OKTOBER

Nå begynner jeg å bli nervøs :wideyed: Av de 11 de fikk ut i går ble 9 stk befruktet... Men i løpet av det første døgnet falt en del fra, så de har fire igjen som dyrkes mot innsett i morgen.. Krysser fingre og tær og alt annet :happy::happy:

Krysser fingrene for deg jeg også! Satser på at de fire som er igjen nå holder koken! :signs003
 
Ånei:sorry:❤️Sa de noe om hvorfor det ble slik?

Vanskelig å vite, det var ingen tegn til at det ikke ville gå på forhånd. Det er enten egget som ikke slipper sædcellene inn (for hardt skall f.eks, eller noe i cellekommunikasjonen), eller sædcellene som ikke klarer å komme seg gjennom selv om egget er normalt. Eller det kan visst være manglende aktivering av egget selv om sædcella kommer inn.

De har stor tro på at det løser seg ved ICSI, så vi skal prøve det i desember, hvis ting er tilbake til normalen da. Hvis det fortsatt er problemer kan de gjøre en oocyttaktivering også, vurdere det med noen av eggene i runde 2 eller i runde 3.. Håper det holder med en runde til!

De syns også det er veldig rart at det endte slik siden vi har en sønn som kom på naturlig vis for bare tre år siden. Så vi er jo i stand til å lage barn ;)
 
Krysser fingrene for deg jeg også! Satser på at de fire som er igjen nå holder koken! :signs003
Takk :happy: forrige runde hadde vi 11 av 20 det var fart i på dette tidspunktet, så høres så lite ut nå! Men kvalitetsmessig er det jo en bedre runde med bare halvparten og ingen overstimulering :)
 
Æsj, vi opplevde nøyaktig det samme forrige forsøk. 14 egg ut, fin sædprøve, men ingenting ble det. Så jeg vet litt hvordan du har det! Det kom som et skikkelig sjokk på oss, for vi hadde ikke forventet at det skulle skjøre seg på det punktet der.. Men det er vel sånt som kan skje noen ganger av ulike årsaker.. Og nå er jeg sykt spent på om det går bedre denne runden med mikroinjeksjon! Lykke til med neste forsøk! Nyt høsten i mellomtiden! :Heartred

Ja, jeg var heller ikke forberedt på den beskjeden med mange fine egg og fin sædprøve! Pusta letta ut da det ble mange egg, nå vet jeg bedre.. ;)

Syns også det er så kjipt at det virker veldig lite sannsynlig å bli gravid på egenhånd nå når dette er resultatet av «15 mnd prøving». All den ventinga, pausemnd som virker totalt bortkasta, mulighet for å ikke få godkjent offentlig forsøk, og ikke råd til å kjøre på med mange forsøk privat. Og alderen som tikker, jeg er 38 :(

Mange mørke tanker i går altså, så for meg at det aldri ville gå å få en til. Litt mer optimist i dag. Har lest om flere som lykkes med ICSI etter slik erfaring. Var inne for samtale i dag, legen sa de opplevde dette et par ganger i mnd, så da er det jo ikke så uvanlig vil jeg si.. Hun sa også at de aller fleste da lykkes med injeksjon, krysser fingra for oss! Spennende å følge med på hvordan det går for dere! :D
 
Fikk se et lite hjerte som slo. Pent plassert øverst i livmora påstod hun :) Håper det holder seg på plass lenge. Og at den litt treige starten ikke øker sannsynligheten for SA senere i svangerskapet.

Da tror jeg kanskje jeg tør å flyttes til gravid :Heartred.
Så fantastiske nyheter! Gratulerer så mye. Det må være en stor lettelse❤️
 
Ja, det er der jeg skal.
Får se om jeg treffer på samme legen som dere hadde, eller om det er en annen...! ;)

Jepp, det er jo verdt det hvis det går veien. Sånn sett er det nok like greit at jeg har fått en ukes sykemelding.
Sniker ..
Vil bare si: God tur, og lykke til i morra!

Min erfaring med St. Olavs, og alt styret med å reise (Oslo-Trondheim t/r) er i hvert fall at den sobrilen kvelden før uttaket er gull for å få ei god natts søvn på hotellet, og at uttaket går bra og smertefritt (sjøl om jeg vet at det er individuelt). Jeg tror Oxynorm er veldig bra og riktig.

Ellers beror vel graden av ubehag og smerter i etterkant på antall egg ut og andre faktorer som kan variere. Jeg har vandra (rolig) rundt i Trondheim etter uttak, litt groggy av morfinen, men hatt det rimelig ålreit og vært fylt av lettelse, og orka både kafé og klesbutikker. Mens kveldstimene har jeg begynt å kjenne litt på smertene, at effekten av de smertestillende går ut av kroppen og at det er ømt/vondt å sette seg. Har kjørt på med Paracet da.

