Oslo universitetssykehus, Ullevål

Haha ja du må fremføre ett dikt mens du står på ett ben :p
Det var min jordmor som søkte for meg, så om du har begynt å gå til jordmor så kan hun søke. Hvis du går til fastlegen så kan legen søke for deg :) har aldri hørt om noen som har søkt selv så det vet jeg ikke om er mulig, men mas på legen din :)
Will do. Har ikke første kontroll før neste onsdag, da er jeg 12+3. Får bare krysse fingrene :) Haha! Diktopplesning blir bra. Mulig jeg slenger på noe fra Peer Gynt også.;) Takk for hjelpen, MaiMamma :-*
 
Will do. Har ikke første kontroll før neste onsdag, da er jeg 12+3. Får bare krysse fingrene :) Haha! Diktopplesning blir bra. Mulig jeg slenger på noe fra Peer Gynt også.;) Takk for hjelpen, MaiMamma :-*
Bare hyggelig :) og lykke til med svangerskapet :)
 
Gynekologen min har nå søkt Ullevål.
Skjønte det sånn at jeg var for sent ute til Riksen, og jeg er bare 12+5 :rolleyes:

Men såvidt jeg forstår så er Ullevål bra :happy::happy::happy:
 
Gynekologen min har nå søkt Ullevål.
Skjønte det sånn at jeg var for sent ute til Riksen, og jeg er bare 12+5 :rolleyes:

Men såvidt jeg forstår så er Ullevål bra :happy::happy::happy:
Ja riksen skal du helst søke på FØR du blir gravid :p :p
Lykke til med svangerskapet :)
 
Tror jeg har lyst til å prøve ABC på Ullevål selv om dette er min første fødsel og jeg ikke aaaaaner hvordan det er :) Har hørt og lest mye bra. Jeg har termin i starten av mars, tror dere det er for sent å søke nå?

Langtfra for sent! Jeg har termin i slutten av okt og søkte i juli. Tok under en uke å få svar. Veldig bra oppfølging. En av fordelene er jo at man går til en fast jm der hele svangerskapet om man vil. Hører det er venteliste for å komme på kontroll hos jm på helsestasjonene.
 
Har nettopp vært å besøkt min veninne som fødte på Ullevål for en uke siden. Hun skrøt uhemmet av de ansatte både i motak og på fødeavdelingen. Derimot hadde hun litt dårlig opplevelse på pasienthotellet. Mest fordi hun pga 2,5-3 døgn med ueffektive rier (les: ingen søvn) før en lang fødsel, var veldig veldig sliten. Hadde problem med å komme i gang med amming osv, var helt uviten om hvor "travelt" første døgnene ville være osv som førstegangsgødene opplevde at de var underbemannet på selve hotellet (sommer-ferietid) de hadde ikke hadde tid til å bistå henne, og (slik hun opplevde det) ikke samme ømmhet som oppe på avdelingen pga dette. Ingen spurte noen gang (på hotellet) om hvordan hun som mor hadde det.
Men det er ikke for å skremme noen, men hun er av den veldig forsiktige typen som ikke tar plass og roper høyest. Så skulle man komme i lignende situasjon, kan det være greit å vite at det faktisk er låv til å si fra, spørre om hjelp! :)
 
Jeg hadde ikke en hyggelig opplevelse på Ullevål med første barn. Søker meg til ABC med denne.

Første fødsel endte med stor revning og er barselopphold hvor jeg ikke følte noen tok vare på meg. Ikke kunne jeg sitte pga operasjonen men alene med barnet mitt var jeg da mannen ikke kunne sove over pga dobbeltrom. Ble sendt hjem uten noe info om hvor lenge jeg skulle ha vondt eller hva jeg skulle gjøre/ikke gjøre eller noen ting. Følte meg uviten og lei meg etter det oppholdet.

Satser på at ABC blir en helt annen opplevelse!
 
Jeg hadde ikke en hyggelig opplevelse på Ullevål med første barn. Søker meg til ABC med denne.

Første fødsel endte med stor revning og er barselopphold hvor jeg ikke følte noen tok vare på meg. Ikke kunne jeg sitte pga operasjonen men alene med barnet mitt var jeg da mannen ikke kunne sove over pga dobbeltrom. Ble sendt hjem uten noe info om hvor lenge jeg skulle ha vondt eller hva jeg skulle gjøre/ikke gjøre eller noen ting. Følte meg uviten og lei meg etter det oppholdet.

Satser på at ABC blir en helt annen opplevelse!
Huff da :( Jeg tror nok det kommer litt an på hvem man møter og hvor travelt det er der da. Jeg hadde en fin opplevelse, og følte at det var lett å spørre om hjelp hvis jeg lurte på noe. På et tidspunkt hadde jeg to sykepleiere inne samtidig som prøvde å hjelpe meg med ammingen. Men jeg hadde dog ikke behov for noen spesiell oppfølging i etterkant, og fikk enkeltrom der også mannen kunne overnatte!
 
