OKTOBER

Da er jeg ferdig på kontroll. Folikkelen var på 15 mm og slimhinna var dessverre bare på 5 mm framdeles. Trolig skyldes dette ubalanse i hormoner. Kjedelig men lite å gjør med. Skal på ny kontroll på mandag. Så nå håper jeg på pos eggløsningstest i helga og at slimhinna tar seg opp. Spurte legen hvor tykk slimhinna måtte være. Hun mente den må ihverfall bli litt tykkere enn 5 mm.
Å, så kjedelig! Håper det tar seg opp til over helgen! De vil vel helst ha den mellom 7-10 mm. Det er i hvert fall det jeg har fått beskjed om ved mine fryseforsøk. Masse lykke til! :)
 
Å, så kjedelig! Håper det tar seg opp til over helgen! De vil vel helst ha den mellom 7-10 mm. Det er i hvert fall det jeg har fått beskjed om ved mine fryseforsøk. Masse lykke til! :)
Ja. Det har jeg også hørt. Spurte legen om de også ment den må være 7 mm. Men, var tydelig at hun ikke vist dette. Hun måtte ut å snakke med overlegen om veien videre. Hu sa bare at den må i hvertfall være tykkere enn 5 mm. På mandag skal jeg be om å få snakke med overlegen selv hvis det da ikke blir innsett. For nå har jeg møtt 2 leger som ikke kan gi noe god svar
 
Da er det sikkert ulikt ut i fra ulike medisiner og forutsetninger ellers.
Jeg er også på kort protokoll.
Jeg tar Bemfola 300 og Menopur 75 fra syklusdag 2. Disse kunne jeg velge selv når jeg ville ta, bare jeg setter til ca samle tidspunkt hver dag. Har da valgt å sette de på kvelden iom at de ikke skal settes før ul når man skal til kontroll, og da slipper jeg å komme i usynk, og kan sette my stimulering til vanlig tidspunkt de dagene jeg skal på UL. Fyremadel har jeg tatt fra dag 5, og den må tas om morgenen og skal også settes på UL kontroll dagen.
Men det er som sagt sikkert ulik praksis ut ifra ulike forutsetninger. :)

Ah ja er nok veldig individuelt da:) jeg tar bare gonal-f, fyremadel, otrivelle og lutinus :) setter også gonal-f på kvelden for å slippe å holde styr på forskjellige klokkeslett:) men da er det kanskje siden jeg ikke tar andre ting i tillegg at jeg skal ta fyremadel på kvelden. Di hadde i utgangspunktet satt meg på flere ting(sa ikke hva) men blodprøvene mine var visst så pass bra at jeg slapp unna flere hormon o.l :) og ul dagen for meg skal jeg hverken ta gonal-f eller fyremadel, så da er det greit at di blir tatt på kveldstid :D
 
Tusen takk, jeg rakk ikke lese dette før nå, når det er over og jeg er vel hjemme igjen.
Kan fortelle litt om hvordan jeg opplevde det.

Sobril kvelden før, var helt supert, sov som en stein hele natten. Fikk spist frokost og stappet i meg alle de smertestillende og de andre medikamentene som skulle inntas 1 time før oppmøte.
Vel framme på sykehuset, fikk min mann levert inn sin prøve, som viste seg å være veldig god. Det er vi glade for, han har gjort alt han kan av anbefalinger for å bedre kvaliteten, spist og levd sunt, ikke badet i varmt vann o.l. Så det var godt nytt.
Mens vi satt på venterommet, ble jeg mer og mer groggy, sovnet nesten til slutt på skulderen hans. Vi måtte vente ganske lenge, faktisk så lenge at jeg følte virkningen var på vei ut av systemet da det omsider ble vår tur.. Så da jeg satt i stolen og de begynte å stikke lokalbedøvelse, så kjente jeg det veldig godt. Da selve stikkingen inn i eggposene startet, var det rett og slett helt jævlig... Jeg kjente press og selve stikket altfor godt, og jeg slet med å klare å sitte helt stille. Vet ikke helt hva som skjedde, men jeg ble både redd og veldig emosjonell så tårene trillet og jeg klarte ikke puste rolig. De var veldig snille mot meg de som jobbet der, men det var en veldig ubehagelig opplevelse. Mulig det var en kombinasjon av følelser, hormoner, medisiner og rett og slett hele opplevelsen som gjorde at det rant litt over. Men jeg kom meg ihvertfall gjennom det, og de fikk ut så mange som 14 egg...! Det var fortsatt noen små igjen som de lot være å ta ut. De var litt i tvil på om det var på grensen til overstimulering, men de skulle ta en vurdering på det mens jeg lå til observasjon. Der fikk jeg samlet meg litt, og ble glad da de kom inn og fortalte meg at de legger opp til innsett på tirsdag som planlagt. Jeg skulle følge med på vekten og at jeg ikke opplever noe økning i smerter, da måtte jeg gi beskjed.

