCG steg normalt, men de på klinikken var sikre på at det ikke kom til å gå bra. Etter en stund kom det kraftige smerter i venstre lyske og jeg ble lagt inn på sykehuset pga EXU. De fant ingen tegn til graviditet i livmor.

Så vær litt obs! :Heartred Om graviditeten utvikler seg normalt, med tanke på hcg, ta en TUL så tidlig som mulig for å sjekke at den sitter der den skal. Skummelt med graviditet i eggstokk.

Last edited:
Men de kunne vel sett om det var i eggstokkene nå, eller? Jeg hadde ultralyd i uke 4-5 en gang, da så det ikke mye i livmoren (og sa slimhinnen var tynn og så ikke gravid ut). Men da sjekket hun eggstokkene i tilfelle husker jeg.

Men de kunne vel sett om det var i eggstokkene nå, eller? Jeg hadde ultralyd i uke 4-5 en gang, da så det ikke mye i livmoren (og sa slimhinnen var tynn og så ikke gravid ut). Men da sjekket hun eggstokkene i tilfelle husker jeg.
Tror hun sjekket det å. Hun ville se at det om hun kunne se tegn på svangerskap utenfor livmoren.

Back
Topp