Omskjæring, for eller imot?

Nja, de anbefaler ganske kjapt omskjæring. Ble kun prøvd kortisonsalve her og da det ikke gav noe resultater så ble det omskjæring.
Er forøvrig veldig mange voksne menn som går rundt med altfor trang forhud, ikke rart når man ser hva så mange mener om omskjæring. Å feks sammenligne det med kjønnslemlestelser av jenter er latterlig.


Sent from my iPhone using BV Forum
Vi fikk beskjed om at det ikke var snakk om omskjæring, men et lite snitt på siden sånn at det ble lettere å dra tilbake. Men legen sa at vi skulle vente og se til han ble eldre før det ble gjort noe som helst. Vi skulle la den være i fred.
 
Vi fikk beskjed om at det ikke var snakk om omskjæring, men et lite snitt på siden sånn at det ble lettere å dra tilbake. Men legen sa at vi skulle vente og se til han ble eldre før det ble gjort noe som helst. Vi skulle la den være i fred.

Legen her sa at det ofte var veldig mislykket og svært smertefullt. Ja de snitter for så at dere må tøye forhuden mens den fortsatt ikke er grodd ordentlig.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Må si jeg ble litt overrasket nå. Trodde omskjæring av gutter var noe flere og flere valgte. Er det ikke sånn at I USA blir alle omskjært med mindre de sier at de ikke vil? Nei, nå ble jeg usikker på egne meninger. Dette er noe jeg har fundert lite over, men skal jaggu gå litt I tenkeboksen.

Edit: mulig min referanse er sex and the city :D

Mange i USA gjør det fordi de er jøder. :-)
 
Nja, de anbefaler ganske kjapt omskjæring. Ble kun prøvd kortisonsalve her og da det ikke gav noe resultater så ble det omskjæring.
Er forøvrig veldig mange voksne menn som går rundt med altfor trang forhud, ikke rart når man ser hva så mange mener om omskjæring. Å feks sammenligne det med kjønnslemlestelser av jenter er latterlig.


Sent from my iPhone using BV Forum

Er det sønnen din som er omskåret? Min har trang forhud, og snakk om at han sannsynligvis må opereres (i fremtiden, ikke tatt stilling til type inngrep). Hvordan gikk det? Lyst til å dele erfaring?
 
Jeg er for! Så lenge det gjøres på et sykehus med bedøvelse! Bedre enn at det gjøres hjemme(som da mange ville gjort)...
Dette er en gammel tradisjon pga religion/kultur, så det er ikke noe vi nordmenn får stoppet!
Det burde fint være mulig å stoppe :rolleyes: få det inn i loven under barnemishandling og 18 års aldersgrense. Så får vi se hvor mange kule kids som slenger tissen sin på operasjonsbordet på myndighetsdagen:P tviler på at det er mange!
 
Det burde fint være mulig å stoppe :rolleyes: få det inn i loven under barnemishandling og 18 års aldersgrense. Så får vi se hvor mange kule kids som slenger tissen sin på operasjonsbordet på myndighetsdagen:P tviler på at det er mange!
Jeg syntes ikke det skal bli forbudt, da jeg er ikke imot det som sagt!
 
Jeg er i mot. I mine øyne er det barnemishandling.
 
Jeg er i mot det, med mindre det er av åpenbare medisinske årsaker. Som f.eks for trang forhud osv.
 
Veldig imot! Kunne aldri gjort det om jeg fikk en sønn om det ikke var medisinske årsaker, utover det synes jeg ikke man skal ta den avgjørelsen for små barn, hva folk gjør som voksne bryr jeg meg ikke om. Ganske sikker på at mannen deler mitt syn på det og :)
 
Imot!
Hva de gjør i voksen alder bryr jeg meg ikke om, men syns det er feil å bestemme det for et lite barn!
 
Mange i USA gjør det fordi de er jøder. :-)
Mange i USA gjør det bare fordi. De må ikke være jøder. Mannen min og alle mine kompiser i USA er omskjært, de er ikke religiøse. Det er bare vanlig. :)
 
Jeg er for! Så lenge det gjøres på et sykehus med bedøvelse! Bedre enn at det gjøres hjemme(som da mange ville gjort)...
Dette er en gammel tradisjon pga religion/kultur, så det er ikke noe vi nordmenn får stoppet!
Enig med deg. Om det blir gjort forsvarlig med bedøvelse så ser jeg ikke på mine venner som barnemishandlere.
Og til hun som nevnte omskjæring av kvinner; det kan ikke sammenlignes en gang. Det er stor forskjell på å ta vekk forhuden kontra å skjære av kjønnslepper og klitoris.
 
Back
Topp