Etter uttaket tok vi taxi tilbake til hotellet, hvor jeg fikk sove ut litt. Vi hadde heldigvis fått sen utsjekk. Så tok jeg litt paracet og vi klarte å rusle litt sakte gjennom Trondheim og se litt i butikker og spist litt mat. Det var veldig koselig.
Så tok vi fly hjem, jeg kjente litt på smerter og ubehag i hele kroppen på reisen hjemover, men det kom seg litt da vi kom hjem og jeg fikk lagt meg ned.
Nå, etter en natts søvn kjenner jeg meg mye bedre, har ikke tatt noe smertestillende siden kl. 18 i går.

Nå tar jeg Lutinus 3 ganger daglig, og vi får ikke høre noe mer nå fra St.Olavs før vi drar dit igjen for innsett på tirsdag. De ringer bare hvis alle eggene blir ødelagte/ ikke blir befruktet. Så jeg håper jeg slipper en telefon nå de neste dagene...!!

Det var tøffere enn jeg trodde med egguthentingen, men jeg tror det var dels pga. det tok så lang tid at de smertestillende hadde mistet noe av effekten. Vi var veldig fornøyd med de ansatte der, de tok utrolig godt imot oss, tok seg tid og forklarte alt grundig.

Føler vi har et godt utgangspunkt nå, med 14 egg og en god sædprøve, men jeg vet at det likevel ikke er noen garanti for at noen blir befruktet og utvikler seg bra. Krysser ihvertfall alt vi har for at det går bra, og at vi slipper unna med dette ene uttaket!
Jeg skjønner så godt hva du mener, hadde samme opplevelse selv. Godt at du er ferdig og kan slappe av til tirsdag❤️
 
Baaah, testene blir bare svakere, og jeg blir litt gæærn. Blodprøve i dag, neste på mandag. Håååper de viser fin stigning!!
Strek er strek fikk jeg høre flere ganger, og det er jo helt riktig! De kan variere i styrke. Jeg håper virkelig du får gode resultater på blodprøven. Unner ingen å bli «lurt» på den måten jeg nettopp ble. Får du svar nå i dag? Sender mange gode tanker til deg! :Heartred
 
Da er jeg ferdig på kontroll. Folikkelen var på 15 mm og slimhinna var dessverre bare på 5 mm framdeles. Trolig skyldes dette ubalanse i hormoner. Kjedelig men lite å gjør med. Skal på ny kontroll på mandag. Så nå håper jeg på pos eggløsningstest i helga og at slimhinna tar seg opp. Spurte legen hvor tykk slimhinna måtte være. Hun mente den må ihverfall bli litt tykkere enn 5 mm.
Sa de noen om sjanse for at den vokser frem mot ev. innsett? Det er ikke lite vi skal bekymre oss for. Håper at mandag blir en god dag! :Heartred

Rettelse: ser du har svart på det ovenfor nettopp. Uansett, jeg krysser fingrene.
 