Lykke til!!
 
Da var de 3 siste sprøytene satt. Skulle egentlig kun sette ovitrelle, men siden uttak ble allerede fredag gjorde de noen justeringer. Så en halv ovitrelle og to gonapeptyl. Nåleputa er over og ut for denne gang - forhåpentligvis siste gang:D
 
Så fantastiske nyheter! Gratulerer så mye. Det må være en stor lettelse❤️

Takk :) Ja det var veldig fint å få se at alt så fint ut. Skulle få ny ultralyd om 2 uker, så tror jeg venter til da med å virkelig slippe jubelen løs. Redd for hvor skuffet vi blir om det ender i SA.
 
Vanskelig å vite, det var ingen tegn til at det ikke ville gå på forhånd. Det er enten egget som ikke slipper sædcellene inn (for hardt skall f.eks, eller noe i cellekommunikasjonen), eller sædcellene som ikke klarer å komme seg gjennom selv om egget er normalt. Eller det kan visst være manglende aktivering av egget selv om sædcella kommer inn.

De har stor tro på at det løser seg ved ICSI, så vi skal prøve det i desember, hvis ting er tilbake til normalen da. Hvis det fortsatt er problemer kan de gjøre en oocyttaktivering også, vurdere det med noen av eggene i runde 2 eller i runde 3.. Håper det holder med en runde til!

De syns også det er veldig rart at det endte slik siden vi har en sønn som kom på naturlig vis for bare tre år siden. Så vi er jo i stand til å lage barn ;)
Det er merkelig! Håper det går for dere neste runde❤️Sender deg en stor klem for dette kan ikke ha vært en kjekk beskjed å få. Bra de har en plan for å lykkes neste gang❤️
 
Takk :) Ja det var veldig fint å få se at alt så fint ut. Skulle få ny ultralyd om 2 uker, så tror jeg venter til da med å virkelig slippe jubelen løs. Redd for hvor skuffet vi blir om det ender i SA.
Så bra at du får en ny om 2 uker. Men et bankende hjerte er uansett gode nyeheter❤️
 
Denne gangen kjenner jeg Ovitrelle mye bedre enn jeg kan huske at jeg gjorde sist. Er skikkelig slapp og trøtt i dag og kjenner mye trykk, sprenging og kribling i eggstokkene. Det er kraftige saker i den sprøyta der! :dead:

Og så jeg er så sinnsykt utrolig spent på de neste dagene! Middels nervøs for uttak i morgen, supernervøs for alt etter det! Kommer sikkert til å bite av meg alle neglene og være søvnløs og gæren til jeg får høre noe. :nailbiting::arghh:


Lykke til på uttak i dag, og lykke til med befruktningen etterpå :) ICSI gjør nok susen for dere slik at det er mange fine blastoer som venter på dere etter helga :Heartred.
 
Da var egguttaket gjort! 8 egg ut denne gangen, og forhåpentligvis er det friske og fine og modne egg som lar seg befrukte! :smiley-angelic001 Tør nesten ikke å tenke på det i frykt for å jinxe noe!

Uttaket var vondere denne gangen enn sist, faktisk såpass at jeg fikk noe ekstra beroligende greier intravenøst. Tror jeg sto i bru i de bøylene på et tidspunkt! :yuck: Det var mest at de dreiv og styrte for å få tak på eggene på den ene sida, så de måtte stikke så sjukt mange ganger. Eggstokken min er sikkert helt perforert nå. Det er jo ikke egentlig at det er så fryktelig smertefullt, men jeg synes det er så skummelt og så skvetter jeg til ved hvert stikk og auer og ynker meg. Føler meg som verdens største pyse. Puh, nå er det iallefall over!

La neglebitingen begynne :nailbiting: Dette blir noen jevlig seige dager å komme seg gjennom!
 
Da kan jeg settes på ruger :Heartred de satte inn det de sa var ett perfekt to dagers, så da er det bare å vente å se :happy: de dyrker videre på to til, får vite på mandag om de fryses.. Testdato blir 31. okt :happy:
 
Da var egguttaket gjort! 8 egg ut denne gangen, og forhåpentligvis er det friske og fine og modne egg som lar seg befrukte! :smiley-angelic001 Tør nesten ikke å tenke på det i frykt for å jinxe noe!

Uttaket var vondere denne gangen enn sist, faktisk såpass at jeg fikk noe ekstra beroligende greier intravenøst. Tror jeg sto i bru i de bøylene på et tidspunkt! :yuck: Det var mest at de dreiv og styrte for å få tak på eggene på den ene sida, så de måtte stikke så sjukt mange ganger. Eggstokken min er sikkert helt perforert nå. Det er jo ikke egentlig at det er så fryktelig smertefullt, men jeg synes det er så skummelt og så skvetter jeg til ved hvert stikk og auer og ynker meg. Føler meg som verdens største pyse. Puh, nå er det iallefall over!

