OKTOBER

Blir spennende å følge med! Håper du får ett fint innsett du også på mandag:D

Kjempespennende, for spennende. Håper tiden frem mot testdatoen din går fort! Tusen takk! :smiley-angelic001

Tusen takk for det! :Heartred Alt gikk så fort denne gangen, nå som man bare kunne hente på frys ;)
Ønsker deg masse lykke til på mandag! Det blir spennende å følge deg! :Heartred

Herlig. Jeg har selv fryseforsøk for første gang. Håper det er tingen. Tusen takk, og i like måte! Lykke til :Heartred

Jada, kunne jo vært verre om strekene ikke ble sterkere. Men blir stressa av blod. Heldigvis fikk jeg mast meg til en ekstra eske lutinus, ville vært redd for å slutte på det nå. Fikk tatt blodprøve og har rekvisisjon til ny blodprøve på mandag, så da må bare helga gå veldig fort. Og vips så er det mandag og jeg får vite resultatet og du skal bli ruger!!

Forstår deg veldig godt. Så bra de fikk tatt prøve allerede i dag. Håper du får en god helg, og at helgen går fort. :Heartred

Vi fikk heller ingen egg befruktet første gangen, til tross for 19 av 20 gode egg ut og normale svømmere. Tanken hadde ikke streifet meg at det kunne skje, så det var et skikkelig slag i trynet! Husker også godt hvor nervøs jeg var ved det neste forsøket :nailbiting: Ønsker deg masse lykke til, denne gangen skal det gå bra! :Heartred

Ja, kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Det var nesten helt likt for oss. 14 egg og fin sædprøve og vi hadde ikke tenkt tanken på at det kunne gå galt allerede der. I tillegg ringte de ikke før etter 48 timer og sa fra, så da var vi ihvertfall helt sikre på at det var befruktning. Det var en helt forferdelig beskjed.

Men det er oppmuntrende å høre at du har opplevd det samme for så å få befruktet noen egg ved senere forsøk! Var det med ICSI det funket? Hvor stor andel fikk dere befruktet?

Gratulerer med vellykket innsett! Da er vi helt likt, og det blir spennende å følge deg. Masse lykke til! :Heartred Jeg har testdato 7/10, men kommer garantert til å teste før den tid ;)
I like måte! :rolleyes: Spennende dager i møte. Forrige gang testet jeg ca. hver dag. Men nå er målet (les; målet) å holde meg til lørdag:oops: Gjelder bare å få dagene til å gå. Google består nå av "hvordan se om blastocysten er bra" "hatching blastocyste" osv:confused2:laughing002

(...) Google består nå av "hvordan se om blastocysten er bra" "hatching blastocyste" osv:confused2:laughing002

Haha, nå lo jeg faktisk. Kjenner meg så igjen. Vet ikke om det gjenstår mer å google, merker mer og mer at de samme sidene dukker opp igjen, og at ulike studier er lest før. Selv har min google-kveld bestått av inchesofendometriumembryotransfer osv. Gitt meg selv et gnagsår om at jeg kanskje har for tykk slimhinne. Siden jeg finner lite å lese om det, har jeg laget en egen teori om at dette har fått for lite oppmerksomhet.

Ja, kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Det var nesten helt likt for oss. 14 egg og fin sædprøve og vi hadde ikke tenkt tanken på at det kunne gå galt allerede der. I tillegg ringte de ikke før etter 48 timer og sa fra, så da var vi ihvertfall helt sikre på at det var befruktning. Det var en helt forferdelig beskjed.

Men det er oppmuntrende å høre at du har opplevd det samme for så å få befruktet noen egg ved senere forsøk! Var det med ICSI det funket? Hvor stor andel fikk dere befruktet?

Prøvde ICSI ved de senere forsøkene ja. Husker ikke helt hvor mange som ble befruktet første døgnet, men det var en del som falt fra (1/3 kanskje? har alltid fått 20-25 egg ut). Men jeg har vært heldig som har fått embryo på frys, så nå har jeg både litt hos Hausken og litt på Riksen. Historikken min er som følger:

IVF Riksen: avbrutt (ingen befruktning)
ICSI Riksen: negativt
FER Riksen: negativt
ICSI Hausken: totalfrys (fare for overstimulering)
FER Hausken: positivt :Heartred

I like måte! :rolleyes: Spennende dager i møte. Forrige gang testet jeg ca. hver dag. Men nå er målet (les; målet) å holde meg til lørdag:oops: Gjelder bare å få dagene til å gå. Google består nå av "hvordan se om blastocysten er bra" "hatching blastocyste" osv:confused2:laughing002

Ha ha, jeg googla "hatching blastocyste" tidligere i kveld jeg også, etter å ha lest innlegget ditt :laughing021
Tenkte også å holde meg til neste helg. Men da frykter jeg også TR skal komme. Syns nesten det er bedre å oppdage at forsøket er negativt ved en test enn TR.
På Hausken kategoriserer de blastocystene etter:
1. Excellent
2. Good
3. Average
4. Poor

Den jeg satte inn nå er "bare" average. Men på en annen side satt spira på første forsøk med FER blasto (average) sist. Så jeg håper fortsatt at det går veien

Hvordan dag etter innsett bruker dere å teste?

