Omskjæring, for eller imot?

Helt klart mot. Det er absolutt ingen grunn i hele verden til å skjære bort en frisk kroppsdel på en person som ikke kan velge å si nei - det er barnemishandling.
 
Veldig imot.
Slike ting bør man kunne få bestemme selv når man blir 16 - 18 år.
 
Mot. Har tatt diskusjonen her hjemme, pappaen er omskjært og regnet med vi skulle omskjære gutten vår. Kom ikke på tale. Godt jeg blir tatt på alvor når jeg setter foten ned.
 
Mot. Har tatt diskusjonen her hjemme, pappaen er omskjært og regnet med vi skulle omskjære gutten vår. Kom ikke på tale. Godt jeg blir tatt på alvor når jeg setter foten ned.
Måtte dere diskutere lenge eller satte du bare foten ned?
 
Imot... Tenk så jævlig, å skjøre bort noe fra en liten babykropp som ikke kan si nei selv... Grusomt.
 
Helt klart mot. Det er absolutt ingen grunn i hele verden til å skjære bort en frisk kroppsdel på en person som ikke kan velge å si nei - det er barnemishandling.

Finnes medisinsk grunn som trang forhud, og en av operasjonsmulighetene er omskjæring. Da i en alder hvor gutten kan velge selv. Ellers er jeg selvfølgelig helt enig med deg!! :)
 
Imot, så lenge ikke de har for trang forhud osv. Utrolig unødvendig inngrep.
 
Som mor er jeg helt imot. Det finnes ikke grunn med mindre det er noe medisinsk galt.
Dette bør de få bestemme selv.

Som kvinne er jeg for :p omskjærte menn er bedre.. Men igjen så er det opp til enhver hva de gjør med kroppen sin som voksen :)
 
Som mor er jeg helt imot. Det finnes ikke grunn med mindre det er noe medisinsk galt.
Dette bør de få bestemme selv.

Som kvinne er jeg for :p omskjærte menn er bedre.. Men igjen så er det opp til enhver hva de gjør med kroppen sin som voksen :)

Er enig med deg at jeg synes det er bedre. MEN mannen min måtte bli det som voksen pga trang forhud. Og han har mistet mye følelse pga det og sliter derfor med å få utløsning. Det unner jeg ingen! Hadde aldri tilgitt meg selv om jeg hadde forårsaket det for sønnen min uten noen medisinsk grunn
 
Kun medisinske grunner ville gjort det ok her og.
 
Helt imot. Det er kun akseptabelt hvis det er medisinske grunner.
 
Ser helt klart fordelene med det.. Men aldri i verden hadde jeg klart å la noen skjære i ungen min uten at det var høyest nødvendig!!
 
Back
Topp