La neglebitingen begynne :nailbiting: Dette blir noen jevlig seige dager å komme seg gjennom!
Huff da. Det hørtes ikke noe særlig ut! Så bra det nå er over og at du fikk ut 8 fine egg! Det blir spennende dager ja❤️
 
Huff da. Det hørtes ikke noe særlig ut! Så bra det nå er over og at du fikk ut 8 fine egg! Det blir spennende dager ja❤️

Nei, det var ganske kjipt! Men det var utrolig flinke og greie leger og sykepleiere der, så jeg følte meg veldig godt ivaretatt! Og det går jo fort, så nå når jeg tenker tilbake på det tenker jeg ikke at det var noe dramatisk og grusomt liksom. Jeg har hørt flere si at det oppleves veldig ulikt fra gang til gang, noen ganger vondt og fælt og andre ganger helt uproblematisk. De har nok rett i det! Nå i ettermiddag har jeg hatt mindre vondt enn jeg hadde forrige gang da, så det er jo positivt :) Nå håper jeg at jeg får litt lønn for strevet!

Du skal på ultralyd igjen i morgen, ikke sant?
 
Nei, det var ganske kjipt! Men det var utrolig flinke og greie leger og sykepleiere der, så jeg følte meg veldig godt ivaretatt! Og det går jo fort, så nå når jeg tenker tilbake på det tenker jeg ikke at det var noe dramatisk og grusomt liksom. Jeg har hørt flere si at det oppleves veldig ulikt fra gang til gang, noen ganger vondt og fælt og andre ganger helt uproblematisk. De har nok rett i det! Nå i ettermiddag har jeg hatt mindre vondt enn jeg hadde forrige gang da, så det er jo positivt :) Nå håper jeg at jeg får litt lønn for strevet!

Du skal på ultralyd igjen i morgen, ikke sant?
Så bra. Ja, de er flinke og viser veldig hensyn når det er vondt. Så bra du fikk ekstra medisiner.
Ja, skal inn i morgen. Blir spennende! Har snakket med flere nå som har vært optimistiske, så nå har jeg troa på det skal gå bra. Så lenge jeg får positiv eggløsningstest før mandag:)
 
Sniker ..
Vil bare si: God tur, og lykke til i morra!

Min erfaring med St. Olavs, og alt styret med å reise (Oslo-Trondheim t/r) er i hvert fall at den sobrilen kvelden før uttaket er gull for å få ei god natts søvn på hotellet, og at uttaket går bra og smertefritt (sjøl om jeg vet at det er individuelt). Jeg tror Oxynorm er veldig bra og riktig.

Ellers beror vel graden av ubehag og smerter i etterkant på antall egg ut og andre faktorer som kan variere. Jeg har vandra (rolig) rundt i Trondheim etter uttak, litt groggy av morfinen, men hatt det rimelig ålreit og vært fylt av lettelse, og orka både kafé og klesbutikker. Mens kveldstimene har jeg begynt å kjenne litt på smertene, at effekten av de smertestillende går ut av kroppen og at det er ømt/vondt å sette seg. Har kjørt på med Paracet da.

Lykke til!!

Tusen takk, jeg rakk ikke lese dette før nå, når det er over og jeg er vel hjemme igjen.
Kan fortelle litt om hvordan jeg opplevde det.

Sobril kvelden før, var helt supert, sov som en stein hele natten. Fikk spist frokost og stappet i meg alle de smertestillende og de andre medikamentene som skulle inntas 1 time før oppmøte.
Vel framme på sykehuset, fikk min mann levert inn sin prøve, som viste seg å være veldig god. Det er vi glade for, han har gjort alt han kan av anbefalinger for å bedre kvaliteten, spist og levd sunt, ikke badet i varmt vann o.l. Så det var godt nytt.
Mens vi satt på venterommet, ble jeg mer og mer groggy, sovnet nesten til slutt på skulderen hans. Vi måtte vente ganske lenge, faktisk så lenge at jeg følte virkningen var på vei ut av systemet da det omsider ble vår tur.. Så da jeg satt i stolen og de begynte å stikke lokalbedøvelse, så kjente jeg det veldig godt. Da selve stikkingen inn i eggposene startet, var det rett og slett helt jævlig... Jeg kjente press og selve stikket altfor godt, og jeg slet med å klare å sitte helt stille. Vet ikke helt hva som skjedde, men jeg ble både redd og veldig emosjonell så tårene trillet og jeg klarte ikke puste rolig. De var veldig snille mot meg de som jobbet der, men det var en veldig ubehagelig opplevelse. Mulig det var en kombinasjon av følelser, hormoner, medisiner og rett og slett hele opplevelsen som gjorde at det rant litt over. Men jeg kom meg ihvertfall gjennom det, og de fikk ut så mange som 14 egg...! Det var fortsatt noen små igjen som de lot være å ta ut. De var litt i tvil på om det var på grensen til overstimulering, men de skulle ta en vurdering på det mens jeg lå til observasjon. Der fikk jeg samlet meg litt, og ble glad da de kom inn og fortalte meg at de legger opp til innsett på tirsdag som planlagt. Jeg skulle følge med på vekten og at jeg ikke opplever noe økning i smerter, da måtte jeg gi beskjed.