Det kommer litt an på hvor mange dager gammelt embryoet var når du satte det inn. Jeg testet en uke etter innsett denne gangen (3 dager gammelt embryo). Da var det 10 dager etter uttaket. Om du skal teste så tidlig kan det fortsatt være noen rester av ovitrelle igjen i systemet, så jeg hadde også en test noen dager før det for å teste ut effekten av ovitrelle.

Det kommer litt an på hvor mange dager gammelt embryoet var når du satte det inn. Jeg testet en uke etter innsett denne gangen (3 dager gammelt embryo). Da var det 10 dager etter uttaket. Om du skal teste så tidlig kan det fortsatt være noen rester av ovitrelle igjen i systemet, så jeg hadde også en test noen dager før det for å teste ut effekten av ovitrelle.
Mitt første forsøk så er litt blank på dette.. tester du over flere dager for å se om ovitrelle er ute av kroppen? Hadde uttak mandag denne uken og innsett onsdag så er dessverre alt for tidlig for meg å teste enda :p

Mitt første forsøk så er litt blank på dette.. tester du over flere dager for å se om ovitrelle er ute av kroppen? Hadde uttak mandag denne uken og innsett onsdag så er dessverre alt for tidlig for meg å teste enda :p

Denne gangen testa jeg bare en gang (på 7DPO, altså ei uke etter egguttak). Da innsåg jeg at jeg ikke hadde så mange tester som jeg trodde igjen, så jeg testa ikke mer før på 10DPO. Men streken på 7DPO var så ekstremt svak at jeg kunne regne med at det ikke var noen rester igjen på 10DPO. På forrige uttak så testet jeg vel hver dag fra 6DPO til 10DPO og da var testen helt negativ først på 10DPO (kanskje dagen før også, men jeg mente iallefall at jeg fortsatt såg en liten strek der da). En sier vel at Ovitrelle kan sitte i i 10 dager, så det blir jo til 8DPO. Jeg hadde kjøpt billige strimmeltester på amazon, hadde aldri kunne gjort dette med dyre tester som man får på apoteket, da hadde jeg heller ventet til 12DPO eller noe sånt for å teste da.

Det aller beste er selvfølgelig om man klarer å vente så lenge at det ikke er noen tvil om at Ovitrelle er ute av kroppen. Nå fikk jeg positiv test på 10DPO denne gangen, men har vel gått stort sett hele uka og bekymret meg for om det kommer til å bli kjemisk, så kanskje hadde det vært bedre å vente? Men jeg er alt for nysgjerrig og spent til at jeg klarte det. Men var iallefall godt å se at streken var sterkere enn den hadde vært på 7DPO, for da kunne jeg være sikker på at det ikke var Ovitrelle som ga falsk positiv.

Haha, nå lo jeg faktisk. Kjenner meg så igjen. Vet ikke om det gjenstår mer å google, merker mer og mer at de samme sidene dukker opp igjen, og at ulike studier er lest før. Selv har min google-kveld bestått av inchesofendometriumembryotransfer osv. Gitt meg selv et gnagsår om at jeg kanskje har for tykk slimhinne. Siden jeg finner lite å lese om det, har jeg laget en egen teori om at dette har fått for lite oppmerksomhet.
Haha, nei jeg tror jeg er kommet til enden jeg også i googling. Må nok bare vente. Oi, er det også en fare, ja? Er det noe de kan gjøre med det? For at den ikke skal vokse seg for tykk?

Ha ha, jeg googla "hatching blastocyste" tidligere i kveld jeg også, etter å ha lest innlegget ditt :laughing021
Tenkte også å holde meg til neste helg. Men da frykter jeg også TR skal komme. Syns nesten det er bedre å oppdage at forsøket er negativt ved en test enn TR.
På Hausken kategoriserer de blastocystene etter:
1. Excellent
2. Good
3. Average
4. Poor

Den jeg satte inn nå er "bare" average. Men på en annen side satt spira på første forsøk med FER blasto (average) sist. Så jeg håper fortsatt at det går veien
Så morsomt, haha! Google er vår venn:p
Det er helt sant, på de forrige forsøkene har mensen kommet en dag før. Kanskje jeg bør smelle av en test på torsdag eller fredag. Wææ, tiden går altfor sakte.
Aha! Jeg må nok spør neste gang i Haugesund om de har karakter. Samtidig så hadde de jo ikke satt inn en blastocyste om de ikke hadde troa. Så kanskje den karaktergreia egentlig bare er "søppel":wacky: Ønsker det hvertfall lykke til, og måtte dagene til testing går fort :Heartred

Haha, nei jeg tror jeg er kommet til enden jeg også i googling. Må nok bare vente. Oi, er det også en fare, ja? Er det noe de kan gjøre med det? For at den ikke skal vokse seg for tykk?

Så morsomt, haha! Google er vår venn:p
Det er helt sant, på de forrige forsøkene har mensen kommet en dag før. Kanskje jeg bør smelle av en test på torsdag eller fredag. Wææ, tiden går altfor sakte.
Aha! Jeg må nok spør neste gang i Haugesund om de har karakter. Samtidig så hadde de jo ikke satt inn en blastocyste om de ikke hadde troa. Så kanskje den karaktergreia egentlig bare er "søppel":wacky: Ønsker det hvertfall lykke til, og måtte dagene til testing går fort :Heartred

Takk det samme til deg! :Heartred
Bestilte sånne tidligtester i går, så da tenker jeg å teste onsdag eller torsdag kanskje.. :nailbiting:

Back
Topp