Sa de noen om sjanse for at den vokser frem mot ev. innsett? Det er ikke lite vi skal bekymre oss for. Håper at mandag blir en god dag! :Heartred

Rettelse: ser du har svart på det ovenfor nettopp. Uansett, jeg krysser fingrene.
Takk for det! Ja, krysser fingrene jeg også. Nå tar vi helg. Reiser til Sverige og skal bo på hotell. Blir spa, fjellturer og god mat:). Så skal prøve å tenke minst mulig på det og kose oss i helga. Så får det blir som det blir på mandag. God helg alle dere❤️ Og takk for alle gode ord og støtte!
 
Takk for det! Ja, krysser fingrene jeg også. Nå tar vi helg. Reiser til Sverige og skal bo på hotell. Blir spa, fjellturer og god mat:). Så skal prøve å tenke minst mulig på det og kose oss i helga. Så får det blir som det blir på mandag. God helg alle dere❤️ Og takk for alle gode ord og støtte!
Så deilig, og mer enn fortjent. Kos dere max :Heartred Har troen på å skape gode opplevelser sammen i denne strevsomme tiden.
 
Jeg har endelig fått mensen og begynner snart å måle etter eggløsning igjen. Blir ett nytt innsett i naturlig syklus, forhåpentligvis i slutten av oktober.
Setter inn den siste blastoen av de to vi fikk på frys, før det muligens blir nytt uttak i neste syklus. Dette blir 5. forsøk, og jeg har vært så sykt nedfor etter den kjemiske. Det var lettere å håndtere enn en kaotisk MA, som jeg hadde i vår, men det gjør at jeg begynner mer og mer å lure på om vi noen gang skal klare å få dette til, hele veien ut.

Lykke til alle tøffe damer, med stimulering, uttak, innsett, og med alle mulige kontroller for å sjekke både det ene og det andre.

:gen014:Heartbigred
 
Så deilig, og mer enn fortjent. Kos dere max :Heartred Har troen på å skape gode opplevelser sammen i denne strevsomme tiden.
Jeg har endelig fått mensen og begynner snart å måle etter eggløsning igjen. Blir ett nytt innsett i naturlig syklus, forhåpentligvis i slutten av oktober.
Setter inn den siste blastoen av de to vi fikk på frys, før det muligens blir nytt uttak i neste syklus. Dette blir 5. forsøk, og jeg har vært så sykt nedfor etter den kjemiske. Det var lettere å håndtere enn en kaotisk MA, som jeg hadde i vår, men det gjør at jeg begynner mer og mer å lure på om vi noen gang skal klare å få dette til, hele veien ut.

Lykke til alle tøffe damer, med stimulering, uttak, innsett, og med alle mulige kontroller for å sjekke både det ene og det andre.

:gen014:Heartbigred
Helt enig. Det er viktig å finne på fine ting sammen i denne tiden❤️
Huff, jeg forstå deg så alt for godt! Det er mange nedturer og skuffelser. Men kjenner flere som har vært igjennom så mange runder som har fått barn til slutt. De sier at premien er vert alle rundene, selv om det er hardt å stå i!
Jeg krysser fingrene for at det snart en deres tur❤️
 
Strek er strek fikk jeg høre flere ganger, og det er jo helt riktig! De kan variere i styrke. Jeg håper virkelig du får gode resultater på blodprøven. Unner ingen å bli «lurt» på den måten jeg nettopp ble. Får du svar nå i dag? Sender mange gode tanker til deg! :Heartred

Tror ikke jeg får svar før over helga, hvis ikke de sender til Fürst og de legger opp på pasientjournal. Jeg burde sikkert dratt direkte til Fürst, men jeg trodde jeg måtte ha henvisning. Jaja, det får gå som det går, jeg tester en digital på mandag og krysser både fingre og tær!
 
Jeg har endelig fått mensen og begynner snart å måle etter eggløsning igjen. Blir ett nytt innsett i naturlig syklus, forhåpentligvis i slutten av oktober.
Setter inn den siste blastoen av de to vi fikk på frys, før det muligens blir nytt uttak i neste syklus. Dette blir 5. forsøk, og jeg har vært så sykt nedfor etter den kjemiske. Det var lettere å håndtere enn en kaotisk MA, som jeg hadde i vår, men det gjør at jeg begynner mer og mer å lure på om vi noen gang skal klare å få dette til, hele veien ut.

