Fødte nylig på Ullevål og tenkte og si litt om oppholdet her, hvordan fikse hotell, mat og ting som er tilgjengelige.
Etter litt hvile, amming og kos på fødestua/rommet ble vi spurt av jordmor om far ønsket å være med å barselhotell. Vi svarte Ja og jordmora ordna med dobbeltrom på barselhotellet til oss.
Rommet består av en dobbelseng, liten 2 seter, en ekstra stol, lite rundt bord og et bad. I rommet ligger det en stratpakke med voksenbleier, bind og babybleier. Utenfor rommet (ved heisen) ligger det en babyseng med flere bleier og bind. Disse kan man ta av under hele oppholdet. Jeg trengte derfor ikke å bruke noe av mitt eget bind/bleier eller noe.
Til meg selv (som fikk 2.grads rift) hold det å vaske med vann, klappe tørt med sykehuspapiret (lambi ville bare ha smuldra opp) og dra på meg voksenbleie/truse. Jeg brukte ikke truse over det igjen mens vi var på rommet. Kun sykehusskjorta. Ja du forstod rett..mens vi var på rommet sprada jeg rundt i kun bleietruse og sykehusskjorta. Måtte jo amme hele tiden og ikke var det særlig kaldt så dette var det beste antrekket.
Til bebis var det som sagt nok av bleier. Vi kjøpte en pakke med tørrkluter på kiwi og brukte disse til å tørke stumpen til lille med isteden for sykehuspapiret. Trengte verken olje, salve eller noe annet.
Kantina er nede ved resepsjonen. Oppholdet på hotell er gratis for mor og barn, far må betale. Tror vi betalte ca 400,- per natt inkl frokost. Vi ble i 3 dager. Syns lunsj og middag var megadyrt så vi endte opp med å kjøpe litt på kiwi og hadde snille folk som tok med litt å spise til oss. 180 kr for middag til far som ikke var spesielt godt heller. Ellers syns jeg frokosten var kjempegod. De hadde brød, egg, makrell i tomat, oster, div kjøttpålegg, biola, syltetøy, frokostblanding, melk, juice osv osv...
Far kunne ta med måltid til mor opp på rommet. Det gjorde vi flere ganger. Tidene krasjet allid med noe amming eller soving..eller noe vondt. Jeg greide ikke akkurat å sitte med sting nedentil så å ligge å spise brødskiver på senga var perfekt!!!
Bittelite kjøleskap på rommet. Nesten mindre enn en minibar, men her la vi litt drikkeflasker og frukt.
Hm kommer ikke på noe mer
spør hvis dere lurer