Oss testetøser imellom

Hvorfor? Jeg har samme problemstilling nemlig :wacky:
Denne synes jeg er veldig forklarende (med linker til forskningsrapporter nederst på siden). :D

https://www.reddit.com/r/TryingForA...t_the_opk_ratio_levels_really_tell_you_peaks/

Sitat:
  • LH surges only end before ovulation in a small percentage (6%) of cases; 94% of cases had an LH surge continuing after ovulation (and 60% lasted more than 3 days after ovulation). This is because LH generally has a gradual decrease after ovulation, leading to an asymmetrical peak. (1)
  • LH peak on average was 1.2 days AFTER ovulation, whereas the initial rise was before ovulation. (1). In another study, the LH peak came before ovulation in 68% of cases, but it came AFTER ovulation in 23% of cases (but once again, initial rise was before ovulation) (2).
  • Initial Rise of LH – happened most often 1-2 days before ovulation. (Fig 4, bottom left) (2).
  • The initial rise of 2.5x the baseline level of LH is necessary for ovulation (3)
  • Interestingly, BBT had biggest range – in most cases 2-4 days after ovulation (so BBT can take a bit to rise after O, not great for pinpointing ovulation day) (2)
 
Denne synes jeg er veldig forklarende (med linker til forskningsrapporter nederst på siden). :D

https://www.reddit.com/r/TryingForA...t_the_opk_ratio_levels_really_tell_you_peaks/

Sitat:
  • LH surges only end before ovulation in a small percentage (6%) of cases; 94% of cases had an LH surge continuing after ovulation (and 60% lasted more than 3 days after ovulation). This is because LH generally has a gradual decrease after ovulation, leading to an asymmetrical peak. (1)
  • LH peak on average was 1.2 days AFTER ovulation, whereas the initial rise was before ovulation. (1). In another study, the LH peak came before ovulation in 68% of cases, but it came AFTER ovulation in 23% of cases (but once again, initial rise was before ovulation) (2).
  • Initial Rise of LH – happened most often 1-2 days before ovulation. (Fig 4, bottom left) (2).
  • The initial rise of 2.5x the baseline level of LH is necessary for ovulation (3)
  • Interestingly, BBT had biggest range – in most cases 2-4 days after ovulation (so BBT can take a bit to rise after O, not great for pinpointing ovulation day) (2)
Takk!
 
Hei. Noen som ser noe her? Er dette skyggestrek eller babystrek?! Føler Babyplan ofte gir skygge.
G test og El test. Bilder tatt før det er gått 5 minutter.
 

Vedlegg

  • IMG20240614083958.jpg
    IMG20240614083958.jpg
    2 MB · Visninger: 125
  • IMG20240614083802.jpg
    IMG20240614083802.jpg
    1,8 MB · Visninger: 124
Spennende! Si fra når du tester igjen da :smiley-bounce012
Tok en til nå å den er det også strek på. Sjekker klokka å 2 minutter etter dypp ser den slik ut! Er dette virkelig babystrek?! ‍♀️ Jeg fatter ingenting nå! Jeg venter jo egentlig på EL ‍♀️
 

Vedlegg

  • IMG20240614144728.jpg
    IMG20240614144728.jpg
    4,1 MB · Visninger: 121
Aiden den kom før 5 min, er det nok hcg som er skyld i streken. Ta en test til i ettermiddag da er non streken noe sterkere :Heartred :)
Tok en til nå å den er det også strek på. Sjekker klokka å 2 minutter etter dypp ser den slik ut! Er dette virkelig babystrek?! ‍♀️ Jeg fatter ingenting nå! Jeg venter jo egentlig på EL ‍♀️
 

Vedlegg

  • IMG20240614144728.jpg
    IMG20240614144728.jpg
    4,1 MB · Visninger: 32
Tok en til nå å den er det også strek på. Sjekker klokka å 2 minutter etter dypp ser den slik ut! Er dette virkelig babystrek?! ‍♀️ Jeg fatter ingenting nå! Jeg venter jo egentlig på EL ‍♀️
Håper det er babystrek! Jeg vil bare vise mine som jeg fikk på cd 9, første bildet er tatt etter 1 min. Bilde nr 2 er av en annen test på samme urin. Den er svakere. Make sure og cbd var negativ.
Krysser fingrene for at du har en ekte strek ❤️
Snapchat-136094908.jpg
20240604_145745.jpg
 
Håper det er babystrek! Jeg vil bare vise mine som jeg fikk på cd 9, første bildet er tatt etter 1 min. Bilde nr 2 er av en annen test på samme urin. Den er svakere. Make sure og cbd var negativ.
Krysser fingrene for at du har en ekte strek ❤️
Vis vedlegget 437707
Vis vedlegget 437708
Takk for det. Det håper inderlig jeg også. Med pcos så er det jo sånn at vi egentlig aldrig helt vet når vi har El å alt er bare kluss. Hadde sterkere El test idag men ikke helt positiv, men snart. Monitor viste HØY. Har igår å idag tatt 3 slike fra Babyplan tidlig test å alle viser god strek, men den "försvinner" etter 10 minutter så vet ikke om jeg skal klasse den positiv eller negativ. Strekene er jo der. Prøvde med en lik fra Lloyd (mener det er det den heter), men der syns jeg ikke jeg kan se noe Blir litt sånn smågal av dette å dessuten hadde jeg mens mellom 5-9 juni så dette kan da ikke være mulig!
 
Håper det er babystrek! Jeg vil bare vise mine som jeg fikk på cd 9, første bildet er tatt etter 1 min. Bilde nr 2 er av en annen test på samme urin. Den er svakere. Make sure og cbd var negativ.
Krysser fingrene for at du har en ekte strek ❤️
Vis vedlegget 437707
Vis vedlegget 437708
Gikk dette svangerskapet bra forresten? Hadde faktiskt litt smått vondt i eggstokkene (eller ned i der) på høyre side igår å litt dagen før. Kanskje? Ellers ingen symptomer å har heller ikke letet etter de med tanke på at jeg venter på EL;)
 
Gikk dette svangerskapet bra forresten? Hadde faktiskt litt smått vondt i eggstokkene (eller ned i der) på høyre side igår å litt dagen før. Kanskje? Ellers ingen symptomer å har heller ikke letet etter de med tanke på at jeg venter på EL;)
Føler jeg dreper alt nå, men jeg har også pcos og har opplevd å få svakt positive gravidtester ved el. Nesten som hcg testen reagerer på LH, jeg aner ikke :confused005

Nei, det var bare tullestrek fra BP. Jeg er på cd 19 nå og har bare fått negative tester etter dette.
 
Føler jeg dreper alt nå, men jeg har også pcos og har opplevd å få svakt positive gravidtester ved el. Nesten som hcg testen reagerer på LH, jeg aner ikke :confused005

Nei, det var bare tullestrek fra BP. Jeg er på cd 19 nå og har bare fått negative tester etter dette.
Åh, så kjipt. Burde jo kontakte Babyplan å gi dem beskjed om at testene deres gir tullestreker. Vi som prøver å har PCOS brenner en del tester i løpet av prøveperioden så blir jo ganske kostbart i lengden dette. Misstenker at mine streker også er tull, men når man håper så iherdig holder man fast ved absolutt alt Håper det klaffer for dere snart
 
Back
Topp