Må man ha med stelleprodukter til baby på Ullevål? Skal forhåpentligvis ligge på hotellet etter fødsel :)
 
Må man ha med stelleprodukter til baby på Ullevål? Skal forhåpentligvis ligge på hotellet etter fødsel :)
Du får bleier der :) Om det er noe mer du synes du trenger til babystellet må du ta det med. Anbefaler å ta med wipes eller tørre engangskluter, ettersom man på hotellet bare får noe papir som er veldig grovt til å vaske/tørke babyen med - det fungerer helt fint, men jeg syntes det virket veldig grovt mot den myke babyhuden bare.
 
Hvordan er det med besøk? Kanskje bedre å få besøk når man blir overflyttet til hotellet?

Nå har ikke jeg født selv enda, men det jeg har hørt i alle fall er at ved en normal fødsel har du omtrent 2-3 timer på barsel, og her slipper kun mor og far + evt søsken inn. Etter dette blir du flyttet over til pasienthotellet hvor du kan ta i mot de du vil. Men hvorvidt det er besøkstider og slikt det vet jeg ikke.
Jeg snakket litt med jordmora mi om det her, og hun anbefaler at også søsken venter med å komme på besøk til en er på hotellet. I løpet av de 2-3 timene du er på barsel er det mye som skjer, og det er dyrebare timer som mor og far burde nyte alene med den lille - den første tia er unik og uerstattelig.

Så når vår tid kommer vil nok storebror måtte vente med å komme inn tli vi er på hotellet - jeg synes man kan trekke det egoistiske kortet akkurat i denne perioden :)
 
Jeg fødte på Ullevål for to uker siden og var nesten 3 døgn på pasienthotellet. Vi er strålende fornøyd med oppholdet fra A til Å!! Møtte bare flinke og hyggelige jordmødre og leger. Var heldig og fikk "suiten på Føde B", som er fødestue med badekar inne på rommet. Smertelindring i badekar anbefales!

På hotellet var det god plass, og vi fikk veldig god oppfølging. Jordmor kom innom etter hvert vaktskifte. I tillegg ringte vi på henne for ammehjelp til vi hadde fått teken på det selv. Veldig fint å være sammen mor, far og baby fra første stund. Far hentet alle måltider fra spisesalen og opp på rommet. Besøk er mulig på rommene frem til kl 21 og alltid nede i cafeen.
 
Jeg fødte på Ullevål for to uker siden og var nesten 3 døgn på pasienthotellet. Vi er strålende fornøyd med oppholdet fra A til Å!! Møtte bare flinke og hyggelige jordmødre og leger. Var heldig og fikk "suiten på Føde B", som er fødestue med badekar inne på rommet. Smertelindring i badekar anbefales!

På hotellet var det god plass, og vi fikk veldig god oppfølging. Jordmor kom innom etter hvert vaktskifte. I tillegg ringte vi på henne for ammehjelp til vi hadde fått teken på det selv. Veldig fint å være sammen mor, far og baby fra første stund. Far hentet alle måltider fra spisesalen og opp på rommet. Besøk er mulig på rommene frem til kl 21 og alltid nede i cafeen.

Høres ut som du hadde et supert opphold! :) Jeg bare lurer på hvor lang tid tok det før du bli flytter over på hotellet etter fødsel? Er det snakk om timer bare? :)
 
Høres ut som du hadde et supert opphold! :) Jeg bare lurer på hvor lang tid tok det før du bli flytter over på hotellet etter fødsel? Er det snakk om timer bare? :)
Ja, ca to timer. Først ca en time hvor mor og far er alene med baby og vi fikk litt brødskiver. Så blir far med mens baby veies og måles og vaskes mens mor får beskjed om å gå i dusjen. Så blir man fulgt over på hotellet.
 
Ja, ca to timer. Først ca en time hvor mor og far er alene med baby og vi fikk litt brødskiver. Så blir far med mens baby veies og måles og vaskes mens mor får beskjed om å gå i dusjen. Så blir man fulgt over på hotellet.
Litt dumt spørsmål, men man må ikke dusje, er vel mer et forslag? :p
 
Spørr siden jeg har veldig sykehus skrekk , og for å holde det noen i sjakk blir jeg veldig kontrollerende på de få tingene jeg kan kontrollere, derfor spørsmålet :p
Da er det sikkert lurt å forberede seg på at det blir en dusj. Det var en skammel man kan sitte på hvis man er svimmel. De vil også sjekke at det går greit å tisse. Så er det på med egne klær. Lurt å dra i joggebukse, så er den klar til å ta på etterpå.

Og så er badet inne på fødestua. På andre sykehus må man visst ut av fødestua og over gangen! Det er jeg glad jeg slapp!
 
Da er det sikkert lurt å forberede seg på at det blir en dusj. Det var en skammel man kan sitte på hvis man er svimmel. De vil også sjekke at det går greit å tisse. Så er det på med egne klær. Lurt å dra i joggebukse, så er den klar til å ta på etterpå.

Og så er badet inne på fødestua. På andre sykehus må man visst ut av fødestua og over gangen! Det er jeg glad jeg slapp!
Takk for svar :)
 
Back
Topp