Etter uttaket tok vi taxi tilbake til hotellet, hvor jeg fikk sove ut litt. Vi hadde heldigvis fått sen utsjekk. Så tok jeg litt paracet og vi klarte å rusle litt sakte gjennom Trondheim og se litt i butikker og spist litt mat. Det var veldig koselig.
Så tok vi fly hjem, jeg kjente litt på smerter og ubehag i hele kroppen på reisen hjemover, men det kom seg litt da vi kom hjem og jeg fikk lagt meg ned.
Nå, etter en natts søvn kjenner jeg meg mye bedre, har ikke tatt noe smertestillende siden kl. 18 i går.

Nå tar jeg Lutinus 3 ganger daglig, og vi får ikke høre noe mer nå fra St.Olavs før vi drar dit igjen for innsett på tirsdag. De ringer bare hvis alle eggene blir ødelagte/ ikke blir befruktet. Så jeg håper jeg slipper en telefon nå de neste dagene...!!

Det var tøffere enn jeg trodde med egguthentingen, men jeg tror det var dels pga. det tok så lang tid at de smertestillende hadde mistet noe av effekten. Vi var veldig fornøyd med de ansatte der, de tok utrolig godt imot oss, tok seg tid og forklarte alt grundig.

Føler vi har et godt utgangspunkt nå, med 14 egg og en god sædprøve, men jeg vet at det likevel ikke er noen garanti for at noen blir befruktet og utvikler seg bra. Krysser ihvertfall alt vi har for at det går bra, og at vi slipper unna med dette ene uttaket!
 
Så bra. Ja, de er flinke og viser veldig hensyn når det er vondt. Så bra du fikk ekstra medisiner.
Ja, skal inn i morgen. Blir spennende! Har snakket med flere nå som har vært optimistiske, så nå har jeg troa på det skal gå bra. Så lenge jeg får positiv eggløsningstest før mandag:)

Lykke til i dag. Håper ultralyden viser en tykk og fin slimhinne og en folikkel som blir sprekkeklar nå i helga :Heartred
 
Da var egguttaket gjort! 8 egg ut denne gangen, og forhåpentligvis er det friske og fine og modne egg som lar seg befrukte! :smiley-angelic001 Tør nesten ikke å tenke på det i frykt for å jinxe noe!

Uttaket var vondere denne gangen enn sist, faktisk såpass at jeg fikk noe ekstra beroligende greier intravenøst. Tror jeg sto i bru i de bøylene på et tidspunkt! :yuck: Det var mest at de dreiv og styrte for å få tak på eggene på den ene sida, så de måtte stikke så sjukt mange ganger. Eggstokken min er sikkert helt perforert nå. Det er jo ikke egentlig at det er så fryktelig smertefullt, men jeg synes det er så skummelt og så skvetter jeg til ved hvert stikk og auer og ynker meg. Føler meg som verdens største pyse. Puh, nå er det iallefall over!

La neglebitingen begynne :nailbiting: Dette blir noen jevlig seige dager å komme seg gjennom!

Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver her, hadde nesten samme opplevelse under uttaket som deg. Tårene trillet helt ukontrollert, jeg ynket meg og trakk meg lengre og lengre opp i stolen. Kjente hvert eneste stikk så jævlig godt, og det ble bare mer forsterket av at jeg fikk se på det "live" på skjermen... Huff, nei - jeg også følte meg som en megapyse, så du er ikke alene om det!! :dead:
 
Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver her, hadde nesten samme opplevelse under uttaket som deg. Tårene trillet helt ukontrollert, jeg ynket meg og trakk meg lengre og lengre opp i stolen. Kjente hvert eneste stikk så jævlig godt, og det ble bare mer forsterket av at jeg fikk se på det "live" på skjermen... Huff, nei - jeg også følte meg som en megapyse, så du er ikke alene om det!! :dead:

Huff, så kjipt at du hadde det sånn! Heldigvis er det raskt overstått!

Haha, jeg ser for meg de stakkars legene som får den ene etter den andre dama inn i operasjonsstua og alle bare ligger og gråter og vrir seg. :hilarious: De må føle seg som noen torturister!
 
Back
Topp