Lykke til alle tøffe damer, med stimulering, uttak, innsett, og med alle mulige kontroller for å sjekke både det ene og det andre.

:gen014:Heartbigred

Håper du slipper nytt uttak, og at blastoen i fryseren er et skikkelig gullegg!
 
Tror ikke jeg får svar før over helga, hvis ikke de sender til Fürst og de legger opp på pasientjournal. Jeg burde sikkert dratt direkte til Fürst, men jeg trodde jeg måtte ha henvisning. Jaja, det får gå som det går, jeg tester en digital på mandag og krysser både fingre og tær!
Jeg har ikke erfaring med Fürst... Håper du klarer ha en fin helg, og få tankene over på andre ting. Det er sant som du sier, vi kan ikke gjøre noe fra eller til uansett. Jeg krysser fingrene jeg også!
 
Ah ja er nok veldig individuelt da:) jeg tar bare gonal-f, fyremadel, otrivelle og lutinus :) setter også gonal-f på kvelden for å slippe å holde styr på forskjellige klokkeslett:) men da er det kanskje siden jeg ikke tar andre ting i tillegg at jeg skal ta fyremadel på kvelden. Di hadde i utgangspunktet satt meg på flere ting(sa ikke hva) men blodprøvene mine var visst så pass bra at jeg slapp unna flere hormon o.l :)
Jeg har ikke tatt fyremadel før, men cetroide som el hemmende, men har alltid satt om morgenen. Tidligere forsøk har vært bare bemfola, ikke menopur i tillegg. Tror bare ulike klinikker har ulik praksis ut ifra den enkeltes forutsetninger. Når har du første kontroll?
 
I dag (!) kom brevet fra St. Olavs med innkalling til ultralyden som var for to dager siden. :p
 
Jeg har endelig fått mensen og begynner snart å måle etter eggløsning igjen. Blir ett nytt innsett i naturlig syklus, forhåpentligvis i slutten av oktober.
Setter inn den siste blastoen av de to vi fikk på frys, før det muligens blir nytt uttak i neste syklus. Dette blir 5. forsøk, og jeg har vært så sykt nedfor etter den kjemiske. Det var lettere å håndtere enn en kaotisk MA, som jeg hadde i vår, men det gjør at jeg begynner mer og mer å lure på om vi noen gang skal klare å få dette til, hele veien ut.

Lykke til alle tøffe damer, med stimulering, uttak, innsett, og med alle mulige kontroller for å sjekke både det ene og det andre.

:gen014:Heartbigred

Jeg har troa på at neste gang så sitter spiren helt til termin! Du sa jo for litt siden:

. Selv om en blasto ser perfekt ut, og har delt seg riktig, så er det visst fortsatt 50% som kan være galt, men som ikke viser.

Og nå har du jo brukt opp den ene som det var noe galt med, sånn at den som ligger igjen i frysen både ser perfekt ut og forhåpentligvis er helt perfekt!! :Heartred:Heartred:Heartred
 
Jeg har ikke tatt fyremadel før, men cetroide som el hemmende, men har alltid satt om morgenen. Tidligere forsøk har vært bare bemfola, ikke menopur i tillegg. Tror bare ulike klinikker har ulik praksis ut ifra den enkeltes forutsetninger. Når har du første kontroll?
Første kontroll er på mandags morning:D
 
Jeg har tatt gonal-f nå i 5 dager ig ska starte på fyremadel ikveld. Men jeg har litt el slim, er dette normalt eller kan alt ha gått i vasken? :p

Jeg hadde masse el slim på første forsøk før jeg satte første Fyremadel. På andre forsøk var det annen stimulering og litt mindre el slim, men fortsatt el slim. Bekymra meg for for tidlig eggløsning, men begge gangene var eggene på plass som de skulle på uttak :) Tror altså det er helt normalt. Lykke til videre med stimuleringen :)
 
Back
Topp